موضوعات: "دانلود" یا "تم" یا "صوتی" یا "سخنراني علما"

بیان اهمیت دعای اللّهم کن لولیک

بیان اهمیت دعای اللّهم کن لولیک

اهمیت دعای اللّهم کن لولیک در بیانات حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری حفظه الله : ” یکی از بهترین مصادیق یاد و ذکر حضرت بقیه الله عجل الله تعالی فرجه الشّریف انتشار یاد و نام آن حضرت و توجه دادن دیگران به آن وجود نازنین است که برای همه به ویژه برای طلاب و سربازان آن حضرت لازم است. در این باره کاری ساده که از همه بر می آید و برکات فراوانی همراه دارد این است که در جمع خانواده و پیش از خوردن غذا دعای معروف اللّهم کن لولیّک الحجه بن الحسن ….. به طور جمعی خوانده شود. دیده ایم که مسیحیان پس از غذا ، دعا یا شکر گزاری انجام می دهند ما نیز نباید در این باره از آنان کمتر باشیم. البته برای دعا پیش از غذا خوردن موقعیتی مناسب تر است و به توجه و اجابت نزدیک تر است .این واقعیتی است که هر نعمت مادی و معنوی به واسطه اهل بیت علیهم السلام به ما می رسد که آخرین آن بزرگواران، امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشّریف هستند لذا هنگام غذا توجه به ولی نعمت مناسب و لازم است. این کار ،علاوه بر توجه به ولی نعمت ، زنده کردن یاد حضرت در جمع خانواده نیز هست. باید دانست تبلیغ نام و یاد حضرت آثار وضعی بسیاری دارد که خیر دنیا و آخرت را برای انسان فراهم می کند. علاوه بر آن برای فرزندان نیز آثار تربیتی مهمی دارد. فرزند ما کنار سفره غذا علاوه بر تغذیه جسمی مشغول تغذیه اعتقادی هم هست و از رفتار و کردار ما الگو می گیرد. لذا این عمل خیر و این دعای کوتاه را نباید دست کم گرفت.این دعاها و عملکردهای مشابه سرمایه ای برای فرزندان می شود به طوری که اگر در آینده برای فرزند لغزشی پیش آمد یا در معرض دوستی ناباب قرار گرفت این زیبایی ها و این توجهات و توسلات به سراغ او می آید و از ذهنش عبور می کند و باعث حفظ و حراست او می شود. به امید روزی که در هر خانواده ی شیعی پیش از غذا این دعا زمزمه شود.

ادامه »

برگزاری نشست اخلاقی با موضوع جواهرات انسانی و با سخنرانی حاج آقا مرتضوی پناه

برگزاری نشست اخلاقی با موضوع جواهرات انسانی و با سخنرانی حاج آقا مرتضوی پناه

نشست اخلاقی با موضوع «جواهر انسانی» و با سخنرانی « حاج آقا مرتضوی پناه  » استاد و مشاور حوزه، با حضور کادر، اساتید و طلاب در مدرسه علمیه خواهران زهرای مرضیه اصفهان برگزار شد.

استاد در ابتدا با اشاره به روایتی فرمودند خداوند چهار جواهر به انسان داده است که برگ برنده ی اوست: 1- عقل که نماینده ی خداست و موعظه گر درونی است و خوبی و بدی را تشخیص می دهد که دو  دشمن دارد: الف)غضب که عقل را زائل می کند  ب)خمر که عقل را می پوشاند و طبق روایات ام الخبائث است   2-  ایمان که موعظه گر درونی است و انسان به خاطر ایمان خیلی اعمال را انجام نمی دهد که ایمان نیز دو دشمن دارد الف) تهمت زدن یا بهتان ب) حسادت که باعث حماقت و شرارت می شود و اولین درمان حسادت غبطه و دومین درمان شرح صدر است  3-  سومین جواهر در انسان عمل صالح است در قرآن در سوره عصر و سوره تین ایمان و عمل صالح توأمان آمده است. ایمان  حقیقی همراه عمل صالح است و لی ایمان ابوسفیانی منهای عمل صالح است. 4- حیا که ده جزء است یک جزءش در مردان و نه جزء آن در زنان است. مردان برای تقویت حیا بایستی در  گفتارشان کار کنند و زنان برای تقویت حیا در پوشش باید دقت کنند.

وی در پایان افزود: پیامبر سه چیز را دوست دارند 1- عطر 2- نماز 3- زنها. اصحاب پرسیدند چرا زنان را دوست دارید؟ فرمودند: به 5 دلیل 1-  با حیا هستند 2- سبب آرامش مردان هستند 3- دلهای پرمحبت دارند 4- اگر مادر شدند بهشت زیر پای آنهاست. 5- دعای آنها برای همسرانشان مستجاب است.

ادامه »

برگزاری نشست اخلاقی با حضور حاج آقا شیخ جعفر ناصری زید عزّه

برگزاری نشست اخلاقی با حضور حاج آقا شیخ جعفر ناصری زید عزّه

برگزاری نشستی اخلاقی با موضوع  وظیفه زن برای بازیافت هویت درست دینی و با سخنرانی جناب آقای حاج شیخ جعفر ناصری فرزند خلف آیت الله ناصری حفظه الله تعالی

 نشست اخلاقی با موضوع هویت دینی و با سخنرانی «حاج آقا  شیخ جعفر ناصری» استاد و مدیر حوزه علمیه صاحب الزمان و مسئول بنیاد علمی فرهنگی هاد، با حضور کادر، اساتید و طلاب در مدرسه علمیه خواهران زهرای مرضیه اصفهان برگزار شد.

آقای ناصری در ابتدای سخنان خود با اشاره به آیاتی که در مورد حضرت آسیه است فرمودند فرعون که خودش را خدا نامیده بود و همه به او سجده می کردند همسری موحد داشت چراکه به واسطه ی  شناخت درست هویتی هیچگاه به فرعون ایمان نیاورد و دست از خدا پرستی بر نداشت و لذا زنان توان و قوه ی این را دارند که با تمام مشکلات و موانع ایمانشان را حفظ کنند به شرطی که هویت خود را شناخته و به این شناخت پایبند باشند .

وی افزود اینکه در شرایط کنونی ،جامعه ازلحاظ معنوی خیلی ضعیف شده ومردم ثبات دینی درست ندارند و زندگیها مشوش است. به دلیل عدم ارتباط و توجه  به قلل اخلاق و معنویت که در خانم ها وجود مقدس فاطمه زهرا سلام الله علیها و در آقایان وجود مقدس نبی مکرم صلی الله علیه و آله و سلم است به طوری که اکنون حتی غیر شیعیان به این نتیجه رسیدند که باید یک دوره معارف رسول خدا را از منابع شیعی مرور کنند چون با منابع خودشان به دست انداز خوردند.

استاد اخلاق اضافه کرد: مشکل ما این است که باور نداریم؛ نمونه های قرانی را کار نکردیم؛ مسائل تربیتی ما جای کار دارد؛مشکل ماضعف درنظم، صبوری، شرح صدر، ساماندهی ، است.

وی خاطر نشان کرد: مجموعه های علمی باید متولی متقن کردن مسائل زندگی مردم باشند فرصت هایی را ما به عنوان مجموعه فرهنگی از دست می دهیم ودشمن می آید وهویت ما را می دزد.

استاد اشاره کرد: بابد با صبوری و کار فرهنگی به زن مسلمان هویت داد؛  زن مسلمان  با ارزش و احترام است. لازمه ی این احترام این است که زنان  لطافت خود را با رعایت شئون اسلامی حفظ کنند زبان دین نسبت به زن هویت بخشی و رساندن زن به قله است هنگامی که زن هویت فردی پیدا کرد هویت خانوادگی خواهد یافت و در اثر این هویت ها جامعه هویت جمعی می یابد که نمونه ی بارز آن را در پیاده روی اربعین می توان دید. که درمیان همه ی جوامع این هویت بی نظیر است به گونه ای که حتی دراجتماع حج هم چنین نظم و هویتی دیده نمیشود. این  التزام به دینداری با مشکلات و سختی همراه است ولی هویتی که دینمداری و تقید به احکام اسلامی به انسان می دهد؛ تحمل مشکلات را برایش راحت تر می کند.

