نشست علمی پژوهشی

نشست علمی_پژوهشی در مدرسه علمیه الزهرا المرضیه س با موضوع :ضرورت پژوهش های میدانی در حوزه های علمیه : با حضور جناب آقای دکتر مجید جعفریان:عضو هیءت علمی پژوهشکده علوم اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان: روز چهارشنبه 8 اردیبهشت ماه 95 برگزار گردید.
در این جلسه دکتر جعفریان بعد از بیان اجمالی از سابقه پژوهش در حوزه ها گفت: در حوزه ها پژوهش نباید ناظر به تبلیغ باشد زیرا مطالعه برای منبر رفتن با مطالعه برای نوشتن مقاله علمی _ تخصصی متفاوت است, پس باید به دستاوردهای پژوهش نگاه کرد.
وی بعد از بیان جریان شناسی پژوهش در حوزه ها گفت: بین موضوعات درون دینی و برون دینی تفاوت عمیقی وجود دارد به طوری که نمی توان بین آنها هماهنگی ایجاد کرد مثل این موضوع استفاده از اندیشه های مدیریتی در جهت تبیین نامه حضرت به مالک اشتراشتباه است چون بین شیوه های درون دینی و برون دینی تفاوت وجود دارد, اساسا حوزه علوم اجتماعی از بیرون به دین نگاه میکند نه از درون!!!

ایشان سپس به بیان انواع آسیب هایی که در مسیر پژوهش به وجود می آید پرداخت و آن را به سه دسته آسیب های روشی, آسیب های ناظر به پژوهشگر و آسیب های اجتماعی تقسیم نمود و توضیح جامعی پیرامون هر کدام بیان کرد, در ادامه ایشان به توضیح پیرامون تحقیقات میدانی (کمی, کیفی) پرداخته و مهمترین تفاوت آن دو را در اثبات نظریه (در پژوهش کمی) و تولید نظریه (در پژوهش کیفی) دانست و در پایان هم با معرفی کتابهای مورد نیاز در این زمینه و نیز معرفی یک موسسه فعال در اصفهان پیرامون آموزش پژوهش های میدانی بحث خود را به پایان رساند.

  • نظر از: حيدري
    1395/04/27 @ 11:03:45 ق.ظ

    حيدري [عضو] 

    الهی!
    ﺍﺯ ﺑﺎﺑﺖ ﺯﻳﺒﺎﺗﺮﻳﻦ ﺗﻜـﺮﺍﺭ زندگی‌ام
    ﻛﻪ ﺑﻴﺪﺍﺭﻳﺴﺖ
    ﺗﻮ ﺭﺍ سپاس می گویم

    باسلام و وقت بخیر
    مطالب وبلاگتان عالیست بسیار استفاده کرده و لذت بردم

    خوشحال میشویم به وبلاگ ماهم مراجعه کنید و مارا از نظرات خود بهرمند سازید.
    http://blog-208.kowsarblog.ir/

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.