بازدید از تخت فولاد اصفهان

بازدید از تخت فولاد اصفهان

مدرسه علمیه زهرا ی مرضیه سلام الله علیها اصفهان در روز پنج شنبه اقدام به برگزاری اردوی  بازدید از تخت فولاد نمود.

این اردو که با توضیحات سرکار خانم ارغوان ممتاز پور در تکیه های کازرونی و سید العراقین ومیرفندرسکی آغاز شد، با سخنرانی استاد بزرگوار جناب آقای علی کرباسی زاده ؛ رئیس و مسئول خانه حکمت اصفهان و  عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان در تکیه خاتون آبادی پایان یافت.

در این بازدید طلاب با سبک و سیره زندگی علمایی چون سید محمد مهدی و سید محمد باقر درچه ای، آیت الله گزی، آیت الله حسینعلی صدیقین، آیت الله شیخ محمد باقر صدیقین، آیت الله سید العراقین و نهایتا  سید اسماعیل خاتون آبادی و فرزندانشان آشنا شدند.

همچنین طلاب با شاگردان، اساتید و تألیفات این بزرگان آشنا شده و همچنین مشاهیر و بزرگانی چون علی اکبر معمار که از معماران مسجد امام اصفهان که در میدان نقش جهان واقع است؛ آشنایی اجمالی پیدا کردند.

در تکیه خاتون آبادی، طلاب ازمحضر استاد کرباسی زاده استفاده کرده و در مورد شخصیت خاتون آبادی  پای درس استاد نشستند. استاد اشاره کرد: که سید اسماعیل خاتون آبادی که با دو واسطه به میر فندرسکی می رسیدند و از شاگرد شاگردان میر محسوب میشدند.حدود چهل تألیف در مورد حدیث شناسی، تفسیر، اخلاق وفلسفه داشته اند و به دستور شاه عباس امامت جماعت و امام جمعه مسجد شاه که هم اکنون به مسجد امام معروف است؛ شدند. خاتون آبادی در اواخر عمر شریفشان به تخت فولاد نقل مکان کردند و در  تکیه خاتون آبادیها ساکن شدند و از مردم و جامعه دوری کرده و برای خود قبری حفر کرده بودند و در آن جا قرآن و نماز می خوانند ولی در عین حال تدریس و تألیفاتشان ادامه داشت به طور مثال نعمت الله جزایری که از بزرگان حدیث هستند در این تکیه تلمذ کرده بودند و از محضر سید اسماعیل کسب فیض کردند.

علی کرباسی زاده ادامه داد که در بهمن ماه 97 قرار است کنگره ای به نام خاتون آبادی در دانشگاه اصفهان برگزار شود و از آثار و تألیفات ایشان که به همت اساتید خانه حکمت اصفهان گردآوری شده رونمایی شود. وی از کلیه طلاب بازدید کننده دعوت کرد تا در این کنگره شرکت نمایند.

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.