ایشان درپایان فرمودند: زن وقتی به باور و هویت رسید حتی اگر ازدواج موفق نداشته باشد نیز می تواند مانند پیامبران پای این زندگی صبوری کند وزندگی را سامان دهد. حتی با سکوت ، پر حرفیها و بدگوئی ها را جهت دهد و فرزندان و همسر خود را به سعادت و خیر برساند. پس هیچ چیز بهتر از هویت و یافتن باور نیست. اما باید مراقب بود در مسیر بی پایان علم دچار شخصیت کاذب نشویم و هویت جعلی پیدا نکنیم.

ادامه »

خاصیت محرم

حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری :

محرم باید خاصیتش این باشد که انسان ، تکان بخورد . ایام محرم ، اگر شرایطش پیش بیاید ، خیلی اثر می گذارد . منتهی به شرطی که انسان از افرادی نباشد که قرآن فرمود : ” اما آنان در برابر پروردگارشان تواضع کردند ، و نه به درگاهش تضرّع می نمایند ” سوره توبه آیه 76

گاهی خداوند بر اثر غفلت و سیاهی دل ، تضرّع و گریه را از فرد می گیرد . طرف دلش می خواهد گریه کند ولی دل نمی شکند . در محرم جا دارد که انسان بیشتر کار کند چه از طریق مطالعه در مورد حضرت اباعبدالله علیه السلام ، چه منبر ، چه روضه ، چه زیارت ، چه توسل ، از این طرق اقدام کند تا حالت تضرّع و گریه پیش بیاید . اگر این حال پیش آمد ، دیگر نباید رها کرد و باید آن را دائما در طول سال نگه دارد .

محورهای بیانات مقام معظم رهبری حفظه الله در دیدار(ششم شهریور) با طلاب و فضلای حوزه علمیه تهران

محورهای بیانات مقام معظم رهبری حفظه الله در دیدار(ششم شهریور) با طلاب و فضلای حوزه علمیه تهران

 *  مسئولیت حوزه و روحانیت در انتقال حرف های نو(جدید) اسلام به جهانیان (حضور اثرگذار حوزه و روحانیت در فضای بین الملل)

  * رسالت حوزه و روحانیت برای ایجاد «حاکمیت جهان بینی توحیدی» و «حیات طیبه» در جهان

  * ماموریت حوزه و روحانیت در استفاده از فضای مجازی و ابزارهای ارتباطی و رسانه ای جدید برای ابلاغ پیام اسلام ناب به سراسر عالم

  * مسئولیت حوزه و روحانیت در پاسخگویی عالمانه و منطقی به شبهات روز

  * علمی بودن حوزه / ارتقاء نصاب علمی حوزه / افزایش سواد حوزویان / جدی‌گرفتن درس و بحث علمی

  * تلاش و مجاهدت، همفکری و متشکل شدن برای تنظیم واقعیت ها و رفع ضعف های احتمالی و موانع پیش رو و پیش بینی ارائه راه حل ها

  * مسئولیت حوزه در صیانت و تداوم انقلاب و دستاوردهای آن و همچنین صدور پیام های انقلاب با رویکرد حفظ هنجارهای جدید انقلابی/    

   تربیت طلاب انقلابی

  * مسئولیت های حوزه در عرصه تمدن سازی و تشکیل جامعه و دولت اسلامی

  * توجه به تبلیغ عملی و تهذیب و اخلاق اسلامی

   محورهای دغدغه های طلاب و فضلای حوزه در دیدار با حضرت آقا

·        ضرورت ایفای نقش حلقه‌ی رابط بین مردم و حاکمیت از سوی طلاب

·        ضرورت تولید علم دینی و انجام عمل انقلابی در حوزه‌های علمیه

·        احیاء مکتب علمی و عملی حضرت امام(ره) به عنوان پادزهرِ انقلاب زدایی از حوزه‌ها

·        ضرورت پویا شدن حوزه برای حل مسائل جامعه بویژه موضوعات جدید اجتماعی، اقتصاد، سیاست خارجی و فرهنگ

·        ضرورت به روزسازی متون درسی حوزه، متناسب با نیازهای روز جامعه

·        ضرورت همکاری حوزه‌ های علمیه با نهادهای عمومی جهت یافتن راه حل برای آسیب‌های اجتماعی

·        ضرورت شناسایی و جذب نیروهای کارآمد در حوزه

·        انتقاد از رها بودن فضای مجازی و بیان ضرورت تولید «فقه فضای مجازی» ناظر به ارزشها و هنجارهای ایرانی اسلامی

·        ضرورت توجه به تبلیغ و آموزش در گروه سنی کودک و نوجوان و تدوین متون دینی متناسب با این گروه سنی

·        ضرورت تأسیس قرارگاه جهادی و مهندسی فرهنگی در حوزه های علمیه

·        ضرورت آماده سازی طلاب برای مواجهه‌ی عالمانه با شبهات

راه ترقی

آیت الله حسن زاده آملی حفظه الله :

روزی در محضر مرحوم علامه طباطبایی عرض کردم : راه ترقی و تعالی چیست ؟ حضرت علامه طباطبایی قدس سرّه فرمود : تخم سعادت ، مراقبت است . مراقبت یعنی کشیک نفس کشیدن ؛ یعنی حریم دل را پاسبانی کردن ؛ یعنی سر را از تصرفات شیطانی حفظ داشتن . این تخم سعادت را باید در مزرعه دل کاشت و بعد با اعمال صالحه و آداب و دستورات قرآنی ، تخم سعادت این نهال را پروراند . مراقبت ، حضور داشتن و حریم دل را مواظب بودن است .

نشریه نصیحت ، شماره 82 ، ص1

راه تعالی

علامه طباطبایی قدس سرّه : اکثر افرادی که توانسته اند ذهن خود را پاک و صاف نموده ، از خاطر مصفا کنند و سلطان معرفت برای آنان طلوع نموده است ، در یکی از دو حال بوده است : اول در حین تلاوت قرآن مجید در این فکر بودند که قاری حقیقی کیست ؟ در آن وقت ، بر آنان منکشف می شده که قاری حقیقی قرآن خداست .

دوم : از راه توسل به حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام ؛ زیرا آن حضرت را برای رفع حجاب و موانع طریق ، نسبت به سالکین راه خدا عنایتی عظیم است .

رساله لب اللباب ، ص 150

برکات سحر خیزی

موضوعی که مرحوم آیت الله محمد علی شاه آبادی ( استاد عرفان امام خمینی قدس سرّه ) به آن عنایت ویژه ای داشتند و آن را در قرب به حضرت حق مؤثر می دانستند ، بیداری شب و سحر خیزی بود . می فرمودند : ” اگر برای نافله ی شب ، بیدار شدید و برای نافله خواندن ، آمادگی روحی ندارید ، بیدار بمانید . بنشینید ، حتی چایی بخورید . انسان بر اثر همین بیداری ، آمادگی برای عبادت را پیدا می کند ” .

همچنین می فرمودند : ” بیداری سحر ، هم برای مزاج مادی مفید است و هم برای مزاج معنوی ” . در منبرهایشان مکرراً می فرمودند : ” برای دنیایتان هم که شده ، سحرها بیدار شوید . چون بیداری سحر ، وسعت رزق ، زیبایی چهره و خوش اخلاقی می آورد ” .

