برگزاری جلسه اخلاق

برگزاری جلسه اخلاق

مدرسه علمیه زهرای مرضیه سلام الله علیها جلسه ای اخلاقی با حضور استاد و مشاوره مدرسه سرکار خانم حوا بهرامی برگزار نمود.

این جلسه که با استقبال خوب طلاب مواجه شد و در رابطه با شئون طلبگی و رعایت مسائل پیرامون طلاب خواهرایراد سخن شد بسیار مفید و جذاب بود .

استاد بهرامی بیان داشت: دین اسلام که با پیامبری نبی مکرم چهارده قرن پیش ظهور و بروز کرد همواره نیازمند حفظ و نگهداری است و اگر نگهدارنده های دین نبودند چه بسا تا کنون دین از دست رفته بود. اولین نگهدارنده دین خود وجود مقدس نبی مکرم بودند که بسیار اخلاقمدارانه عرصه های دین باوری مردم را تقویت می کردند و هر جا که احساس می کردند دین در بین مردم کمرنگ و بی رونق شده با همان رفتار و منش محمدی ورود می کردند. پس از پیامبر رحمت، امامان دوازده گانه میراث دار و نگاهبان اصلی دین بودند و لذا به هر قیمتی که بود ریشه و بن دین را حفظ می کردند.

وی افزود: روایت معروف پیامبر در مورد امام حسین علیه السلام که حسین منی و أنا من حسین نشان دهنده ی همین  امر است.چرا که حسین علیه السلام قطعا از وجود پر برکت آقا رسول الله بودند ولی اینکه پیامبر از وجود آقا امام حسین علیه السلام باشند به گونه ای توجیه خواهد شد که سید الشهدا نگهدارنده ی دین جدشان بودند  و خون خود و یارانشان را در جهت حفظ دین دادند. هنوز هم جلسات احیا کننده دین همان روضه های آقا ابا عبدالله الحسین علیه السلام است.

خانم بهرامی ادامه داد: لیکن در عصری که ولی و مولایمان صاحب الزمان در غیبت به سر می برند به نظر می رسد نگهدارنده های اصلی جیره خوران ولی عصر یا همان طلاب می باشند و لذا وظیفه خطیر حفظ و صیانت از دین به عهده ی طلاب است

وی افزود: طلابی که میراث دار بزرگ دین محسوب میشوند بایستی شئونات این میراثداری را رعایت کنند. وقتی طلبه از لحاظ پوشش یا اخلاق طلبگی و یا زی طلبگی هیچ سخنیتی با روح دین ندارند نمی توانند حافظ و پشتیبان دین باشند دین وقتی نگهداشته میشود که حافظان آن تمام اصول دین را به درستی رعایت کنند. پس ما به عنوان بزرگترین نگهدارنده و میراث داران شیعه بایستی هر روز و هر زمان به تمام رفتارمان دقت و تأمل کنیم و مراقب باشیم که هیچ عمل منافی شئون طلبگی انجام ندهیم چرا که مولا و سرورمان حضرت ولی عصر روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداه به ما جیره خوارانش نگاه میکند و از ما توقع دارد که وظیفه نگهداری دین را به نحو احسن انجام دهیم و خدایی نکرده به جای نگهدارنده بودن در دین از بین برنده دین نباشیم.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.