موضوع: "معرفی سایت"

معرفی وبگاه آموزشی ـ ترویجی «نسیم قرآن»

پیوند: http://www.iqna.ir/fa/News/1374721


%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d9%88%d8%a8%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4%db%8c-%d9%80-%d8%aa%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%ac%db%8c-%c2%ab%d9%86%d8%b3%db%8c%d9%85-%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86%c2%bb

گروه فضای مجازی: پایگاه اینترنتی «نسیم قرآن»، جوانان را با مباحث عمومی و تخصصی آموزش قرآن آشنا می‎کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دشمنان اسلام و قرآن با تأسیس شبکه‌های اینترنتی و ماهواره‌ای درصددند، ذهن حقیقت‌جوی جوانان و نوجوانان را تخریب و منحرف سازند؛ لذا واجب است برای مقابله با این هجمه و شبیخون فرهنگی به روش خودشان عمل کرده و با احداث و افتتاح سایت‌های فرهنگی به ویژه قرآنی از بروز و نشر این هجمه‌ها جلوگیری کنیم.

پایگاه اینترنتی «نسیم قرآن» یکی از این پایگاه‌ها است که با انتشار مباحث فرهنگی و آموزش قرآن به کمک فضای مجازی در جهت جلوگیری از هجمه‌های دشمن فعالیت می‌کند.

ازجمله بخش‏‎های این پایگاه، می‎توان به بانوی قرآنی، گنجینه، آموزش، مسجد سیدها، قرآن آنلان، نهج البلاغه، پژوهش قرآنی، چهره‏‎های قرآنی و گالری تصاویر اشاره کرد.

اطلاع‌رسانی از تازه‌ترین اخبار روز قرآنی دنیا و آشنایی هرچه بیشتر جوانان و خانواده‌های آنان با مباحث مختلف قرآنی و دینی می‌تواند در تربیت دینی کودکان تأثیرگذار باشد.

استفاده از فناوری روز دنیا و برنامه‌های ابتکاری در جذب آموزش قرآنی یکی از مهم‌ترین اهداف افتتاح این سایت به‌شمار می‌رود.

این سایت جزء سایت‌های قرآنی منحصربفرد در کشور است که تمامی علاقه‌مندان به مباحث قرآنی می‌توانند در این سایت ثبت نام کرده و از مباحث فرهنگی و قرآنی آن بهره‌مند شوند.

این سایت شامل بخش‌هایی مانند آموزش قرائت، حفظ، ابتهال، اذان، تجوید و دیگر مباحث فرهنگی، قرآنی و دینی است که می‌تواند جوانان را در مسیر حرکت الهی مساعدت کند.

گفتنی است، این پایگاه، همزمان با دهه ولایت و در آستانه عید غدیر افتتاح شده است. علاقه‌مندان می‌توانند برای بهره‌مندی از مطالب این سایت به نشانی اینترنتی www.nasimquran.ir مراجعه کنند.

کتاب صوتی «رستاخیز کربلا» روایتگر واقعه عاشورا + دانلود

پیوند: http://www.iqna.ir/fa/News/1329987

 

کتاب صوتی «رستاخیز کربلا» روایتگر واقعه عاشورا + دانلود

 

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کتاب صوتی «رستاخیز کربلا» روایتگر ۱۶۰ قطعه معتبر تاریخی برگرفته از دانشنامه امام حسین(ع) برپایه قرآن، حدیث و تاریخ اثر آیت الله ری‌شهری و همکاران ایشان، از لحظه لحظه همراهی با کاروان حسینی است که با سبکی ساده، حوادث و اتفاقات را بازگو می‌کند.

این مجموعه که روایتی است شنیداری از ۴ جلد از مجموعه ارزشمند کتاب‌های «رستاخیز کربلا» که همزمان با ماه محرم سال گذشته منتشر شد، همزمان با محرم امسال به عنوان اولین کتاب صوتی مؤسسه دارالحدیث توسط اداره تولیدات رسانه‌ای معاونت فرهنگی و ارتباطات تولید شده است.

با توجه به سبک نگارش ۴ عنوان کتاب که وقایع معتبر تاریخی را به صورت قطعاتی کوتاه‌، جذاب و هنرمندانه به نمایش گذاشته است، در این مجموعه صوتی سعی شده است، با بکارگیری موسیقی‌های آیینی و مقامی‌، آواها و جلوه‌های صوتی، روش روایت از حالت یک کتاب ساده شنیداری به مجموعه‌ای داستانی، نزدیک شود؛ بنابر این مخاطب آن نه تنها از شنیدن خسته نمی‌شود بلکه خود را در تکاپویی زنده در میانه داستان حس می‌کند.

این مجموعه که در دو قالب بسته شامل ۴ لوح فشرده با کیفیت اصلی و بسته تک لوح فشرده با فرمت Mp۳ تولید شده است، رخدادهای معتبر را  در ۴ بخش در قالب ۱۶۰ قطعه صوتی و در حدود ۶۰۰ دقیقه روایت می‌کند.

این بخش‌ها شامل « تا عاشورا»: از کتابی به همین نام به قلم مصطفی پورنجاتی  شامل ۱۹روایت شنیداری از ماجراهای ورود کاروان حسینی به کربلا تا شب عاشورا، « روز عاشورا »: از کتابی به همین نام به قلم احمد غلامعلی شامل ۶۶ روایت شنیداری از حوادث روز عاشورا، « عصر عاشورا »: از کتابی به همین نام به قلم مهدی غلامعلی شامل ۳۷ روایت شنیداری از حوادث عصر عاشورا و «ریحانه‌های دشت خون»: از کتابی به همین نام به قلم زهرا بابایی شامل ۳۷ روایت شنیداری از حضور و نقش آفرینی بانوان در نهضت حسینی است.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات تکمیلی در مورد این کتاب می‌توانند به پایگاه www.hadith.net مراجعه  نمایند.

همچنین نمونه قطعات صوتی این مجموعه از طریق سایت مذکور قابل دریافت است. گفتنی است تا قبل از اربعین امسال این مجموعه منتشر و به محضر تمام علاقه‌مندان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام تقدیم خواهد شد.

چند قطعه از کتاب صوتی « رستاخیز کربلا »
۱ . گریستن آسمان و زمین
۲ . روزی که عباس سقا نامیده شد
۳ . همانم که میجویی از ریحانه های دشت خون
۴ . حدیث وصل از روز عاشورا


انتشار محتوای دیجیتال 150 جلد کتاب با موضوع امام حسین(ع)

پیوند: http://www.iqna.ir/fa/News/1311227

انتشار محتوای دیجیتال 150 جلد کتاب با موضوع امام حسین(ع)

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، پایگاه کتابخانه دیجیتال نور به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری و عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبد‌الله الحسین(ع)، مشتمل بر 150 جلد با موضوع امام حسین(ع)، عاشورا، کربلا و مقتل را در فضای مجازی عرضه کرده است.

این کتاب‌ها شامل عناوینی همچون در کربلا چه گذشت، نفس‌المهموم شیخ عباس قمی، لهوف سید ابن طاووس، کامل الزیارت است که از کتب مرجع در این موضوع به شمار می‌رود.

این پایگاه، متن بیش از 15 هزار جلد کتاب در زمینه علوم انسانی عرضه کرده که در این میان بیش از 7 هزار جلد آن به زبان عربی است و با توجه به دارا بودن منابع تراث و نسخه‌های اصلی مورد استقبال چشم گیری از سوی کاربران قرار گرفته است.
از قابلیت‌های این پایگاه می‌توان به پشتیبانی به سه زبان انگلیسی، فارسی، عربی و امکان استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت ارجاعات همچون اندنوت(Endnote)، زوترو(Zotero)، پژوه‌یار اشاره کرد که محققان را در امر تحقیق و پژوهش، یاری می‌رساند.

انتشار نرم‌افزار بانک جامع عزاداری ویژه محرم

پیوند: http://www.iqna.ir/fa/News/1310649/

 

 

انتشار نرم‌افزار بانک جامع عزاداری ویژه محرم

گروه فضای مجازی: نرم‌افزار بانک جامع عزاداری ویژه ماه محرم به همت مرکز تحقیقات رایانه‌ای قائمیه اصفهان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نرم‌افزار بانک جامع عزاداری ویژه ماه محرم به مناسبت ماه محرم‌الحرام با بیش از 30 کتاب و مقاله به همت مرکز تحقیقات رایانه‌ای قائمیه اصفهان در وبگاه این مرکز منتشر شداین نرم‌افزار به صورت دیجیتال درشش قالب نرم‌افزاری به نام‌های  pdf ، java ،android ، Html epub ،ghb  برای استفاده در رایانه، انواع گوشی‌های تلفن همراه و انواع تبلت‌ها به صورت رایگان بر روی وب سایت  قرار داده شده است.

از مهمترین وی‍‍‍‍ژگی‌های نرم‌افزاربانک جامع عزاداری می‌توان به سهولت کاربرى، وجود محتواهای پاک و مفید، دسترسی به کتاب‌های رایگان، سرعت مناسب نرم‌افزار، امکان جستجو در متن، فهرست و عنوان کتاب‌ها، تغییر فونت دلخواه، تغییر اندازه فونت و اعراب رنگی متن اشاره کرد.

همچنین هدف از انتشار این نرم‌افزار‌ها، در دسترس بودن و آشنا شدن عموم مردم به ویژه جوانان شیعی با شعائر حسینی در سراسر دنیاست.
تا کنون بیش از 10 هزار کتاب و مقاله در 50 هزار نرم‌افزار با 114 موضوع مختلف به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی با قالب‌های مختلف نرم‌افزاری بر روی سایت این مرکز بارگذاری و برای استفاده دوستداران و تشنه معارف قرآن و عترت(ع) در سراسر جهان به صورت رایگان قرار گرفته است.

منبع:
www.ghaemiyeh.com

چگونه خانوادهای سالم داشته باشیم؟

پیوند: http://www.ido.ir/news/?id=2298

خانواده نخستین گروه کوچک محلی است که افراد در آن به دنیا میآیند، در آن زندگی میکنند، مؤثرترین سالهای زندگی خود را در آن به سر برده و از طریق آن با اجتماع ارتباط برقرار میکنند. در خانواده روابط صمیمی و وظایف متقابل آموخته می‌شود. مردان و زنان برای کسب رضایت از زندگی خصوصی خود و خشنودی از تجارب شخصی، به خانه و خانواده نیاز دارند و هیچ چیز دیگری نمی تواند جای خانواده را برای آنان بگیرد. در خانواده است که نیازهای اساسی هم چون، محبت و ارضاء احساسات تأمین شده و ارتباطات مناسب زندگی، شکل می گیرد. بنابر این خانواده، مرحلۀ اساسی از آغاز حیات اجتماعی کودک و ادامه حیات انسانی بزرگسالان است.
خانواده مانند یک سیستم است و در عین حال که یک سیستم است، خود زیر سیستم یک نظام اجتماعی هم است و تحت تأثیر مسائل مختلف جامعه، مسائل اجتماعی - اقتصادی و ارتباطات و سایر مسائل قرار دارد. امروزه خانواده‌ها با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند که برخلاف توانایی و حتی آمادگی آن است. این مشکلات می تواند اثرات مخربی بر روی بهداشت روانی خانواده‌ها داشته باشد. سلامت روان یک از مهمترین عوامل در ارتقاء و تکامل انسانها محسوب می‌شود.
قابل اذعان است که اسلام برنامه سالم سازی است. بنابر این بدیهی است که همه قوانین، مقررات و برنامه های اسلام، راه را برای آرامش خاطر و سلامت روان انسان و تحقق خلیفه الله بودن او، هموار و آماده می سازد.

ادامه »

جایگاه زن در سبک زندگی اسلامی‏

مسئله‌ى خانواده، مسئله‌ى بسيار مهمى است؛ پايه‌ى اصلى هر جامعه به شمار می رود. ملاحظات بنیادی سبک زندگی ایرانی-اسلامی از جمله فراهم نمودن محیطی آرامش بخش در خانه، تربیت نسل آینده، حمایت معنوی و عاطفی از همسر و رسیدن به کمال روحی پیش بینی شده برای زن، از جمله ی این ملاحظات است. در سبک زندگی ایرانی اسلامی خانواده بیش و پیش از سایر نظامات اجتماعی اولویت و اولیت دارد.

اسلام در داخل خانواده، دو جنس زن و مرد را مانند دو لنگه يك در، دو چشم در چهره انسان، دو سنگرنشين در جبهه نبرد زندگى و دو كاسبِ شريك در يك باب مغازه قرار داده است. هر كدام از اين دو، طبيعت، خصوصيات و خصلت هايى، هم در جسم و روح و فكر و هم در غرايز و عواطف دارند كه ويژه خودشان است. اين دو جنس، اگر با همان حدود و موازينى كه اسلام معيّن كرده است در كنار هم زندگى كنند، خانواده‌اى ماندگار و مهربان و با بركت و پرفايده خواهند داشت.
ادامه »

نکاتی در مرثیه خوانی

نکاتی در مرثیه خوانی
اگر به مرثیه خوانی علاقه داریم، از خاندان عصمت و طهارت به ویژه حضرت فاطمه زهرا، امام حسین و امام زمان علیهم السلام بخواهیم تا ما را در زمره مرثیه خوانان واقعی خود قرار دهند.

«مرثیه خوانی» از اموری است که مورد توجّه خاندان عصمت و طهارت (است. به همین منظور «128» نکته را در زمینه «روش مرثیه خوانی» ـ که طبق حروف ابجد برابر با نام مبارک امام «حسین» است ـ با شما مبلّغان گرامی در میان می‌نهیم:

1. در مرثیه خوانی به «خدا» توکّل کنیم.

2. توسّل به معصومان و کمک از آنان به ویژه حضرت فاطمه زهرا، امام حسین و حضرت مهدی علیهم السلام را فراموش نکنیم.

3. از خاندان عصمت و طهارت (با احترام یاد کنیم؛ مثلاً، برای مرد «علیه السلام‌» و برای زن «علیها السلام» را به کار بریم.

4. از خدا بخواهیم تا خاندان عصمت و طهارت به ویژه حضرت مهدی به جلسات مرثیه خوانی ما عنایت کنند و در این گونه مجالس تشریف بیاورند و چشمان گنه کار ما را به جمال دل آرای خویش نورانی بفرمایند.

5. اگر به مرثیه خوانی علاقه داریم، از خاندان عصمت و طهارت به ویژه حضرت فاطمه زهرا، امام حسین و امام زمان علیهم السلام بخواهیم تا ما را در زمره مرثیه خوانان واقعی خود قرار دهند.

6. مرثیه خوانی از نعمت‌هایی است که خداوند و خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام به دوستانِ خود عطا می‌کنند. پس آن را دست کم نگیریم و کم ارزش نکنیم.

7. می‌توانیم ثواب مرثیه خوانی خود را به معصومان علیهم السلام یا مراجع تقلید ـ رضوان الله تعالی علیهم ـ یا شهیدان و درگذشتگان یا پدر و مادر و فامیل یا همه مۆمنین و مانند آن هدیه کنیم.

8. خواندن مرثیه را عبادت بدانیم.

9. در هنگام مرثیه خوانی با طهارت و با نظافت باشیم.

10. می‌توانیم پیش از مرثیه خوانی دو رکعت نماز بخوانیم و از خدا بخواهیم تا ما را در مرثیه خوانی موفق بدارد.

ادامه »

انتشار بيانيه «جبهه وبلاگی غدير» در آستانه روز ۱۳ آبان

پیوند: http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=1309840

گروه فضای مجازی: «جبهه وبلاگی غدير» با انتشار بيانيه‌ای، «جنبش سايبری مرگ بر آمريكا» را به مناسبت 13 آبان آغاز كرد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، در آستانه روز ۱۳ آبان و سالروز تسخير لانه جاسوسی ايالات متحده آمريكا، «جبهه وبلاگی غدير» با انتشار بيانيه‌ای، «موج سايبری مرگ بر آمريكا» را آغاز كرد.

اين تشكل از كاربران خود خواسته است تا بيانيه منتشر شده در سايت «جبهه وبلاگی غدير» را در وبلاگ‌های خود منتشر كرده يا لوگوی طراحی شده را در صفحات متعلق به خود قرار بدهند.

در بخشی از اين بيانيه آمده است: «جبهه وبلاگی غدير و همه اعضای اين پايگاه كه اكثراً از كاربران و نويسنده‌های ارزشی و انقلابی و ولايت‌مداران عرصه رسانه هستند، بار ديگر با انتشار اين بيانيه در وبلاگ‌ها و سايت‌ها و خبرگزاری‌ها در فضای سايبر و حقيقی با وحدت كلمه اعلام می‌دارد كه ما مسلمانان و آزادی‌خواهان هرگز از مواضع و اهداف و مقدسات خود دست نخواهيم برداشت و همواره در برابر حمله و يورش ناجوانمردانه دشمنان به هر صورتی كه باشد، با عزمی راسخ، دفاع خواهيم كرد و مبارزه ما تا شكست و سر‌خوردگی و ان‌شالله تا نابودی كفر و ظلم در جهان از پای ادامه خواهد داشت. اكنون همگی به اتفاق در جبهه جنگ نرم به مبارزه و رزم خويش ادامه خواهيم داد. از خداوند متعال برای رسيدن به اهداف و استواری و ثبات در اين راه كمك و استعانت می‌طلبيم.»

اوضاع منطقه از نگاه ولی امر مسلمين/ اينفوگرافيك

پیوند: http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=1308405

گروه سياسی: اينفوگرافيك «اوضاع منطقه» نسخه به‌روز رسانی‌ شده «بحران منطقه» است كه در آن خلاصه‌ای از بيانات رهبر معظم انقلاب درباره اوضاع منطقه كه در چند ماه گذشته توسط ايشان مطرح شده‌، مرور شده است.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآنی (ايكنا) پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله العظمی خامنه‌ای با ارائه طرحی اوضاع منطقه از نگاه ولی امر مسلمين را به نمايش گذاشته است.

اين طرح برگرفته از پيام اخير رهبر معظم انقلاب به كنگره عظيم حج است كه در اين وضعيت محنت‌بار كشورهای غرب آسيا و شمال آفريقا را محصول «نقشه شيطانی جبهه استكبار برای مقابله با بيداری و هويت‌يابی مسلمانان» دانستند و راه علاج اين شرايط را «اتحاد و برادری مسلمانان» و «شناخت دشمن و مقابله با نقشه‌های او» عنوان كردند.

اين اينفوگرافيك نسخه به‌روز رسانی‌ شده اينفوگرافيك بحران منطقه است كه در آن خلاصه‌ای از بيانات رهبر معظم انقلاب درباره اوضاع منطقه كه در چند ماه گذشته توسط ايشان مطرح شده‌اند مرور شده است.

در اين طرح ضمن بررسی وضعيت كشورهای ايران، سوريه، افغانستان، پاكستان، عراق فلسطين، شمال آفريقا، بحرين و ميانمار، به اعلام موضع رهبر معظم انقلاب به تكفيری‌ها و آتش‌افروزی در منطقه پرداخته است.

همچنين رويكردهای رژيم صهيونيستی و آمريكا به اوضاع منطقه و نقشه‌های شيطانی دشمن اشاره شده است.
برای ديدن اينفوگرافيك «اوضاع منطقه» در اين قسمت كليك كنيد!

تبيين چهره شيطانی دولت آمريكا در دهه برائت

پیوند: http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=1307800

گروه جهاد و حماسه: «ستاد دانشجويی يوم‌الله 13 آبان» طی اطلاعيه‌ای اسامی روزهای دهه برائت را كه از امروز، 4 آبان‌ماه، آغاز و تا 13 آبان‌ماه ادامه دارد، با محور «تبيين چهره شيطانی دولت آمريكا» اعلام كرد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، در اطلاعيه ستاد دانشجويی يوم‌الله 13 آبان‌ماه آمده است؛ برپايی انقلاب كبير اسلامی پس از قرن‌ها ظلمت و تباهی بشريت، برای عاقلان نويدگر تهذيب حقيقی اسلام از پيرايه‌های خودساخته من و مايی است تا وعده الهی محقق شده، زمين از لوث شياطين و شيطنت‌ها رها شده و مستضعفين وارث نهايی آن شوند.

در اين ميان تبيين اسلام ناب و تميز آن از اسلام امريكايی توسط حضرت امام خمينی(ره) به‌عنوان اصلی‌ترين سرفصل‌های انديشه سياسی آن عزيز شناخته می‌شود. همانگونه كه خلف شايسته ايشان در باب اهميت و ضرورت توجه به اين مبانی می‌فرمايند «برويد وصيت‌نامه امام را بخوانيد. امامی كه دنيا را تكان داد، امامی است كه در اين وصيت نامه منعكس است، در اين آثار و گفتار منعكس است. اولين و اصلی‌ترين نقطه در مبانی امام و نظرات امام، مسئله اسلام ناب محمدی است».

در فرهنگنامه سياسی امام خمينی(ره)، اسلام ناب، اسلام پابرهنگان و رنج ديدگان، اسلام عارفان مبارزه‌جو و فقرای دردمند است. اسلام زهد و ساده زيستی و مكتب قيام لله و اصلاح‌گری است كه مأموريت دارند بر اساس «برنامه‌ای خدايی» زمين را از لوث شيطان بزرگ پاك كنند.

ادامه »

انتشار نسخه ديجيتال كتاب «عدم تحريف قرآن»

پیوند: http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=1307918




گروه فضای مجازی: نسخه ديجيتال «عدم تحريف قرآن» نوشته سيدحسن طاهری‌خرم‌آبادی در وبگاه مركز تحقيقات رايانه‌ای قائميه اصفهان منتشر شد.


به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، نسخه ديجيتال «عدم تحريف قرآن» با بخش‌های مختلفی همچون افترای تحريف قرآن به شيعه!، بررسی واژگانی تحريف‌ و اعتقاد بزرگان شيعه به تحريف‌ناپذيری قرآن در وبگاه مركز تحقيقات رايانه‌ای قائميه اصفهان منتشر شد.

نگاهی به روايات تحريف‌، اقسام تحريف قرآن‌، تحريف قرآن از ديدگاه اهل تسنن‌، دلايل عدم تحريف قرآن‌، دلايل قايلين به تحريف‌ و كتاب‌نامه‌ از ديگر بخش‌های اين كتاب ديجيتال به شمار می‌رود.

وبگاه مركز تحقيقات رايانه‌ای قائميه اصفهان، نسخه ديجيتال «عدم تحريف قرآن» را با نسخه‌های مختلف به صورت رايگان در اختيار كاربران قرار داده است.

كاربران برای استفاده از مطالب اين نسخه ديجيتال «عدم تحريف قرآن» می‌توانند به نشانی www.ghaemiyeh.com مراجعه كنند.
برای دريافت فايل نسخه ديجيتال «عدم تحريف قرآن» اينجا را كليك كنيد!

فراخوان ايده با موضوع «پياده روی بزرگ اربعين» منتشر شد

پیوند: http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=1307316




گروه فضای مجازی: مؤسسه فرهنگی‌-‌پژوهشی مهاد، برای موضوع «پياده روی بزرگ اربعين» فراخوان ايده داد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، مؤسسه فرهنگی‌ -‌ پژوهشی مـهاد به منظور عمل به تكليف رسانه‌ای خويش درباره ترويج و تبليغ فرهنگ اسلامی و شيعی و انتشار خصوصيات منحصر به‌فرد بزرگترين اجتماع مسلمانان، فراخوان ايده‌ با موضوع «پياده روی بزرگ اربعين» را منتشر كرد.


عموم علاقه مندان می‌توانند ايده‌های نو خود در زمينه زوايای پياده روی بزرگ اربعين را به‌ صورت‌ ارسال نظرات به رايانامه rv_034@yahoo.com ‌و يا تماس با مركز از طريق خطوط ارتباطی به شماره 2356315 - 2355712 (0711) و همچنين پايگاه اينترنتی مؤسسه به نشانی www.soshiant.co.ir انتقال دهند.

 

معرفی نرم‌افزار بررسی روايات و اسناد حديث ثقلين

گروه فضای مجازی: اولين برنامه هوشمند بررسی روايات و اسناد حديث شريف ثقلين با عنوان «درايةالثقلين» به همت مجمع جهانی اهل بيت(ع) توليد و رونمايی شد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، درايةالثقلين نرم‌افزاری جامع و گزارشی درباره حديث ثقلين است كه در آن ارزيابی هوشمند، همه توصيف‌های راويان ثقلين را بيان و به صورت اسنادی صحت و سقم آن را بررسی می‌كند.

