تحقيق پاياني سطح دو(كارشناسي)

مدرسه علمیه الزهراء المرضیه (سلام الله علیها) اصفهان

عنوان

 غنی سازی اوقات فراغت و نقش آن در پیشگیری از آسیب های اینترنتی

  استاد راهنما

سرکار خانم زهرا لطفی

 استاد داور

جناب آقای محسن برقی کار

 پژوهشگر

سهیلا بیگ محمدی

 تابستان1395

 

چکیده

اوقات فراغت از جمله مسائل مهم و اثرگذار در همه­ی دورانهای بشری بوده به طوری که چگونگی گذراندن آن در شکل گیری و تداوم شخصیت افراد نقش مهمی دارد. در عصر حاضر که عصر رسانه­های نوین خوانده می­شود، غنی سازی اوقات فراغت با رسانه­ی مدرنی همچون اینترنت گره خورده است. با فراگیر شدن ارتباطات اینترنتی و ورود آن در خانواده­ها، شیوه گذراندن فراغت، مغایر با گذشته شده زیرا اینترنت در بخش­های مختلف زندگی انسان رسوخ کرده است، خصوصاً در زمان فراغت، که بیشترین ساعات آن را به خود اختصاص داده می­دهد. بنابراین با توجه به خاصیت اعتیاد گونه اینترنت، ضرورت دارد راهکارهای مناسب برای غنی سازی اوقات فراغت ارائه گردد تا بتوان از آسیب­های جدی و در برخی موارد جبران ناپذیر اینترنت جلوگیری کرد. از جمله راههای غنی سازی اوقات فراغت کسب معرفت و آگاهی، همراهی اوقات فراغت با کار، تشویق به مطالعه، ترویج عضویت در گروه های ارزشی و مذهبی، فرهنگ سازی و غیره می باشد.

 یافته­های تحقیق حاضر نشان می­دهد علاوه بر اینکه اینترنت و شبکه­های اینترنتی اثرات مطلوب و کارکردهای مفید هم دارند، اما به علت تعریف نشدن خط قرمزها، میزان آسیب­پذیری از این فضاها خصوصاً طی زمان فراغت، بیشتر ارتباط مثبت آن خود نمایی می­کند. بنابراین  باتوجه به برنامه ریزی و هدفمند کردن اوقات فراغت و آگاهی از معضلات اینترنت و غیره، برای افزایش بهره­وری و غنی کردن اوقات فراغت، برای رهایی از روزمرگی و یکنواختی لازم بوده و اینترنت در صورت استفاده هدفمند می­تواند بخشی از زمان فراغت را به خود اختصاص دهد.

کلید واژگان: اوقات فراغت، اینترنت، غنی سازی

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.