موضوع: "حجاب و عفاف"

چادر من و نگاه شوهرت


داشتم سجاده آماده می کردم برای نماز، همین که چادر مشکی ام را از سر برداشتم تا چادر نماز بر سر کنم گفت:

این همه خودت را بقچه پیچ می کنی که چی؟

بر گشتم به سمت صدا،دختری رادیدم ک درگوشه ی نمازخانه نشسته بود.

پرسیدم: با منی؟

گفت: بله! با تو ام و همه ی بیچاره های مثل تو که گیر کرده اید توی افکار عهد عتیق! اذیت نمیشی با این پارچه ی دراز دور و برت؟ خسته نمیشی از رنگ همیشه سیاهش؟

تا آمدم حرف بزنم گفت: نگاه کن ببین چقدر زشت میشی ، چرا مثل عزادارها سیاه می پوشی؟ و بعد فقط بلدید گیر بدید به امثال من.

خندیدم و گفتم: چقدردلت ﭘُربود دوست من!هنوزاگرحرف دیگری مانده بگو.
اذیت نمیشی با این پارچه ی دراز دور و برت؟ خسته نمیشی از رنگ همیشه سیاهش؟

خنده ام را که دید گفت: نه! حرف زدن با شماها فایده ندارد.

گفتم: شاید حق با تو باشه عزیزم. پرسیدم ازدواج کردی؟ گفت: بله.

گفتم من چادر را دوست دارم. چادر؛ مهربانیست.

با سرزنش نگاهم کرد که یعنی تو هم مثل بقیه ای…

گفتم: چادر سر می کنم، به هزار و یک دلیل. یکی از دلایل چادر سر کردنم حفظ زندگ ِتوست!!

با تعجب به چهره ام نگاه کرد.

پرسیدم با همسرت کجا آشنا شدی؟ گفت: فلان جا همدیگر را دیدیم، ایشان پیشنهاد ازدواج داد، من هم قبول کردم.

گفتم خوب؛ خدا قبل از دستور دادن به من که خودم را بپوشانم به مرد ها می گوید؛ غض بصر داشته باشید یعنی مراقب نگاهتان باشید.

تکلیف من یک چیز است و تکلیف مردان یک چیز دیگر. این تکالیف مکمل هم اند،

یعنی اگر مردی غض بصر نداشت و زل زد به من، پوشش من باید مانع و حافظ او باشد،

و من اگر حجاب درست و حسابی نداشتم، غض ِ بصر مرد و کنترل نگاهش باید مانع و حافظ من باشد.

همسر تو، تو را “دید"، کشش ایجاد شد، و انتخابت کرد.

کجا نوشته شده است که همسرت نمی تواند از تماشای زنانی غیر از تو لذت ببرد، وقتی مبنای انتخاب برای او نگاه است؟!

گفت: خوب… ما به هم تعهد دادیم.

گفتم: غریزه، منطق نمی شناسند، تعهد نمی شناسد. چه زندگی ها که به چشم خودم دیدم چطور با یک نگاه آلوده به باد فنا رفت.من چادر سر می کنم، تا اگر روزی همسر تو به تکلیفش عمل نکرد، و نگاهش را کنترل نکرد، زندگی تو، به هم نریزد.همسرت نسبت به تو دلسرد نشود. محبت و توجه اش نسبت به تو که محرمش هستی کم نشود.من به خودم سخت می گیرم و در گرمای تابستان زیر چادری که بیشتر شبیه کوره است از گرما هلاک می شوم،زمستان ها زیر برف و باد و باران برای کنترل کردن و جمع و جور کردنش کلافه می شوم، بخاطر حفظ خانه و خانواده ی تو.
زمستان ها زیر برف و باد و باران برای کنترل کردن و جمع و جور کردنش کلافه می شوم، بخاطر حفظ خانه و خانواده ی تو.

من هم مثل تو زن هستم. تمایل به تحسین زیبایی هایم دارم.من هم دوست دارم تابستان ها کمتر عرق بریزم، زمستان ها راحت تر توی کوچه و خیابان قدم بزنم.من روی تمام این علاقه هاخط قرمز کشیدم،تا به اندازه سهم خودم حافظ ِ گرمای زندگی تو باشم.