مجمع جهانی اهل بيت(ع)، با بهره‌گيری از فناوری‌های جديد برای اولين بار در جهان سلسله نرم‌افزارهايی را برنامه‌ريزی كرده است كه به شكل هوشمند صحت و وثاقت روايات و فضائل اهل بيت(ع) را اثبات می‌كند. نرم‌افزار درايةالثقلين نخستين برنامه از اين سلسله نرم‌افزارها است. اين نرم‌افزار، روايات، راويان و اسناد حديث ثقلين را مطابق مبنای تمام رجاليون مطرح شيعه و سنی بررسی می‌كند كه به همت اداره كل فناوری اطلاعات مجمع جهانی اهل بيت(ع) توليد شده است.

هدف توليد نرم‌افزار درايةالثقلين، وجود چند خلأ شامل، نبودن اطلاعات جامع درباره حديث ثقلين و ساير احاديثی است كه علمای اسلام در طول تاريخ همواره سعی كرده بودند اين خلأ را برطرف كنند، ولی به دليل برخی شرايط اين امر امكان‌پذير نشده است، به همين‌ دليل نرم‌افزاری در اين زمينه توليد شد تا تمام ابواب حديث ثقلين را جامع و كامل در اختيار محققان قرار دهد.

خلأ گزارش‌های متنوع برای يك محقق در زمينه حديث ثقلين، يكی ديگر از مشكلاتی بود كه باعث توليد نرم‌افزار درايةالثقلين شده است. مهم‌ترين مزيت نرم‌افزار درايةالثقلين در ارزيابی هوشمند آن است. اين نرم‌افزار به صورت هوشمند همه توصيف‌های راويان ثقلين را بيان كرده و به صورت اسنادی صحت و سقم آن را بررسی می‌كند.

نرم‌افزار درايةالثقلين تلفيقی از تلاش‌های حديثی، رجالی، اصولی، تاريخی و فناوری‌های جديد است كه برای تهيه اين نرم‌افزار شش سال زحمت كشيده شده است. در حديث ثقلين 450 راوی اهل سنت و 500 راوی شيعه نظر داده‌اند كه در نرم‌افزار درايةالثقلين به صورت بانك اطلاعاتی بزرگی تمام اطلاعات موجود در اين زمينه را بررسی می‌كند.

در نرم افزار درايةالثقلين روايات، راويان، نسخه‌ها و نظراتی كه راجع به نويسندگان روايات قرار گرفته است و محقق با استفاده از نرم‌افزار به هيچ كتاب ديگری نياز نخواهد داشت و می‌تواند با در نظر گرفتن منظومه فكری علمای رجالی، نظر آنان را درباره يك روايت يا حديث استخراج كند بدون آنكه آن‌ها صريحاً اعتراف به اين امر كرده باشند.

مراسم رونمايی از نرم‌افزار درايه الثقلين پيش از ظهر ديروز سه‌شنبه، 30 مهر‌ماه در مجمع جهانی اهل بيت(ع) با حضور آيت الله صافی گلپايگانی برگزار شد‎.

علاقه‌مندان برای دريافت اطلاعات بيشتر در باره سايت و همچنين تهيه نرم‌افزار می‌توانند به پايگاه اينترنتی مجمع جهانی اهل بيت(ع) به نشانی www.ahl-ul-bayt.org مراجعه كنند.

عرضه بيش از يكصد جلد كتاب با موضوع غدير در كتابخانه ديجيتال نور

پیوند: http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=1306486

گروه فضای مجازی: 106 جلد كتاب با موضوع غدير و جانشينی حضرت علی(ع) با امكان دسترسی به متن و اسكن تمام صفحات در كتابخانه ديجيتال نور عرضه شده است.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، 55 عنوان كتاب مشتمل بر 106 جلد كتاب با موضوع غدير و جانشينی مولا علی(ع) را با امكان دسترسی به متن و اسكن تمام صفحات كتاب‌ها به همت محققان و پژوهشگران كتابخانه ديجيتال نور و به مناسبت عيد سعيد غدير خم در اين مركز منتشر شد.

موسوعه الغدير علامه امينی، جايگاه غدير در نزد اهل سنت، بررسی مستند حادثه غدير از موضوعات اين كتابخانه ديجيتال به شمار می‌رود.

اين كتابخانه پيش از اين 906 جلد كتاب با موضوع امام علی(ع) بارگذاری كرده است. سه زبانه (فارسی، عربی و انگليسی) كردن پايگاه و امكان استفاده از نرم‌افزارهای مديريت ارجاعات است كه محققان را در امر تحقيق و پژوهش ياری می‌رساند.

با راه‌اندازی اينترفيس عربی و انگليسی بر روی پايگاه، بازديد از كشورهای آمريكا، انگليس، افغانستان، آلمان، تركيه، عراق، عربستان و مصر افزايش يافته است.

كاربران برای مشاهده كتابخانه ديجيتال نور می‌توانند به نشانی www.noorlib.ir مراجعه كنند تا از محتوای اين كتابخانه بهره‌مند شوند.

 

ويژه‌نامه‌ «و هو العلی» منتشر شد

پیوند: http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=1305885

گروه فضای مجازی: پايگاه فرهنگی و اطلاع‌رسانی راسخون به‌مناسبت فرا رسيدن عيد غدير، اقدام به تهيه‌‌ ويژه‌نامه‌ای با‌ عنوان «و هو العلی» كرده است.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، ويژه‌نامه «و هو العلی» كه به همت پايگاه فرهنگی اطلاع‌رسانی راسخون برگزار می‌شود شامل شامل قسمت‌های متنوعی همچون‌‌ احاديث، تلفن همراه، پرسش و پاسخ، گالری تصاوير، مقاله، پيامك، ‌صوت و فيلم ‌و… است.

از جمله عناوين مقالات ارائه شده در اين ويژه‌نامه می‌توان به «غدير، روز يأس كفار و اكمال دين‏»، «عيد غدير در سيره ائمه معصوم (ع)»، «تأملی در حديث غدير»، «حضرت علی(ع) و غدير از منظر ولايت» و «شواهدی محكم بر اراده ولايت از حديث غدير» اشاره كرد.

«واقعه غدير، اوج ابلاغ ولايت»، «نگاهی به حديث ولايت و آيه تبليغ»، «غروب سرخ غدير»، «ابلاغ پيام در غدير خم»، «از عهد الست تا عهد غدير»، «داستان غدير» و «غدير بزرگترين عيد اسلامى» از ديگر مقالات ارائه شده در اين ويژه‌نامه است.

علاقه‌مندان برای مشاهده ويژه‌نامه‌ «و هو العلی» می‌توانند به سايت اينترنتی پايگاه فرهنگی و اطلاع‌رسانی راسخون به نشانی www.rasekhoon.net مراجعه و يا از طريق لينك زير وارد صفحه آن شوند.
برای ورود اينجا را كليك كنيد!

ویژه نامه " آبروی محشر " به مناسبت ولادت امام هادی (ع) در فضای مجازی منتشر شد

پیوند: http://www.jonbeshnet.ir/news/18052

ولادت امام هادی علیه السلام

انجمن رهروان ولایت ویژه نامه ” از آبروی محشر ” را به مناسبت میلاد با سعادت امام هادی علیه السلام  در فضای مجازی منتشر کرد

اين ويژه‌نامه اينترنتی که در آستانه فرارسيدن پانزدهم ذی الحجه ، سالروز ولادت فرخنده امام علی النقی الهادی علیه السلام به همت کاربران انجمن رهروان ولایت تحت عنوان ” از آبروی محشر ” تهیه و انتشار یافته ، شامل  موضوعات مختلفی از جمله : مولودی و مداحی , سخنرانی پیرامون ابعاد مختلف شخصیت امام دهم شیعیان , پیامک های تبریک میلاد , اشعار برگزیده ولادت امام هادی , نرم افزارهای مختلف پیرامون امام هادی برای کامپیوتر و تلفن همراه و گالری تصاویر بسیار زیبا و برگزیده این ولادت خجسته می باشد  می باشد

بخش مقالات این ویژه نامه  شامل مطالب متنوع  و بسیار ارزنده  جهت شناخت سیره زندگی اخلاقی ، اجتماعی , سیاسی ، عبادی ، خانوادگی و نیز سخنان حکمت آمیز ،‌دیده گاههای امام هادی علیه السلام و چهل حدیث گهر بار می باشد که  عناوین این مقالات را در ذیل مشاهده می نمائید :

نقش امام هادی (ع) در مدیریت تحولات فکری و فرهنگی

شناخت مختصرى از زندگانى امام هادى علیه السلام (1)

شناخت مختصرى از زندگانى امام هادى علیه السلام (2)

چهل حديث گهربار منتخب از امام هادی علیه السلام

روشهای تربیتی از دیدگاه امام هادی علیه السلام

گوشه ‏ای از کرامات امام هادی (علیه السلام)

امام هادی علیه السلام و فرهنگ دعا و زیارت

پنج درس ارزشمند و آموزنده از امام هادی

امام هادی(علیه السلام) و جلوه های غدیر

ویژگی‏ های‏ اخلاقی‏ امام ‏هادی علیه السلام

امام هادی (علیه‌السلام) و زنان پاکدامن

فروغی از دانش امام هادی علیه السلام

هفت گفتار از امام هادی علیه السلام

دهمین لاله بوستان امامت و ولایت

حکایاتی خواندنی از امام هادی ع

فضائل امام هادی علیه السلام

به روزگار نباید ناسزا گفت

به سوي دوست

برای مطالعه مطالب جامع و کامل  این ویژه نامه در انجمن رهروان ولایت  اينجا کليک کنيد!


دانشنامه مقام معظم رهبری در پايگاه حوزه نت به‌روز شد

پیوند: http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=1305335

گروه فضای مجازی: دانشنامه علمی، پژوهشی و تحقيقاتی رهبر فرزانه انقلاب با بيش از يك هزار و 580 مطلب به همت محققان و پژوهشگران مركز تحقيقات كامپيوتری علوم اسلامی بر روی پايگاه اينترنتی حوزه‌نت به‌روزرسانی شد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، دانشنامه معظم‌له با يك هزار و 587 مطلب شامل چكيده پايان‌نامه، گزيده كتاب، پايان‌نامه‌های دانشجويی، مقالات و پرسش و پاسخ از هم‌اكنون در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. اين دانشنامه در 11 موضوع درباره شخصيت رهبر معظم انقلاب مطالب ارزشمندی را به كاربران خود عرضه می‌كند.

زندگی‌نامه آيت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، اخلاق و ويژگی‌های رفتاری مقام معظم رهبری، شخصيت و آثار علمی آيت الله‌العظمی خامنه‌ای، خاطرات، حكايات و مقام معظّم رهبری، مقام معظّم رهبری از نگاه ديگران از موضوعات اين دانشنامه به شمار می‌رود.

مقام معظّم رهبری در آئينه شعر و ادبيات، امام خمينی(ره) در نگاه مقام معظّم رهبری، مقام معظّم رهبری در پرسش و پاسخ، رهبری در اينترنت و ويژه‌نامه‌ها و مقام معظم رهبری و نامگذاری سال‌ها از ديگر موضوعات اين دانشنامه گرانسنگ محسوب می‌شود.

سيدعلی حسينی، ولادت و دوران كودكی، آيت‌الله‌العظمی خامنه‌ای و دوران تحصيل، آيت الله‌العظمی خامنه‌ای و مبارزات سياسی، آيت‌الله‌العظمی خامنه‌ای پس از پيروزی از مطالب خواندی اين دانشنامه منحصر به فرد است.

از ديگر مطالب دانشنامه می‌توان به آثار و كتب آيت‌الله العظمی خامنه‌ای، دروس آيت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، ديدگاه‌های مقام معظم رهبری، احكام و استفتائات آيت‌الله العظمی خامنه‌ای، بيانات مقام معظم رهبری، پيام‌ها و نامه‌های مقام معظّم رهبری به شمار می‌رود.

كاربران برای استفاده از اين دانشنامه می‌توانند به پايگاه حوزه نت به نشانی www.hawzah.net مراجعه كنند.
برای مشاهده دانشنامه اينجا را كليك كنيد!

معرفی نرم‌افزار «قاموس‌ النور 2»

پیوند: http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=1303791

گروه فضای مجازی: نرم‌افزار قاموس‌ النور ۲، فرهنگ جامع زبان عربی است كه به همت مركز تحقيقات كامپيوتر علوم اسلامی توليد شده است.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، نرم‌افزار قاموس‌النور 2، حاوی متن كامل ۴۰ عنوان كتاب لغت در ۲۱۴ جلد به زبان عربی و فارسی در زمينه معجم موضوعی، معجم لفظی، معجم قرآنی، معجم روايی، معجم فلسفی، معجم فقهی، معجم طبی، معجم جغرافيا و كتاب‌شناسی معاجم منتشر شد.

اين نرم‌افزار دارای قابليت امكان پژوهش در لغات برنامه از طريق ريشه يا مشتق كلمات با قابليت محدود كردن موضوع به آيه، حديث، شعر،‌ مترادف، مَثَل، مجاز و معرب، دسترسی به آيات موجود در كتب برنامه به همراه امكان جستجو، ساده‌سازی محيط جستجو(ارائه جستجوی همزمان تركيبی، الگو و ريشه) و ذخيره دامنه‌های تعريف‌شده از سوی كاربر در محيط نمايش، جستجو و آيات در كتب است.

اين نرم‌افزار برای عموم اشخاص و پژوهشگران زبان و ادبيات عربی و فارسی منتشر و قابل بهره‌برداری است. همچنين برای سيستم‌عامل مورد نياز ويندوز XP، Vista يا Seven است. كاربران برای اطمينان از اصالت اثر، سريال هولوگرام را به شماره ۳۰۰۰۶۸۰۴ پيامك كنيد.
برای مشاهده نرم‌افزار اينجا را كليك كنيد!

نرم‌افزار چندرسانه‌ای «غديرنامه 2» عرضه شد

پیوند: http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=1304319

گروه فضای مجازی: با فرارسيدن عيد سعيد غدير خم در راستای ترويج فرهنگ اهل بيت(ع) نرم‌افزار چندرسانه‌ای غديرنامه توليد شد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، نرم‌افزار چندرسانه‌ای غديرنامه، روايتی متفاوت از واقعه غدير با ارائه نو و جذاب است كه به حواشی غدير و وقايع آن می‌پردازد.

غديرنامه محصولی متفاوت برای مخاطبان امروزی است كه با استفاده از اينفوگرافيك، تصويرسازی و نمايشنامه، ارائه شده است.

از ويژگی‌های اين نرم‌افزار، كوچك‌سازی كتب مرجع با ارائه جديد و نو و استفاده از كارشناسان و غديرشناسان (رجبی‌دوانی و حجت‌الاسلام انصاری) است. از ديگر ويژگی‌های اين نرم‌افزار ارائه نقشه جغرافيايی و شرح وقايع مسير كاروان از مدينه تا مكه است.

نقشه موضوعی خطبه غدير را می‌توان نقاط قوت نرم‌افزار غديرنامه برشمرد. همچنين اصول سبك زندگی براساس خطبه غدير بررسی و تحليل شده و برای مسلمان امروزی به صورتی خلاقانه ارائه شده است.

پاسخگويی به شبهات غدير، نقش منافقين و شيطان و بررسی غدير در قرآن و بيان اهل بيت از بخش‌های ديگر اين نرم‌افزار است. در نرم‌افزار غديرنامه، بخش‌های مناسب برای كودكان نيز قرار گرفته است. علاقه‌مندان برای تهيه اين محصول به سايت monasebat.com مراجعه يا با شماره 66430303 تماس بگيرند.

دانشنامه جامع موضوعی ـ الفبايی امام جواد(ع) منتشر شد

پیوند: http://iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=1298718

اين دانشنامه كه به همت پايگاه جامع عاشورا توليد شده است حاوی بيش از 700 واژگان و محتوای مرتبط با جوادالائمه، حضرت امام محمد تقی(ع) در قالب 7 نمايه اصلی است.

«سخنان و احاديث»، «ادعيه و نيايش‌ها»، «مناظرات و مباحثات امام جواد(ع)»، «داستان‌ها و رواياتی از زندگی ايشان»، «كرامات آن بزرگوار»، «اصحاب و فرزندان» و «امام جواد(ع) از نگاه اهل سنت» نمايه‌های اصلی اين دانشنامه آنلاين را تشكيل می‌دهند.

يكی از ويژگی‌های منحصر به‌فرد اين دانشنامه، تركيب دسترسی موضوعی و الفبايی آن به‌طور همزمان است. اين ويژگی باعث می‌شود تا افراد بتوانند تمامی محتوای مرتبط با آن امام را هم بصورت تفكيك موضوعی و هم بصورت الفبايی، توأماً مشاهده كنند.

تفكيك و دسترسی مستقيم و نمايش واژگان تصادفی در انتهای هر مطلب از ديگر شاخصه‌های اين دانشنامه آنلاين است.

پيش از اين نيز در راستای تكميل دانشنامه‌های جامع الفبايی و موضوعی در پايگاه جامع عاشورا به‎منظور ايجاد نخستين سامانه جدول‌ساز آنلاين اسلامی، دانشنامه‌های عاشورا و امام حسين(ع) در بيش از 3500 واژه و اصطلاح، دانشنامه امام علی(ع) در بيش از 2800 واژه و اصطلاح و دانشنامه مهدويت و امام زمان(عج) در بيش از 2000 واژه و اصطلاح در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

دانشنامه جامع دفاع مقدس در بيش از 50000 واژه و اصطلاح و دانشنامه امام حسن مجتبی(ع)در بيش از 1000 واژه و اصطلاح و دانشنامه امام صادق(ع) در بيش از 2300 واژه و اصطلاح از ديگر دانشنامه‌ای موجود در اين پايگاه است.

علاقه‌مندان برای دسترسی به اين دانشنامه می‌توانند به پايگاه جامع عاشورا به نشانی اينترنتی www.ashoora.ir مراجعه و يا از طريق لينك زير وارد صفحه اين دانشنامه شوند.
برای ورود به لينك دانشنامه اينجا را كليك كنيد!

توليد نرم‌افزار «مُلك آسمان» نخستين سفر مجازی سه بعدی به راهيان نور

پیوند: http://www.iqna.ir

گروه فضای مجازی: نرم‌افزار «ملك آسمان‌» نخستين محصول چند‌رسانه‌ای سفر مجازی سه بعدی راهيان نور است كه به همت پايگاه جامع عاشورا توليد و در اختيار علاقه‌مندان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، نرم‌افزار «مُلك آسمان‌» نخستين محصول چندرسانه‌ای است كه سفر مجازی سه بعدی به راهيان نور را ممكن كرده است. اين نرم‌افزار روز گذشته با حضور گلعلی بابايی، رئيس سازمان هنری و ادبيات دفاع مقدس به‌طور رسمی رونمايی شد.

ملك آسمان به عنوان اولين سفر مجازی سه بعدی به مناطق عملياتی دفاع مقدس در جبهه جنوب توسط پايگاه عاشورا توليد شده است و اين قابليت را فراهم می‌كند تا افراد به طور مجازی در آنجا حضور يافته و به بررسی محيط از نگاه خود بپردازند.

توسط اين نرم‌افزار علاقه‌مندان می‌توانند در قبل و بعد از زيارت اين سرزمين‌ها بار ديگر خود را به‌طور مجازی در آن اماكن احساس كرد‌ه و با شهدا و سرزمين‌های يادآور رشادت‌های آن مردان آسمانی تجديد پيمان كنند.


قابليت چرخش سه بعدی تصاوير (180 × 360 درجه)، طبيعی بودن تصاوير، القای حس واقعی حضور در محل و قابليت زوم بر روی تصاوير بخشی از امكانات اين نرم‌افزار است.

ادامه »

عرضه نسخه جديد نرم‌افزار «جامع تفاسير»

پیوند: http://www.iqna.ir

گروه فضای مجازی: نسخه جديد دائرة‌المعارف چندرسانه‌ای قرآن كريم با عنوان نرم‌‌‌افزار جامع تفاسير به همت مركز تحقيقات كامپيوتری علوم اسلامی منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، فروشگاه اينترنتی مركز تحقيقات كامپيوتری علوم اسلامی (نورشاپ) نسخه جديد نرم‌افزار جامع تفاسير نور را بارگذاری كرد. جديدترين دائرة‌المعارف چندرسانه‌ای قرآن كريم با عنوان نرم‌افزار جامع تفاسير در قالب چهار حلقه DVD از سوی مركز نور توليد و عرضه شد.

اين نرم‌افزار نسخه جديد و به‌روز شده اولين نسخه جامع تفاسير بوده كه دارای محتوايی متنوع‌تر و برنامه‌های جامع‌تر است. قابليت‏‌هاى برنامه را مى‌توان در سه بخش كلى، «قابليت‌های متنی»، «قابليت‌های صوتی» و نرم‌افزار فشرده آموزشی تقسيم‌بندى كرد.

در قابليت‌هاى متنى‏ كاربران می‌توانند به متن كامل 446 عنوان كتاب در 2056 جلد كه شامل؛ متن كامل قرآن كريم، 341 عنوان تفسير فارسی و عربی، 23 ترجمه فارسى، 47 ترجمه در قالب 25 زبان از جمله؛ انگليسى، روسی، آلمانی، اردو، فرانسوی، تركى، مالایى و … كه بعضی از زبان‌ها دارای چند ترجمه هستند، اشاره كرد.

در بخش زبان‌های خارجی اين نرم‌افزار 10 ترجمه انگليسی، 4 ترجمه روسی، 6 ترجمه آلمانی، 3 ترجمه اردو و 3 ترجمه فرانسوی وجود دارد. متن كامل 4 عنوان تفسير انگليسى در 30 جلد (الميزان، نمونه، نورالقرآن و ميراحمد على)، 7 فرهنگ‌نامه قرآنى و 20 لغتنامه با قابليت جستجو در كتابخانه، سه نوع آوانگاری انگليسی قرآن كريم در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

علاقه‌مندان برای خريد اينترنتی اين نرم‌افزار می‌توانند به وبگاه مركز تحقيقات كامپيوتری علوم اسلامی به نشانیwww.noorshop.ir مراجعه كنند.
برای مشاهده اينجا را كليك كنيد!

نرم‌افزار قرآنی «منهاج» توليد شد

پیوند: http://www.iqna.ir

گروه فضای مجازی: نرم‌افزار «منهاج» با استفاده از تكنيك‌های يادگيری و اصول مطالعه طرحی نو از يادگيری مفاهيم قرآنی را به صورت نرم‌افزاری ارائه كرده است.


به گزارش خبرگزارش بين‌المللی قرآن(ايكنا)، «منهاج» توليد مؤسسه‌ فرهنگی ‌ـ‌ نرم‌افزاری آرمان‌ است كه با استفاده از تكنيك‌های يادگيری و اصول مطالعه طرحی نو از يادگيری مفاهيم قرآنی را به صورت نرم‌افزاری بسيار شكيل ارائه كرده است.

اين نرم‌افزار با استفاده از مرور و تكرار‌های اصولی مفاهيم كلمات قـرآن سعی كرده است تا مفاهيم قرآنی به حافظه بلند مدت فرد منتقل شود. نرم افزار منهاج كاربر را در حين فراگيری مفاهيم كلمات قرآن به حفظ مفاهيم آيات نيز سوق داده كه نتيجه آن آموزش كامل ترجمه و مفاهيم قرآن است.

يكی از موارد مهمی كه در اين نرم‌افزار به آن پراخته شده است و از آنجايی كه درك مفاهيم قرآن گامی بلند در جهت حفظ آيات قرآن است، بخشی برای اين منظور در نظر گرفته شده است كه كاربر می‌تواند با استفاده از امكانات ايجاد شده به حفظ آيات بپردازد.