عارف کامل ، ص 48

وظایف دوران غیبت از زبان آیت الله ناصری حفظه الله

آیت الله ناصری ( حفظه الله )  :

هر چه فرج نزدیک تر شود ، وظیفه ما سنگین تر می شود . باید به ظواهر شرع مقدس مقید باشیم و به آن ها عمل کنیم . باید واجبات را ملتزم شویم و موبه مو عمل کنیم . محرمات  را هم مو به مو ترک کنیم . در خدمات اجتماعی در هیچ بعدی از ابعاد فرهنگی ، اقتصادی یا جهات دیگر ، کوتاهی نکنیم . آن مقداری که می توانیم فعالیت کنیم و برای تبلیغ ولایت و عمل به قرآن ، کوتاهی ننماییم . باید عمل به وظیفه و تبلیغ از امام زمان  عجل الله تعالی فرجه الشریف و توسل به آن حضرت داشته باشیم . باید از ولایت ، حمایت و طرفداری کنیم . اگر همسایه مان ولایتی است ، نگذاریم مظلوم باشد .اگر رفیقمان ولایتی است ، نگذاریم مظلوم باشد و حمایتش کنیم . ایرانی ها مورد نظر نبی اکرم صلی الله علیه و آله ، امیر المؤمنین علیه السلام و سایر اهل بیت علیهم السلام بوده اند و الان هم مورد عنایت حضرت بقیه الله علیه السلام هستند . برادر ! بعد از نمازها هر کجا هستی ، دعا کن خداوند فرج آقا را نزدیک نماید .

نشریه تربیتی اخلاقی خُلُق ، شماره 22 ، ص 18

نکته ی کلیدی رشد

حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری :

روایتی هست که مردم را به معدن های طلا و نقره و …. تشبیه می کند و می فرماید : ” الناس معادن کمعادن الذهب و الفضّه ” . البته غالبا جوهره انسان ها ، طلایی نیست . جوهره ی انبیاء و حضرات معصومین علیهم السلام طلایی است . بقیه جوهره ها جنسشان کامل نیست . انسان به اهداف بلند نخواهد رسید ، مگر اینکه برای جوهره اش فکری بکند . گاهی یک نفر چهل سال زحمت می کشد و از این نکته خبر ندارد که با این جوهره ای که دارد ، بیشتر از همین مقدار رشد ، نصیب ندارد . ما عموما تاوان جنس نامناسب خود را هم می دهیم . شاید هیچ چیز مثل گریه بر اباعبدالله الحسین علیه السلام جنس جوهره ها را طلایی نکند . و آنچه که به این جوهره ی طلا شده ، استقرار و ثبات می دهد ، توجه و ارتباط با قرآن است .

السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْأَرْوَاحِ الَّتِي حَلَّتْ بِفِنَائِكَ‏ عَلَيْكَ مِنِّي سَلاَمُ اللَّهِ أَبَداً مَا بَقِيتُ وَ بَقِيَ اللَّيْلُ وَ النَّهَارُ وَ لاَ جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنِّي لِزِيَارَتِكُمْ (لِزِيَارَتِكَ) السَّلاَمُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلَى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ (وَ عَلَى أَوْلاَدِ الْحُسَيْنِ ) وَ عَلَى أَصْحَابِ الْحُسَيْنِ . السلام علیک یا ابا الفضل العباس . السلام علیکم جمیعا و رحمة الله و برکاته

شیوه نامه تدوین و نگارش تحقیق پایانی به همراه دو نمونه از طرحنامه اجمالی و تفصیلی

برای دانلود روی فایل کلیک کنید

 

نمایش فایل های پیوست:

گفتاری از استاد میر باقری

گفتاری از استاد میر باقری : یکی از وجوه اینکه نام ” صدیقه طاهره ” را زهرا گذاشتند این است که ایشان مدار حق و باطل است که وجه تسمیه ی ایشان در جلد 43 بحار آمده است . وقتی عالم ملائکه با یک حجاب ظلمانی مواجه شدند و در مضیقه افتادند ، به خدای متعال رو آوردند و تضرع کردند که خدای متعال این ظلمت را بردارد ، خدای متعال نور حضرت زهرا سلام الله علیها را در عرش تجلی داد و آن حجاب از عالم ملائکه برداشته شد ، اینقدر این نور عظمت داشت که ملائکه وقتی مشاهده کردند در مقابل عظمت الهی به سجده افتادند ، بعد از خدا ی متعال پرسیدند این چه بود و از کجا آمد ؟ خداوند متعال در پاسخ ااینگونه فرمودند : ” نوّر من نوری ” نوری است که بدون حجاب از نور خود من است . ” خلقته من عظمتی ” از عظمت خود من آفریده شده و واسطه ندارد .

توصيه هاي اخلاقي در بيانات مقام معظم رهبري (مد ظله العالي)

حتي بند كفش

چيزي را كه خدا مي دهد، قبلا بايد از خدا بخواهيم ، چرا بخواهيم ؟ يكي از علل اين كه گفته اند حاجات كوچك را هم از خدا بخواهيد اين است كه به حوايج و عجز و حقارت و تهي دستي خودمان توجه پيدا كنيم تا ببينيم كه چقدر تهي دستيم . اگر خداي متعال كمك نكند ، امكان ندهد ، نيرو ندهد ، فكر ندهد ، ابتكار ندهد و وسايل را جور نياورد همان بند كفش هم به دست ما نخواهد رسيد. اگر شما به قصد خريدن بند كفش از خانه برون آمديد، در راه حادثه مهمي پيش آمد كه مجبور شديد بر گرديد، بند كفش گيرتان نيامده است . بنابراين ، هر چيز را از خدا بخواهيد ، حتي بند كفش را ، حتي كوچكترين اشياء را و حتي قوت روزانه خود را . بگذاريد اين من دروغين عظمت يافته در سينه ما -كه مي گوييم “من” و خيال مي كنيم مجمع نيروها ما هستيم - بشكند . اين “من ” انسان ها را بي چاره مي كند. (خطبه هاي نماز جمعه تهران 28/11/1373)

مهمترین فایده ازدواج در بيانات مقام معظم رهبري (مد ظله العالي)

- صبغه دینی و تقدس ازدواج
ازدواج یک تقدسی دارد از نظر ادیانی که حالا من می شناسم. غالباً مراسم ازدواج، یک مراسم مذهبی است؛ مسیحیها آن را توی کلیسا انجام می دهند، یهودیها آن را در کنائسشان انجام می دهند؛ مسلمانها هم اگرچه در مسجد انجام نمی دهند، اما اگر بتوانند، در مشاهد مشرفه، و الّا در ایام متبرک دینی و عمدتاً به وسیله رجال دین، این را انجام می دهند. رجل دینی هم وقتی برای ازداوج نشست، مبالغی دین بیان می کند. بنابراین صبغه، کاملاً صبغه دینی است.(1)

- مهمترین فایده ازدواج
مسأله ازدواج و تشکیل خانواده در شرع مقدس امر بسیار مهمی است و فواید بسیاری هم دارد، اما مهم ترین فایده و هدف ازدواج عبارت است از تشکیل خانواده. نفس این علقه زوجیت و تشکیل یک واحد جدید، مایه آرامش زن و مرد و مایه کمال و اتمام شخصیت آن ها است. بدون آن، هم زن و هم مرد، هر دو ناقصند. همه مسایل دیگر، فرع بر این است. اگر این کانون، سالم و پایدار باشد، هم روی آینده و هم روی همین وضع فعلی جامعه تأثیر خواهد گذاشت.(2)

- اساس ازدواج در اسلام؛ سادگی
اساس ازدواج در اسلام بر سادگی است. در اوایل انقلاب نیز همین طور بود، منتها متأسفانه این فرهنگ تکاثر و تفاخر و سرمایه داری، یک خرده کار را مشکل کرد. متأسفانه بعضی از مسؤولان هم با ازدواجهای کذاییِ خانواده هایشان، مشکلاتی را درست کردند.(3)

- لزوم بنای زندگی بر سادگی و ساده زیستی
در همه امور زندگی تان، سادگی را رعایت کنید. اولش هم از همین مراسم ازدواج است، از این جا شروع می شود. اگر ساده برگزار کردید، قدم بعدی اش هم می شود ساده و الا شما که رفتید آن مجلس کذایی، مثل اعیان و اشرافهای زمان طاغوت را درست کردید، بعد دیگر نمی توانید بروید توی خانه کوچکی، مثلاً با وسایل مختصری زندگی کنید. این جور نمی شود. دیگر چون خراب شده و از دست رفته است. از اول، پایه زندگی را براساس سادگی و ساده زیستی بگذارید تا زندگی بر خودتان، بر کسانتان و بر مردم جامعه ان شاءالله آسان شود.(4)

ادامه »

نرم افزار حجاب از دیدگاه قرآن + دانلود


حجاب در قرآن کریم نرم افزاری است که دیدگاه حجاب را از نظر قرآن کریم بیان می کند. این نرم افزار مورد علاقه بیشتر کاربران قرار گرفته است.