سکوت کرده بود.

گفتم؛ راستی… هر کسی در کنار تکالیفش، حقوقی هم دارد.حق من این نیست که زنان ِ جامعه ام با موهای رنگ کرده ی پریشان و صد جور جراحی ِ زیبایی فک و بینی و کاشت گونه و لب و آنچه نگفتنی ست.چشم های همسر من را به دنبال خودشان بکشانند.حالا بیا منصف باشیم. من باید از شکل پوشش و آرایش تو شاکی باشم یا شما از من؟

بعد از یک سکوت طولانی گفت؛

هیچ وقت به قضیه این طور نگاه نکرده بودم … راست می گویی…
منبع
حجاب نیوز

منبع : چادر من و نگاه شوهرت | حجاب برتر


نرم افزار حجاب از دیدگاه قرآن + دانلود


حجاب در قرآن کریم نرم افزاری است که دیدگاه حجاب را از نظر قرآن کریم بیان می کند. این نرم افزار مورد علاقه بیشتر کاربران قرار گرفته است.

برای ایجاد فرهنگ حجاب و پوشش مناسب در جامعه، باید ابتدا پایه های اعتقادی و بینش افراد رانسبت به این موضوع، محکم کنیم و این یعنی نهادینه سازی باورهای درست و فرهنگ سازی دقیق.

نرم افزار حجاب در قرآن یک نرم افزار بسیار زیباست که حجاب و دانستنی ها حجاب را بیان می کند و می‌گوید که جایگاه حجاب در قرآن چگونه است. این نرم افزار در مورد حجاب دانستنی های قرار داده است که بسیار عجاز آور است.

دانلود
• حجم: ۵۱۹ کیلوبایت
• اجرا در: اندروید ۲.۱ و بالاتر


حجاب و معانی آن به همراه دو بعدی که حجاب دارد

حجاب، به معنای پوشش اسلامی بانوان، دارای دو بُعد ایجابی و سلبی است. بُعد ایجابی آن، وجوب پوشش بدن و بُعد سلبی آن، حرام بودن خودنمایی به نامحرم است؛ و این دو بُعد باید در کنار یکدیگر باشد تا حجاب اسلامی محقق شود.

حجاب در لغت به معنای مانع، پرده و پوشش آمده است . استعمال این کلمه، بیش‎تر به معنی پرده است. (در قرآن این کلمه در هشت مورد به کار رفته که بیش‌تر به معنای حاجز، مانع، حایل و پرده است.)

این کلمه از آن جهت مفهوم پوشش می‎دهد که پرده، وسیله‎ی پوشش است، ولی هر پوششی حجاب نیست؛ بلکه آن پوششی حجاب نامیده می‎شود که از طریق پشت پرده واقع شدن صورت ‎گیرد. (استاد مطهری، مسئله‌ی حجاب، ص ۷۸)

در این نوشتار مراد ما از حجاب، پوشش اسلامی است، و مراد از پوشش اسلامی زن، به عنوان یکی از احکام وجوبی اسلام، این است که زن، هنگام معاشرت با مردان، بدن خود را بپوشاند و به جلوه‎گری و خودنمایی نپردازد.

بنابراین، حجاب، به معنای پوشش اسلامی بانوان، دارای دو بُعد ایجابی و سلبی است. بُعد ایجابی آن، وجوب پوشش بدن و بُعد سلبی آن، حرام بودن خودنمایی به نامحرم است؛ و این دو بُعد باید در کنار یکدیگر باشد تا حجاب اسلامی محقق شود؛ گاهی ممکن است بُعد اول باشد، ولی بُعد دوم نباشد، در این صورت نمی‎توان گفت که حجاب اسلامی محقق شده است.