ادامه »

مهریه و میزان آن دركلام امام هشتم (ع)

پیوند: http://www.tebyan.net

 

علت وجوب مهریه

((محمد بن سنان)) گوید: حضرت رضا (علیه السلام) در جواب مسائل من نوشت:

علة الامهر و وجوبه على الرجل ولا یجب على النساء ان یعطین ازواجهن لان على الرجل مونة المراءه، لان المراءة بایعة نفسها والرجل مشترى، ولا یكون البیع الا بثمن ولا الشراء بغیر اعطاء الثمن، مع ان النساء محظورات عن التعامل والمتجر، مع علل كثیرة. (1)

((علت وجوب مهر، براى مردان و عدم وجوب آن بر زنان از این جهت است كه هزینه زندگى به عهده مردان است و نیز زن در حقیقت خود را به مرد مى‌فروشد و مرد خریدار آن است و خرید و فروش بدون ثمن معنى ندارد، علاوه بر اینكه زنان از معاملات و داد و ستد نیز ممنوع هستند)).

مقدار مهریه

قال على بن موسى الرضا (علیه السلام):

اذا تزوجت فاجهد ان لا تجاوز مهرها مهر السنة وهو خمسماءئة درهم فعلى ذلك زوج رسول الله (صلى الله علیه و آله و سلم) وتزوج نسائه. (2)

امام رضا (علیه السلام) فرمود:

((هنگامى‌كه ازدواج مى‌كنى، سعى كن كه مقدار مهریه از مهرالسنة (پانصد درهم) بیشتر نگردد كه رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم) با این مقدار مهریه با همسران خود ازدواج كرد)).

عن الحسین بن خالد: قال ساءلت اباالحسن (علیه السلام) عن مهر السنة كیف صار خمسمائة؟ فقال: ان الله تبارك وتعالى اوجب على نفسه الا یكبره مۆمن مائة تكبیره، ویسبحه مائة تسبیحه، ویحمده مائة تحمیده ویهلله مائة تهلیله، ویصلى على محمد واله مائة مرة، ثم یقول: ((اللهم زوجنى من الحور العین)) الا زوجه الله حوراء عین وجعل ذلك مهرها، ثم اوحى الله عزوجل الى نبیه (صلى الله علیه و آله و سلم) ان سن مهور المومنان خمسمائة درهم ففعل ذلك رسول الله (صلى الله علیه و آله و سلم)، ایما مومن خطب الى اخیه حرمته فبذل له خمسماءة درهم فلم یزوجه فقد عقه، واستحق من الله عزوجل ان لا یزوجه حوراء. (3)

حسین بن خالد مى‌گوید: از امام رضا (علیه السلام) پرسیدم: چرا مهرالسنة پانصد درهم نقره گردید؟

حضرت در پاسخ فرمود:

خداوند بر خود واجب كرده كه اگر انسان با ایمان صد بار ((الله اكبر)) و صد بار ((سبحان الله)) بگوید و صد بار ((الحمدالله)) و صد بار ((لا اله الا الله)) بگوید و صد بار صلوات بر محمد و آلش بفرستد، بعد عرض كند: ((خدایا مرا با حورالعین تزویج كن)) حتما خداوند حورالعین را در آخرت همسر او مى‌گرداند و همین اذكار كه جمعا پانصد بار مى‌شود مهر آن حورالعین است. سپس خداوند به پیامبرش وحى كرد كه: مهریه‌هاى زن‌هاى با ایمان را پانصد درهم سنت كن. رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم) همین مقدار را براى مهریه سنت نمود. سپس فرمود: هر مومنى كه از دختر شخص مسلمانى خواستگارى كند و پانصد درهم به عنوان مهریه بذل كند، ولى آن شخص مسلمان این مبلغ را كم شمرده و جواب رد بدهد، با خواستگار بدرفتارى و نامهربانى كرده است و سزاوار است كه خداوند او را در قیامت همسر حوریان بهشتى ننماید.

حکم وجوه غیر از مهریه الوشاء عن الرضا (علیه السلام): قال سمعته یقول:

لو ان رجلا تزوج المراءة وجعل مهرها عشرین الفا وجعل لابیها عشرة الاف كان المهر جایزا والذى جعل لابیها فاسدا. (4)

امام رضا (علیه السلام) فرمود:

اگر مردى با زنى ازدواج كند و مهر او را بیست هزار دینار یا درهم قرار دهد و شرط كند كه ده هزار هم به پدرش بدهد، مهر جایز است ولى آنچه را براى پدر دختر قرار داده فاسد است.

قال عن الوشاء عن الرضا (علیه السلام): سمعته یقول: لو ان رجلا تزوج امراءة وجعل مهرها عشرین الفا وجعل لابیها عشرة الاف كان المهر جائزا والذى جعل لابیها فاسدا. (5)

((وشاء)) مى‌گوید: از حضرت رضا (علیه السلام) شنیدم كه فرمود: اگر مردى با زنى ازدواج كند. بیست هزار براى مهر زن و ده هزار براى پدرزن قرار دهد، مهریه صحیح و جایز است ولى آنرا كه براى پدرزن قرار داده، فاسد و غیرقانونى است.


1- تفسیر نور الثقلین، جلد 1، ص 440 - عیون اخبار الرضا، جلد 2، ص 94

2- بحارالانوار، جلد 103، ص 350

3- فورع كافى، جلد 5، ص 376

4- وسائل الشیعه، جلد 15. ص 19

5- كافى، جلد 5، ص 384

بخش حریم رضوی

اینفوگرافیك | بحران در منطقه



شرایط منطقه‌ی اسلامی، غرب آسیا و شمال آفریقا حساس و بحرانی است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیانات یك ماه اخیرشان با ذكر برخی از مشكلات، دخالتهای فرا‌منطقه‌ای را علت اصلی وضعیت فعلی خواندند و راه علاج را تصمیم‌گیری خود ملتها و جلوگیری از دخالت بیگانگان دانستند.

توصیه مهم استادقرائتی به ‌مبلغان

استاد قرائتی
برای مدرک و نمره درس نخوانید. من در تمام عمرم برای مدرک یک قدم برنداشته ام آخوند برای نمره درس نمی خواند، نیت طلبه نباید نمره باشد.

حجت ‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی 34 نکته در باره رسالت سنگین حوزه و روحانیون در توسعه و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و شیعی مطرح کرد.

سی و چهارنکته ای که آقای قرائتی در این همایش خطاب به طلاب بیان کرد و خود نیز تاکید می کرد که این نکات کلیدی و عصاره عمر من است ، به این شرح است:

1ـ آینده روحانیت درخشان است هر چه دنیاگرایی بیشتر شود روحانی خوب قدرش بیشتر می شود. جوانان فکر می کنند که جوانان از دین گریزانند ]اما این گونه نیست[. من هر روز در دانشگاه تهران تفسیر می گویم، چند صد نفر به کلاس تفسیر من می آیند، جوانان به اعتکاف می آیند ،به جمکران می روند بنابراین جوانان به طرف دین می روند و اگریک نفر به شما بی احترامی کرد، ناراحت نشوید.

2ـ برای مدرک و نمره درس نخوانید. من در تمام عمرم برای مدرک یک قدم برنداشته ام آخوند برای نمره درس نمی خواند، نیت طلبه نباید نمره باشد.

3ـ باید یادگیری تفسیر قرآن و نهج البلاغه در کنار دروس رسمی حوزه بوده و سهم قرآن در تبلیغ بیشتر باشد. طلبه نباید دنبال مداحی برود در حالی که تفسیر قرآن نمی داند.

ادامه »

ترفند خداوند برای تقویت نور طلبه‌ ها

ترفند خداوند برای تقویت نور طلبه‌ ها
تدبیر برای معیشت، فی نفسه بد نیست؛ ولی ما معمولا خودمان را فریب می‏دهیم و از طلبگی می‏زنیم برای تدبیر در معیشت؛ این معمولا به آدم لطمه می‏زند.

قواعد رزق و تدبیر معیشت در زندگی طلبگی(١)

آیا باور داریم رزق ما طلبه‌ها در دست خداوند متعال است؟

سخن مشهوری از پیامبر گرامی اسلام نقل شده است که می ‏فرماید: «من طلب العلم تکفلّ الله له رزقه؛ هرکس دنبال طلب علم برود، خدا رزق او را به عهده می‏گیرد». یکی از جایگاه‌ هایی که برای طلبه‌‌ محل امتحان است، مضمون همین سخن است، که آیا واقعا ایمان و باور به این داریم که رزق ما طلبه‌ها آن هم به صورت خاص و متفاوت با آنچه که مردم معمولا در این زمینه امتحان می‏شوند و تکلیف دارند، در دست خداوند متعال است؟ با یک مقدار دقت می‏توان مشاهده کرد که خداوند متعال رسما روزی طلبه را به عهده می‏ گیرد. می ‏توانید این را ملاحظه کنید و کم و بیش حس کنید.

البته نباید کم بودن دارایی را مغایر با این سخن بدانید. چه بسا اگر شما به جای طلبگی دنبال کاسبی می ‏رفتید، دارایی ‌تان کمتر می‏شد. خیلی‌ها دنبال کسب و کار رفتند و به نتیجه ‌‌ای نرسیدند. کم نیستند افرادی که برای اینکه روزی خودشان را بیشتر کنند و دنیای خودشان را بیشتر تأمین کنند، دست از طلبگی کشیدند اما اوضاعشان بدتر شد؛ دیگر از آنهایی که از طلبگی خارج می ‏شوند، سخن نگوییم.

ادامه »

دريافت رايگان نرم‌افزارهای قائميه در سالروز ميلاد حضرت معصومه(س)

پیوند: http://www.iqna.ir

گروه فضای مجازی: مركز تحقيقات رايانه‌ای قائميه اصفهان به مناسبت ميلاد حضرت معصومه(س)، نرم‌افزارهای حوزه‌های مختلف را به صورت رايگان در اختيار كاربران قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، نرم‌افزار بازار كتاب ديجيتالی قائميه، اولين ماركت ايرانی برای عرضه رايگان و ريالی كتاب ديجيتال به سه زبان فارسی، عربی و انگليسی است كه به مناسبت ميلاد حضرت معصومه(س) به صورت رايگان در اختيار كاربران قرار خواهد گرفت.

اين نرم‌افزارها در واحد تحقيقات و توليد نرم‌افزارهای تلفن همراه مبتنی بر فناوری‌های نوين مركز تحقيقات رايانه‌ای قائميه اصفهان در مدت سه سال برای تسهيل استفاده از كتاب‌هاى ديجيتال قائميه بر روى سيستم عامل اندرويد طراحی و توليد شده است.

از مهمترين اهداف پروژه می‌توان به سهولت كاربرى، فروشگاه مجازی خريد كتاب و رفع مشكلات ناشران و مؤلفان، محتواهای پاك و مفيد، دسترسی به كتاب‌های رايگان و سرعت مناسب نرم‌افزار اشاره كرد كه علاوه بر سادگى، امكان دسترسی به بيش از 10 هزار جلد كتاب سايت مركز تحقيقات رايانه‌ای قائميه اصفهان را دارد كه اين تعداد افزايش خواهد يافت.

هر گونه عرضه رايگان كتاب برای نشر معارف قرآن و عترت از سوی مؤسسات، ناشران و مؤلفان مورد تجليل است و حفظ تلاش‌هاى فراوان مؤلفان و ناشران و اطلاعات آنان در صفحه مشخصات كتاب به صورت كامل ذكر شده است.

از دستاوردهای اصلی سايت مركز به نشانی www.ghaemiyeh.com مى‌توان به توليد و انتشار بيش از 50 هزار نرم‌افزار كتاب ديجيتال با فرمت‌های جاوا، اندرويد، PDF EPUB،GHB و html قابل استفاده در تلفن‌های همراه، رايانه‌ها، تبلت و گجدها در 14 پلتفرم مختلف نرم‌افزاری و دانلود رايگان آنها به سه زبان فارسی، عربی و انگليسی نام برد.
برای مشاهده اينجا را كليك كنيد!

 

مهمترین اولویت‌های كاری دولت یازدهم

در دیدار اخیر رییس جمهور و هیأت دولت یازدهم با رهبر انقلاب اسلامی، ایشان به تبیین برخی اولویت‌های كاری دولت پرداختند.

بر این اساس پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR، مهمترین اولویت‌های كاری دولت از نظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را در پنج حوزه اقتصادی، فرهنگی، آموزش و علم و فناوری، اجتماعی و سیاست خارجی منتشر می‌كند. گزینش این اولویت‌ها مبتنی‌ بر مرور ابلاغیه‌های سیاست‌های كلی، دیدارهای رهبر انقلاب با مسئولان و تاكیدات ویژه ایشان در سالهای اخیر صورت گرفته است كه در جدول زیر قابل مشاهده است:

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/23743/lid3-21.png
این جدول را با اندازه بزرگتر از اینجا دریافت كنید.

شبهه/ قرآن می گوید: «بیشتر مۆمنان مشرکند»؟

منظور از شرک در آیه 106 سوره یوسف که اکثر مۆمنان گرفتار آن هستند، چیست؟

 


بت پرستی مدرن

قرآن کریم در آیه 106 سوره یوسف مى‏‌فرماید: «بیشتر مۆمنان مشرک‌اند» منظور از شرک در این آیه که اکثر مۆمنان گرفتار آن هستند، چیست؟

تعریف دقیق مفهوم شرک، همانند مفهوم توحید، در ضمن اقسام آن ممکن است:

1- شرک ذاتی؛ یعنی، اعتقاد به مرکب بودن ذات خداوند، یا اعتقاد به تعدد ذات الهی (وجود دو یا چند خدا)

2- شرک صفاتی؛ یعنی، اعتقاد به این که صفات خدا، وجودی مستقل از ذات خداوند دارند به تعبیر دیگر مغایر با ذات و زاید بر ذات هستند.

3- شرک افعالی؛ یعنی، اعتقاد به وجود دو یا چند مۆثر مستقل در عالم هستی ؛ به گونه‏ای که هیچ یک مقهور اراده و قدرت دیگری نباشد، یعنی، ذات یگانه الهی را تنها مۆثر مستقل در عالم هستی نداند.

یکی از بارزترین مصادیق شرک افعالی، اعتقاد به تمایز خالق شرور از خالق خیرات است. پیروان آیین مانی و برخی از پیروان زردشت، معتقدند که خداوند فقط خیرها و نیکی‏ها را می‏آفریند و امور شر و بد به وسیله موجود و مخلوقی شریر (اهریمن) به صورت مستقل و بدوناین که خداوند خالق نیکی‏ها بتواند دخالتی در آن داشته باشد، آفریده می‏شود.

4- شرک عملی: اگر اعمال و نیات انسان بر اساس توحید نظری و برآمده از آن نباشد انسان دچار شرک در مقام عمل می‏شود .

ادامه »

چرا یک آیه در سوره کافرون دو بار تکرار شده است؟

 


“شما نیز خدای یگانه ای را که من مى پرستم، نخواهید پرستید” ترجمه آیه ای است که دو بار در سوره کافرون تکرار شده است.

 


سوره

آیات سوره کافرون بر محور نفی بت پرستی و شرک به خداوند است.

در این سوره یک آیه به طور کامل دو بار تکرار شده که دلیل این کار در این متن پاسخ داده می شود.

آیات این سوره به پیامبر که درود خدا بر او باد، دستور مى دهد به اینکه برائت خود را از کیش کفار مکه علناً اظهار کرده و خبر دهد که آنها نیز پذیراى دین وى نیستند، پس نه دین او مورد استفاده ایشان قرار مى گیرد، و نه دین آنان آن جناب را مجذوب خود مى کند. پس کفار باید براى ابد از سازش کارى پیامبر مأیوس باشند.

ادامه »

غيبت مجازی هم ممنوع!

پیوند: http://www.iqna.ir

گروه فضای مجازی: حكم غيبت چه در حقيقت و چه در دنيای مجازی يكی است و در اين‌باره رهبر معظم انقلاب به كاربران اين فضا در ذيل بحث موارد استثناء از حكم حرمت غيبت در پاسخ به پرسشی درباره صدق غيبت در اين فضا، دو تذكر بيان كرده‌اند.

به نام خداوند رحمتگر مهربان، ای كسانى كه ايمان آورده‏‌ايد از بسيارى از گمان‌ها بپرهيزيد كه پاره‌‏اى از گمان‌ها گناه است و جاسوسى مكنيد و بعضى از شما غيبت بعضى نكند آيا كسى از شما دوست دارد كه گوشت برادر مرده‏‌اش را بخورد از آن كراهت داريد [پس] از خدا بترسيد كه خدا توبه‌‏پذير مهربان است (حجرات/ 12).

نوزدهمين حديث از چهل حديث حضرت امام خمينی(ره) درباره غيبت و راه‌های ترك اين گناه و گناه شنيدن غيبت است. اين مبحث با روايتی از امام صادق(ع) شروع می‌شود. امام به نقل از رسول خدا(ص) فرمودند:«غيبت در دين مرد مسلمان سريع‌تر از مرض اكله در درونش اثر می‌گذارد و رسول خدا(ص) فرمود: نشستن در مسجد در انتظار خواندن نماز عبادت به حساب می‌آيد تا زمانی كه از او غيبت سر نزند.»

ادامه »

مسابقه اينترنتی ويژه شهادت امام جعفر صادق(ع) اجرا می‌شود

پیوند: http://www.iqna.ir

گروه فضای مجازی: مسابقه اينترنتی ويژه شهادت امام جعفر صادق(ع) به همت پايگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسنی(ع) برگزار می‌شود.


به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، مسابقه فرهنگی اينترنتی به مناسبت سالگرد شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) با 10 پرسش چهارگزينه‌ای برای كاربران و شيفتگان آن حضرت برگزار می‌شود.

كاربران برای شركت در اين مسابقه اينترنتی می‌توانند به وبگاه www.abdolazim.com مراجعه كرده و لازم است ابتدا مشخصات خود را به ثبت برسانند، سپس به پرسش‌ها پاسخ دهند.

علاقه‌مندان جهت پاسخگويی می‌توانند به منبعی كه در آن تمامی پاسخ‌های سوالات درج شده است، مطالعه كرده و سپس اقدام به شركت در اين مسابقه كنند.

اسامی برگزيدگان اين مسابقه پنجشنبه، 14 شهريورماه اعلام و جوايز آنان ظرف مدت سه هفته به برندگان اهدا خواهد شد.

ادامه »

نکات نهفته در ذکر «لا حول و لا قوة الّا بالله»

لا حول و لا قوة الّا بالله العلی العظیم  چه فایده و تأثیری در زندگی انسان دارد؟

 

ذکر

از آنجا كه منشأ همه زیبایی ها خداوند است و فطرت خداگونه انسانها نیز، به دنبال این سرچشمه می باشد؛ لذا بحث پیرامون خداوند (به هر نحو كه باشد) بسیار لذت بخش و فرح آفرین است.

كلمه «حول» در لغت به چند معنا ذکر شده كه آنچه مناسب مقام است معنای «جنبیدن» و «حركت» می باشد. قُوّة نیز به «نیرو، توانائی و قدرت» معنا شده است.[1]

ترجمه آن می شود: هیچ حركت و نیرو و قدرتی نیست مگر به وسیله خدای بلند مرتبه و بزرگ. نكته ادبی در این كلام این است كه هرگاه نفی و (إلّا) استعمال شود معنای حصر را می رساند، یعنی جنبش و نیرو منحصر در خداوند است.

برای این جمله دو نوع ارتباط با زندگی می توان لحاظ كرد كه در ادامه به بررسی اجمالی آنها می پردازیم.

ادامه »

آفت زندگی طلبگی

پیوند: http://www.tebyan.net

آیت الله سبحانی

اینکه بگوییم طلاب در امروز باید مانند طلاب 50 سال پیش باشند صحیح نیست، زمانه عوض شده است ، زندگی 50 سال پیش مطابق همان زمان بود اما امروز نمی توان گفت که به همان سبک زندگی کنند، امکان پذیر نیست ، اسلام نیامده بشر را بر خلاف فطرت دعوت کند.

در بین آیات و روایات، فراوان از «دنیا» سخن گفته شده است، از تشبیه دنیا به امری با ظاهر زیبا اما فریبنده تا روایاتی که آن را مزرعه آخرت دانسته‌اند، و این سوال در ذهن انسان نقش می‌بندد به راستی چقدر به دنبال دنیا رفتن و طلب رفاه دنیوی نمودن مطلوب است؟ آیا مقدار این امر برای طلاب تفاوت دارد؟

حضرت آیت الله سبحانی در جلسه درس اخلاق خویش در موسسه امام صادق(ع) به این بحث پرداخته  و آیات و روایات پیرامون آن را تبیین نمودند.

ادامه »

ويژه‌نامه اينترنتی شهيدان «رجايی و باهنر» منتشر شد

پیوند: http://www.iqna.ir

گروه فضای مجازی: در سالروز شهادت محمدعلی رجايی و حجت‌الاسلام محمدجواد باهنر، ويژه‌نامه اين شهيدان در پايگاه اطلاع‌رسانی «حوزه نت» منتشر شد.


به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، ويژه‌نامه شهيدان «رجايی و باهنر» به مناسبت سالروز شهادت اين شهيدان و به منظور تسهيل در امر پژوهش محققان و علاقه‌مندان در پايگاه اينترنتی حوزه نت قرار گرفت.

اين ويژه‌نامه در غالب 25 نمايه در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است كه از جمله آنها می‌توان به «زندگينامه شهيد رجايی»، «زندگينامه شهيد باهنر»، «ويژگی‌های اخلاق»، «روح بزرگ شهيد رجايی» و «كجايند مردان بی‌ادعا» اشاره كرد.

«درس‌هايی از شهيد رجايی»، «امام (ره) از منظر شهيد رجايی»، «امام (ره) و شهيد رجايی»، «شهيد رجايی از ديدگاه امام(ره)»، «معرفی نرم‌افزار شهيدان رجايی و باهنر» از ديگر نمايه‌های اين ويژه‌نامه است.

همچنين «انديشه‌های شهيد‌ رجايی و باهنر»، «ارزيابی مقام معظم رهبری از حادثه شهادت رجايی و باهنر»، «ويژگی‌های اخلاقی شهيد رجايی و باهنر از ديگاه رهبر معظم انقلاب»، «كلامی از شهيد رجايی»، «كلامی از شهيد باهنر»، «آخرين وصيت‌نامه» و «شهيد رجايی و باهنر چگونه به شهادت رسيدن» از جمله بخش‌های است كه در اين ويژه‌نامه قرار دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت مشاهده از اين ويژه‌نامه به پايگاه اينترنتی حوزه نت به نشانی اينترنتی www.hawzah.net مراجعه و يا از طريق لينك زير وارد صفحه اين ويژه‌نامه شوند.
برای مشاهده اين ويژه‌نامه اينجا را كليك كنيد!

جدول | مرور سریع بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ماه مبارك رمضان

پیوند: http://farsi.khamenei.ir

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/23674/H/139206031621390078_23674.jpg

فضای معنوی ماه مبارك رمضان همواره یكی از مهم‌ترین بُرهه‌ها برای طرح و بررسی مسائل اصلی كشور، منطقه و جهان توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است. امسال نیز همانند سالهای گذشته در دیدارهای مختلف؛ با اقشار گوناگون مردم و كارگزاران كشور  موضوعات مختلفی در حوزه‌های گوناگون مطرح شد.

رخدادهایی چون «برگزاری انتخابات ریاست جمهوری» و «حوادث و تحولات منطقه» از سویی و ضرورت «ارائه‌ی راهبردهای كلان حركت كشور در مسیر عزت و پیشرفت» از سوی دیگر اهمیت خاصی به مباحث مطرح شده از سوی معظم له می‌داد.
آنچه در ادامه می‌آید
«مرور سریع» بیانات رهبر انقلاب اسلامی در طول ماه مبارك رمضان است كه در آن اصلی‌ترین موضوعات و كلیدواژه‌های طرح شده توسط ایشان و نیز جزئیات تكمیلی مطرح شده در بیانات به كاربران محترم ارائه شده است.

در مرور سریع این بیانات می‌خوانید:
* موضوعات اصلی مطرح شده در بیانات
* جملات طلایی بیانات
* پیشنهاد بیانات یا پیام های مرتبط با موضوعات اصلی برای مطالعه بیشتر
* واژگان كلیدی مطرح شده در بیانات
* جزئیات تكمیلی قابل توجه در متن بیانات
«مرور سریع» در قالب‌های pdf (از اینجا) و  word (از اینجا) در دسترس كاربران است.

زی طلبگی الماسی گرانبها

مقام معظم رهبری
خداوند ان شاءاللَّه توفیق انجام وظیفه و اهتدا به وظیفه به ما عنایت کند؛ ما را هرگز از این زی مقدس روحانی جدا نکند.