برای ایجاد فرهنگ حجاب و پوشش مناسب در جامعه، باید ابتدا پایه های اعتقادی و بینش افراد رانسبت به این موضوع، محکم کنیم و این یعنی نهادینه سازی باورهای درست و فرهنگ سازی دقیق.

نرم افزار حجاب در قرآن یک نرم افزار بسیار زیباست که حجاب و دانستنی ها حجاب را بیان می کند و می‌گوید که جایگاه حجاب در قرآن چگونه است. این نرم افزار در مورد حجاب دانستنی های قرار داده است که بسیار عجاز آور است.

دانلود
• حجم: ۵۱۹ کیلوبایت
• اجرا در: اندروید ۲.۱ و بالاتر


دانلود نرم‌افزار تفسیر موضوعی قرآن کریم -2

 

این برنامه تفسیری کامل از قران کریم را در اختیار شما قرار می‌دهد
نسخه ۲ تفسیر موضوعی قران کریم ویژه جوانان شامل فهرستی پنج فصلی از مقالات و کتب در موضوع اعجاز و شگفتی‌های علمی قران است.

این برنامه تفسیری کامل از قران کریم را در اختیار شما قرار می‌دهد که دارای جست‌وجو و راهنما و موضوع‌بندی کامل نیز است.

این برنامه نیازی به فایل data ندارد و فقط کافی است فایل زیر را دانلود کرده و در گوشی خود نصب کنید.

منبع: سایت شهید آوینی

دانلود فایل

دانلود نرم‌افزار تفسیر موضوعی قران کریم (1)

 

با استفاده از این برنامه می‌توانید تفسیری کامل از قرآن را همراه خود داشته باشید

تفسیر موضوعی قران کریم ویژه جوانان شامل فهرستی هفت فصلی از مقالات و کتب در موضوع قرآن و هنر است.

شما با استفاده از این برنامه می‌توانید تفسیری کامل از قران کریم را همیشه همراه خود خود داشته باشید.

این برنامه مخصوص گوشی های اندروید طراحی شده و دارای جست‌وجو و راهنما و موضوع‌بندی کامل نیز است.

برای نصب نسخه ۱ نرم‌افزار تفسیر موضوعی قران کریم، فایل اول (apk) را دانلود کرده و در گوشی خود نصب کنید.

لازم به ذکر است این برنامه نیازی به فایل data ندارد.

منبع: سایت شهید آوینی

دانلود فایل

دانلود کتاب سفارشات پزشکی و بهداشتی امام رضا (علیه‌السلام)

پیوند: http://www.islamiclife.ir/download/1393/01/002388.php

 

بهترین پندها و آموزه‌های بهداشتی و پزشکی را می‌توانید از این امام بزرگوار فراگیرید.

کتاب «سفارشات پزشکی و بهداشتی امام رضا (علیه‌السلام)» برای گوشی‌های با سیستم عامل جاوا - اندروید و ویندوز تهیه شده و در اختیار کاربران قرار گرفته است. بهترین پندها و آموزه‌های بهداشتی و پزشکی را می‌توانید از لسان مبارک این امام بزرگوار آموخته و از آنها استفاده نمایید.

- بهترین روش غذای خوردن، غذای فصل‌های مختلف و تعداد وعده‌ی غذائی در روز
- مسواک زدن و سفید کردن دندان‌ها
- معرفی غذاهایی زیان آور
- برای سالم ماندن چه باید کرد؟
- روش های تقویت حافظه و در امان ماندن از دردها برخی از مهم ترین عناوین این کتاب خواندنی است.


2598_daily.jpgکتاب سفارشات پزشکی و بهداشتی امام رضا (علیه‌السلام)» را از فایل زیر دانلود کرده و استفاده نمایید.

منبع: صراط

لینک دنلود

دعایی که آیت‌الله بهجت خواندن آن را به رهبر انقلاب توصیه می‌کردند

پیوند: http://bashgah.tebyan.net/newindex.aspx?pid=278836

 

آيت‌الله بهجت


رهبر انقلاب در دیدار با اساتید، فضلا و طلاب نخبه‌ی حوزه علمیه قم در تاریخ 2/8/1389 در ذیل شرح حدیثی، توصیه‌ی مرحوم آیت‌الله بهجت را برای خواندن دعای «یا الله یا رحمان یا رحیم، یا مقلب‌القلوب، ثبت قلبی علی دینک» بیان کردند و فرمودند:

«مرحوم آقای بهجت (رضوان الله تعالی علیه) می‌فرمودند، این دعا را زیاد بخوانید: «یا الله یا رحمان یا رحیم یا مقلب‌القلوب، ثبت قلبی علی دینک». ممکن بود یک اشکال مقدّری وجود داشته باشد، ایشان به آن هم جواب می‌داد. ممکن بود کسی بگوید، وقتی می‌گوییم «ثبت قلبی علی دینک»، ما که دینمان درست است، منطقی است، مستحکم است، این برای آن طبقات پایین است. ایشان می‌فرمود، در هر طبقه‌ای که دل انسان و ایمان انسان و دین‌داری انسان هست، تنزل از آن طبقه، برگشت است.

«ثبت قلبی علی دینک» یعنی دین را در همان طبقه‌ی عالی نگه دار و تثبیت کن. اگر این شد، آن وقت زندگی می‌شود شیرین، مرگ هم مرگ راحت. یکی از مشکلات اساسی ماها، مشکل مردن است. امام سجاد (علیه‌السلام) به خداوند متعال عرض می‌کند: «امتنا مهتدین غیر ضالین، طائعین غیر مستکرهین غیر عاصین». خب، انسان در همه‌ی طول عمر در طریق هدایت بوده، اما باز امام دعا می‌کند که: «امتنا مهتدین غیر ضالین، طائعین غیر مستکرهین غیر عاصین»؛ معلوم می‌شود خطرناک است.

حکم مستوری و مستی همه بر عاقبت است

کس ندانســــت که آخــــر به چه حالت برود…

بذر سعادت

بعضی از شاگردان مرحوم آیت الله علامه طباطبایی نقل فرمودند که آن بزرگ این جمله عرشی وبسیار مهم را بر زبان می آوردند که : تخم سعادت ، مراقبه است.

مراقبت ،مانند بذری است که انسان در مزرعه جان کاشته و اعمال و ذکار و دستورات ، آن را به بار می رساند.مراقبت ،آن اصل مهمی است که همه ی اعمال برای به ثمر رسیدن آن است:

صمت و جوع وسحر وخلوت و ذکری به دوام /  نا تمامان جهان را کند این پنج تمام

همه ی اینها برای آن است که بذر سعادت که مراقبه است ، به بار نشیند . اگر مراقبت نباشد ، این اعمال و اذکار ، هیچ ثمره و فایده ای برای انسان ندارد، تا جایی که بعضی ازارباب سیر و سلوک فرموده ا ند :"انسان نباید گول حال بدون مراقبه را بخورد:چون حالی برای انسان با ارزش و مفید است که دوام داشته باشد و آن ، حالی است که ثمره مراقبه باشد.

منبع: برگرفته از مجله خلق

در محضر استاد/ بهترین کار قبل از خواب

پیوند: http://www.islamiclife.ir/cat/sunnah/1393/01/002402.php

آیت الله احمد مجتهدی تهرانی از معلمان بزرگ اخلاق تهران در یکی از جلسات درس خود پنج توصیه از رسول خدا را که بهترین اعمال به حساب می‌آیند برشمرد.

وی در تشریح این پنج عمل گفت: روزی رسول خدا (صلوات الله علیه و آله) به امام علی (علیه‌السلام) فرمودند : یا علی پنج کلمه از علم برای تو بگویم یا پنج هزار دینار پول به تو بدهم.

حضرت علی (علیه‌السلام) به پیامبر خدا عرض کردند: اگر  پنج کلمه علمی به من یاد بدهید بهتر از کل دنیاست.

