برگزاری نشست اخلاقی با حضور حاج آقا شیخ جعفر ناصری زید عزّه

برگزاری نشست اخلاقی با حضور حاج آقا شیخ جعفر ناصری زید عزّه

برگزاری نشستی اخلاقی با موضوع  وظیفه زن برای بازیافت هویت درست دینی و با سخنرانی جناب آقای حاج شیخ جعفر ناصری فرزند خلف آیت الله ناصری حفظه الله تعالی

 نشست اخلاقی با موضوع هویت دینی و با سخنرانی «حاج آقا  شیخ جعفر ناصری» استاد و مدیر حوزه علمیه صاحب الزمان و مسئول بنیاد علمی فرهنگی هاد، با حضور کادر، اساتید و طلاب در مدرسه علمیه خواهران زهرای مرضیه اصفهان برگزار شد.

آقای ناصری در ابتدای سخنان خود با اشاره به آیاتی که در مورد حضرت آسیه است فرمودند فرعون که خودش را خدا نامیده بود و همه به او سجده می کردند همسری موحد داشت چراکه به واسطه ی  شناخت درست هویتی هیچگاه به فرعون ایمان نیاورد و دست از خدا پرستی بر نداشت و لذا زنان توان و قوه ی این را دارند که با تمام مشکلات و موانع ایمانشان را حفظ کنند به شرطی که هویت خود را شناخته و به این شناخت پایبند باشند .

وی افزود اینکه در شرایط کنونی ،جامعه ازلحاظ معنوی خیلی ضعیف شده ومردم ثبات دینی درست ندارند و زندگیها مشوش است. به دلیل عدم ارتباط و توجه  به قلل اخلاق و معنویت که در خانم ها وجود مقدس فاطمه زهرا سلام الله علیها و در آقایان وجود مقدس نبی مکرم صلی الله علیه و آله و سلم است به طوری که اکنون حتی غیر شیعیان به این نتیجه رسیدند که باید یک دوره معارف رسول خدا را از منابع شیعی مرور کنند چون با منابع خودشان به دست انداز خوردند.

استاد اخلاق اضافه کرد: مشکل ما این است که باور نداریم؛ نمونه های قرانی را کار نکردیم؛ مسائل تربیتی ما جای کار دارد؛مشکل ماضعف درنظم، صبوری، شرح صدر، ساماندهی ، است.

وی خاطر نشان کرد: مجموعه های علمی باید متولی متقن کردن مسائل زندگی مردم باشند فرصت هایی را ما به عنوان مجموعه فرهنگی از دست می دهیم ودشمن می آید وهویت ما را می دزد.

استاد اشاره کرد: بابد با صبوری و کار فرهنگی به زن مسلمان هویت داد؛  زن مسلمان  با ارزش و احترام است. لازمه ی این احترام این است که زنان  لطافت خود را با رعایت شئون اسلامی حفظ کنند زبان دین نسبت به زن هویت بخشی و رساندن زن به قله است هنگامی که زن هویت فردی پیدا کرد هویت خانوادگی خواهد یافت و در اثر این هویت ها جامعه هویت جمعی می یابد که نمونه ی بارز آن را در پیاده روی اربعین می توان دید. که درمیان همه ی جوامع این هویت بی نظیر است به گونه ای که حتی دراجتماع حج هم چنین نظم و هویتی دیده نمیشود. این  التزام به دینداری با مشکلات و سختی همراه است ولی هویتی که دینمداری و تقید به احکام اسلامی به انسان می دهد؛ تحمل مشکلات را برایش راحت تر می کند.

ایشان درپایان فرمودند: زن وقتی به باور و هویت رسید حتی اگر ازدواج موفق نداشته باشد نیز می تواند مانند پیامبران پای این زندگی صبوری کند وزندگی را سامان دهد. حتی با سکوت ، پر حرفیها و بدگوئی ها را جهت دهد و فرزندان و همسر خود را به سعادت و خیر برساند. پس هیچ چیز بهتر از هویت و یافتن باور نیست. اما باید مراقب بود در مسیر بی پایان علم دچار شخصیت کاذب نشویم و هویت جعلی پیدا نکنیم.

برگزاری نشست اخلاقی با حضور حاج آقا شیخ جعفر ناصری زید عزّه
برگزاری نشست اخلاقی با حضور حاج آقا شیخ جعفر ناصری زید عزّه
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.