مردمی بودن روحانیت عامل جذب به دین است

منش روحانی نباید فرماندهی باشد؛ هرچند تشریفات فرماندهی اصلاً مردمی محض است. شما فرض کنید در فلان محله ی تهران یا هر شهر دیگری پیشنماز یک مسجد هستید. پیشنماز یک مسجد چگونه رفتار می کند؟ با امر و نهی و پَسرو و پیشرو رفتار می کند؟ اگر بکند، مردم به نمازش نمی آیند.

همیشه گرم ترین نماز جماعت ها متعلق به پیشنمازهای مردمی است: با مردم گرم می گیرند؛ با مردم خوش اخلاقی می کنند؛ بی حوصلگی نشان نمی دهند؛ بدخلقی نشان نمی دهند، جواب مسأله شان را می دهند؛ یک وقت اگر کسی بیماری و مشکلی داشته باشد، اگر با پول نتوانند، با اخلاق آن مشکل را تسکین می دهند.

گفت:

چو وا نمی کنی گرهی خود گره مباش

ابرو گشاده باش چو دستت گشاده نیست

به عنوان آخوندی، دست ما گشاده نیست؛ اما ابرویمان که می تواند گشاده باشد. بنده خودم سالها پیشنمازی کرده ام؛ می دانم انسان چگونه باید با مردم رفتار کند.

وقتی نماز تمام می شد، برمی گشتم رو به مردم می نشستم. تسبیحات حضرت زهرا را هم که می گفتم، افراد می آمدند و می دیدند راه باز است. جوان می آمد، مزلّف می آمد، بازاری می آمد، ریش دار می آمد، بی ریش می آمد. آن زمان، پوشیدن پوستین های وارونه در میان جوانهای بیتل مد شده بود.

یک روز رفتم نماز، دیدم یکی از همین جوانهای آلامد که موهایش را روغن زده، آمده و صف اول کنار متدینین و بازاری های خوب و افراد محاسن سفید نشسته. احساس کردم این جوان با من حرفی دارد. نشستم و به او پاسخِ نگاه دادم؛ یعنی اجازه دادم بیاید حرفش را بزند. جلو آمد و گفت آقا! من صف اول بنشینم، اشکال دارد؟ گفتم نه، چه اشکالی دارد؟ شما هم مثل بقیه.

گفت: این آقایان می گویند اشکال دارد. گفتم: این آقایان بیخود می گویند! این جوان، دیگر از این مسجد پا نمی کشد. این جوان، دیگر از این پیشنماز دل نمی کند. همین طور هم بود؛ از ما دل نمی کندند. بنده وقتی مسجد می رفتم، در میان صد نفر، اقلاً نود نفرش جوانها بودند. بنده هیچ چیز خاصی نداشتم؛ نه یک مایه ی آن چنانی معنوی، نه یک مایه ی دنیوی؛ اما با مردم بودم.

بیانات در دیدار مسئولان عقیدتی، سیاسی نیروی انتظامی

ادامه »

نقش روحانیون، نقش هدایت و دستگیری معنوی است

مقام معظم رهبری

حضور مجموعه یی به نام عقیدتی، سیاسی در نیروهای مسلح، یکی از الهامات الهی و از برکات پروردگار بر امام بزرگوار ما و مجموعه ی دست اندرکار امور کشور بود.

نقش روحانیون، نقش هدایت و دستگیری معنوی است. همه به روحانی احتیاج دارند - همچنان که به طبیب احتیاج دارند - و اگر روحانی در هر نقطه یی به وظایف خود عمل کند، آن جا را از لحاظ معنوی آباد خواهد کرد.

گاهی وجود ما عمامه یی ها در جاهایی بی اثر می شود، یا احیاناً خدای ناکرده اثرهای منفی بر جای می گذارد؛ این به خاطر این است که ما در آن مورد با وظایف و هویت و منش یک روحانی ظاهر نشده ایم.

در طول سالهای متمادی عمر روحانیت شیعه، هرجا روحانیون با منش و هویت روحانی خود ظاهر شده اند، برکاتی بر جای گذاشته اند؛ چه در میدان سیاست، چه در میدان معنویت، چه در میدان های مربوط به رزم و دفاع از کشور و امنیت، و چه در هر میدان دیگری.

شأن روحانی این است. نمی خواهم ادعا کنم که حضور روحانیون در نیروهای مسلح در سالهای بعد از انقلاب صددرصد همان طوری بوده است که از ماها انتظار می رفته؛ اما می خواهم این را عرض کنم که در مجموعه ی بزرگ نیروهای مسلح، هرجا علما، روحانیون، فضلا و طلاب جوان با همان منش روحانی حضور داشته اند، تأثیرات بسیار گرانبهایی برجای گذاشته اند.

بیانات در دیدار مسئولان عقیدتی، سیاسی نیروی انتظامی

منبع :

پایگاه حوزه نت

اعلام اسامی كتب مهدويت كتابخانه ديجيتال «نور»

پیوند: http://www.iqna.ir

گروه فضای مجازی: پايگاه كتابخانه ديجيتال نور 200 عنوان كتاب با موضوع مهدويت و امام زمان(عج) را در دسترس علاقه‌مندان قرار داد.

به گزارش خبرگزاری بين المللی قرآن (ايكنا)، به روز كردن پايگاه كتابخانه ديجيتال نور با موضوع مهدويت با هدف تسهيل در امر پژوهش و تحقيق محققان و مهدی‌پژوهان صورت گرفته است. اين كتب به زبان‌های فارسی و عربی درباره شخصيت حضرت صاحب الزمان(عج) بوده كه به صورت رايگان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

«مهدی (ع) كيست؟»، «مهدويت در منظر امام خمينی(ره)»، «غيبت و مهدويت در تشيع اماميه»، «امامت و مهدويت»، «دادگستر جهان»، «پيشگوئی‌ها در علائم آخر الزمان»، «راه مهدی(عج)»، «سيمای جهان در عصر امام زمان(عج)» از سرخط‌های كتب موجود در پايگاه نورلايب به شمار می‌رود.

«مكيال‌المكارم در فوائد دعا برای حضرت قائم عج‌الله(ترجمه)»، «ترجمه كتاب الغيية»، «هزار و يك نكته پيرامون امام زمان(عج)»، «بررسی تطبيقی مهدويت در روايات شيعه و اهل سنت»، « عصر‌الظهور (عربی)»، «حياة‌الامام المنتظر المصلح الاعظم»، «ماذا قال علی عليه السلام عن آخر الزمان«الجفر‌الأعظم» »، «بشارة‌الإسلام فی علامات المهدی عج» از عناوين كتب مهدوی است.

« لواء الانصار: شيوه‌های ياری قائم آل محمد»، «أصالة المهدوية فی الإسلام فی نظر اهل السنة و الجماعة»، «مكيال المكارم در فوائد دعا برای حضرت قائم عليه السلام»، «المهدی الموعود المنتظر عند علماء اهل السنه و الاماميه»، «ترجمه الامام المهدی(عج) فی اعيان الشيعه» و… از ديگر عناوين موجود در پايگاه اينترنتی كتابخانه ديجيتال نور(www.noorlib.ir) است.

شرايط استفاده از اين كتب با عضويت در سايت امكان پذير است.

انتقاد روزنامه آمريكايی «هافينگتن پست» از كشيش موهن به قرآن

پیوند: http://www.iqna.ir

گروه بين‌الملل: روزنامه «هافينگتن پست» چاپ آمريكا با درج مقاله‌ای اعتراض‌آميز، تصميم مجدد تری جونز، كشيش اسلام‌ستيز اهل فلوريدا برای تكرار سناريوی سوزاندن قرآن را زير سؤال برد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، در اين مقاله كه هفته گذشته در روزنامه هافينگتن پست (Huffington Post) به چاپ رسيد، آمده است: سه سال پيش، يكی از تأسف‌برانگيزترين اپيزودهای زندگی آمريكايی رقم خورد؛ زمانی‌ كه «تری‌ جونز»، ضمن سوزاندن قرآن اقدام به نامگذاری روزی به نام «روز جهانی سوزاندن قرآن» كرد.

رسانه‌ها سريع اقدام به انعكاس اين خبر كردند و اين به اصطلاح كشيش ناشناخته و تاريخ‌ مصرف گذشته را مشهور كردند و او را به آرزويش رساندند.

به گزارش «دانيكا لارنس» خبرنگار شبكه تلويزيونی «WTSP»، تری جونز قصد دارد بار ديگر اهانت به ساحت قرآن كريم را تكرار كند اما اين بار شهر «مالبری» فلوريدا را برای اين كار انتخاب كرده است.

جونز كه سوزاندن قرآن را اعتراض می‌خواند، ادعا كرده است كه در هيچ يك از اعتراض‌ها به هيچ‌ وسيله‌ و روشی، هيچ‌گونه نفرتی نشان نداده‌ است! البته شايد او يك لحظه فراموش كرده كه سوزاندن كتاب‌های دينی دليلی جز نفرت نمی‌تواند داشته باشد.

وی همچنين گفته است كه اين نمايش‌های تبليغاتی او ارتباطی به مسلمانان ندارد! البته درست می‌گويد. اين نمايش‌ها به مسلمانان ربط ندارد به نياز او برای جلب توجه ارتباط دارد.

ما نگران اين بوديم كه با انتشار اين مقاله او را به هدفش برای جلب توجه نزديك‌تر كنيم، به همين دليل بايد گوشه‌ای از بدنامی و منفور بودن تری جونز نزد مردم مالبری را ترسيم كنيم.

بلافاصله پس از انتشار خبر تصميم جونز به رفتن به مالبری برای سوزاندن قرآن، صفحه‌ای در فيس‌بوك از سوی اهالی اين شهر در مخالفت با سوزاندن قرآن در شهر مالبری توسط جونز ايجاد شد كه «در مالبری نه» نام دارد. تاكنون عده زيادی از اين صفحه استقبال كرده‌اند.

مسئول اين صفحه نوشته است: چرا می‌خواهی به شهر كوچك مالبری كه اديان و فرهنگ‌های مختلف در صلح و آرامش در آن زندگی می‌كنند، بيايی؟ ما مالبری را اينگونه دوست داريم. چرا می‌خواهی به شهر ما بيايی و نمايشی از نفرت و نفاق به راه اندازی؟

خبرها حاكی است كه شهردار شهر مالبری اعلام كرده است كه ما از تری جونز حمايت نمی‌كنيم اما محلی كه وی برای سوزاندن قرآن انتخاب كرده در منطقه روستايی «ويلو اوك» در حومه مالبری است و اين منطقه در حوزه قدرت شهرداری مالبری نيست.

اما آقای شهردار اين برنامه قرار است در حاشيه شهر تحت نظارت شما روی دهد و اين سخن شما چيزی جز شانه خالی كردن از مسئوليت نيست.

در پايان اين مقاله آمده است: مشخص است كه اينجا آمريكا است و همه حق دارند. جونز حق دارد تا به دلقك‌بازی‌های خود ادامه دهد. مردم مالبری هم حق دارند كه خواسته‌های خود مبنی بر به حاشيه راندن و نه سانسور شدن! جونز را مطرح كنند. البته حتی اگر همين كار را هم سه سال پيش درست انجام می‌داديم و جونز به حاشيه می‌رفت و كسی به او و كارهايش اهميتی نمی‌داد، اكنون او بار ديگر اين كار را تكرار نمی‌كرد.

اینفوگرافیك | تداوم پیشرفت علمی

 

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار رمضانی خود با اساتید دانشگاه‌ها با اشاره به سابقه و وضعیت حركت علمی جدید و روبه‌گسترش و تعمیق كشور،  این مجاهدت علمی را بار جمهوری اسلامی لازم دانسته و بر تداوم پیشرفت علمی با الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی تاكید كردند.

پوستر / به مناسبت فرارسیدن 31 مردادروز صنعت دفاعی

پیوند: http://www.afkarnews.ir

 

بیانیه وزارت دفاع به مناسبت روز صنعت دفاعی

 

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیانیه‌ای با گرامیداشت ۳۱ مردادماه روز صنعت دفاعی کشور، اقتدار ملی و قدرت بازدارندگی دفاعی امروز کشور را مرهون مجاهدت تلاشگران حوزه صنعت دفاعی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دانست.

 

 

بیانیه وزارت دفاع به مناسبت روز صنعت دفاعی

 

به گزارش افکارنیوز، متن این بیانیه به شرح زیر است: «صنعت دفاعی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تجربه تلخ وابستگی به بیگانگان در حوزه طرح‌ریزی‌های دفاعی و تولید تجهیزات و تسلیحات نظامی و یکه‌تازی حقارت‌آور ‌هزاران مستشار آمریکایی در عرصه مقدرات نیروهای مسلح ایران؛ با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و از آغاز جنگ تحمیلی هشت ساله به‌رغم محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمنان با اتخاذ راهبردها و فرایند تحول و دگرگونی و جبران عقب‌ماندگی‌های تاریخی در مسیر افتخارآمیزی قرار گرفت.

ادامه »

عرضه دانشنامه «اسلام و مسيحيت» در پايگاه حوزه

پیوند: http://www.iqna.ir

گروه فضای مجازی: دانشنامه معنوی «اسلام و مسيحيت» با 115 مطلب در پايگاه حوزه به عنوان نخستين پايگاه اطلاع‌رسانی اسلامی عرضه شد.

غلامرضا رحمانی، مدير بخش ارتباطات و تبليغات مركز تحقيقات كامپيوتری علوم اسلامی(نور)، در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) با اعلام اين خبر اظهار كرد: دانشنامه «اسلام و مسيحيت» با 115 مطلب در قالب پنج موضوع اصلی شامل گزيده كتاب، چكيده پايان‌نامه‌های دانشجويی، پرسش و پاسخ، بريده جرايد، مقالات و مجلات از هم‌اكنون در فضای مجازی عرضه شده است.

وی افزود: اين دانشنامه با هدف جمع‌آوری جامع‌ترين اطلاعات درباره زندگی معنوی و شخصيتی حضرت مسيح(ع) درصدد است منبع جامع و ارزنده‌ای به منظور تسهيل در امر پژوهش و تحقيق پژوهشگران حوزه و دانشگاه باشد و در اين زمينه نقش‌آفرينی كند.

مدير بخش ارتباطات و تبليغات مركز تحقيقات كامپيوتری علوم اسلامی تصريح كرد: نمايه‌های فرعی اين دانشنامه با برخورداری از ده‌ها مقاله به غنای علمی اين دانشنامه مناسبتی افزوده‌اند به‌طوريكه علاقه‌مندان می‌توانند نمايه‌هايی از جلمه تاريخ مسيحيت، ابعاد اعتقادی مسيحيت، ابعاد اخلاقی مسيحيت، شعائر و احكام مسيحيت، كتاب مقدس مسيحيت، فرقه‌‌های مسيحی و مسيحيت در دنيای امروز را در اين دانشنامه مشاهده كنند.

وی بيان كرد: ويژگی‌های كلی مسيحيت، آموزه‌های اعتقادی در اسلام و مسيحيت، شعائر در اسلام و مسيحيت، پيامبر اكرم(ص) و مسيحيان و حاكمان مسلمان و مسيحيان از جمله نمايه‌های اصلی اين دانشنامه به‌شمار می‌رود.

رحمانی اظهار كرد: وحی در اسلام و مسيحيت، عيسی(ع) در اسلام و مسيحيت، قرآن و انجيل، روح‌القدس در اسلام و مسيحيت و منجی موعود در اسلام و مسيحيت نيز از ديگر عناوين فرعی اين دانشنامه علمی هستند.

دانشنامه معنوی «اسلام و مسيحيت» تصريح كرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای بهره بيشتر از اين دانشنامه علمی و مناسبتی به پايگاه اطلاع‌رسانی حوزه به نشانی www.hawzah.net مراجعه كنند.

پايگاه حوزه از مجموعه پايگاه‌های مركز تحقيقات كامپيوتری علوم اسلامی است كه از سال 1377 وظيفه اطلاع‌رسانی علمی درباره موضوعات علوم اسلامی در قالب‌های متنوع مانند مقالات، مجلات، پرسش و پاسخ، پايان‌نامه و … را برعهده دارد.
برای مشاهده اينجا را كليك كنيد!

دست مريزاد شیطان به از خود گذشتگي مردان بی غیرت

پیوند: http://www.yalasarat.com


شيطان به از خود گذشتگي مردي كه پول در مي‌آورد، تا هزينه لوازم آرايش و لباس‌هاي آنچناني ناموسش را فراهم کند، و او را مثل عروسکي به چشم‌هاي شهوت پرست بسپارد، دست مريزاد مي‌گويد.
سالهاست ديدن زنان بزك كرده و نيمه عريان در كنار شوهران بي‌غيرتشان دركوي و برزن آنچنان عادي شده كه بهت و تعجبي را به بارنمي‌آورد،گرچه در دوران حاكميت جمهوري اسلامي باورآن بسيار دشوار و به سختي امکان پذيراست اما به هرحال اين اتفاق در واقعيت، درحال وقوع است. 
به راستي چگونه ممکن است يک مرد نسبت به حفظ مالش اهتمام داشته باشد، اما ناموسش نه در غيبت او بلكه در كنارش و با رضايت كامل او آن‌گونه جولان مي‌دهد كه عكس العمل متقابل اين بي‌غيرتي آشكار، مجموعه اي از هرزگي‌هاي بصري و كلامي و گاه عملي مردان نامحرم در قبال زن آقاي بي‌غيرت و در حضور خود او باشد! 
اگر مي‌شد قانوني تصويب کرد که، همراه با جمع‌آوري زنان بدحجاب از سطح جامعه، مردانشان را مي‌گرفتند و در مورد آنها اعمال قانون مي‌کردند، شايد مدت‌ها پيش‌تر اين معضل از سطح جامعه رفع شده بود. 
آيا مردي كه اينگونه ناموسش را به خيابان مي‌آورد، و دست در دست و شانه به شانه او در جامعه حرکت مي‌کند، در حالي که چشم‌هاي زيادي، و نه به بزرگواري و مقام و منزلت ناموسش، بلکه شهواني و شيطاني به او خيره شده‌‌اند، شايسته تعزير نيست؟ 
واقعا شيطان به از خود گذشتگي مردي كه پول در مي‌آورد، تا هزينه لوازم آرايش و لباس‌هاي آنچناني ناموسش را فراهم کند، و او را مثل عروسکي به چشم‌هاي شهوت پرست بسپارد، دست مريزاد مي‌گويد. 
گرچه احتمالا سطور فوق باعث نمي‌شودكك هم يكي از اين بي‌غيرت‌ها را بگزد اما به هرحال جاي اميدواري هست تا با يادآوري برخي روايات به اين جماعت غافل، تكاني به خود بدهند و دست از بي‌غيرتي بردارند. 
امام علي (ع) :خداوند لعنت کند کسي را که غيرت ندارد.(وسايل: ج ۱۴ ص ۱۷۴)
و نيز فرمودند:کسي که غيرت ندارد قلبش واژگون است.(کافي: ج۵ ص ۵۳۶) 
امام صادق(ع):بهشت بر ديّوث(کسي که نسبت به زن و دختر و خواهرش و …بي تفاوت است و غيرت ندارد) حرام است.(کافي: ج ۵ ص ۵۳۷) 
رسول اکرم(ص):هر مردي که زنش را آرايش کند و با آن حالت از منزلش بيرون آيد، ديوث مي‌باشد.و اگر کسي اين مردان را که نسبت به نواميس خود بي‌تفاوت هستند، ديوث بنامد گناهي نکرده است.(بحارالانوار: ج ۱۰۳ ص ۲۴۹) 
و نيز فرموده اند:زني که خود را زينت و خوشبو نمايد و از خانه اش خارج شود و شوهرش به اين کار راضي باشد، هر قدمي که اين زن برمي دارد، براي شوهرش در جهنم خانه اي بنا مي‌شود.(بحارالانوار: ج۱۰۳ ص ۲۴۹)


تبلیغ رفتاری(1)

پیوند: http://www.tebyan.net/

تبلیغ رفتاری(1)
یکی از راهکارهای مهارتی مبلّغ می تواند عمل به گفته ها باشد و در واقع یکی از راهکارهای جذب و اثر گذاری بر مخاطبین هم سوی عمل و گفتار خواهد بود.

بی تردید، سخن گفتن آسان‌تر از عمل کردن است و وعده‌های آتشین دادن اگر چه مزه‌ای شیرین و گوارا دارد، انتظاری تلخ به دنبال دارد. هر برنامه تبلیغی باید با قرینه برنامه اجرایی خود پیوند خورده باشد و از سوی دیگر، مبلّغان مسلمان، خود، باید آیینه تمام نمای عمل به مکتبشان باشند و شخصیت پردازی‌هایی که در برنامه‌های تبلیغی و رسانه‌های گروهی صورت می‌گیرد، چهره عینی عمل به آموزه‌های اسلامی را نشان دهد و نشان دهند که چگونه تزکیه و تعلیم، بر اساس آموزه‌های اسلامی، پیدایش انسان طراز قرآن را امکان پذیر می‌سازد.

مبلّغ، باید خود را به فضایل و مکارم اخلاق آراسته کند؛ عمل او، با گفتارش برابری کند؛ اقوال و سخنانش، بر اعمالش پیشی نگیرد و ظاهر الصلاح تر از آنچه می‌گوید، جلوه نکند. البته این به آن معنا نیست که پیام‌فرست باید انسانی ظاهر ساز و ریا کار باشد بلکه منظور این است که به آنچه می‌گوید عامل بوده و یا حداقل تلاش کند که به گفت‌های خود عمل نماید. و در روایت دیگری از امیرمۆمنان علیه السلام آمده است که : «علم المۆمن فی عمله »[1]. علم مۆمن در عمل اوست .

ادامه »

سایه بزرگترین برج جهان و شیطانی ترین مهندسی بر خانه خدا و کعبه ! + عکس ها و تصاویر

پیوند: http://www.9ktenews.com/

این هتل با ۶۰۱ متر ارتفاع، بلندترین برج عربستان، و از نظر حجم (با ۱۵۰۰۰۰۰ مترمربع مساحت) بزرگترین ساختمان جهان خواهد بود.

رقم دقیق هزینه شده برای ساختمان بنا مشخص نیست، اما گمان می‌رود بیش از ۳ میلیارد دلار آمریکا باشد.

هتل در مجاور مسجد الحرام قرار دارد، و قابلیت جا دادن ۱۰۰۰۰۰ مهمان را دارد.
به تصویر زیر نگاهی بیندازید !!!

42336574998539084151 سایه بزرگترین برج جهان و شیطانی ترین مهندسی  بر خانه خدا و کعبه ! + عکس ها و تصاویر

این برج درست کنار کعبه در حال ساخت است آیا میدانید که این برج که ابراج البیت نام دارد قرار است چه کار کند ؟

ادامه »

مُـد مخالفت

پیوند: http://tie-tarigh.blogfa.com

مخالفت بايد از روي تأمل، دانايي و كياسَت باشد نه برآمده از عِناد، دشمني و تقليد از سايرين!

مخالفت به تبعيت از عوام مصداق عيني «خواهي نشوي رُسوا / همرنگ جماعت شو»ست!

شايسته نيست تابعيت محض از جماعت و به خوش آمد آنان رفتار كردن…

بايد به معني حقيقي كلمه عقل را مطاع خود قرار دهيم، نه اينكه مطيع سياهي لشكر عوام الناس باشيم.

اگر براساس حجت نهاني كه خداوند در درون ما وديعت نهاده عمل كنيم، طريق الي الله را پيش گرفته ايم…و آنگاه است كه هرچه في سبيل الله باشد آجركم الله خواهد بود… يقيناً.