2614_sunnah.jpg
رسول خدا فرمودند:
-  شبها نخواب تا اینکه یک ختم قرآن را خوانده باشی
-  شبها نخواب تا اینکه هزار دینار صدقه بدهی
- شبها نخواب تا اینکه یک بنده بخری و آزاد کنی
- شبها نخواب تا اینکه خودت را از آتش آزاد کنی
-  شبها نخواب تا اینکه هزار رکعت نماز بخوانی

امام علی (علیه‌السلام) عرض کردند: یا رسول الله مگر در یک شبانه روز می‌شود همه این کارها را انجام داد؟

ادامه »

تقویم اسلامی سال ۹۳ باد صبا + دانلود

%d8%aa%d9%82%d9%88%db%8c%d9%85-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%84-%db%b9%db%b3-%d8%a8%d8%a7%d8%af-%d8%b5%d8%a8%d8%a7---%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af

گروه فضای مجازی: تقویم اسلامی باد صبا، ابزار کاربردی در قالب تقویم سه‌گانه‌ای است که توسط مؤسسه فرهنگی موج همراه نور، تولید شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، تقویم اسلامی باد صبا، یک ابزار کاربردی در قالب تقویم سه‌گانه است که با هدف ارج نهادن به فرهنگ والای نماز توسط مؤسسه فرهنگی موج همراه نور، تولید شده است.
باد صبا، یک تقویم فارسی و اسلامی است که به منظور فرا رسیدن سال ۱۳۹۳ هجری خورشیدی برای سیستم‌عامل اندروید و جاوا تهیه شده است.

این تقویم دارای امکانات و قابلیت‌های بسیاری است که توسط مؤسسه موج همراه به صورت رایگان عرضه شده است.

تقویم اسلامی باد صبا، دارای ویجتی اختصاصی برای نمازگزاران است که اذان را با صدای دلنشینی برای کاربران پخش می‌کند.

ویژگی‌های کلیدی باد صبا شامل ارائه سه تقویم شمسی، قمری و میلادی، نمایش وقایع ملی و مذهبی تاریخ انتخابی در تقویم، ارائه اوقات شرعی ۱۲۳۵ شهر و قابلیت پخش اذان بصورت خودکار و قبله‌نماست.

از دیگر ویژگی‌های باد صبا می‌توان به ارائه شرح اعمال و ادعیه مرتبط با هر روز، قابلیت درج یادداشت و یادآوری برای هر روز، امکان دانلود و انتخاب موذن دلخواه جهت پخش اذان، تبدیل تاریخ هر تقویم(شمسی، قمری و میلادی) به دیگری و نمایش و اشتراک‌گذاری اطلاعیه‌های مرتبط به هر روز اشاره کرد.

امکان دریافت نسخه اندروید و نسخه جاوا تقویم اسلامی باد صبا برای کاربران فراهم شده است.

معلوم نیست کار ما بهتر از کار او باشد!


استاد ما(مرحوم حاج شیخ محمد حسین اصفهانی) شب ها درس خارج اصول می فرمود. شبی شخصی که به منبر رفته بود مقداری –البته تا حدّ مزاحمت با درس –طول داد. شاگردان به صدا درآمدند که چرا طول می دهد. استاد فرمود:"معلوم نیست کار ما بهتر از کار او باشد!”

خوب است که انسان اسم خود را در هر کار خیر بنویسد و خود را شریک گرداند.زیرا فردای قیامت معلوم نیست کدام قبول و کدام ردّ میشود.لذا شایسته است انسان به این اکتفا نکند که عالم یا مبلغ یا فلان کاره است .شاید همه ردشود،زیرا اعمال خیر شروط و موانع بسیاردارد که شاید هنگام عمل رعایت نشوند. بنابراین انسان باید در کار خیر و نحوه انجام آن فکر کند و فکرش موجب ابتکاری باشد که برای رسیدن به هدف مفید باشد.

منبع: برگرفته از کتاب در محضرحضرت آیت الله العظمی بحجت/نویسنده : محمد حسین رخشا /صفحه ص28

" از تو به یک اشارت ، از من به سر دویدن"

 

حضرت آیت الله العظمی بحجت نیز همواره بر ترک معصیت و عمل به آنچه انسان می داند ، تاکید می کردو به قرائت کتاب هایی چون المحجه البیضاء و بخش جهاد با  نفس کتاب وسائل الشیعه و تامل در آن ها و عمل به واضحات آنها توصیه می فرمود . حال که ترک معصیت ، تا این اندازه در تقرب حق نقش دارد ، باید با جدیت تمام بکوشیم از ما معصیت و نافرمانی سر نزند ،زیرا محبت و معصیت با یکدیگر سازش ندارد. شگفتا چگونه کسی ادعای محبت می کند ، برابر محبوب، معصیت می کند .اگر راست می گویی که محب اویی ، چرا از او اطاعت نمی کنی .مگر زبان عاشق ، این نیست که ” از تو به یک اشارت ، از من به سر دویدن”

 

منبع:ماهنامه تربیتی اخلاقی خلق/شماره 19 /مهر وآبان 89/ص17

انتشار نسخه دیجیتال کتاب «حمله حیدری»

%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%b4%d8%a7%d8%b1-%d9%86%d8%b3%d8%ae%d9%87-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%c2%ab%d8%ad%d9%85%d9%84%d9%87-%d8%ad%db%8c%d8%af%d8%b1%db%8c%c2%bb

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، امکان دریافت نسخه دیجیتال «حمله حیدری»، مشتمل بر توصیف شجاعت و رشادت و از خودگذشتگی حضرت علی‌ بن‌ ابیطالب(ع) در وبگاه مرکز تحقیقات رایانه‌ای قائمیه اصفهان فراهم شده است.

کاربران برای دریافت این نسخه دیجیتال می‌توانند اینجا را کلیک کنند.

کتاب «حمله حیدری» نوشته «بمانعلی کرمانی» برای نخستین‌بار در شش قالب نرم‌افزاری به نام‌های pdf ، java ،android ،Html epub،ghb برای استفاده در رایانه، انواع گوشی‌های تلفن همراه و انواع تبلت‌ها به صورت رایگان بر روی وب‌سایت مرکز به نشانی www.ghaemiyeh.com قرار داده شده است.

عناوین اصلی نسخه دیجیتال، شامل معرفی برخی منظومه‌های موسوم به حمله حیدری و سرایندگان آنها، هذا کتاب حمله؛ در وصف آفرینش موجودات، در تعریف ساقی‌نامه؛ مکالمه رسول خدا(ص) با فاطمه بنت اسد، رفتن فاطمه بنت اسد به بیت‌المقدس، نعت حضرت امیرالمؤمنین(ع)؛ در وصف اعجاز امیرالمؤمنین(ع)، در ذکر تولد علی(ع) در بیت‌الحرام و… است.

آمدن دیو خدمت نبی و شرح حال، ذکر سخن گفتن حضرت امیر با سلمان، در ذکر نجات دادن حضرت امیرالمؤمنین سلمان را از دست شیر، ذکر داستان دشت ارژنه، ذکر داستان رفتن خواجه کائنات و خلاصه موجودات به معراج و خاتم دادن به حضرت امیر‌المؤمنین(ع) از دیگر سرفصل‌های این کتاب به شمار می‌رود.

چه قدر به مرگ نزدیکیم ، ولی در فکر آن نیستیم!

انسان چه قدر به مرگ نزدیک است و در عین حال چه قدر آن را دور می پندارد و از آن غافل است ! آقای حایری می فرمود :” در خواب دیدم که عزراییل به من فرمود: شما باید استراحت کنید.” با اینکه می دانیم خواهیم مرد،بلکه تنها وقت مرگ معلوم و یا مظنون ما نیست ، زیرا هر شب در عوالمی از برزخ می رویم که هیچ اختیارش دست ما نیست ، چنان که قرآن شریف می فرماید: “قَضَی عَلَیها الموت” مرگ را به صورت حتمی برآن نوشته است. هم چنین می فرماید: “فیمسک التی قضی علیهَا المَوتَ وَ یُرسِلُ الاُخرَی “آن گاه نفس کسی را که خداوند مرگ او را حتمی نموده نگاه میدارد و دیگری را رها می کند.
و در سجده نخست بعد از بیدار شدن از خواب برای انجام نماز شب مستحب وارد شده است که گفته شود: “اَلحَمدُاللهِ الَّذی اَحیانی بَعدَ ما اَماتَنی"سپاس خدایی را که مرا بعد از مرگ ، زنده گردانید.
با این همه این گونه از مرگ غافل هستیم ! بله، اشخاصی بودند که همیشه مهیا و منتظر و به یاد مرگ بودند.