ادامه »

چشم ها را باید بست

قال رسول الله (صلّی الله علیه و آله):

«اَلنَّظَرُ سَهْمٌ مَسموُمٌ مِنْ سِهامِ اِبْليسَ‌ فَمَنْ تَرَكَها خَوْفاً مِنَ اللهِ اَعطاهُ اللهُ ايماناً يَجِد حَلاوَتَهُ في قَلْبِه»

نگاه به (نامحرم) یكی از تیر های زهر آلود شیطان است، هر كس از ترس خدا آن را ترك نماید، خداوند ایمانی به او عطا فرماید كه شیرینی آن را در دل خویش بیابد.

 

روایت یك مادر آمریكایی/"عالیه" با حجاب شد، چون "آزادی دیگری" کشف کرد

پیوند: http://reihane.ir/?part=news&inc=news&id=1727

مامان برام روسری بخر!

نُه سال پیش، در اتاق نشیمن خانه ام در «كارولینای شمالی»، دختر شیرخوارم را با موسیقی كودكانه ای می رقصاندم كه در دهه ۷۰ رایج بود و من در دوران كودكی همه اشعارش را كه درباره مدارا با دیگران و تساوی زن و مرد بود، حفظ كرده بودم. همسر لیبیایی تبارم اسماعیل، او را در آغوش می گرفت و ساعتها در ایوان خانه با صدای غژ و غژ صندلی راحتی آهنی تكانش می داد و برایش آوازهای قدیمی عربی می خواند.

او همچنین دخترمان را پیش شیخی مسلمان برد تا در گوش های نرم و كوچولویش اذان و اقامه بخواند. چشمان قهوه ای و مژه های ناز و مشكی دخترم به پدرش رفته بود و پوست شیرقهوه ای اش در آفتاب تابستان خیلی زود به تیرگی می زد. اسم دخترمان را «عالیه» گذاشتیم ـ كه در عربی به معنای «بلندمرتبه» است ـ و با هم توافق كردیم كه وقتی بزرگ شد، از بین فرهنگ های كاملاً متضاد ما، هر كدام را كه خودش خواست، انتخاب كند.

خیالم از این تصمیم راحت بود و شك نداشتم كه دخترم زندگی مرفه آمریكایی من را به فرهنگ اسلامی و لباسهای پوشیده سرزمین پدرش ترجیح خواهد داد. پدر و مادر اسماعیل در خانه سنگی محقری در كوچه ای كثیف و پر پیچ و خم در حومه طرابلس زندگی می كنند. بر دیوارهای این خانه، به جز آیاتی از قرآن كه بر روی چوب حك شده، هیچ نقش و نگاری وجود ندارد. فرش اتاقها هم فقط تشكچه هایی است كه شبها تایشان می زنند و به عنوان تختخواب استفاده می كنند.

اما پدر و مادر من در خانه ای مجلل در «سانتافه»، مركز ایالت «نیومكزیكو»، زندگی می كنند كه سه پاركینگ، تلویزیونی صفحه تخت با صدها كانال، یخچالی پر از غذاهای سالم و طبیعی و یك كمد پر از اسباب بازی برای نوه ها دارد. تصور می كردم كه عالیه هم مثل خودم اهل خرید از فروشگاه های زنجیره ای معروف Whole Foods باشد و از انبوه هدایای زیر درخت كریسمس خوشش بیاید، ولی در عین حال لحن آهنگین زبان عربی، باقلواهای عسلی كه اسماعیل با دست خالی درست می كند، و حنابندی پاهای خاله اش را كه هنگام سفر به لیبی دیده بودم، تحسین می كردم. هیچ وقت فكر نمی كردم كه عالیه فریب حجاب دختران مسلمان را بخورد!

تابستان سال قبل در جشن عید فطر شركت كردیم كه در پاركینگ پشت مسجد نزدیك خانه مان برگزار شده بود. بچه ها روی وسایل بازی جست و خیز می كردند و ما پدر و مادرها هم زیر سایبانی پلاستیكی نشسته بودیم و مگس ها را از روی بشقابهای مرغ سوخاری، برنج و باقلوا می پراندیم.