ادامه »

هشتمين جشنواره بين‌المللی وبلاگ‌نويسی رضوی برگزار می‌شود

پیوند: http://www.iqna.ir/fa

گروه فضای مجازی: هشتمين جشنواره بين‌المللی وبلاگ‌نويسی رضوی از مجموعه برنامه‌های جشنواره‌ بين‌المللی امام رضا(ع) به همت ناحيه مقاومت بسيج حضرت ولی‌عصر(عج) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، هشتمين جشنواره بين‌المللی وبلاگ‌نويسی رضوی، ﺑﻪ ﻣﻨﺎﺳﺒﺖ ﻣﻴﻼد ﺑﺎ ﺳﻌﺎدت ﻋﺎﻟﻢ آل ﻣﺤﻤﺪ(ص) ﺣﻀﺮت ﻋﻠﻲ ﺑﻦ‌ﻣﻮﺳﻲ اﻟﺮﺿﺎ(ع) و ﺣﻀﺮت ﻓﺎﻃﻤﻪ ﻣﻌﺼﻮﻣﻪ(س) و ﻫﻤﺰﻣﺎن ﺑﺎ دﻫﻪ ﻛﺮاﻣﺖ از سوی ناحيه مقاومت بسيج حضرت وليعصر(عج) برگزار می‌شود.

پيگيری منويات حضرت آيت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) در حوزه جنگ نرم و ترويج فرهنگ ناب رضوی، گسترش فعاليت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سيره ائمه معصومين به ويژه امام رضا(ع)، شناسايی، معرفی و حمايت از توليدكنندگان آثار فاخر فرهنگی، هنری و ادبی در قالب وبلاگ مرتبط با فرهنگ رضوی از اهداف اين دوره از جشنواره به شمار می‌رود.

اين جشنواره در دو بخش مستقل برگزار می‌شود كه می‌توان به وبلاگ‌های ملی و بين‌المللی اشاره كرد. همچنين موضوعات پيشنهادی اين جشنواره شامل سبك زندگی در سيره امام رضا(ع)، حماسه سياسی در بيانات امام رضا(ع)، امام رضا(ع) و اقتصاد مقاومتی و امام رضا(ع) و بيداری اسلامی است.

آثار برتر دوره‌های پيشين در صورتی می‌توانند در جشنواره شركت كنند كه از لحاظ محتوا و اصول فنی حداقل ۵۰ درصد تغيير داشته باشند. همچنين آﺛﺎری ﻛﻪ ﺑﻪ زﺑﺎن ﻏﻴﺮ ﻓﺎرﺳﻲ ﻣﻨﺘﺸﺮ ﺷﺪه ﺑﺎﺷﻨﺪ، اﻣﻜﺎن ﺷﺮﻛﺖ در اﻳﻦ ﺑﺨﺶ را دارا هستند.

جوايز بخش وبلاگ‌نويسی ملی شامل نفر اول مبلغ ۲۰ ميليون ريال جايزه نقدی به همراه لوح تقدير و تنديس جشنواره، نفر دوم مبلغ ۱۸ ميليون ريال جايزه نقدی به همراه لوح تقدير و تنديس جشنواره، نفر سوم مبلغ ۱۶ ميليون ريال جايزه نقدی به همراه لوح تقدير و تنديس جشنواره، نفر چهارم مبلغ ۱۴ ميليون ريال جايزه نقدی به همراه لوح تقدير، نفر پنجم مبلغ ۱۲ ميليون ريال جايزه نقدی به همراه لوح تقدير، نفر ششم مبلغ ۱۰ ميليون ريال جايزه نقدی به همراه لوح تقدير، نفر هفتم مبلغ ۸ ميليون ريال جايزه نقدی به همراه لوح تقدير و نفر هشتم مبلغ ۶ ميليون ريال جايزه نقدی به همراه لوح تقدير است.

همچنين جوايز بخش وبلاگ‌نويسی بين‌المللی شامل نفر اول ۱۵۰۰ دلار جايزه نقدی به همراه لوح تقدير و تنديس جشنواره، نفر دوم ۱۵۰۰ دلار جايزه نقدی به همراه لوح تقدير و تنديس جشنواره و نفر سوم ۱۵۰۰ دلار جايزه نقدی به همراه لوح تقدير و تنديس جشنواره است.

كاربران تا 15 شهريورماه فرصت دارند تا آثار خود را به جشنواره بين‌المللی وبلاگ‌نويسی رضوی ارسال كنند. همچنين زمان برگزاری جشنواره دهه كرامت از ۱۶ شهريور تا ۲۶ شهريور‌ماه خواهد بود.

كاربران برای اطلاعات بيشتر می‌توانند به وبگاه‌های اينترنتی همچون www.farsimatch.ir و valiasr.ghasam.ir مراجعه كنند.

انتشار نرم‌افزار رايگان بانك جامع جنت‌ البقيع

پیوند: http://www.iqna.ir

گروه فضای مجازی: نرم‌افزار بانك جامع جنت‌ البقيع در آستانه هشتم شوال 1434 هجری قمری، به صورت رايگان در وبگاه مركز تحقيقات رايانه‌ای قائميه اصفهان به‌روز شد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، نرم‌افزار بانك جامع جنت‌ البقيع، حاوی متن كامل بيش از 30 كتاب و مقاله به زبان‌های فارسی و عربی در زمينه تخريب حرم بقيع است كه در آستانه هشتم شوال 1434 هجری قمری در وبگاه مركز تحقيقات رايانه‌ای قائميه اصفهان منتشر شده است.

حركت شنيع وهابيت برای تخريب جنت البقيع، پاسخ به شبهات مطرح شده در اين زمينه، پيشنهادهايی جهت ساخت آن مكان مقدس، معرفی مدفونين در جنت البقيع، بزرگداشت چهار امام معصوم مدفون در جنت البقيع و اشعار از جمله موضوعات اين نرم‌افزار به‌شمار می‌رود.

نرم‌افزار بانك جامع جنت‌البقيع به صورت ديجيتال در پنج قالب نرم‌افزاری pdf ، java ،android ،Html و epub برای استفاده در رايانه‌ها، انواع گوشی‌های تلفن همراه و انواع تبلت‌ها به صورت رايگان بر روی وب‌سايت مركز به نشانی www.ghaemiyeh.com قرار داده شده است.

عناوين اصلی كتاب شامل بقيع، غربت بقيع، يك قدم برای بقيع، فاجعه هشتم شوال پيامد دشمنی با غدير، تخريب و بازسازی بقيع به روايت اسناد، آثار اسلامی مكه و مدينه (بقيع و آثار تاريخی آن)، بقيع الغرقد فی دراسة شاملة؛ بقايا حضارة الإسلام كما رأيت، تاريخ حرم ائمه بقيع(ع) و آثار ديگر در مدينه منوره، گل بی‌خار: آسيب‌شناسی كتب اهدايی وهابيان در ايام حج، وهابيت بر سر دوراهی، خدا در آيين وهابيت، ابن تيميه، مؤسس افكار وهابيت‌ و مخالفت وهابيت با قرآن و سنت است.
برای مشاهده اينجا را كليك كنيد!

توزيع بازی‌های رايانه‌ای ضد اسلامی در دستان كيست؟

پیوند: http://www.iqna.ir

گروه فضای مجازی: بازی‌های رايانه‌ای ضد ايرانی و ضد شيعی در لابه‌لای انبوهی از بازی‌های داخلی و خارجی توزيع می‌شود و نوجوانان بدون آگاهی در ميان شخصيت‌های بازی، غرق شده و انبوهی از نمادها در ضمير ناخودآگاهشان قرار می‌گيرد.

شباهت اين نشانه به ستاره پنج‌پر

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، وقتی مروری بر بازی‌های رايانه‌ای خارجی داشته باشيم در ميان آن بازی‌های ضد شيعی و ضد اسلامی مشاهده می‌شود تا جايی كه در نمايشگاه‌های مختلف اروپا هم اين نوع بازی‌ها به نمايش عمومی در‌می‌آيد و به نوعی انگيزه اسلام‌هراسی را ايجاد می‌كند.

شركت مطرح توليدكننده بازی‌های ويدئويی «يوبی سافت» از بازی جديد ضد ايرانی خود با نام ليست سياه در نمايشگاه بين‌المللی بازی‌های ويدئويی پرده‌برداری كرد. «يوبی‌سافت» (Ubisoft) سومين شركت بزرگ توليدكننده بازی‌های ويدئويی در جهان است كه سری جديد از مجموعه بازی‌های ويدئويی «اسپلينترسل» (Splinter Cell) با نام «ليست سياه» (Blacklist) را در جريان كنفرانس مايكروسافت در نمايشگاه 2012 بازی‌های ويدئويی E3 معرفی كرد.

موضوع داستان اين بازی كه در مرز ايران و عراق رخ می‌دهد، از اين قرار است كه كشورهای منطقه (ايران و عراق) كه از سال‌ها جنگ و اشغال آمريكا در منطقه به ستوه آمده‌اند تمام منابع خود را برای دادن اولتيماتوم به آمريكا جمع می‌كنند و به آمريكا می‌گويند يا نيروهای خود را خارج كند يا با عواقبش روبرو خواهد شد و ما جنگ را به شما می‌دهيم. دولت آمريكا كه منافع خود در منطقه را در معرض خطر می‌بيند جاسوس و مأمور ويژه خود به نام فيشر را به مرزهای ايران و عراق و كردستان اعزام می‌كند تا سركرده تروريست‌ها را شناسايی و از بين ببرد.

نكته قابل توجه در اين بازی صحبت كردن برخی از شخصيت‌های بازی و حتی خود فيشر به زبان فارسی است و فيشر با نيروهای ايرانی نيز درگير می‌شود. چندی پيش هم بازی ميدان نبرد 3 روانه بازار شد كه در آن نيروهای آمريكايی به تهران حمله می‌كنند. به نظر می‌رسد جنگ روانی و رسانه‌ای عليه ايران با توليد بازی‌های‌ويدئويی و فيلم‌های هاليوودی ضدايرانی وارد فاز جديدی شده است.

بازی ضد اسلامی با نام «Doodle God» نعوذ بالله يعنی «خدای ابله» برای گوشی‌های همراه آندرويد طراحی شده است. در آرم اصلی اين بازی رايانه‌ای نماد چشم جهان‌بين را درون هرم گذاشته شده است. در اين بازی رايانه‌ای به وسيله عناصر چهارگانه(كه از نمادهای كاباليستی هستند) بايد كاربر ايده خود را طراحی كند كه اين امر به نوعی زير سوال بردن قدرت خداوند در آفرينش جهان است به اين معنی هر كسی می‌تواند با عناصر چهارگانه جهانی را بيافريند.

استفاده از نام حضرت علی(ع) بر روی لباس تروريست داستان

همچنين بازی شيطانی Resident Evil 4 كه در سال 2005 به همت شركت Capcom و در سال 2006 به همت شركت sierra عرضه شد، به نوعی به ترويج شيطان‌پرستی می‌پردازد. شيطانی بودن اين بازی با توجه به سياست و خط مشی جهانيان چندان تعجب آور نيست چيزی كه ما را به تعجب می‌آورد، فروش نسخه‌های مختلف و حتی دوبله اين بازی در كشورمان است، حتی اين بازی با آرم و نشان بنياد بازی‌های رايانه‌ای ايران به فروش می‌رسد.

هزاران هزار بازی‌ ديگر در جعبه بازی‌های رايانه‌ای وجود دارد كه به نوعی سعی دارند كاربران مسلمان را از اسلام و شيعه‌بودن‌شان دور كنند و بسياری از اهداف و دين‌های بيهوده‌شان را جايگزين آن كنند. حال در اين ميان متوليان بازی‌های رايانه‌ای مطرح می‌شود كه با كم‌كاری‌های‌شان عرصه را برای دشمن بيشتر كرده‌اند.

متوليان بازی‌های رايانه‌ای در ايران بايد گوش‌ به زنگ باشند كه دوران سختی را سپری می‌كنند، دورانی كه روز به روز دشمن با غفلت مسئولان دست به كار شده و هر روز بازی‌های رنگين و جذابی را با اهداف شيطانی‌شان راهی بازارها می‌كنند.

آنها در بازی‌های‌شان، از نام و القاب پيامبران و امامان‌مان در جايگزين تروريسم‌ها استفاده می‌كنند تا به نوعی شخصيت‌های اين بزرگان را تخريب كنند. همچنين استفاده از نمادهای شيطان‌پرستی و فراماسونی با ظرافت تمام در بازی‌های رايانه‌ای از ديگر نكات مهمی است كه در اين بازی‌های رايانه‌ای مشاهده می‌شود.

متوليان امر بايد گوش به زنگ باشند و بدانند كه بازی‌های رايانه‌ای مهم‌ترين ابزاری است كه به نوعی می‌تواند در انتقال فرهنگ و نابودی آن مؤثر باشد، بنابر اين تخصيص اعتبارات مناسب به حوزه بازی‌های رايانه‌ای و توليد بازی‌های با كيفيت از جمله مباحثی است كه بايد مدنظر قرار گيرد.

موفقيت در ايستادگي است

پیوند: http://farsi.khamenei.ir


توصيه كاربردي رهبر انقلاب در مورد نهج البلاغه، خطبه ۲۰۱ :

امیرالمؤمنین، هرجا كه گوهر انسانى وجودش لازم بود، حضور داشت؛ ولو هيچ‌كس نبود. مى‌فرمود: «لا تستوحشوا فى طريق الهدى لِقِلَّة اهله»؛ اگر در اقلّيّتيد و همه يا اكثريت مردم دنيا با شما بدند و راهتان را قبول ندارند، وحشت نكنيد و از راه برنگرديد. وقتى راه درست را تشخيص داديد، با همه‌ى وجود آن را بپيماييد. اين منطق اميرالمؤمنين عليه‌الصّلاةوالسّلام بود؛ منطقى شجاعانه كه آن را در زندگى خود به كار بست. در حكومت خود هم كه كمتر از پنج سال طول كشيد، باز همين منطق اميرالمؤمنين عليه‌الصّلاةوالسّلام بود. هرچه نگاه مى‌كنيد، شجاعت است. از روز دومِ بيعت با اميرالمؤمنين عليه‌الصّلاةوالسّلام، اين بزرگوار درباره‌ى قطايعى كه قبل از ايشان به اين و آن داده شده بود فرمود: «واللَّه لو وجدته تزوّج به النّساء و ملك به الاماء»؛ به خدا اگر ببينم املاكى را كه قبل از من به ناحق كسانى به شما داده‌اند و مهريه زنانتان قرار داده‌ايد، يا با پول فروش آن، كنيز خريده‌ايد، ملاحظه نمى‌كنم و همه‌ى آنها را برمى‌گردانم. آن‌گاه شروع به اقدام كرد و آن دشمنيها به‌وجود آمد. شجاعت از اين بالاتر! در مقابل لجوجترين افراد، شجاعانه ايستاد. در مقابل كسانى كه در جامعه‌ى اسلامى نام و نشانى داشتند، شجاعانه ايستاد. در مقابل ثروت انباشته شده در شام كه مى‌توانست دهها هزار سرباز جنگجو را در مقابل او به صف آرايى وادار كند، شجاعانه ايستاد.

ادامه »

مسابقه وبلاگ‌نويسی «حجاب و عفاف» برگزار می‌شود

پیوند: http://www.iqna.ir

گروه فضای مجازی: دومين دوره مسابقه وبلاگ‌نويسی «حجاب و عفاف» از سوی معاونت تبليغ و آموزش حوزه‌های علميه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، اداره كل رسانه‌های معاونت تبليغ و آموزش‌های كاربردی حوزه‌های علميه با توجه به فرمايش و تاكيد مقام معظم رهبری درباره اهتمام مردم و مسئولان به امر ترويج حجاب و عفاف در سطح جامعه، در راستای فعال‌سازی بيشتر كاربران اينترنتی در اين موضوع، مسابقه «وبلاگ‌نويسی حجاب و عفاف» را در سه سطح دانش‌آموزی، دانشجويی و حوزوی برگزار می‌كند.

شركت‌كنندگان لازم است در اين مسابقه با نام و مشخصات حقيقی در سايت مركزی به نشانی www.zitova.ir ثبت نام كرده و مشخصات فردی پديدآورنده وبلاگ در محل مناسبی از وبلاگ در زمان مسابقه درج شود.

وبلاگ‌های ارائه شده در دو بخش محتوايی، فنی و گرافيكی در دو مرحله داوری شده و برندگان از مجموع امتياز هر دو بخش معرفی خواهند شد. بخش محتوايی شامل مقاله (شرح و تفسير آيات و احاديث، پاسخ به شبهات و…)، خاطره، داستان كوتاه، توصيف زيبايی‌های حجاب و شعر است.

بخش فنی و گرافيكی اين مسابقه نيز شامل عكس، كليپ، طراحی قالب، كدنويسی و… توليدی توسط شركت‌كنندگان اعلام شده است. تنها شركت‌كنندگانی كه در بخش محتوايی امتياز لازم را كسب كنند به مرحله نهايی راه پيدا می‌كنند و وبلاگ‌هايی كه به صورت فتوبلاگ در اين مسابقه ارائه شده باشند، محتوای تصاوير ارائه شده در بخش محتوايی آنان مورد ارزيابی قرار خواهد گرفت.

زمان ثبت نام و شركت در مسابقه تا روز عيد قربان اعلام شده است و زمان اعلام نتايج قبل از شروع ماه محرم الحرام خواهد بود كه زمان دقيق متعاقباً اعلام خواهد شد. علاقه‌مندان برای ثبت نام در اين مسابقه می‌توانيد به سايت اداره كل رسانه‌های معاونت تبليغ و آموزش‌های كاربردی حوزه‌های علميه به نشانی www.zitova.ir مراجعه كنند. به برگزيدگان اين مسابقه لوح تقدير و جوايز نقدی تعلق خواهد گرفت.

علاقه‌مندان برای دريافت اطلاعات بيشتر و همچنين ثبت نام در مسابقه وبلاگ‌نويسی «حجاب و عفاف» می‌توانند به لينك زير مراجعه كنند.
برای ثبت نام اينجا را كليك كنيد!

چرا روز قدس مهم است؟

پیوند: http://farsi.khamenei.ir

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گزيدهاي از بيانات حضرت آيت الله خامنه اي:

روز قدس نماد صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندى حق در مقابل باطل

چقدر سعى كرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند در طول اين سالها كه روز قدس را كه نماد صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندى حق در مقابل باطل است، تضعيف كنند. روز قدس نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندى حق و باطل، صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندى عدل در مقابل ظلم است. روز قدس فقط روز فلسطين نيست؛ روز امت اسلامى است. روز فرياد رساى مسلمانان عليه سرطان كشنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى صهيونيزم است كه به وسيله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى دست متجاوز اشغالگران، مداخله كنندگان، قدرتهاى استكبارى به جان امت اسلامى افتاده است. روز قدس چيز كوچكى نيست. روز قدس يك روز جهانى است. يك پيام جهانى هم دارد. نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى اين است كه امت اسلامى اولاً زير بار ظلم نميرود، ولو اين ظلم از پشتيبانى بزرگترين و قدرتمندترين دولتهاى عالم برخوردار باشد. چقدر سعى كردند روز قدس را تضعيف كنند و امسال بيش از هميشه تلاش كردند؛ اما روز قدس در ايران اسلامى، در تهرانِ باعظمت به همه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى دنيا نشان داد كه عقربه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى انقلاب و ملت ايران به كدام سمت و كدام جهت است؛ نشان داد كه اراده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى ملت ايران چيست؛ نشان داد كه ترفندها و حقه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و پول خرج‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌كردنها و خباثتهاى سياسى آنها بر روحيه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى ملت ايران اثرى ندارد. ۱۳۸۸/۰۶/۲۹

ادامه »

جشنواره سراسری وبلاگ‌نويسی «تبيان قم» برگزار می‌‌شود

پیوند: http://www.iqna.ir


گروه فضای مجازی: جشنواره سراسری وبلاگ‌نويسی «تبيان قم» از سوی اداره كل تبليغات اسلامی قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، ثبت نام در جشنواره وبلاگ‌نويسی دينی در استان قم آغاز و تا 10 شهريورماه ادامه خواهد داشت.

اداره كل تبليغات اسلامی استان قم با توجه به اهميت شبكه‌های اطلاع‌رسانی فضای مجازی در عصر حاضر و نقش خطير رسانه‌های ديجيتال در انتقال مفاهيم دينی و فرهنگی اقدام به برگزاری جشنواره وبلاگ‌نويسی دينی كرده است.

از اهداف اين جشنواره وبلاگ‌نويسی، می‌توان به تشويق و حمايت از توليد محتوا و تجميع اطلاعات و مفاهيم اسلامی در فضای مجازی، جريان­‌سازی اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی و خنثی‌سازی جريان­‌های غلط و انحرافی، ارتقای محتوای دينی ـ فرهنگی با بهره‌گيری از تكنولو‍‍ژی و هنر روز فضای مجازی و شناسايی و معرفی وبلاگ‌نويسان و وبلاگ‌های الگو اشاره كرد.

شركت در اين جشنواره برای تمامی وبلاگ‌نويسان همچون متخصصان و محققان، استادان حوزه و دانشگاه، هنرمندان و عكاسان و وبلاگ‌نويسان شخصی آزاد است.

مهلت ثبت نام تا تاريخ ۱۰ شهريورماه سال جاری است و كاربران برای شركت در اين جشنواره وبلاگ‌نويسی می‌توانند به نشانی www.blogs.qido.ir مراجعه و ثبت نام كنند. وبلاگ‌های برتر در مراسم اختتاميه كه ۱۸شهريورماه برگزار می‌شود، اعلام خواهد شد.

دبيرخانه دائمی جشنواره وبلاگ‌نويسی دينی در قم، بلوار جمهوری اسلامی، نبش كوچه شماره ۶، سازمان تبليغات اسلامی استان قم مستقر است. علاقه‌مندان می‌توانند از طريق شماره تماس ۳۲۹۳۵۶۸۵- ۰۲۵ و يا رايانامه blogs@qido.ir و يا مراجعه به وبگاه جشنواره در مورد جزئيات برگزاری آن كسب اطلاع كنند.
برای مشاهده اينجا را كليك كنيد!

وظیفه روحانیت در حفظ نظام

پیوند: http://www.tebyan.net

وظیفه روحانیت در حفظ نظام

وظیفه روحانیت در حفظ نظام

مقام معظم رهبری می فرمایند: «نیاز لحظه‌ها را برآورده کردن، کار آسانی نیست. اولا درک و استعداد و تیزبینی می خواهد. ثانیا شجاعت و شهامت می خواهد که وقتی دیگران کاری را نمی کنند او انجام دهد».

شکی نیست که یکی از بزرگترین و برجسته ترین انقلاب هایی که در قرن اخیر رخ داد و آثار بسیار بزرگ و برجسته ای از خود بجای گذاشت، انقلاب اسلامی ایران بود. در یک برهه تاریخی از زمان این رویداد بزرگ، جهان را به لرزه درآورد و اذهان عمومی و مخصوصا دلهای مومنین و مسلمانان جهان را به خود متوجه ساخت.

مهمترین نقطه برتری و برجسته ترین تفاوت این انقلاب با انقلابهای دیگر، رویکرد مذهبی و دینی آن بود. آنهم رویکردی بر مبنای دین اسلام و با رهبریت یک مرجع بزرگ دینی.

ادامه »

مهم ترین نقش زن در خانواده از دیدگاه قرآن

پیوند: http://www.tebyan.net

مهم ترین نقش زن در خانواده از دیدگاه قرآن


قرآن کریم عمل زشت افشاى اسرار رسول خدا را تا آن جا ناپسند دانست که در پایان همین سوره با اشاره به داستان خیانت همسران نوح و لوط به این بندگان شایسته الهى، رفتار ناپسند همسران پیامبر را با خیانت آن زنان مقایسه کرد و با تعریض به آنان فهماند که ارتباط با رسول خدا مانع عذاب خدا نخواهد شد.

«ضَرَبَ اللّهُ مَثَلاً لِلَّذینَ کَفَرُوا امْرَأَتَ نُوحٍ وَ امْرَأَتَ لُوطٍ کانَتا تَحتَ عَبدَیْنِ مِنْ عِبادِنا صالِحینَ فَخانَتاهُما فَلَم یُغنِیا عَنهُما مِنَ اللّهِ شَیئاً وَ قِیلَ ادْخُلا النّارَ مَعَ الدّاخِلینَ» (تحریم/ 10)



از زن ها چه می دانید؟

حفظ آرامش در خانواده

ایجاد سکون و آرامش همسران در کنار یکدیگر، یکى از اهداف مهم ازدواج برشمرده شده است. وجود صفا، یک رنگى و صمیمیت در خانواده، علامت توفیق ازدواج در رسیدن به اصلی‏ترین هدف بوده و نشانه آن است که زن و مرد هر دو به وظایف خود در برابر همسر، عمل می‏کنند.

