برگزاری دوره طب اسلامی ایرانی در مدرسه زهرای مرضیه س


مدرسه علمیه زهرای مرضیه سلام الله علیها درجهت تحقق منویات مقام معظم رهبری"مد ظله العالی “و در پی فرمایش ایشان که فرموده اند :” دغدغه ی قلبی و احساسی امروز من احیای طب اسلامی ایرانی است به آن بپردازید “. با شناسایی کارشناسان طب اسلامی ایرانی در اصفهان اقدام به برگزاری دوره طب اسلامی با موضوع طبایع و مزاج ها برای طلاب نمود . که به حمد الله با استقبال بی نظیر طلاب ، اساتید و کادر مدرسه مواجه شده است .
این دوره با حضور روحانی متخصص جناب حجت الاسلام و المسلمین کاظم زاده و با تکیه بر احادیث و آیات پیرامون علم اَبدان با هدف معرفت نفس برگزار می گردد . همانگونه که حضرت صادق علیه السلام فرمودند : عرفان هو نفسی : این است که طبع خود را بشناسید . در این دوره علاوه بر آشنایی با طب اسلامی ، تفاوت های طب اسلامی و سنتی نیز بیان می گردد ،که خود نوعی جذابیت برای ایمان بیشتر به دین اسلام می باشد . در 5 جلسه اخیر این دوره ، طلاب با انواع طبع ها ، مزاج ها و خلط ها و همچنین با نشانه های غلبه بر هر مزاج آشنا و راههای تعدیل طبایع را طبق روایات آموخته اند . خوراکی های تعدیل طبع عبارتند از : رمان سورانی : انار شیرین متعلق به عراق 2- گل بنفشه 3- بُسرُالمطبوخ : رطبی که در اَوان پختن است 4- کاسنی 5- سیب سحری :خوردن سیب در صبح ناشتا 6- ماء فاتر : آب جوشیده 5- مویز : 21 عدد ناشتا 6- یک قاشق عسل چند گیاه به همراه 7 الی 5 سیاه دانه .

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.