من و عالیه داشتیم در نمایشگاهی دور می زدیم كه به مناسبت عید بر پا شده بود و چیزهایی مثل سجاده، حنا و لباسهای اسلامی عرضه می كرد. به قسمت روسری ها كه رسیدیم، عالیه رو به من كرد و با خواهش بسیار گفت: «مامان! یكی برام بخر.»

دخترم شروع كرد به برانداز كردن روسری ها كه مرتب روی هم چیده شده بودند و فروشنده كه خانمی سیاه پوست و سر تا پا مشكی پوش بود، به عالیه لبخندی زد. مدتی بود كه عالیه به دختران مسلمان هم سن و سالش با دیده تحسین و احترام می نگریست. دلم به حالشان می سوخت كه حتی در گرم ترین روزهای تابستان دامن های بلند و لباسهای آستین دار می پوشیدند، چون بهترین خاطرات دوران كودكی ام مربوط به زمانی می شد كه با پوشیدن لباسهای برهنه، می گذاشتم پوستم آفتاب بخورد… ولی عالیه به حال آن دختران مسلمان غبطه می خورد و از من خواسته بود برایش مثل لباسهای آنها بخرم. حالا دلش روسری هم می خواست!

پیشتر بهانه می آوردم كه در بازارچه نزدیك خانه از آن روسری ها گیر نمی آید، ولی حالا روسری ها جلوی چشم عالیه بودند و او می خواست با ۱۰دلار از پول توجیبی خودش روسری سبز سیری را بخرد كه محكم در دست گرفته بود. سرم را به علامت مخالفت كامل تكان دادم، ولی ناگهان یاد قراری افتادم كه با اسماعیل گذاشته بودیم. بنابراین دندان هایم را از خشم به هم فشردم و روسری را خریدم، به این خیال كه عالیه خیلی زود آن را كنار می گذارد.

ادامه »

یک حدیث جواب تمام تردیدهایم را داد‏

مي خواهم يك بار با دقت و رها از عادت هميشگي ببينم، چشمهایم را می گشایم و به آنی خشکم می زند! چه دنیای رنگینی شده؛ چرا همه مي كوشند جسمشان را زيباتر نشان دهند و نگاه ها را به سوی خود جلب می کنند. بیشتر که دقت می کنم می بينم عده ای چه “بی پروا” تلاش مي كنند ظاهرشان را نشان دهند! و من نیز گویی در میان آنانم!

“بي پروا” نه! زیادی مثبت است! بگذار به دنبال واژه ي مناسبتري باشم، نه بگذار به دنبال خودم باشم! خودم…

بگذار مرور کنم خودِ خودِ فراموش کرده ام را. بگذار بگویم از نشان دادن پوسته برونم را؛ جلوه گری ام را؛ صورت نقاشی کرده ام را…

از خودم مي پرسم چرا؟! اين همه وقت گذاشتن و وسواس داشتن براي كاري كه چه بخواهم چه نخواهم نهايت موفقيتش اين مي شود كه دلي را كه متعلق به من نيست بلرزانم؟ ارزش من آیا واقعا در این است؟ نجابت من این است؟ً نه اینطور نمی شود من براي اين كارها آفريده نشدم

می خواهم پناهي بیابم ، تا آرام کنم دل بی قرارم را. به کجا بروم؟! دانشجوام. شنیده ام جايي در دانشگاه هست که اگر نفس تو مخلصانه باشد، آنجا مرید آستان حق خواهی شد. به بسیج می آیم و شروع می کنم. چه زیباست همپای مشتاقان به پیش رفتن! و چه سریع مشغول می شوم و قوی می گردم و شهره می شوم. ناگهان اما موجی به سویم می آید و مرا نیز با خود به زیر می برد! آنجا می شنوم: “اینجا چادر عَلَم است، پرچم است، ” آه از نهادم برمی خیزد. قبول دارم بدون عَلَم نمي شود…

ادامه »

طغیان فرزند نامشروع در اپلیکیشن‌های اندروید تلفن همراه

برخی کشورها برای ازدواج و بچه‌داری جایزه می‌گذارند و برخی سیاست‌های سوبسیدی برای خانواده‌هایی قرار داده‌اند که گرایش به بچه‌داری دارند اما آنچه امروز در فضای مجازی تامین‌کننده این نیاز فطری بشر غربی شده، موجودی تخم‌مرغی، قهوه‌ای رنگ، آرام و با چشمان بزرگ است که مظلومانه به والدینش نگاه می‌کند.