در این میان، با توجه به وجود عواطف بسیار قوى در زنان، نقش آنان در تأمین بهداشت روانى خانواده چشم گیرتر است. زن می‏تواند روحیه خسته و ناامید همسرش را در برابر مشکلات تغییر دهد و یا دست کم، سنگ صبور ناراحتی‏ها و آلام او باشد.1 هم چنان که می‏تواند در تضعیف روحیه همسرش نقش مؤثرى داشته باشد و حداقل او را از خود رنجانده و آزرده خاطر ساخته و موجبات تزلزل نظام خانواده را فراهم کند.

ادامه »

نگاهى به آموزه‏هاى تربيتى در زندگى حضرت خديجه عليها السلام

پیوند: http://www.rasekhoon.net/

حضرت خديجه همسر گرامى رسول اكرم صلى الله عليه و آله، 68 سال پيش از هجرت نبوى صلى الله عليه و آله در شهر مكه به دنيا آمد . پدر وى خويلد بن اسد و مادرش فاطمه دختر زائدة بن اصم مى‏باشد . او در چهل سالگى با حضرت محمد صلى الله عليه و آله كه 25 سال از عمر شريفش را سپرى كرده بود ازدواج نمود . بنابر قول مشهور ثمره ازدواج خديجه شش فرزند به نام‏هاى قاسم، عبدالله، رقيه، زينب، ام‏كلثوم و فاطمه عليها السلام بود . قبل از اسلام وى به خاطر دارا بودن صفات پسنديده و فضائل اخلاقى و پاكدامنى، «طاهره‏» لقب گرفت . ثروت خديجه در ميان اهل مكه بى‏نظير بود و اهالى مكه با اموال وى به صورت مضاربه‏اى تجارت مى‏كردند . خديجه پس از ازدواج با پيامبر همه آن ثروت را در اختيار حضرت رسول نهاد و بدين ترتيب از جنبه اقتصادى دين اسلام را تقويت نموده و در گسترش آن نهايت تلاش خود را به جاى آورد .
مقام او در نزد پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله به حدى بود كه در مدت 25 سال زندگى مشترك با اين بانوى با عظمت، آن حضرت به خاطر تكريم وى با هيچ زنى ازدواج نكرد و بهترين دوران جوانى خويش را به وى بخشيد . بعد از رحلت‏حضرت خديجه، رسول گرامى اسلام هميشه به ياد محبت‏ها و تلاش‏هاى او بود . بنابر برخى اقوال خديجه قبل از ازدواج با پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله با دو نفر ديگر بنام‏هاى «ابو هالة بن زراره تميمى‏» و «عتيق بن عائذ مخزومى‏» نيز ازدواج كرده بود . اين ياور با وفاى رسالت‏بعد از 25 سال زندگى در كنار حضرت خاتم الانبياء صلى الله عليه و آله در دهمين سال بعثت در 65 سالگى و در دهم ماه رمضان چشم از جهان فرو بست و قلب رسول خدا صلى الله عليه و آله و مسلمانان را داغدار نمود .
ادامه »

کلاه شرعی گذاشتن ممنوع!

پیوند: http://www.tebyan.net

کلاه شرعی گذاشتن ممنوع!

 


جزء نهم قرآن کریم که از آیه 88 سوره اعراف آغاز و به آیه 40 سوره انفال ختم می شود در بردارنده آموزه ها و پیامهای روح افزای الهی است که این نوشته تعدادی از آنها را نقل می کند.

 



تنبیه، مکر، رفاه و بعد عذاب

وقتی مردمی به دین الهی و پیروی از رهبران دینی بی اعتنایی می کنند ، خداوند آنها را به ناملایماتی گرفتار می کند تا به راه برگشته و به درگاهش تضرع كنند (أَخَذْنَا أَهْلَهَا بِالْبَأْسَاء وَالضَّرَّاء لَعَلَّهُمْ یَضَّرَّعُونَ )؛ اما اگر بیدار نشدند و بر کج روی اصرار ورزیدند ، نوبت به اجرای قانون مکر است که آن مهر نهادن بر دل هاى آنان به وسیله قساوت و اعراض از حق و علاقمند شدن به شهوات مادى و شیفتگى در برابر زیبائی هاى دنیوى است (فَلَوْلا إِذْ جَاءهُمْ بَأْسُنَا تَضَرَّعُواْ وَلَـكِن قَسَتْ قُلُوبُهُمْ ).[1]

نفاق

بعد از این مرحله نوبت به اجرای قانون سوم یعنى استدراج می رسد. در این مرحله، خداوند متعال انواع گرفتاری و ناراحتى هاى آنان را بر طرف ساخته، ایشان را غرق در رفاه می کند (ثُمَّ بَدَّلْنَا مَكَانَ السَّیِّئَةِ الْحَسَنَةَ حَتَّى عَفَواْ) و بدین وسیله آنها را روز به روز؛ بلكه ساعت به ساعت به عذاب خود نزدیكتر مى کند تا در نهایت در حالى كه در مهد امن و سلامت آرمیده و به وسایل دفاعى كه در اختیارشان بود ، مغرور گشته و از اینكه پیشامدى كار آنها را به هلاكت و زوال بكشاند غافل و خاطر جمع بودند تمام آنها را به طور ناگهانى و بدون اینكه احتمالش را هم بدهند به هلاکت می رساند(فَأَخَذْنَاهُم بَغْتَةً وَ هُمْ لَا یَشْعُرُون).[2]

ادامه »

گزيده بيانات رهبر معظم انقلاب در مورد تدبر در قرآن

پیوند: http://www.iqna.ir

گروه سياسی: وقتى انس با قرآن پيدا شد، مجال تدبر و تأمل و تفكر در معارف قرآن به دست خواهد آمد؛ قرآن را نمی شود سرسرى خواند و گذشت، قرآن احتياج دارد به تدبر، تكيه‌ بر روى هر كلمه‌اى از كلمات و هر تركيبى از تركيب هاى كلامى و لفظى.

به گزارش خبرگزاری بين‎المللی قرآن (ايكنا)، همزمان با ايام ماه مبارك رمضان پايگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله العظمی خامنه ای اقدام به انتشار گزيده بيانات رهبر معظم انقلاب در مورد تدبر در قرآن، انس با قرآن، تفكر در آيات قرآن، تأمل در قرآن، تفكر در قرآن و تعمق در قرآن منتشر كرده كه بخشی از آن به شرح ذيل است:

بحمدالله امروز جامعه ما با قرآن مأنوس شده‌اند. البته ما به اين قانع نيستيم؛ ما معتقديم همه آحاد جامعه بايد با قرآن ارتباط برقرار كنند، بتوانند قرآن را بخوانند، بتوانند قرآن را بفهمند، بتوانند در قرآن تدبر كنند. آنچه كه ما را به حقايق نورانى می رساند، تدبر در قرآن است؛ و اين حفظ قرآن كه بحمدالله امروز در بين شما جوان ها، در بين جوان هاى كشور، در سرتاسر كشور رواج پيدا كرده است، يك مقدمه خوبى است براى تدبر. يعنى حفظ و تكرار و انس با آيات كريمه قرآن و پى‌درپى آيات الهى را مورد توجه قرار دادن، موجب می شود كه انسان بتواند در قرآن تدبر كند. (۱۳۹۲/۰۴/۱۹)

ادامه »

جشنواره وبلاگ‌نويسی «بركت» برگزار می‌شود

پیوند: http://www.iqna.ir/fa

گروه فضای مجازی: جشنواره تخصصی وبلاگ‌نويسی «بركت» با محوريت موضوعات مذهبی در استان مركزی برگزار می‌شود.


به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، جشنواره وبلاگ‌نويسی بركت در استان مركزی و با همكاری مجتمع فنی ماهان (موسسه پژوهندگان اراك، موسسه معين اراك، انستيتو ايزايران اراك) و با مشاركت مجتمع فرهنگی ديجيتال از ۱۹ تيرماه به مدت يك‌ماه برگزار می‌شود‌.

آدرس وبگاه جشنواره وبلاگ‌نويسی بركت barekatfestival.ir اعلام شده است. علاقه‌مندان از ۱۹ تيرماه سال جاری می‌توانند با مراجعه به اين وبگاه ثبت نام و در جشنواره شركت كنند.

به وبلاگ‌نويسانی كه در زمان برگزاری جشنواره در پايگاه مركزی‌بلاگ ثبت نام كنند امتيازات و تسهيلات ويژه‌ای از سوی اين مركز تعلق خواهد گرفت.

يكی از برنامه‌های جانبی در نظر گرفته شده برای اين جشنواره‌، برگزاری كارگاه آموزشی است كه در شهريورماه سال جاری با حضور علاقه‌مندان در اراك برگزار می‌شود‌.

براساس تصميم شورای دبيری اين جشنواره از ۱۰۰ امتياز در نظر گرفته شده برای جشنواره ۶۰ امتياز به محتوای وبلاگ‌ها و ۴۰ امتياز به مباحث فنی وبلاگ‌ها اختصاص دارد. همچنين وبلاگ‌های ثبت شده در پايگاه مركزی‌بلاگ markaziblog.ir از امتياز ويژه برخوردار خواهند شد.

معرفی نرم‌افزار قرآن‌پژوهی «الانوار» + دانلود

گروه فضای مجازی: «الانوار» يك نرم‌افزار رايگان و متن‌باز قرآن‌پژوهی است كه با وجود گذشت ماه‌ها از عرضه آن به دنيای ديجيتال، همچنان جزء نرم‌افزارهای مفيد محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، الانوار يك نرم‌افزار كاملاً رايگان و متن‌باز قرآن‌پژوهی است كه در حال حاضر به سه زبان‌(فارسی، عربی و انگليسی) ترجمه شده است و در تمامی سيستم‌عامل‌های ويندوز و لينوكس و مك، قابل اجراست. كار با آن ساده و كاربرپسند است.

امكانات زيادی در اين نرم‌افزار وجود دارد كه تلاوت‌كنندگان قرآن را در امر پژوهش و تحقيق و تعمق در قرآن ياری می‌دهد. از ديگر امكانات اين نرم‌افزار، امكان افزودن ترجمه‌های مختلف قرآن به نرم‌افزار است كه در حال حاضر حدود ۱۱ ترجمه فارسی و مجموعاً بيش از ۱۰۰ فايل ترجمه قرآن به زبان‌های مختلف دنيا در آن قابل دسترسی است.

ادامه »

عرضه بيش از 200 كتاب ديجيتال مهدويت در پايگاه «نور»

گروه فضای مجازی: بيش از 200 عنوان كتاب با موضوع مهدويت و در آستانه فرا رسيدن نيمه شعبان سالروز ولادت منجی عالم بشريت در پايگاه كتابخانه ديجيتال «نور» قرار گرفت.

احمد عباسی، مدير پايگاه كتابخانه ديجيتال نور در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) با اشاره به قرار گرفتن بيش از 200 عنوان كتاب در اين پايگاه اظهار كرد: اين 200 عنوان كتاب ديجيتال در قالب 220 جلد كتاب، در آستانه فرارسيدن نيمه شعبان سالروز ولادت منجی عالم بشريت، با هدف تسهيل در امر پژوهش و تحقيق محققان و مهدی‌پژوهان به صورت رايگان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اين كتب كه به زبان‌های فارسی و عربی پيرامون شخصيت حضرت صاحب‌الزمان(عج) است، به صورت رايگان قابل دانلود و استفاده كاربران در پايگاه كتابخانه ديجيتال نور قرار گرفته است كه علاقمندان می‌توانند به اين پايگاه اينترنتی به نشانی www.noorlib.ir مراجعه كنند.

مدير پايگاه كتابخانه ديجيتال نور تصريح كرد: از جمله عناوين كتب موجود در اين پايگاه اينترنتی می‌توان به مهدی كيست، مهدويت در منظر امام خمينی(ره)، غيبت و مهدويت در تشيع اماميه، امامت و مهدويت، دادگستر جهان، پيشگويی‌ها در علائم آخرالزمان، راه مهدی(عج)، سيمای جهان در عصر امام زمان(عج) اشاره كرد.

وی بيان كرد: از جمله عناوين عربی اين پايگاه می‌توان به مكيال‌المكارم، ترجمه كتاب الغيبة، عصر ظهور، حيات‌الامام‌المنتظرالمصلح‌الاعظم، بشارت‌الاسلام و فی علامات‌المهدی(عج) اشاره كرد.

عباسی با اشاره به پايگاه كتابخانه ديجيتال نور گفت: اين پايگاه كتابخانه، برترين پايگاه كتابخانه كشور در سال 91 از سوی ششمين جشنواره بين‌المللی رسانه‌های ديجيتال معرفی شده است.

منبع:http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=1246773

 

مسابقه كتابخوانی «خورشيد هستی» برگزار می‌شود

گروه خبرنگاران افتخاری / زهرا شکوری: مسابقه غير حضوری كتابخوانی «خورشيد هستی» از سوی مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه و همزمان با ميلاد يگانه‌منجی عالم بشريت، امام عصر(عج) و نيز ايام نيمه شعبان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين محمد رضازاده جويباری، مدير مؤسسه قرآن و نهج‌ا‌لبلاغه كشور با اعلام اين خبر اظهار كرد: مسابقه كتابخوانی خورشيد هستی ويژه امام عصر(عج) است كه به صورت سراسری در كل كشور برگزار می‌شود.

وی آشنايی آحاد جامعه و به‌ويژه نسل جوان با انديشه‌ها و آموزه‌های مهدوی و تعميق‌بخشی اين مهم در جامعه را، از جمله اهداف اين مسابقه كتابخوانی غير حضوری عنوان كرد و افزود: برگزاری مسابقات كتابخوانی يكی از برنامه‌های راهبردی مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه كشور در راستای رسيدن به اهداف خود كه همان ترويج معارف و سيره اهل بيت(ع) است، خواهد بود كه در اين راستا دو برنامه كتابخوانی نهج‌البلاغه و ديگری كتابخوانی با موضوع آشنايی با ائمه اطهار(ع) در طول سال برگزار می‌شود.

مدير مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه كشور، در مورد مسابقه «خورشيد هستی» گفت: اين مسابقه كه همزمان با ايام ميلاد امام عصر(عج) برگزار می‌شود، مختص به آشنايی با اين امام همام و پاسخ به شبهات مهدوی دارد كه در اين راستا مطالبی از علما و بزرگان تشيع از جمله علامه شهيد مطهری جهت مطالعه دوستداران ائمه اطهار(ع) در قالب كتابی به عنوان «خورشيد هستی» گردآوری شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمين رضازاده جويباری، با اشاره به غير حضوری بودن اين مسابقه تصريح كرد: علاقه‌مندان شركت در اين مسابقه علاوه بر مراجعه به دفتر مركزی و نمايندگی‌های اين مؤسسه و مؤسسات قرآنی در سراسر كشور، می‌توانند از آدرس اينترنتی www.2noor.ir كتاب را تهيه كنند.

وی يادآور شد: همچنين با توجه به اينكه در ايام نيمه شعبان مسجد مقدس جمكران ميعادگاه عاشقان اهل بيت(ع) است لذا جهت تهيه آسان اين كتاب، اين مؤسسه غرفه‌ای را در جنب درب 2مسجد جمكران، با همكاری معاونت فرهنگی مسجد جمكران، برپا كرده است.

مدير مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه كشور، با يادآوری اينكه سؤالات و پاسخنامه در انتهای كتاب «خورشيد هستی» تعبيه شده است، خاطرنشان كرد: در اين مسابقه به 313 نفر از برگزيدگان به قيد قرعه جوايز ارزشمندی از قبيل كمك‌هزينه عمره مفرده، عتبات عاليات، قم و مشهد مقدس اعطا خواهد شد.

وی در بخش پايانی سخنان خود، آخرين مهلت تحويل پاسخنامه‌ها را پايان آذرماه سال جاری عنوان و ابراز كرد: علاقه‌مندان می‌توانند جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره‌های 2-37745480 و37839034 با پيش‌شماره 025 تماس بگيرند.

منبع:http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=1246943

دانشنامه مجازی انقلاب اسلامی به‌روز شد

گروه فضای مجازی: دانشنامه مجازی انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسيدن پنجاهمين سالگرد قيام پانزدهم خرداد 42 به‌روز شد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، دانشنامه مجازی انقلاب اسلامی، به مناسبت فرا رسيدن پنجاهمين سالگرد قيام پانزدهم خرداد 42 به دو هزار و 847 مطلب شامل گزيده كتاب، چكيده پايان‌نامه، پرسش و پاسخ، گزيده مجلات و مقالات برگزيده ارتقا پيدا كرده است.

اين دانشنامه مناسبتی، شامل مطالبی تاريخی و خاطراتی از دوران طاغوت و رژيم ستم‌شاهی و مبارزه ملت ايران در قالب 29 موضوع از هم اكنون در اختيار كاربران قرار دارد.

از نمايه اصلی اين دانشنامه می‌توان به نظام سياسی اسلام، حكومت در اسلام، پيشينه انقلابی مردم ايران، علل و وقوع انقلاب، دستاوردهای انقلاب، گروه‌ها و جريان‌ها در انقلاب اسلامی، ساختار سياسی ج.ا.ا، انقلاب اسلامی و نسل سوم و سياست خارجی انقلاب اشاره كرد.

فلسفه سياسی، علل و عوامل، ويژگی‌ها، اهداف، مراحل تاريخی، عملكرد دوران پس از پيروزی، آسيب‌شناسی، اسناد و خاطرات و ياران انقلاب از ديگر موضوعات دانشنامه به شمار می‌رود.

كاربران با مراجعه به اين دانشنامه مطالب ارزشمند ديگری از جمله گروه‌های سازمان يافته، مشروعيت نظام اسلامی، ولايت فقيه، عدالت اجتماعی، آزادی، نفی سلطه و استبداد، معنويت و دينداری، از مرجعيت تا تبعيد، دوران اختناق و ايران در انقلاب بهره‌مند می‌شوند.

يادآوری می‌شود، علاقمندان می‌توانند با مراجعه به نشانی اينترنتی www.hawzah.net/fa/subject/subjects/99 از محتوای دانشنامه مناسبتی انقلاب اسلامی استفاده كنند.
برای مشاهده اينجا را كليك كنيد!

منبع:http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=1238274

مسابقه اينترنتی «لطافت و صلابت امام خمينی(ره)» برگزار می‌شود

 

گروه فضای مجازی: مسابقه اينترنتی «لطافت و صلابت امام خمينی(ره)» به مناسبت سالروز رحلت امام خمينی (ره)، به همت پايگاه خبری اهوايز نوين برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، با فرارسيدن سالگرد رحلت بنيانگذار جمهوری اسلامی ايران‌، امام خمينی(ره) پايگاه مجازی اهواز نوين مسابقه اينترنتی «لطافت و صلابت امام خمينی (ره)» را برگزار می‌كند.

علاقه‌مندان می‌توانند با جستجوی دقيق در سايت اهواز نوين، پاسخ تمامی سوالات طرح شده را بيابند و جواب‌ها را به رايانامه پايگاه اهواز نوين ahvaznovin@gmail.com ارسال كنند.

مهلت شركت در مسابقه مذكور تا پايان خردادماه سال جاری اعلام شده و اسامی برندگان مسابقه از طريق سايت اهواز نوين اعلام خواهد شد. به افرادی كه به پرسش‌های اين مسابقه پاسخ صحيح دهند پس از قرعه‌كشی جوايزی اهداء خواهد شد.

سوالات مسابقه صلابت و لطافت امام خمينی(ره)

1- به فرمايش شهيد بزرگوار آيت الله محلاتی، كدام يك از وقايع زير، شب عاشورا و اتمام حجت حضرت اباعبدالله الحسين (ع) با اصحاب و ياران را تداعی نمود؟

الف) شب 22 بهمن

ب) شب اول ورود امام به ايران

ج) شب آخر سكونت امام در نوفل لوشاتو

د) شب 15 خرداد

2- عكس العمل حضرت امام خمينی(ره) در موقع پيشنهاد انجام عمل جراحی بر روی معده ايشان كه ازطرف آقای دكتر فاضل مطرح شد چه بود؟

الف) راجع به عوارض، خطر و نوع عمل سوالاتی نمودند

ب) راجع به ضرورت عمل و امكان جايگزينی عمل سئولاتی نمودند

ج) فرمودند: هر طور صلاح است عمل بكنيد

د) فرمودند: با حاج احمد آقا مشورت كنيد

3- به چه دليل امام(ره) بچه‌ها را دوست داشتند؟

الف) به دليل نزديك تر بودن آنها به خداوند

ب) به دليل پاك بودن فطرت آن ها

ج) به دليل شيرين زبان بودن آنها

د) به دليل صفات عالی انسانی در درون آنها

4- حضرت امام (ره) تعبير «سرمايه‌ها و ذخيره‌های عظيم الهی» را برای كدام قشر جامعه به كار بردند؟

الف) دانشجويان

ب) جوانان

ج) زنان

د) دانش آموزان

5- «خداوند تبارك و تعالی الطاف خفيه‌ای دارد» اين سخن حضرت امام(ره) به چه مناسبتی ايراد شده است؟

الف) شهادت حاج آقا مصطفی

ب) شهادت آيت الله دكتر بهشتی

ج) شهادت استاد مطهری

د) شهادت شهيد رجايی و باهنر


منبع:http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=1237743

 

اولين جشنواره وبلاگ‌نويسی «حماسه حضور» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، قرارگاه تاكتيكی فضای مجازی استان قزوين در نظر دارد در سال حماسه سياسی، حماسه اقتصادی و با نزديك شدن انتخابات رياست جمهوری به منظور تحقق حماسه سياسی در انتخابات پيش ‌رو، خنثی‌سازی عمليات روانی و سايبری دشمن در كمرنگ كردن حضور مردم در انتخابات، ايجاد موج وبلاگی و همچنين افزايش فعاليت و نفوذ وبلاگ‌های ارزشی در فضای مجازی، اولين جشنواره وبلاگ‌نويسی را برگزار كند.

حماسه سياسی، حماسه سياسی و انتخاب اصلح، ضعف‌ها و قوت‌های دولت يازدهم، منظور از حماسه سياسی در كلام رهبری، نقش زنان در خلق حماسه سياسی، نقش نخبگان در حماسه سياسی و تبيين نقش رسانه‌های خارجی در تضعيف حماسه سياسی، از موضوعات انتخاب شده در اين مسابقه است.

علاقه‌مندان كه قصد شركت در اين جشنواره را دارند، می‌توانند از تاريخ 14 ـ 24 خردادماه سال جاری برای ثبت‌نام، با مراجعه به حوزه‌ها و پايگاه‌های مقاومت و همچنين پايگاه اينترنتیwww.qbasirat.ir جهت مكاتبه و ارسال آثار از رايانامه blog@qbasirat.ir استفاده كنند.

همچنين مراسم اختتاميه و اعلام برگزيدگان در تاريخ دوم تيرماه برگزار خواهد شد. شايان ذكر است كه وبلاگ‌ها بايد در محيط بلاگفا ساخته شده و از لينك دادن به شبكه‌های اجتماعی مانند فيس‌بوك و توييتر اجتناب شود.

مرتبط بودن فضای وبلاگ با موضوع انتخابی، توليدی و تاثيرگذاری بودن مطالب، سبك بودن و امكانات وبلاگ از معيارهای داوری برای انتخاب آثار برتر در جشنواره وبلاگ‌نويسی «حماسه حضور» انتخاب شده است.

منبع:http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=1236169


مسابقه وبلاگ‌نويسی «عفاف و حجاب» برگزار می‌شود

گروه فضای مجازی: ناحيه حمزه سيدالشهداء مشهد، مسابقه وبلاگ‌نويسی و مقاله‌نويسی «عفاف و حجاب» را برگزار می‌كند.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن‌(ايكنا)، مسابقه وبلاگ‌نويسی و مقاله‌نويسی از ميلاد حضرت فاطمه زهرا(س) تا 21 تيرماه، روز عفاف و حجاب از سوی ناحيه حمزه سيدالشهداء مشهد با عنوان «عفاف و حجاب» برگزار می‌شود.

از جمله موضوعات انتخاب شده برای اين مسابقه، می‌توان به نقش زن در امنيت روانی جامعه و زن و ولايتمداری اشاره كرد.

