20شهریور شهادت آیت الله مدنی به دست منافقین

20شهریور شهادت آیت الله مدنی به دست منافقین

در بیستم شهریور 1360، شهید مدنی، نماینده ی امام خمینی (قدس سره) و امام جمعه تبریز، مجسمه ی تقوی و فضیلت و پارسایی كه زهد و تقوای او زبانزد خاص و عام بود، بعد از اقامه ی نماز در محراب نماز جمعه، همچون جدش امیرالمؤمنین علی (ع) به دست یكی از شقی ترین منافقین روزگار به شهادت رسید.

این مجاهد بزرگ در سال 1293 هجری شمسی، در شهر دهخوارقان «آزادشهر» استان آذربایجان شرقی متولد شد. در آغاز سنین بلوغ، به قم عزیمت كرد و پس از گذراندن درس های مقدماتی، حدود چهار سال به تحصیل دروس فقه و اصول در محضر امام(قدس سره) مشغول شد.

پنج سال بعد به نجف اشرف عزیمت كرد و هم زمان به تحصیل و تدریس پرداخت. بدین سان كه در جلسات دروس آیات عظام سید عبدالهادی شیرازی، سید محسن حكیم و حاج سید ابوالقاسم خویی به قصد تحصیل شركت و ضمن تحصیل نیز روزانه چندین جلسه درس، از كفایه، رسایل، مكاسب و لمعه را برای شاگردان خود تدریس می كرد.

آیت الله مدنی اوّلین كسی بود كه در جریان انقلاب سال 1342 شمسی، مردم به پاخاسته كشورمان در نجف از امام تبعیّت كرد و در انتشار اعلامیّه ی آیت الله حكیم به همین مناسبت، نقش به سزایی داشت. آیت الله مدنی سوابق مبارزاتی زیادی در نجف داشت، به طوری كه در زمان حكومت عبدالسّلام عارف، برادر عبداالرحمان عارف، از طرف آیت الله حكیم، كه از مراجع بزرگ شیعه در آن زمان بود، فتوایی صادر شد با این عنوان كه كمونیست بودن، كفر و الحاد است.       

درباره این فتوا از طرف بعثیون و كمونیست هایی كه در حكومت عراق رسوخ كرده بودند، اهانت هایی به ایشان شد و آیت الله حكیم به عنوان اعتراض به این اعمال به كوفه رفت. در آن موقع شهید آیت الله مدنی دست به عمل ابتكاری زد، طلاب را جمع كرد و جملگی كفن پوشیدند و به منزل آیت الله حكیم رفتند و از ایشان خواستند كه دستور جهاد بدهند.

آیت الله مدنی در سال 1350، به فرمان امام خمینی(قدس سره)، جهت تدریس علوم دینی به خرم آباد رفت و حوزه ی علمیه كمالیه (خرم آباد) به همت و تلاش ایشان تأسیس شد. چندی بعد بر اثر فعالیت هایی كه علیه رژیم ستمشاهی داشته به نورآباد ممسنی، گنبد كاووس، بندر كنگان و مهاباد تبعید شد و با اوج گیری انقلاب اسلامی از تبعید به قم بازگشت و پس از پیروزی انقلاب به دعوت مردم همدان راهی این شهر شد.

آیت الله مدنی در جریان تشكیل مجلس خبرگان، از سوی مردم همدان به آن مجلس راه یافت و پس از شهادت آیت الله قاضی طباطبایی كه امام جمعه تبریز بود، از سوی امام خمینی(قدس سره) به عنوان نماینده ی امام و امام جمعه تبریز انتخاب شد.

. مسئولیت ترور او را سازمان مجاهدین خلق ایران بر عهده گرفت. اسدالله مدنی دومین شهید محراب انقلاب اسلامی لقب گرفته‌است.

20شهریور شهادت آیت الله مدنی به دست منافقین
20شهریور شهادت آیت الله مدنی به دست منافقین
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.