«پو» (pou)که بازی برای گوشی و تبلت با سیستم‌عامل‌های اندروید و‌ ای‌او‌اس و… است که طراحی و فرآیند آسانی دارد. فرزندی مجازی که وقتی مادر یا پدرش شدی، دیگر همه مسؤولیتش بر گردن تو است. باید سر وقت به او غذا بدهی، سر وقت با او بازی کنی، بخوابانی‌اش، تمیزش کنی و… .


pou درحال ازدواج

رفته رفته که این فرزند مجازی بزرگ‌تر شد؛ با جمع‌آوری سکه می‌توانی برایش خرید کنی و توقعاتش را برآورده کنی و خلاصه هر کاری که می‌شود برای یک بچه انجام داد!

حقیقت آن است که هر پاسخ برای جواب به یک مساله داده می‌شود و «پو» راه‌حل مساله فرزند برای جامعه بی‌فرزند غربی بود. جامعه غربی که امروز بشدت با تکنولوژی عجین است و از سویی بنیان خانواده در آن تقریبا از بین رفته، حس فطری والد بودنش را با پو تجربه می‌کند اما از آنجا که شارش تکنولوژی بدون سواد رسانه‌ای در کشور ما بالا است، بسیاری از افراد درگیر این بازی مجازی شده‌اند و زندگی واقعی خود را فراموش کرده‌اند. در مسیر بزرگ شدن پو، والدینش حاضر به هر کاری می‌شوند، قمار، بی‌خوابی، انزوا و حتی در خانواده ایرانی که فرزند واقعی نیز وجود دارد، فرزند فراموش می‌شود چرا که فکر و ذهن زن و مرد می‌شود این «فرزند مجازی»! خطرناک‌تر از آن عجین شدن کودکان 6 الی 15 ساله با این موجود مجازی است که انزوا و تجرد را از سن کودکی در آنها نهادینه می‌کند.

ادامه »

کشف حجاب و حیا زدایی پهلوی ها در نگاه رهبری

يکي از پليدترين توطئه‌هاي دشمنان اسلام در تاريخ معاصر، توطئه‌ي کشف حجاب است. که با عاملیت رضا‌خان قلدر و با حمايت و هدايت انگليسي‌ها آغاز شد این فرد بی سوادِ لاابالی و دور از معارف و تربیت دینی درصدد اجراي تز اسلام‌زدائي و جايگزيني ارزش‌هاي ليبراليستي در جامعه بود.

مقام معظم رهبری: تهاجم فرهنگی، مثل خودِ کار فرهنگی، اقدامِ آرام و بی سر و صدایی است. یکی از راههای تهاجم فرهنگی، این بوده است که سعی کنند جوانان مؤمن را از پایبندیهای متعصّبانه به ایمان، که همان عواملی است که یک تمدّن را نگه میدارد، منصرف کنند. همان کاری را که در اندلس، در قرنهای گذشته کردند. یعنی جوانان را در عالم، به فساد و شهوترانی و میگساری و این چیزها مشغول کردند. این کار، حالا هم انجام می گیرد.

يکي از پليدترين توطئه‌هاي دشمنان اسلام در تاريخ معاصر، توطئه‌ي کشف حجاب است. رضا‌خان- که با طرح کودتاي سوم اسفند ۱۲۹۹ و با حمايت و هدايت انگليسي‌ها بر سر کار آمد- درصدد اجراي تز اسلام‌زدائي و جايگزيني ارزش‌هاي ليبراليستي در جامعه بود.

