برگزاری نشست اخلاقی با موضوع اخلاق الهی و با سخنرانی حاج آقا مرتضوی پناه استاد اخلاق

برگزاری نشست اخلاقی با موضوع اخلاق الهی و با سخنرانی حاج آقا مرتضوی پناه  استاد اخلاق

نشست اخلاقی با موضوع «اخلاق الهی» و با سخنرانی « حاج آقا مرتضوی پناه  » استاد و مبلغ حوزه، با حضور کادر، اساتید و طلاب در مدرسه علمیه خواهران زهرای مرضیه اصفهان برگزار شد.

استاد در ابتدا با اشاره به روایت پیامبر عظیم الشأن  که فرمودند: تخلقوا باخلاق الله به خلق خداوند متخلق باشید؛ بیان داشت که صفات هزارگانه خداوند در دعای جوشن کبیر آمده است و با مطالعه دقیق و درست این دعا می توان به شناخت اخلاق خدا دست یافت.

وی با اشاره به اینکه خداوند محسن است، بیان کرد که یکی از صفاتی که انسان را خدائی می کند صفت احسان است. همچنین خداوند اظهر الجمیل است یعنی خوبی ها بندگان را می پراکند  بایستی با بازگویی خوبیهای بندگانش به این صفت خدائی خود را بیارائیم. صفت مهم دیگری که در جامعه ی کنونی بسیار کمرنگ شده، حیاست که باریتعالی واجد این صفت است. وی در تأئید این مطلب با اشاره به روایتی بیان کردکه خداوند حیا می کند ،شخصی که برروی کفنش دعای جوشن کبیررا نوشته است، عذاب کند.

وی افزود که تمام صفات باریتعالی قابل کسب برای انسانهاست به غیر از دوصفت که فقط مخصوص ذات اقدس الهی است: 1- منت گذاشتن 2- تکبر

استاد به طلاب توصیه کردند که به واسطه پذیرفتن ولایت امیر المؤمنین و قرار گرفتن در مسیرکسب بهترین علوم که علم محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم است؛ خداوند را شاکرباشند چرا که بهترین علوم طبق روایات علم الادیان و علم الابدان است.

این استاد اخلاق در پایان با اشاره به صحبت جناب لقمان فرمودند: در زندگی دو چیز را فراموش کن:1- خوبی که به دیگران می کنی 2- بدی که دیگران به تو می کنند.

و دو چیز را فراموش نکن: 1- خدا 2- مرگ

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.