پی نوشت:
1.سوره زمر آیه42
2.سوره زمر آیه42
3.اصول کافی،ج2،ص539،من لا یحضره الفقیه، ج1، ص480


منبع: برگرفته از کتاب در محضرحضرت آیت الله العظمی بحجت/نویسنده : محمد حسین رخشا /صفحه 22

گويا به كلي از عين الله الناظرة غافل هستيم!


اهل بيت عصمت(ع)بندگاني هستند كه علم و صوابشان مُطَّراست، يعني با داشتن مقام عصمت نه خطا مي كنند و نه خطيئه.و امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف"عين الله الناظرة و اذونه السامعة و لسانه الناطق ، و يده الباسطة"(چشم بينا ، گوش شنوا ، زبان گويا و دست گشاده خداوند) است و از اقوال ، افعال ، افكار و نيات ما اطلاع دارد، مع ذالك گويا ما ائمه (ع) و به خصوص امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) را حاضر و ناظر نمي دانيم، بلكه گويا مانند عامه اصلا زنده نمي دانيم و به كلي از آن حضرت غافل هستيم.


منبع: برگرفته از کتاب در محضرحضرت آیت الله العظمی بحجت/نویسنده : محمد حسین رخشا /صفحه 22

اگر کسی اهلیت داشته باشد ، در و دیوار معلم او خواهند بود.....

 

معرفه الله اعظمُ العباد ات است ، و همه ی تکالیف مقدمه ی معرفت  خدا هستند، ولی معرفت خدا واجب و مطلوب نَفسی است . اگرکسی اهلیت داشته باشد ، یعنی طالب معرفت باشد و درطلب ، جدیت و خلوص داشته باشد ، در  و ديوار به اذن الله معلمش خواهند بود ،وگرنه سخن پيغمبر (ص) هم در او اثر نخواهد كرد،چنان که در ابوجهل اثرنکرد !
منبع: برگرفته از کتاب در محضرحضرت آیت الله العظمی بحجت/نویسنده : محمد حسین رخشا /صفحه 22

کتاب فرهنگ الفبای مهدویت پیرامون حضرت مهدی (عج)


کتاب فرهنگ الفبای مهدویت پیرامون حضرت مهدی (عج)

به روز رسانی :1392/03/26
سیستم عامل :Windows,Android,Java
حجم :4.42 MB
مجوز :رایگان
تعداد دانلود :4071
تعداد بازدید :6711
58 11




عناوین بخش های مختلف کتاب به شرح زیر است:
این نرم افزار باهدف آشنائی با امام زمان عج و فرهنگ مهدویت تهیه و تدوین شده است.کتابخانه دیجیتالی شامل : بیش از 800 موضوع پیرامون امام زمان (عج) به صورت الفبائی : حرف « آ» : آخرالزمان ، آستانه سامرا ، حرف « ا» : ابدال ، ابوالادیان، حرف «ب» : باب ، بابیه ، حرف «پ»: پایان تاریخ ، حرف «ت» : تاریخ سیاسی غیبت امام دوازدهم ، حرف «ث»: ثاراللّه ، حرف «ج» : جارودیه ، جبرئیل ، حرف «ح»: حجت ، حرز حضرت مهدی ، حرف «خ»: خاتم الاوصیاء ، خروج خراسانی ، حرف«د» : دابة الارض ، دادگستر جهان ، حرف «ذ» : ذوالفقار ، ذی طوی حرف «ر» : راه مهدی ، رجعت ، حرف «ز» : زمینه سازان ظهور ، ویژگی‏های زمینه سازان‏ ، حرف «س» : سامرا ، سربداران، حرف «ش» : شاهدان ولادت مهدی ، شرایط ظهورحرف «ص» : صاحب الامر ، صاحب الدار حرف «ط» : طالقان ، طرید حرف «ظ» : ظهور ، ظهور حضرت مهدی از دیدگاه اسلام و مذاهب جهان حرف «غ» : غریم ، غلام حرف «ف» : فترت ، فراگیر شدن ظلم و جور و غیره …
این کتاب توسط مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان منتشر شده است.


رمز عظیم موفقیت:راههای به یاد امام زمان بودن + صوت

پیوند: http://mahdiyar.ir/2134

راهکارها :

مقدمه :

۱ – مقدمه مواردی که در زیر ارائه می گردد عشق و علاقه است چرا که در غیر اینصورت پس از مدتی عمل نمودن این شیوه بصورت تدریجی کم رنگ شده و سپس قطع می گردد .

۲ – یاد دائمی صد در صد با تزکیه نفس کامل می تواند ایجاد می شود و خوشا به حال آنان که دائم در نمازند .

مهمترین راه کار :

۱ – هر کاری می خواهید انجام دهید بگویید یا صاحب الزمان . ( توضیح این که در شروع هر کار بسم الله گفتن را همه می دانیم . از طرفی اسم الله همان اسماء الحسنی است که وجود مقدس چهارده معصوم علیهم السلام اند . و توسل به امام زمان هر زمانی طبق روایات اولی است .)

دانلود

سایر راه کارهای تکمیلی :

۲- خواندن زیارت صاحب الامر معروف به زیارت آل یاسین که در مفاتیح الجنان موجود است بصورت حداقل هفتگی . حضرت ولی عصر ارواحنا فداه فرمودند : هرگاه خواستید بوسیله ما به سوی خدای تعالی و به سوی ما توجه کنید پس بگویید چنانچه خدای تعالی فرموده : سلام علی آل یس … الی آخر .

۳- خواندن دعای ندبه در روزهای جمعه که امر حضرت ولی عصر ارواحنا فداه در اینخصوص می باشد .

۴- زیارت مسجد مقدس جمکران ، مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام در حاشیه شهر قم و مکانهای مقدس منتسب به وجود مقدس حضرت بقیه الله ارواحنا فداه .

۵- عرض ادب به وجود مقدس امام زمان علیه السلام بطوریکه اگر نام مقدس ایشان ذکر گردید ادب نشستن را رعایت نموده و همچنین سعی شود قبل از خواب و بعد از بیداری و بعد از نمازها بر ایشان سلام داده شود .

دانلود

۶- نام مقدس حضرت ولی عصر ارواحنا فداه را در خانه ، محل کار ، ماشین و … نصب نمودن .

دانلود

۷- گونه ای ذکر این نام مقدس برای ما ملکه شود که در تمام مشکلات گفت « یا صاحب الزمان » و استمداد از آن وجود مقدس قبل از انجام هر کار دیگر فراموش نگردد .

۸- زمانی را در طول روز ولو در کوچه و خیابان در همان حال راه رفتن ، در ماشین و یا … با امام زمان علیه السلام صحبت نماییم . حال چه صحبتی ؟ مثلا خواسته ها و دعاهایمان را حتی نخود آش خود را برای پر رنگ نمودن رابطه خود با آن پدر واقعی عرض حال نموده و طلب نماییم .

نتیجه گیری :

از عرائض فوق چگونگی این ارتباط و به یاد ارباب بودن معلوم شد که البته عمل به موارد فوق نتایج عجیبی دارد که از آن به رمز عظیم موفقیت یاد می کنم و می توانیم خلاصه آن را در فایل صوتی زیر بشنویم :

دانلود

 

نسخه دیجیتال «شرح حال و فضایل خاندان نبوت» منتشر شد

پیوند: http://www.iqna.ir/fa/News/1347786

 

نسخه دیجیتال «شرح حال و فضایل خاندان نبوت» منتشر شد

گروه فضای مجازی: نسخه دیجیتال «شرح حال و فضایل خاندان نبوت» توسط مرکز تحقیقات رایانه‌ای قائمیه اصفهان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نسخه دیجیتال «شرح حال و فضایل خاندان نبوت» نوشته علامه سبطبن جوزی و ترجمه محمدرضا عطایی توسط مرکز تحقیقات رایانه‌ای قائمیه اصفهان منتشر شد.