از مهم‌ترين جلوه‌هاي اين طرح، پديده‌‌ي کشف حجاب بود. اقدامات رضاخان در اين جهت، واکنش و مخالفت‌هاي مردمي را به رهبري روحانيت باعث شد که از مهم‌ترين آن‌ها، مي‌توان به سرکوب قيام مسجد گوهرشاد و کشتار مردم مظلوم اشاره کرد.

شوراي فرهنگ عمومي كشور، ۲۱ تیر سالروز قيام مردم مشهد را عليه كشف حجاب، به عنوان روز عفاف و حجاب نام‌‌گذاري كرده است. قيام مردم مشهد و واقعه‌ي مسجد گوهرشاد در مقابله با كشف حجاب، مصداق بارز مبارزه با منكري است كه هنوز متأسفانه آثار شومش در كشور ريشه ‌كن نشده است.

قیام مسجد گوهرشاد مشهد خود موضوع و مناسبتی است که در درون آن موضوعات کمتر پژوهش شده ای وجود دارد.

مبارزات انقلابی اجداد پدری و مادری رهبر انقلاب

یکی از این موضوع ها نقش خاندان و نیاکان آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب از دو سو، هم پدری و هم مادری است، این دو خاندان، هر دو مبارز و موثر در تحولات سیاسی اجتماعی بوده‌اند که در ادامه اشاره ای کوتاه به آن کرده و سپس نگاهی خواهیم انداخت به بیانات مقام معظم رهبری و دیدگاه های ایشان درباره اقداماتی که رژیم پهلوی و خصوصا رضا خان قلدر برای کشف حجاب و حیا زدایی از جامعه اسلامی داشت.

خاندان پدری مقام معظم رهبری در آذربایجان در عرصه سیاسی اجتماعی حضوری موثر داشته‌اند؛ از آن جمله بزرگانی چون آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای پدر مقام معظم رهبری است. جالب آنکه عقدنامه شهید شیخ محمد خیابانی (داماد خاندان خامنه‌ای و «شوهر عمه» رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به حساب می‌آید.) در کتابخانه شخصی آیت‌الله خامنه‌ای موجود است. ضمن آنکه دست‌نوشته‌های آقا سید محمد پیغمبر (عموی رهبری) از فعالان دوره مشروطیت در آذربایجان نزد ایشان است.

آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای پدر مقام معظم رهبری

آیت‌الله خامنه‌ای از جانب مادر نیز در خاندانی جلیل‌القدر در عرصه علم و فقاهت و مجاهده قرار دارند. مادر معظم‌له فرزند آیت‌الله سید هاشم میردامادی معروف به نجف‌آبادی یا نجفی است. آیت‌الله سید هاشم نجف‌آبادی پدربزرگ آیت‌الله خامنه‌ای علاوه بر مقام علمی، عرفانی، زهد و تقوا در تحولات سیاسی - اجتماعی مشهد حضوری فعال داشت. از آن جمله حضور در قیام مسجد گوهرشاد است اما این حضور و شرکت کمتر مورد بررسی قرار گرفته است.بر اساس اسناد، در واقعه مسجد گوهرشاد آیت‌الله سید هاشم نجف‌آبادی دستگیر و به تهران اعزام می‌شوند و مدتی را در زندان به سر می‌برند.

مرور بیانات رهبر انقلاب درباره کشف حجاب رضاخانی

ادامه »

فستیوال بی حجابی در آتلیه ها

پیوند: http://www.hijabnews.net/vdcg3z9x.ak9w34prra.html

گسترش شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، ویچت و وایبر، برای هر کسی آب نداشت، برای صاحبان آتلیه های عکاسی نان داشت، کسانی که با همه گیری این شبکه های اجتماعی و در ادامه اپلیکیشن های تلفن همراه، با توسل به فوتو شاپ و روتوش، بازار داغی را در کسب و کار خود به راه انداختند.
به گزارش « تبیان» شبکه اجتماعی فیس بوک در کنار کارکردها ارتباطی، مولفه دیگری را هم به زندگی اجتماعی آدم های این دوره اضافه کرد ، آلبومی از عکس های دخترکانی که با توسل به هفت قلم آرایش و شینیون و اکستنشن و عمل های جراحی قاب دوربین های عکاسان آتلیه ها ژست گرفته اند و در نهایت تصاویری که با هزار فن از فوتوشاپ و روتوش سعی در زیباسازی چهره های اولیه داشته است، در مقابل دیدگان عموم قرار داده اند.