ايجاد وبلاگ جديد با عنوان‌های مرتبط با حجاب و ارائه حداقل سه پست در وبلاگ، مقالات ارائه شده حداقل 40 خط و حداكثر چهار صفحه A4، تايپ شده و مستند (با ذكر منبع) از شرايط شركت در مسابقه است.

علاقه‌مندان شركت در بخش وبلاگ‌نويسی، مشخصات كامل خود (نام، نام خانوادگی، تحصيلات، حوزه مقاومت و شماره تماس و آدرس وبلاگ) را به صورت خصوصی در بخش نظرات قرار دهند و يا به بخش ثبت نام سايت ندای حمزه به نشانی nedayehamze.ir مراجعه كنند.

مهلت ارسال آثار تا تاريخ 15 تيرماه سال جاری اعلام شده است. به 14 اثر برتر هدايای ارزشمندی در همايش عفاف و حجاب اهداء خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند برای شركت در اين مسابقه به لينك زير مراجعه كنند.
ثبت نام در مسابقه وبلاگ‌نويسی «عفاف و حجاب»

سومين دوره مسابقه اينترنتی «نور علی نور» برگزار می‌شود

گروه فضای مجازی: سومين دوره مسابقه قرآنی اينترنتی «نور علی نور» همزمان با ميلاد حضرت زهرا(س) به همت سازمان فعاليت‌های قرآنی دانشگاهيان كشور آغاز شده است و تا مبعث پيامبر اكرم(ص) ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، سومين دوره مسابقه قرآنی اينترنتی «نور علی نور» ويژه جهادگران و اعضای خانواده با هدف اعتلای فرهنگ قرآنی و كتابخوانی در ميان جهادگران و خانواده‌های‌ آنها همزمان با ميلاد حضرت زهرا(س) آغاز شده است و تا مبعث پيامبر اكرم(ص) ادامه دارد.انس با قرآن كريم، توجه به مفاهيم قرآن، ايجاد شور و نشاط و انگيزش معنوی در ميان جهادگران، توانمند‌سازی اعتقادی جهادگران و خانواده های‌ آنها از ديگر اهداف سومين دوره مسابقه قرآنی اينترنتی «نور علی نور» به شمار می‌رود.كاربران برای شركت در اين مسابقه اينترنتی می‌توانند كتاب تفسير سوره حجرات، تأليف حجت الاسلام و المسلمين قرائتی را از پايگاه اينترنتی www.quran.ir دريافت كنند. همچنين در پايان 10 هديه نفيس به 10 نفر برتر اهدا خواهد شد.گفتنی است؛ اولين دوره مسابقه «نور علی نور» براساس «تفسير نور» اثر حجت‌الاسلام والمسلمين قرائتی و دومين دوره مسابقه براساس كتاب «در كوچه‌های آفتاب» تأليف علامه مصباح يزدی برگزار شد كه مورد استقبال بسياری از شركت‌كنندگان قرار گفت.سومين دوره مسابقه قرآنی اينترنتی «نور علی نور» همزمان با ميلاد حضرت زهرا(س) به همت سازمان فعاليت‌های قرآنی دانشگاهيان كشور آغاز شد.

برای شرکت در مسابقه به سایت زیر مراجعه کنید:

http://iska.ir/noor

 

 

 

قبله خود را آنلاين جستجو كنيد

گروه فضای مجازی: قبله‌ياب آنلاين، سرويس تحت وب مناسبی است كه به كمك نقشه ماهواره‌ای، زاويه دقيق ايستادن به سمت قبله در هر نقطه دنيا را به كاربران نشان می‌دهد.به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن‌(ايكنا)، قبله‌ياب آنلاين كه به همت مركز مطالعات پژوهشی فلكی و نجومی تهيه شده است، اين قابليت را دارد تا زاويه قبله هر نقطه از جهان را بدون ضريب خطا با نشان دادن يك خط قرمز رنگ، به صورت مستقيم از نقطه مورد نظر به كعبه متصل كرده و به كاربر ارائه كند.بسياری از كاربران ممكن است قصد اين را داشته باشند تا قبله دقيق مكانی كه در آن قرار دارند، را به دست آورند اما به دليل نبود قبله‌نما يا وجود آهن‌های بسيار در ساختمان‌ها قبله‌نما به صورت دقيق عمل نكند.مركز مطالعات پژوهشی فلكی و نجومی در اقدامی يك صفحه اينترنتی را ايجاد كرده است تا دقيقا از محل مورد نظر كاربر به بيت‌الله‌الحرام خطی را رسم كرده و به اين شكل، جهت قبله را با ذكر زاويه اعلام می‌كند. همچنين از ديگر امكانات اين سايت، نمايش فاصله محل مورد نظر تا كعبه است.گفتنی است؛ برای جستجوی جهت قبله به دو روش می‌توان عمل كرد اول آنكه يافتن محل كاربر روی نقشه و روش دوم كه سريع تر و موثرتر می‌باشد، جست‌وجو در قسمت مربوط به آن است به همين دليل كاربر بايد از ويرگول انگليسی استفاده كند.

http://www.nojumi.org/farsi/qebleh/index.htm

انتشار ويژه‌نامه‌های «بهانه خلقت» و «ريحانه» در فضای مجازی

گروه فضای مجازی: ويژه‌نامه‌های «بهانه خلقت» و «ريحانه» به مناسبت ولادت كريمه اهل بيت حضرت فاطمه(س) و بزرگداشت روز زن در فضای مجازی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن‌(ايكنا)، پايگاه اطلاع‌رسانی راسخون به مناسبت ولادت كريمه اهل بيت حضرت فاطمه(س) و بزرگداشت روز زن، اقدام به تهيه ويژه‌نامه‌هايی با نام‌هايی همچون «بهانه خلقت» و «ريحانه» در فضای مجازی كرده است.

اين ويژه‌نامه‌ها از بخش‌های متنوعی همچون بانك احاديث، پرسش و پاسخ، تصاوير، پيامك، كارت‌پستال، مقاله، صوت و فيلم تشكيل شده است.

از جمله عناوين و مقالات ارائه شده در اين ويژه‌نامه می‌توان به فاطمه در كلام الهی، اسامی حضرت فاطمه‌زهرا(س)، القاب حضرت فاطمه زهرا(س)، فاطمه زهرا(س) سر ليلة‌القدر و گزيده‌هايی از زندگی و فضايل و سيره حضرت فاطمه‌زهرا(س) اشاره كرد.

سيمای حضرت فاطمه(س) در آئينه ادب فارسی، فاطمه(س) ستاره درخشان عالم بشريت، فاطمه زهرا، در اوج ملكوت انسانی، جايگاه حقوقی زن در نهج‌البلاغه، حضور زن در جامعه از ديدگاه قرآن و روايات، حقوق جنسی زن و شوهر در اسلام و نگاه تاريخ به وضعيت زن در اسلام از ديگر مقالات ارائه شده در اين ويژه‌نامه‌ها به شمار می‌رود.

كاربران برای مشاهده اين ويژه‌نامه‌ها می‌توانند به پايگاه اطلاع رسانی راسخون به نشانی www.rasekhoon.net مراجعه كنند و از مطالب آن بهره‌مند شوند.

متن كامل 50 كتاب در نرم‌افزار «علامه حسن‌زاده آملی»

گروه فضای مجازی: نرم‌افزار آثار علامه حسن‌زاده آملی با موضوع علوم اسلامی به همت مركز تحقيقات كامپيوتری علوم اسلامی منتشر شد.علی‌اكبر پوست‌چيان، مسئول ارتباطات و اطلاع‌رسانی مركز تحقيقات كامپيوتری علوم اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) با اعلام اين خبر اظهار كرد: نرم‌افزار مجموعه آثار علامه حسن‌زاده آملی مشتمل بر متن كامل 50 عنوان كتاب در 60 جلد و در هشت موضوع مختلف است.

ادامه »

اطلاعيه آزمون كتبی طرح تربيت حافظان قرآن كريم منتشر شد

گروه فعاليت‌های قرآنی: اطلاعيه آزمون كتبی طرح تربيت حافظان قرآن كريم سازمان اوقاف و امور خيريه در آستانه برگزاری اين آزمون كه جمعه 13 ارديبهشت خواهد بود، از سوی ستاد راهبردی و نظارت طرح تربيت حافظان قرآن كريم منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، ستاد راهبردی و نظارت طرح تربيت حافظان قرآن كريم در آستانه برگزاری آزمون كتبی طرح تربيت حافظان قرآن كريم سازمان اوقاف و امور خيريه، اطلاعيه‌ای منتشر كرده و اطلاعات مربوط به برگزاری اين آزمون كتبی را اعلام كرده است.

در اين اطلاعيه آمده است: بنابر اعلام ستاد راهبری و نظارت طرح تربيت حافظان قرآن كريم سازمان اوقاف و امور خيريه، آزمون كتبی مرحله اول اين طرح، روز جمعه 13 ارديبهشت، به صورت كشوری برگزار خواهد شد؛ لذا اين ستاد به منظور اطلاع‌رسانی هر چه بيشتر به مربيان و داوطلبان و رفع ابهامات موجود، به پيوست نكات و موارد ضروری مربوط به اين آزمون را اعلام می‌كند.

1ـ امكان تغيير و يا تمديد زمان برگزاری آزمون ميسر نبوده و افرادی كه به هر دليل نمی‌توانند در آزمون مقرر شده شركت كنند، می‌توانند با كسب آمادگی بيشتر در آزمون‌های بعدی سازمان شركت كنند.

2ـ آزمون كتبی ساعت 10 صبح و آزمون مجدد شفاهی، ساعت 8 صبح برگزار خواهد شد.

3ـ آزمون شفاهی در همان مكان برگزاری آزمون كتبی و مطابق شيوه‌نامه آزمون اسفند‌ماه 91 برگزار می‌شود.

4ـ در صورتی كه حوزه‌ای موفق به اتمام آزمون شفاهی بين ساعت 8 تا 10 صبح نشود، ارزيابی باقيمانده متقاضيان پس از آزمون كتبی بلامانع است.

5ـ طبق اعلام قبلی، آزمون كتبی به صورت چهارگزينه‌ای و صرفاً از حُسن حفظ است، در ضمن اين سؤالات به صورت متمركز طراحی شده و مربيان نيازی به طرح سؤال نخواهند داشت.

6ـ داوطلبانی كه برای اين آزمون محفوظات‌شان تكميل نشده است، می‌توانند به صورت آزمايشی شركت كرده و در آزمون‌های بعدی سازمان با آمادگی بيشتر حاضر شوند.

7ـ آن دسته از داوطلبانی كه توانايی خواندن و نوشتن را ندارند، می‌توانند از يك نفر همراه (حتی‌المقدور مربی يا والدين) صرفاً جهت خواندن سؤالات و درج گزينه ها در پاسخنامه، كمك بگيرند.

8ـ در اين آزمون آن دسته از مربيانی كه صرفاً همراه با طرح تربيت حافظان قرآن كريم سازمان اوقاف، اقدام به حفظ قرآن كريم كرده و يا تثبيت محفوظات قبلی آنها در اين كلاس‌ها صورت گرفته است، بلامانع بوده و در صورت كسب نمره مجاز، می‌توانند گواهی پايان دوره مرحله اول را دريافت كنند. ضمناً اين افراد بايد با توجه به گروه سنی خود در آزمون‌ها شركت كنند.

9ـ متقاضيان گروه سومی كه بی‌سواد، كم‌سواد و يا سالمند بوده و ميزان محفوظات آنها حداكثر جز 30 است، می‌توانند در آزمون كتبی گروه سنی اول (جزء 30) شركت كنند.

10ـ دانشجويان و مسافرانی كه در طرح تربيت حافظان قرآن كريم شركت كرده‌اند و در روز آزمون شهر خود حاضر نيستند، می‌توانند با هماهنگی كارشناس فرهنگی اداره شهرستان، به صورت داوطلب مهمان در آزمون ها شركت كنند.

11ـ با توجه به اعلام عمومی اين ستاد از سال گذشته مبنی به برگزاری آزمون كتبی طرح تربيت حافظان قرآن كريم سازمان اوقاف در ارديبهشت ماه 92، متأسفانه اين آزمون ملی با آزمون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاقی پيدا كرده كه به منظور شركت حداكثری داوطلبان در اين آزمون، طی هماهنگی با مسئولان مربوطه در وزارت ارشاد اسلامی، مقرر شده تا آزمون كتبی طرح تربيت حافظان سازمان اوقاف ساعت 10 صبح و آزمون های وزارت ارشاد ساعت 9 صبح برگزار شود، لذا تنها آن دسته از داوطلبانی كه در آزمون های وزارت ارشاد شركت می‌كنند، می‌توانند با هماهنگی قبلی با اداره اوقاف شهرستان، با اندكی تأخير در آزمون كتبی و مجدد شفاهی سازمان اوقاف شركت كنند و مسئولان مربوطه بايد مساعدت‌های لازم را در اين زمينه داشته باشند.

12ـ مرحله اول طرح تربيت حافظان قرآن كريم، با برگزاری اين آزمون به پايان رسيده و مرحله دوم اين طرح ملی از ابتدای خردادماه 1392 آغاز می‌شود كه شيوه‌نامه مرحله آتی ابلاغ خواهد شد. ضمناً مربيان با توجه به شروع فصل امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها، با برنامه‌ريزی دقيق نسبت به استمرار كلاس‌ها تا شروع مرحله دوم اقدام كرده و در صورت امكان از تعطيلی كلاس‌ها خودداری كنند.

همچنين، مربيان و داوطلبان جهت اطلاع از اماكن برگزاری آزمون طرح حفظ، می‌توانند به سايت www.quranhefz.ir مراجعه كرده و در صورت نياز با شماره تلفن‌های 64872322-25 (021) تماس بگيرند.

منبع: http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=1219276

مسابقه اينترنتی هفتمين جشنواره ملی بهار برگزار می‌شود

 

گروه فضای مجازی: مسابقه اينترنتی هفتمين جشنواره ملی بهار امسال با محوريت «حماسه سياسی، حماسه اقتصادی» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، مسابقه اينترنتی هفتمين جشنواره ملی «بهار» امسال با محوريت «حماسه سياسی، حماسه اقتصادی» از سوی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

جهاد دانشگاهی به عنوان يك پايگاه دانشجويی در دانشگاه‌های كشور به منظور پيشبرد ملی به سمت علم و پژوهش، اقدام به برگزاری جشنواره ملی بهار كرده است.

اولين جشنواره بهار در سال 1386 با موضوع اتحاد ملی و انسجام اسلامی در سطح دانشگاهيان سراسر كشور برگزار شد. اين جشنواره از سوی شورای هماهنگی فعاليت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها در هشتم اسفندماه سال 86 به عنوان جشنواره ملی بهار معرفی شد.

يادآوری می‌شود، هفتمين دوره اين جشنواره ملی در محورهای مسابقه اينترنتی، كتابخوانی، مقاله‌نويسی، فيلم كوتاه، بخش هنری و نشست‌های هم‌انديشی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت كسب اطلاعات بيشتر درباره زمان برگزاری و ثبت نام به نشانی اينترنتی www.bahar.jdtums.ir مراجعه كنند.

 

«اساتيد ما»؛ معرفی و ترويج سبك زندگی علمای اسلام

گروه فضای مجازی: «اساتيد ما؛ اخلاق و تربيت» عنوان سايتی است كه ترويج سبك زندگی ايمانی، معرفی زندگی علما و شخصيت‌های بنام و اساتيد حوزه‌های علميه را در دستور كار خود قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، سايت «اساتيد ما» asatidema.ir با محوريت اخلاق و تربيت سعی دارد تا به نوعی سبك زندگی اسلامی - ايرانی را در ميان كاربران ترويج دهد و صفحه اصلی خود را با اين آيه شريفه مزين كرده است كه «إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا؛ كسانى كه ايمان آورده و كارهاى شايسته كرده‌‏اند به زودى [خداى] رحمان براى آنان محبتى [در دلها] قرار مى‌‏دهد.»

معرفی زندگی آيات عظام و بيان سخنانشان همچون امام‌ خمينی(ره)، بهاءالدينی، بهجت، حق‌شناس، تحريری، جوادی‌آملی، حسن‌زاده‌آملی، سيدعلی قاضی، ضياء‌آبادی، مجتهدی تهرانی، مصباح‌يزدی، ميانجی، ناصری، شهيد مطهری و علامه طباطبائی، همچنين زندگی مقام معظم رهبری در بخشی از اين سايت قرار گرفته شده است. همچنين بخش بی‌نشان‌ها از ديگر بخش‌های اين سايت به شمار می‌رود كه به نوعی سبك زندگی علماء را بيان می‌كند.

ريشه دردهای شما گناهان شماست، حواس‌مان باشد كه با چه كسانی معاشرت می‌كنيم، در كارهای مذهبی‌تان توطئه نكنيد، هر اندازه معرفت ايجاد شود عمل مختص به آن نيز ايجاب می‌شود و… آخرين مطالب اين سايت به شمار می‌رود. خلوتی با وجدمان، يكی ديگر از بخش‌های سايت اساتيد ما است كه براساس آن پرسشی برای كاربران طراحی شده است.

حديثی به سبك زندگی اسلامی، ديگر بخش سايت است كه در شماره‌ای از آن حديثی از اميرالمؤمنين حضرت علی ابن ابيطالب(ع) نقل شده است: خرد مردم با شش چيز سنجيده می‌شود: معاشرت، داد و ستد، دستيابی به مقام، بركناری از مقام، توانگری و تهيدستی (غررالحكم،ص343)

در بخشی از مطالب اين سايت آمده است؛ به شما بگم درد شما چيه؟ درمان شما چيه؟ گناه شما درد شماست، توبه شما درمان شما، قرآن می‌گويد ريشه دردهای شما گناهان شماست، اين‌را (گناه) ترك بكنيم ولی ما نمی‌شنويم، نه تنها حرف بزند بلكه عمل بكند. بدتر می‌شويم ما، سال به سال، ماه به ماه ، روز به روز بدتر می‌شويم، تا اين باشد، بلا بر ماست…

منبع:http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=1215769

انتشار «تقويم زندگی 92» ويژه همسران در سايت آوای مهر

گروه فضای مجازی: «تقويم زندگی 92» ويژه همسران به همت مؤسسه نرم‌افزاری كوثر توليد و امكان خريد اينترنتی آن در سايت آوای مهر مهيا شد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، تقويم زندگی 92 ويژه همسران با ويژگی‌هايی همچون احاديث اخلاقی، تربيتی و ازدواج به همت مؤسسه نرم‌افزار كوثر منتشر شده است.

اين نرم‌افزار شامل ويژگی‌هايی همچون اطلاع از ساعات قمر در عقرب، توصيه‌های تغذيه‌ای و درمانی، درمان معنوی با اذكار و ادعيه، مسائل و احكام شرعی، دانستنی‌های ازدواج و اطلاعات عمومی است.

تقويم زندگی 92 با بهای 52 هزار ريال توليد شده و در اختيار كاربران قرار گرفته است. علاقه‌مندان برای خريد اينترنتی اين نرم‌افزار می‌توانند به فروشگاه آوامهر كوثر به نشانی www.avamehr.ir مراجعه كنند.

موسسه آوای مهر كوثرايمان با نام نرم‌افزاری كوثر از سال 1380 در شهر مقدس قم از سوی عده‌ای از طلاب جوان حوزه علميه تأسيس شده است. هدف از ايجاد اين مؤسسه ارائه محتواهای غنی فرهنگ ناب تشيع در قالب بسته‌های ديجيتال، متناسب با نياز روز جامعه امروز ما به ويژه برای نوجوانان و جوانان و عموم مردم است. در همين راستا زمينه فعاليت‌های مؤسسه بيشتر جنبه مذهبی داشته و در موضوعات مختلف قرآنی، دعا، مناجات، اخلاقی، اعتقادی، انقلاب، سخنرانی، مداحی، كودكان، داستان، احكام شرعی و… محصولاتی را ارائه كرده است.

منبع:http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=1215711

چهارمين جشنواره پيامك ادبی رضوی برگزار می‌شود

گروه فضای مجازی: چهارمين جشنواره پيامك ادبی رضوی از مجموعه برنامه‌های يازدهمين جشنواره بين‌المللی امام رضا(ع) با هدف اشاعه و ترويج فرهنگ رضوی به ويژه در ميان نسل جوان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، به مناسبت ميلاد با سعادت هشتمين اختر تابناك امامت و ولايت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمة معصومه(س) و همزمان با دهه كرامت مركز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جشنواره پيامك ادبی رضوی از مجموعه برنامه‌های يازدهمين جشنواره بين‌المللی امام رضا(ع) را در سطح ملی برگزار می‌كند.

اشاعه و ترويج فرهنگ منور رضوی به ويژه برای نسل جوان، گسترش فعاليت‌های فرهنگی و مذهبی مرتبط با سيره ائمه اطهار به ويژه ابعاد مختلف شخصيت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و حضرت معصومه(س)، شناسايی و ارج نهادن به توليدكنندگان و پديدآورندگان آثار برتر فرهنگی در زمينه سيره، شخصيت و معارف امام رضا(ع) و كمك به انتشار گسترده‌تر اين آثار، استفاده از ظرفيت‌های متنوع آفرينش‌ها و كوتاه‌‌نويسی‌های ادبی با استفاده از ابزارهای نوين ارتباطی از اهداف اين جشنواره به شمار می‌رود.

محورهای جشنواره شامل تك‌بيت‌ها و جملات ادبی با موضوع عرفانی بارگاه و صحن و سرای حضرت امام‌رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، تمثيل‌ها، رؤيا‌پردازی‌ها و صور خيال و ساير آرايه‌های ادبی در شعر و نثر، جملات كوتاه با الهام از زندگانی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) است.

پيامك‌های دريافتی كه حائز شرايط مندرج در فراخوان باشند، پس از ارزيابی توسط هيئت داوران، پيامك‌های برتر انتخاب و از نفرات برگزيده در آيين پايانی جشنواره قدردانی خواهد شد. همچنين به 48 نفر از برگزيدگان جشنواره علاوه بر تنديس و لوح سپاس جايزه نقدی سه ميليون ريال اهداء خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند پيامك‌های خود را با توجه به شرايط ذكر شده از يكم ارديبهشت‌ماه تا يكم شهريورماه به شماره تلفن( 100038513) ارسال كنند.

آيين پايانی جشنواره قبل از دهه كرامت با حضور مسئولان حوزه فرهنگی كشور و برگزيدگان ملی و استانی در تهران برگزار خواهد شد.

منبع:http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=1216653

فهرست‌نويسی 36 هزار منبع الكترونيك در كتابخانه ديجيتال مركز اطلاعات و مدارك اسلامی

گروه فضای مجازی: تاكنون حدود 36 هزار عنوان منابع الكترونيك همچون كتب، مقالات و پايان‌نامه در كتابخانه ديجيتال مركز اطلاعات و مدارك اسلامی جمع‌آوری و فهرست‌نويسی شده است.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، تاكنون حدود 36 هزار عنوان منابع الكترونيك همچون كتب، مقالات و پايان‌نامه در كتابخانه ديجيتال مركز اطلاعات و مدارك اسلامی جمع‌آوری و فهرست‌نويسی شده كه از اين تعداد حدود 26 هزار و 460 عنوان كتاب، سه هزار و 553 عنوان مقاله و پنج هزار و 974 عنوان پايان‌نامه است.

اين تعداد منابع برای ارائه به علاقه‌مندان علم دانش فهرست‌نويسی توصيفی و تحليلی - موضوعی شده كه در حال حاضر استفاده از اين كتابخانه ديجيتال از طريق نشانی dl.islamicdoc.org فراهم است و در آينده با افزودن منابع بيشتری اطلاعات كتابخانه غنی‌تر خواهد شد.

از كارهای انجام شده ارائه پايان‌نامه‌های مراكز مهم حوزوی كشور همچون حوزه علميه قم، حوزه علميه مشهد، مؤسسه امام خمينی(ره)، جامعة المصطفی(ص) العالميه و مراكز ديگری كه در زمينه علوم و معارف حوزوی فعاليت دارند در كتابخانه ديجيتال با عنوان پايگاه پايان‌نامه‌های حوزوی نام‌گذاری شده‌اند ك همراه با چكيده، 20 صفحه‌ای از هر پايان‌نامه آورده شده كه امكان جستجو نيز براساس موضوع، عنوان و شخص پديدآور است.