عناوین اصلی این کتاب شامل شرح حال مؤلف به قلم سیدمحمد صادق بحرالعلوم‌، آغاز؛ باب اول نسب علی بن ابیطالب(ع)، باب دوم فضایل امیر المؤمنین(ع)، باب سوم فرزندان علی(ع)، باب چهارم خلافت امیرالمؤمنین(ع) و باب پنجم پارسایی، زهد، خداترسی و عبادت علی(ع) است.

همچنین از دیگر عناوین اصلی این نسخه دیجیتال می‌توان به باب ششم برگزیده‌ای از سخنان علی(ع)، باب هفتم در شهادت آن حضرت‌، باب هشتم شرح حال حسن(ع)، باب نهم شرح حال حسین(ع)، باب دهم محمد بن حنفیه‌، باب یازدهم خدیجه و فاطمه‌، باب دوازدهم شرح حال(دیگر) امامان(ع) اشاره کرد.

علاقه‌مندان برای دریافت نسخه دیجیتال آثار دینی و اسلامی می‌توانند به وبگاه مرکز تحقیقات رایانه‌ای قائمیه اصفهان به نشانی www.ghaemiyeh.com مراجعه کنند.

همچنین برای دریافت نسخه دیجیتال «شرح حال و فضایل خاندان نبوت» اینجا را کلیک کنند.

کتاب صوتی «رستاخیز کربلا» روایتگر واقعه عاشورا + دانلود

پیوند: http://www.iqna.ir/fa/News/1329987

 

کتاب صوتی «رستاخیز کربلا» روایتگر واقعه عاشورا + دانلود

 

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کتاب صوتی «رستاخیز کربلا» روایتگر ۱۶۰ قطعه معتبر تاریخی برگرفته از دانشنامه امام حسین(ع) برپایه قرآن، حدیث و تاریخ اثر آیت الله ری‌شهری و همکاران ایشان، از لحظه لحظه همراهی با کاروان حسینی است که با سبکی ساده، حوادث و اتفاقات را بازگو می‌کند.

این مجموعه که روایتی است شنیداری از ۴ جلد از مجموعه ارزشمند کتاب‌های «رستاخیز کربلا» که همزمان با ماه محرم سال گذشته منتشر شد، همزمان با محرم امسال به عنوان اولین کتاب صوتی مؤسسه دارالحدیث توسط اداره تولیدات رسانه‌ای معاونت فرهنگی و ارتباطات تولید شده است.

با توجه به سبک نگارش ۴ عنوان کتاب که وقایع معتبر تاریخی را به صورت قطعاتی کوتاه‌، جذاب و هنرمندانه به نمایش گذاشته است، در این مجموعه صوتی سعی شده است، با بکارگیری موسیقی‌های آیینی و مقامی‌، آواها و جلوه‌های صوتی، روش روایت از حالت یک کتاب ساده شنیداری به مجموعه‌ای داستانی، نزدیک شود؛ بنابر این مخاطب آن نه تنها از شنیدن خسته نمی‌شود بلکه خود را در تکاپویی زنده در میانه داستان حس می‌کند.

این مجموعه که در دو قالب بسته شامل ۴ لوح فشرده با کیفیت اصلی و بسته تک لوح فشرده با فرمت Mp۳ تولید شده است، رخدادهای معتبر را  در ۴ بخش در قالب ۱۶۰ قطعه صوتی و در حدود ۶۰۰ دقیقه روایت می‌کند.

این بخش‌ها شامل « تا عاشورا»: از کتابی به همین نام به قلم مصطفی پورنجاتی  شامل ۱۹روایت شنیداری از ماجراهای ورود کاروان حسینی به کربلا تا شب عاشورا، « روز عاشورا »: از کتابی به همین نام به قلم احمد غلامعلی شامل ۶۶ روایت شنیداری از حوادث روز عاشورا، « عصر عاشورا »: از کتابی به همین نام به قلم مهدی غلامعلی شامل ۳۷ روایت شنیداری از حوادث عصر عاشورا و «ریحانه‌های دشت خون»: از کتابی به همین نام به قلم زهرا بابایی شامل ۳۷ روایت شنیداری از حضور و نقش آفرینی بانوان در نهضت حسینی است.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات تکمیلی در مورد این کتاب می‌توانند به پایگاه www.hadith.net مراجعه  نمایند.

همچنین نمونه قطعات صوتی این مجموعه از طریق سایت مذکور قابل دریافت است. گفتنی است تا قبل از اربعین امسال این مجموعه منتشر و به محضر تمام علاقه‌مندان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام تقدیم خواهد شد.

چند قطعه از کتاب صوتی « رستاخیز کربلا »
۱ . گریستن آسمان و زمین
۲ . روزی که عباس سقا نامیده شد
۳ . همانم که میجویی از ریحانه های دشت خون
۴ . حدیث وصل از روز عاشورا


انتشار رایگان آثار مقام معظم رهبری در فضای مجازی

پیوند: http://www.iqna.ir/fa/News/1324761


انتشار رایگان آثار مقام معظم رهبری در فضای مجازی.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، پایگاه اینترنتی انتشارات انقلاب اسلامی، نسخه پی‌دی‌اف آثار مقام معظم رهبری را به صورت رایگان برای علاقه‌مندان عرضه کرده است.

کتاب‌های انتشارات انقلاب اسلامی، وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر فرزانه انقلاب، با هدف دسترسی راحت‌تر مخاطبان به این آثار به صورت رایگان در پایگاه اینترنتی این انتشارات عرضه شد.
انتشارات انقلاب اسلامی انتشار آثار گوناگون ایشان را برعهده دارد، در طول سال‌های اخیر کتب متعددی از گزیده‌ بیانات موضوعی، مجموعه بیانات موضوعی، آثار مرتبط با جلسات و محافل ادبی تشکیل شده در حضور معظم له و … را تدوین و منتشر کرده که این آثار مورد استقبال جامعه‌ فرهنگی قرار گرفته است.
انتشارات انقلاب اسلامی با توجه به مشکلات موجود در وضع نشر و توزیع کتاب و خصوصاً گرانی کاغذ که تا حدودی ناشی از آثار تحریم‌های ناعادلانه‌ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران است و با هدف دسترسی آسان ملت شریف ایران به آثار منتشره‌ این انتشارات، به تدریج تمامی این آثار را به صورت پی دی اف و رایگان در پایگاه اطلاع‌رسانی کتب تخصصی انتشارات انقلاب اسلامی به نشانی WWW.BOOK-KHAMENEI.IR در اختیار عموم مخاطبان و علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

دریافت بیانات امام خامنه‌ای در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر + دانلود

پیوند: http://www.iqna.ir/fa/News/1324729

دریافت بیانات امام خانه‌ای در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر + دانلود

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مجموعه‌ای از رهنمودهای امام خامنه‌ای دامت برکاته پیرامون بزرگترین و مظلومترین واجب فراموش شده اسلام، امر به معروف و نهی از منکر منتشر شد.

این مجموعه جهت گسترش فرمایشات ایشان و ایجاد الگویی برتر در این فریضه عظیم الهی به کوشش معاونت جریان‌سازی رهپویان معروف، گردآوری شده است که در قالب کلیپ‌های صوتی متنوع و باکیفیت آماده شده است.

عنوان

پخش

دانلود

مشخصات فایل

دوره آموزشی امر به معروف توسط امام خامنه ای قسمت اول down

MP3

۱٫۲۵ MB

03:37″

دوره آموزشی امر به معروف توسط امام خامنه ای قسمت دوم down

MP3

۱٫۴۲ MB

04:07″

دوره آموزشی امر به معروف توسط امام خامنه ای قسمت سوم down

MP3

۲٫۵۰ MB

02:42″

دوره آموزشی امر به معروف توسط امام خامنه ای قسمت چهارم down

MP3

۳٫۵۴ MB

03:51″

دوره آموزشی امر به معروف توسط امام خامنه ای قسمت پنجم down

MP3

۴٫۸۳ MB

05:16″

دوره آموزشی امر به معروف توسط امام خامنه ای قسمت ششم down

MP3

۴٫۷۶ MB

03:27″

دوره آموزشی امر به معروف توسط امام خامنه ای قسمت هفتم down

MP3

۴٫۸۴ MB

05:14″

دانلود کامل فایل فشرده دوره آموزشی




فیلم مستند «مردی با آرزوهای دوربرد» + دانلود

پیوند: http://www.iqna.ir/fa/News/1318156

 

 

فیلم مستند «مردی با آرزوهای دوربرد» + دانلود

گروه فضای مجازی: فیلم مستند ویژه دومین سالگرد شهادت تهرانی مقدم به بیان روند پیشرفت صنعت موشکی ایران و زحمات این شهید می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، فیلم مستند «مردی با آرزوهای دوربرد» که در آستانه دومین سالگرد شهادت حاج حسن تهرانی‌مقدم از رسانه ملی پخش شد؛ نمایی از پیشرفت موشکی ایران در شرایط تحریم‌های پیچیده و نقش این دانشمند در این پیشرفت را به نمایش گذاشت.

این مستند علاوه بر نگاهی به زندگی شهید تهرانی‌مقدم؛ پدر موشکی ایران، به بیان روند پیشرفت صنعت موشکی ایران پس از جنگ تحمیلی و برد موشک‌های ایرانی در گفت‌وگویی با همرزمان شهید پرداخته است.

برای دریافت این فیلم به لینک زیر مراجعه کنید.

(حجم کل: ۷۴٫۱ MB )

لینک اصلی

انتشار نرم‌افزار بانک جامع عزاداری ویژه محرم

پیوند: http://www.iqna.ir/fa/News/1310649/

 

 

انتشار نرم‌افزار بانک جامع عزاداری ویژه محرم

گروه فضای مجازی: نرم‌افزار بانک جامع عزاداری ویژه ماه محرم به همت مرکز تحقیقات رایانه‌ای قائمیه اصفهان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نرم‌افزار بانک جامع عزاداری ویژه ماه محرم به مناسبت ماه محرم‌الحرام با بیش از 30 کتاب و مقاله به همت مرکز تحقیقات رایانه‌ای قائمیه اصفهان در وبگاه این مرکز منتشر شداین نرم‌افزار به صورت دیجیتال درشش قالب نرم‌افزاری به نام‌های  pdf ، java ،android ، Html epub ،ghb  برای استفاده در رایانه، انواع گوشی‌های تلفن همراه و انواع تبلت‌ها به صورت رایگان بر روی وب سایت  قرار داده شده است.

از مهمترین وی‍‍‍‍ژگی‌های نرم‌افزاربانک جامع عزاداری می‌توان به سهولت کاربرى، وجود محتواهای پاک و مفید، دسترسی به کتاب‌های رایگان، سرعت مناسب نرم‌افزار، امکان جستجو در متن، فهرست و عنوان کتاب‌ها، تغییر فونت دلخواه، تغییر اندازه فونت و اعراب رنگی متن اشاره کرد.

همچنین هدف از انتشار این نرم‌افزار‌ها، در دسترس بودن و آشنا شدن عموم مردم به ویژه جوانان شیعی با شعائر حسینی در سراسر دنیاست.
تا کنون بیش از 10 هزار کتاب و مقاله در 50 هزار نرم‌افزار با 114 موضوع مختلف به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی با قالب‌های مختلف نرم‌افزاری بر روی سایت این مرکز بارگذاری و برای استفاده دوستداران و تشنه معارف قرآن و عترت(ع) در سراسر جهان به صورت رایگان قرار گرفته است.

منبع:
www.ghaemiyeh.com

انتشار نسخه ديجيتال كتاب «عدم تحريف قرآن»

پیوند: http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=1307918




گروه فضای مجازی: نسخه ديجيتال «عدم تحريف قرآن» نوشته سيدحسن طاهری‌خرم‌آبادی در وبگاه مركز تحقيقات رايانه‌ای قائميه اصفهان منتشر شد.


به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، نسخه ديجيتال «عدم تحريف قرآن» با بخش‌های مختلفی همچون افترای تحريف قرآن به شيعه!، بررسی واژگانی تحريف‌ و اعتقاد بزرگان شيعه به تحريف‌ناپذيری قرآن در وبگاه مركز تحقيقات رايانه‌ای قائميه اصفهان منتشر شد.

نگاهی به روايات تحريف‌، اقسام تحريف قرآن‌، تحريف قرآن از ديدگاه اهل تسنن‌، دلايل عدم تحريف قرآن‌، دلايل قايلين به تحريف‌ و كتاب‌نامه‌ از ديگر بخش‌های اين كتاب ديجيتال به شمار می‌رود.

وبگاه مركز تحقيقات رايانه‌ای قائميه اصفهان، نسخه ديجيتال «عدم تحريف قرآن» را با نسخه‌های مختلف به صورت رايگان در اختيار كاربران قرار داده است.

كاربران برای استفاده از مطالب اين نسخه ديجيتال «عدم تحريف قرآن» می‌توانند به نشانی www.ghaemiyeh.com مراجعه كنند.
برای دريافت فايل نسخه ديجيتال «عدم تحريف قرآن» اينجا را كليك كنيد!

‏جنگ نرم رسانه‏

با توجه به هجمه گسترده شبکه های ماهواره ای فارسی زبان در جهت حیاءزدایی و تغییر سبک زندگی ایرانی- اسلامی در کشورمان و همچنین اهمیت کارکرد رسانه در جنگ نرم، دو ماهنامه ذیل جهت استفاده همگان خصوصاً فعالان فرهنگی مفید خواهد بود.

1- جنگ نرم رسانه/ رنگی/78 صفحه

بررسی هجمه شبکه های ماهواره ای فارسی زبان من و تو و فارسی وان، ره آورد نظام سلطه برای تغییر سبک زندگی اسلامی- ایرانی

برای دانلود از لینک زیر استفاده نمائید.

2- زمزمه های شیطانی/رنگی/ 38 صفحه

  • ابعاد سنجی شبکه ماهواره ای “زمزمه”
  • بررسی و تحلیل آثار هجمه فرهنگی شبکه تلویزیونی “زمزمه” بر زنان مسلمان ایران

برای دانلود از لینک زیر استفاده نمائید.

شایان ذکر است ماهنامه های فوق از سری ماهنامه های طنین اندیشه می باشد که به همت مدیریت بررسی و تحلیل سازمان بسیج جامعه زنان منتشر می شود.

منبع : فراز اندیشه

دانلود نرم افزار آموزش نماز بسیار زیبا برای کودکان



دانلود نرم افزار با محیطی بسیار زیبا و مختص کودکان که نماز را به آن ها نشان می دهد و البته در کنار آن امکاناتی از جمله:
بازی بسیار زیبا برای کودکان
تلاوت قرآن که بسیار دلنشین است
آموزش نقاشی برای کودکان
و از همه مهم تر آموزش نمــــــازوجود دارد؛

*از همین الان به کودکانتان نمــاز یاد بدهید*

دانلود رایگان
8,765 کیلو بایت

دعای ام داود با صدای فرهمند

« یکی از عبادتها و دعاهای معروف که در ماه رجب به انجام آن تأکید شده،

اعمال ام‏ داوود است. نقل شده، جوانی به دست منصور دوانیقی به مدت طولانی در زندان گرفتار شده بود

که نامش داوود بود.

مادرش تاب و توان خود را در فراق پسر از دست داده بود، روزی به خدمت امام صادق(ع) رفت

و داستان را نقل کرد و از آن حضرت چاره‏ جویی نمود. حضرت فرمود: آیا می‏دانی این ماه، ماه رجب است

و دعا در آن زود به اجابت می‏رسد آنچه را که می‏گویم دقیقاً انجام ده تا فرزندت از زندان رهایی یابد.

حجم فایل : ۳ مگابایت


لینک دانلود : http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=73065&musicID=69506


دانلود

دانلود

با این نرم افزار دعای قنوت ماه رمضان رو روی گوشی خودتون داشته باشید

 


http://www.rohama.org/fa/pages/?cid=11757