فهرست‌نويسی كتاب‌های منتشره بوستان كتاب دفتر تبليغات اسلامی حوزه علميه قم، آثار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، كتاب‌های ره‌توشه راهيان نور آثار منتشره اداره اطلاع‌رسانی و تبليغ نوين معاونت فرهنگی و تبليغی دفتر تبليغات اسلامی در كتابخانه از فعاليت‌های ديگر اين مركز است. علاوه‌ بر اين برای هر يك از آنها پايگاهی مجزا در سايت مركز قرار داده شده كه به راحتی قابل دسترس است.

منابع موجود در كتابخانه دارای موضوعات مختلف اسلامی مانند اخلاق اسلامی، اصول فقه، حقوق، حديث، كلام، رجال، علوم قرآنی، تفسير، مسائل جديد كلامی، تاريخ، منطق، سياست، عرفان، فلسفه و اهل بيت(ع) و … است. گفتنی است برای استفاده از منابع ابتدا بايد از طريق ثبت نام از سيستم كتابخانه ديجيتال نام كاربری و رمز عبور دريافت كرده سپس در بخش امانت كتابخانه عضو شد.dl.islamicdoc.org  

منبع:http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=1216620

برگزاری مسابقه وبلاگ‌نويسی سال حماسه سياسی و اقتصادی

گروه فضای مجازی: با توجه به نامگذاری سال 1392 به نام سال حماسه سياسی و حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری، مسابقه وبلاگ‌نويسی در همين رابطه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، مسابقه وبلاگ‌نويسی با توجه به نامگذاری سال 1392 به نام سال حماسه سياسی و حماسه اقتصادی از سوی پايگاه اينترنتی راسخون برگزار می‌شود.

از جمله محور‌های پيشنهادی برای اين مسابقه، می‌توان به حماسه سياسی، بررسی علل نام‌گذاری، چگونگی تحقق اهداف و …، حماسه اقتصادی، بررسی علل نامگذاری، چگونگی تحقق اهداف و …، بررسی آيات و احاديث در موضوعات بالا، انتخابات رياست جمهوری پيش‌رو، اقتصاد اسلامی و اقتصاد مقاومتی و در نهايت آسيب‌شناسی و ارائه راهكارهای مفيد در زمينه‌های ذكر شده اشاره كرد. تاريخ برگزاری اين مسابقه از اول ارديبهشت تا پانزدهم خردادماه سال جاری اعلام شده است.

برخی از اهداف برگزاری مسابقه، تشريح اهداف و علل نامگذاری سال بعنوان حماسه سياسی و اقتصادی، بررسی و ارائه راهكار برای تحقق اهداف رهبری در نامگذاری سال، مشاركت وبلاگ‌نويسان راسخون و ايجاد همكاری در محيطی پويا، بالا بردن سطح آگاهی كاربران، افزايش سطح كيفی و كمی وبلاگ‌های راسخون است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام و كسب اطلاعات بيشتر درباره اين مسابقه به لينك زير مراجعه كنند.

منبع:

http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=1216611

 

 

 

مناظره خدا و شيطان بر روی پورتال «مناظره و گفت‌وگو»


گروه فضای مجازی: نخستين مناظره‌ای كه در عالم هستی اتفاق افتاده مناظره بين خدا و شيطان است؛ پورتال «مناظره و گفت‌وگو» با نزديك شدن به روزهای داغ انتخابات اين مناظره را منتشر كرد.

حجت‌الاسلام و المسلمين روح‌الله عليرضالو، دبير اتاق فكر و انديشه پورتال «مناظره و گفت‌وگو» در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) با بيان اين مطلب بيان كرد: با توجه به نزديك شدن انتخابات كه منجر به مناظره‌های طرفين يا احزاب و گروه‌ها می‌‌شود، پورتال مناظره و گفت‌‌وگو با بهره‌گيری از قرآن كريم، بهترين مناظره‌ای را كه در عالم هستی اتفاق افتاده است كه يك طرف حق مطلق «خدا» و در طرف ديگر باطل محض «شيطان» قرار گرفته‌اند در پورتال «مناظره و گفت‌وگو» قرار داده است.

دبير اتاق فكر و انديشه پورتال مناظره و گفت‌وگو افزود: در اين مناظره چگونگی اخلاق مناظره و گفت‌وگو كردن در نخستين مناظره عالم هستی انجام گرفته است كه در اين پورتال به نشانی اينترنتی www.monazereh.ir قرار گرفته شده است.

وی ادامه داد: يكی از زيباترين و نخستين مناظراتی كه در عالم هستی اتفاق افتاده مناظره بين خدا و شيطان است كه حاوی نكات بسيار پند‌آموز و آموزشی است. اميدواريم اين مناظره الگويی شود برای مناظره‌كنندگان، هرچند كه طرفين اين مناظره با مناظره‌كنندگان اين زمان تفاوت دارند اما در اين مناظره حق مطلق در مقابل باطل قرار گرفته است.

گفتنی اين مناظره تاكنون نزديك به 400 بازديدكننده داشته است و يك نمونه عالی قرآنی از مناظره برای كانديدهای رياست جمهوری و ديگر افراد جامعه است

ادامه »

ثبت طرح­‌های قرآنی در سامانه معاونت قرآن و عترت ارشاد

 

گروه فضای مجازی: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ثبت طرح‌های قرآنی را در سامانه اينترنتی اين معاونت امكان‌پذير ساخت.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدتی است كه امكان ثبت طرح‌های قرآنی را در سامانه اينترنتی اين معاونت به نشانی www.qia.ir مهيا كرده است.

طرح قرآنی مجموعه‌ای از فعاليت­های قرآنی است كه در دوره مشخص زمانی و با اهداف و نتايج مشخص در حوزه­‌های نظام توسعه فرهنگ قرآنی و ساماندهی فعاليت‌های مربوط به آن، توسعه و ترويج فرهنگ انسان­‌ساز قرآن كريم به منظور شناخت و شناساندن قرآن و معارف آن و تقويت ايمان و انس به قرآن انجام می‌گيرد.

همچنين طرح‌­نامه‌ به مجموعه اطلاعاتی گفته می‌­شود كه ارائه دهنده آن در مورد طرح خود و در قالب فرم پذيرش طرح قرآنی در سامانه پذيرش طرح‌­های قرآنی ثبت كرده و به مركز قرآن و عترت ارائه كند.

متقاضيان پيش از ورود به مراحل بعدی ثبت طرح، لازم است فرم پذيرش طرح قرآنی را از پايگاه اينترنتی اين معاونت دريافت و ثبت نام خود را تكميل كنند.

يادآور می‌شود، ثبت طرح، زمانی با موفقيت انجام می­‌يابد كه متقاضی كد رهگيری ۱۰ رقمی خود را بعد از ثبت نام در سايت دريافت كند.


منبع:http://www.iqna.ir/fa/news_category.php?IDMenu=80

انتشار فراخوان جشنواره بين‌المللی امام رضا(ع) در سايت «شمس طوس»

گروه فضای مجازی: يازدهمين جشنواره امام رضا(ع) در دو بخش ملی و بين‌المللی، شامل 31 استان كشور و 75 نقطه جهان در پايگاه اينترنتی «شمس طوس» اعلام فراخوان داد.به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، جشنواره بين‌المللی امام رضا(ع) به مناسبت ميلاد فرخنده حضرت معصومه(س) و برادر بزرگوارشان علی بن موسی الرضا(ع) از يكم تا يازدهم ذی‌القعده موسوم به «دهه كرامت» در 31 استان كشور و 75 نقطه جهان برگزار می‌شود.

جشنواره امام رضا(ع) تحت نظارت بنياد بين‌المللی فرهنگی‌ ـ هنری امام رضا(ع) فعاليت دارد. اين جشنواره در يازدهمين سال برگزاری خود در دو بخش ملی و بين‌المللی فراخوان خود را منتشر كرده است كه در بخش ملی در 31 استان كشور برگزار خواهد شد.

اين جشنواره در هشت بخش كلی برگزار می‌شود كه شامل بخش‌های علمی و پژوهشی، فرهنگی، هنری، دانشگاهی، سينمايی، مطبوعات و ديجيتال، كودك و نوجوان و بخش ويژه است.

در بخش بين‌الملل نيز 75 نقطه از چهار قاره جهان شامل كشورهای آمريكا، آلمان، اتريش، آرژانتين، اسپانيا، اندونزی، امارات، الجزاير، انگلستان، ايتاليا، برزيل، ژاپن، روسيه، سوئد، هند، نيجريه و … مشاركت خواهند داشت.

همچنين پروژه برگزاری «هفته‌های فرهنگ رضوی» به كمك ادارات كل فرهنگ و ارشاد اسلامی، كانون‌های پروش فكری كودكان و نوجوانان و سازمان محيط زيست از هفتم ارديبهشت‌ماه به ترتيب در 23 استان كشور برگزار می‌شود.

اختتاميه يازدهمين جشنواره بين‌المللی امام رضا(ع) 25 شهريورماه، همزمان با شب ميلاد مسعود آن امام همام در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای ثبت نام و آگاهی از نحوه شركت در هر يك از برنامه‌ها می‌توانند به سايت «شمس طوس» به نشانی www.shamstoos.ir مراجعه كنند. همچنين سامانه پيام كوتاه 30007888 به عنوان پل ارتباطی ميان و جشنواره مخاطبان معرفی شده است.
منبع:http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=1213855

 

دوره آموزش مجازی طرح ارزيابی و اعطای مدرك به حفاظ آغاز شد

 گروه فضای مجازی: دوره آموزش مجازی آمادگی آزمون‌های كتبی طرح ارزيابی و اعطای مدرك تخصصی به حافظان قرآن كريم آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، دوره مجازی آمادگی آزمون‌های كتبی(مرحله اول) طرح ارزيابی و اعطای مدرك تخصصی به حافظان قرآن كريم از سه‌شنبه، 27 فروردين‌ماه از طريق پايگاه اينترنتی سازمان دارالقرآن الكريم به نشانی www.telavat.com آغاز شد.

دوره آمادگی آزمون اعطای مدرك تخصصی به حافظان قرآن كريم اين امكان را به مخاطبان می‌دهد تا پس از طی مباحث مطروحه در دوره آموزشی، آمادگی لازم را برای شركت در آزمون مذكور به دست آورند.

شركت‌كنندگان با حداقل آشنايی با حفظ و مفاهيم قرآنی كه از طريق آزمون تشخيص در ابتدای دوره مشخص می‌شود در يك دوره 14 ساعته با چگونگی مطالعه ترجمه قرآن، ترجمه نيم جزء از قرآن و نمونه سؤالات آزمون‌های گذشته آشنا شده و هفت ساعت آموزشی نيز برای رفع اشكال و پاسخ به سوالات در نظر گرفته شده است.

مخاطبان در پايان دوره در آزمون آزمايشی(مشابه آزمون‌های اصلی) شركت می‌كنند و برای آنها كارنامه آموزشی صادر می‌شود. اين دوره در نخستين گام در 10 جزء قرآن برگزار می‌شود، اما اين قابليت وجود دارد كه در صورت استقبال مخاطبان در سه سطح مجزا برای حافظان در 10، 20 و 30 جزء قرآن كريم طراحی و برگزار شود.

براساس اعلام سازمان دارالقرآن الكريم در پی تصويب اعطای مدرك به حافظان قرآن كريم از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و تشكيل دبيرخانه تخصصی اين طرح در سازمان دارالقرآن الكريم و تعيين ضوابط مربوطه توسط اين دبيرخانه، تاكنون هفت آزمون سراسری برگزار شده است.

در مجموع حدود 25 هزار نفر از علاقه‌مندان در اين آزمون‌ها شركت كرده‌اند كه فقط 10 درصد از اين افراد توانسته‌اند با موفقيت وارد مراحل بعدی آزمون‌های شفاهی و كتبی و دريافت مدرك شوند.

 منبع:http://www.iqna.ir/fa/news

اعلام فراخوان جشنواره فرهنگی هنری «حماسه اقتصادی، حماسه سياسی»

 

گروه هنر: به منظور تبيين و اشاعه فرهنگ شعار سال 92، مركز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جشنواره فرهنگی هنری شعار سال را در رشته‌های گرافيك، عكاسی و پيامك برگزار می‌كند.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، مركز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فراخوان شركت در جشنواره فرهنگی هنری «حماسه اقتصادی، حماسه سياسی»، شعار سال 92 را اعلام كرد.

اهداف برگزاری اين جشنواره اشاعه و فرهنگ‌سازی مفهوم شعار سال جديد بر اساس منويات رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ گسترش فعاليت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با شعار سال جديد؛ شناسايی و ارج نهادن به پديدآورندگانی كه به موضوع نام‌گذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اهتمام دارند و استفاده از ظرفيت‌های متنوع فرهنگی هنری برای بهره‌برداری در رسانه‌های كشور اعلام شده است.

محورهای اين جشنواره فرهنگی هنری در سه بخش طراحی گرافيك؛ عكاسی (با دوربين حرفه ای، آماتوری و گوشی همراه) و پيامك است كه آثار بايد مرتبط با موضوع شعار سال 1392 باشند.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار طراحی و عكاسی خود را بر اساس شرايط مندرج در فراخوان بعد از اعلام عنوان سال 1392 تا پايان فروردين‌ماه 92 همراه با مشخصات كامل به نشانی الكترونيكی shoar92@farhang.gov.ir ارسال كنند و پيامك‌های خود را با توجه به شرايط ذكرشده به شماره (100038513) ارسال كنند و برای كسب اطلاعات تكميلی به سايت www.farhang.gov.ir مراجعه كنند.

 

جنبش وبلاگ‌نويسی «خيمه‌های فاطمی» برگزار می‌شود

گروه فضای مجازی: مركز توسعه وبلاگ‌نويسی دينی خراسان جنوبی به‌ مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) جنبش وبلاگی «خيمه‌های فاطمی» را برگزار می‌كند.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، مركز توسعه وبلاگ‌نويسی دينی خراسان جنوبی به‌ مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، جنبش وبلاگی خيمه‌های فاطمی را برگزار می‌كند. وبلاگ‌نويسان جهان اسلام می‌توانند در اين جنبش مطالب خود را در رابطه با حضرت فاطمه زهرا(س) معرفی كنند.
نحوه شركت در اين جنش به اين صورت است كه هر وبلاگ‌نويس می‌تواند با انتشار محتوای مناسب و مرتبط با اين ايام در وبلاگ خود و ارسال لينك مطالب توليدی خود به ايميل mtw.dini@yahoo.com در اين جنبش وبلاگی شركت كند.
لازم به ذكر است وبلاگ‌نويسان بايد در قسمت موضوع ايميل ارسالی، عنوان مطلب و در قسمت متن، لينك مطلب منتشر شده را به ايميل اعلام شده ارسال كنند كه ضمن تشويق و حمايت از وبلاگ‌نويسان ارزشی به صاحبان برترين محتواهای توليدی امتيازات ويژه‌ای داده خواهد شد.
از جمله سوژه‌های شركت در اين جنبش می‌توان به معرفی سيمای ظاهری و معنوی حضرت زهرا(س)، حضرت زهرا در آينه قرآن و سنت، حضرت زهرا(س) در انديشه و كلام رسول الله(ص) و اهل بيت، حضرت زهرا(س) الگوی زن مسلمان، حضرت زهرا(س) در معارف شيعی، ادبيات و سوگواره حضرت فاطمه(س)، حضرت زهرا(س) در كلام انديشمندان غير مسلمان و مسلمان، عظمت و وظايف پرورشی زن در فرهنگ فاطمی، عصمت و دفاع از حريم ولايت و… نام برد.
قالب‌های پيشنهادی جهت توليد محتوا در اين جنبش از قبيل نوشته، داستانك، پوستر گرافيكی، عكس، طرح سئوال، مصاحبه، مقاله، دانلود نرم‌افزار، دانلود قالب، كليپ و ويدئوكست، پادكست، شعر، دل نوشته و … است.

 

مهلت شركت در مسابقه وبلاگ‌نويسی «خاك بهشت» تا نيمه ارديبهشت

گروه فضای مجازی: مهلت شركت در مسابقه وبلاگ‌نويسی «خاك بهشت» با موضوع اردوهای راهيان نور تا نيمه ارديبهشت ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری بين‌الملل قرآن(ايكنا)، مسابقه وبلاگ‌نويسی «خاك بهشت» به همت سازمان اردويی راهيان نور سپاه‌ روح‌الله استان مركزی برگزار می‌شود.

اين مسابقه با هدف جمع‌آوری خاطرات شركت‌كنندگان در اردوهای راهيان نور و در قالب‌های مختلف خاطره‌گويی، عكس، كليپ، طراحی قاب وبلاگ برگزار می‌شود.

هدف ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در سطح جامعه يكی ديگر از اهداف مسابقه وبلاگ‌نويسی «خاك بهشت» به شمار می‌رود. كاربران می‌توانند تا ۱۵ ارديبهشت‌ماه با مراجعه به سايت سازمان اردويی راهيان نور سپاه روح الله استان مركزی، markazi.koolebar.ir وبلاگ خود را به ثبت برسانند.

 

معرفی مؤسسه مجازی «ام‌ الكتاب»؛ مركز تحقيقات تخصصی قرآن كريم

گروه فضای مجازی: مؤسسه مجازی ام‌ الكتاب ـ مركز تحقيقات تخصصی قرآن كريم ـ در فضای مجازی با اهدافی چون گردآوری و آماده‌سازی اطلاعات قرآنی اعم از كتاب‌ها، مقالات، پايان‌نامه‌ها، دوره‌های تلاوت‌ صوتی و تصويری و تمامی اطلاعات قرآنی مورد نياز محققان فعاليت می‌كند.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، مؤسسه مجازی ام‌الكتاب «مركز تحقيقات تخصصی قرآن كريم» با حجم اطلاعات بالغ بر 350 گيگابايت و ثبت شده در اينترانت سراسری تبيان يكی از سه پايگاه اينترنتی پربازديد اينترانت مذهبی به شمار می‌رود.

گفتنی است مؤسسه ام‌الكتاب به دستور آيت‌الله امامی دامت‌بركاته، پس از آغاز به كار در رمضان المبارك 1425، حاصل تحقيقات تخصصی خود را بر روی پايگاه اينترنتی‌اش به عموم عرضه داشته است.

از جمله اهداف راه‌اندازی اين پايگاه گردآوری و آماده‌سازی اطلاعات قرآنی اعم از متون كتاب‌ها، مقالات، پايان‌نامه‌ها، دوره‌های تلاوت‌ صوتی و تصويری و تمامی اطلاعات قرآنی مورد نياز محققان، پژوهشگران و علاقه‌مندان قرآن كريم، كتب و منابع مرجع در پژوهش‌ها، ارائه اطلاعات جانبی اعم از اخبار، داستان‌ها، مقالات، چهره‌های قرآنی و فايل‌های مخصوص كودكان و چند زبانه كردن پايگاه اينترنتی مؤسسه است.

يكی از بخش‌های پايگاه ommolketab.ir جستجوی قرآنی است كه در اين بخش، جستجو به روش‌های گوناگون ممكن است؛ جستجو براساس نام سوره و شماره آيه كه در اين حالت كاربر پس از انتخاب نام سوره و شماره آيه به صفحه اختصاصی آيه، هدايت می‌شود.

در بخش جستجوی واژه‌ای در آيات و ترجمه قرآن، كاربر می‌تواند به صورت واژه‌ای در متن معرب قرآن، متن بدون اعراب قرآن و يا ترجمه فارسی قرآن كاوش كند. پس از انتخاب يكی از اين سه حالت و ثبت واژه در موتور جستجو، آياتی كه حاوی واژه مورد نظر باشند ليست شده و پس از انتخاب يكی ار آن‌ها، كاربر به صفحه اختصاصی آيه هدايت می‌شود.

همچنين، جستجوی واژه‌ای و موضوعی منابع، جستجو در تفسيرهای نمونه و الميزان، جستجوی تخصصی در مقالات قرآنی كه در اين حالت جستجو كاربر می‌تواند در عناوين، نام نويسنده، تاريخ درج و متون مقالات را جستجو كند. جستجوی تخصصی در داستان‌های قرآنی كه در اين حالت، كاربر می‌تواند در عناوين، نام نويسنده يا گردآورنده، تاريخ درج و متون داستان‌ها جستجو كند.

گفتنی است دانلود فايل‌های قرآنی در بخشی از پايگاه اينترنتی ام‌الكتاب قرار دارد كه از فايل‌های گوناگون قرآنی تهيه شده و جهت استفاده عموم به رايگان برای دانلود قرار داده شده است كه به عنوان نمونه می‌توان به دوره كامل ترتيل قرآن كريم به تفكيك سوره، دوره كامل ترتيل قرآن كريم به تفكيك اجزاء، تصوير‌های پس زمينه با مضامين قرآنی، داستان‌های انيميشن قرآنی مخصوص كودكان و نوجوانان و … اشاره كرد.

شايان ذكر است برخی ديگر از امكانات سايت ام‌الكتاب همچون، استفاده بهينه از امكانات پايگاه اينترنتی ام‌الكتاب، صفحه‌های يادداشت و ويرايش و صفحه‌های چاپ و ذخيره ‌محلی است كه كاربران ويژه دارای سطح دسترسی نامحدود به اطلاعات هستند و امكان جستجوهای تخصصی نيز در اختيار آن‌ها است.
«مؤسسه مجازی ام‌الكتاب» مركز تحقيقات تخصصی قرآن كريم

سایت مشاوره زندگی بهتر با رویکرد دینی

معرفي سايت

معرفي سايت

صحیفه سجادیه ان لاین

معرفي سايت

آموزش تجوید قرآن کریم

معرفی سایت

قائم

قائم- پایگاه جامع مهدویت
http://www.ghaaem.ir

رسول نور (ص)

پایگاه رسول نور (ص) حاوی قسمت هایی مانند سخنان پیامبر (ص) تاریخ پیامبر (ص) نبوت و مباحث کلامی سیره پیامبر (ص) در آیینه قرآن و اهل بیت و … می باشد.
http://rasoolnoor.com

سایت تخصصی حضرت امام حسین

اولین سایت تخصصی حضرت امام حسین (ع )و حضرت علی اصغر
http://emamhossein.com

سایت حرم امام رضا

سایت پخش زنده از حرم امام رضا
http://www.imamreza.tv/index.htm

معرفی سایت

پایگاه اطلاع رسانی غدیر



سایت اطلاع رسانی غدیر مطالبی در مورد قرآن،حدیث، پیام پیامبران،امام علی(ع)،علوم اسلامی و دیگر مطالب مربوطه دارد.
http://www.ghadeer.org


دفتر مقام معظم رهبري


در اين پايگاه زندگينامه ، ديدگاه ها و وصيت نامه امام خميني (ره ) ، زندگينامه ، پيام ها و سخنراني هاي آيت الله خامنه اي همراه با توضيح المسائل حضرت امام خميني ( ره ) و ترجمه فارسي اجوبة الاستفتائات جلد …
http://www.wilayah.org


دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم



اين پايگاه وابسته به دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم است و در زمينه علوم ديني ، معارف اسلامي ، احاديث معصومين (ع) ، احکام و قرآن بطور کامل ارائه مطلب مي نمايد .
http://www.balagh.net

معرفی وبلاگ

معرفی سایت(کتابخانه های مجازی)

کتابخانه الکترونیکی رایگان


دانلود کتاب الکترونیک فارسی ( Ebook رایگان )
http://www.txt.ir




کتابخانه مجازی فاطمیه


کتابخانه مجازی فاطمیه-وابسته به مرکز پاسخ گویی به شبهات فاطمیه
http://fatimalib.com



سایت irbook


دانلود کتب آموزشی مختلف
http://irbook.ir



کتاب فروشی فردا


کتاب فروشی فردا-خرید اینترنتی هر گونه کتاب
http://www.fardab.com


معرفی سایت

شهر حديث –طرح نو در احاديث اهل بيت (ع)
http://www.hadithcity.com/default.aspx




پايگاه اطلاع رساني حديث
http://www.14masoomin.com/





جستجوگر پايگاههاي شيعه

اين پايگاه وابسته به شبکه اطلاع رساني جستجوگر پايگاه هاي شيعه است که کار اصلي آن راهنمايي و ارجاع کاربران به موضوع مورد نظرشان در شبکه هاي شيعي است .
http://www.shiasearch.net