گذشت آن روزگاری که خانم های عکس های خودشان را در هفت پستو پنهان می کردند تا مبادا چشم نامحرمی به گوشه ای از آن بیفتد، این روزها برخی از دخترکان جوان با ظواهر نیمه عریان در برابر دوربین های آتلیه ای ژست می گیرند و تصاویر خود را در برابر دیدگان هزاران هزار مرد نامحرم به نمایش می گذارند بدون اینکه لحظه ای از این اتفاق، تاسف بار احساس نگرانی کنند.

«علی . ک» صاحب آتلیه ای در خیابان یوسف آباد تهران است، او در خصوص ماجرای عکس های فیس بوکی می گوید: آتلیه ما چند سال پیش، رکودی اقتصادی را تجربه کرده بود تا اینکه بازار عکس های آتلیه ای در فیس بوک به راه افتاد و پس از آن دیگر دختر و پسر جوان و میانسال بودند که برای گرفتن عکس های پروفایل راه آتلیه های عکاسی را در پیش می گرفتند.

در این میان برای گرفتن هر عکس هزینه های بیش از ۱۰۰ هزار تومانی را هم دریافت می کند و برخی جوانان هم که با آرزوی ظاهری زیباتر راه آتلیه های عکاسی را در پیش می گیرند برای اینکه بازنده این رقابت رنگارنگ نشوند، حاضرند به راحتی این مبالغ را پرداخت کنند اما در نهایت پیروز این مسابقه پوشالی باشند

احمد عکاس یکی از آتلیه ای های تهران نو است. او در خصوص عکس های فیس بوکی می گوید: پیش از این مردم فقط به مناسب های خاص عکس های آتلیه ای می گرفتند اما با همه گیر شدن فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی مانند وایبر و ویچت، عده ای برای اینکه با عکس های فوتوشاپ شده بتوانند در عرصه این شبکه های اجتماعی ، جلوه گری کنند و بتوانند به اصطلاح لایک های بیشتری بخورند، گاه چند بار در سال راه آتلیه های عکاسی را پیش می گیرند تا پس از ساعت ها صرف وقت و هزینه در آرایشگاه ها ، در برابر دوربین های آتلیه ژست بگیرند.

وی ادامه می دهد: در این میان هم برخی عکس های نامناسبی با تنی نیمه عریان درخواست می کنند و می خواهند به این تریتب لایک های خود را هر روز بیشتر از روز پیش کنند.

ادامه »

لباس‌هایی که «نم‌نمک» حیا را بر باد می‌دهد

پیوند: http://www.hijabnews.net/vdccxxqi.2bq148laa2.html

در گذشته‌ای نه چندان دور، البسه و پوشاک، معرف قومیت،‌ نژاد، فرهنگ و اقلیم محل زندگی اشخاص بود، اما امروزه صنعت پوشاک و مد، حوزه‌ای پر رقابت در تجارت جهانی و البته تاثیر گذار در فرهنگ جوامع بشری به شمار می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری حجاب به نقل از جام، پوشاک جزو ضروریات حیات انسانی است و سیر تحول سریع و گسترده آن، بی‌شک اثرات عمیقی بر ساختار زندگی انسان‌ها دارد.

صنعتی شدن جوامع اروپایی باعث تولید انبوه انواع محصولات، از جمله پوشاک شد. محصولی که با ایجاد جوامعی مصرف گرا و مقلد، می‌توانست ثروت کلانی را به دنبال خود بیاورد. ضمن آنکه بمرور زمان با اثرگذاری بر فرهنگ و شیوه زندگی اقشار مختلف سایر ملل، زمینه لازم برای استعمارِ هر چه کم هزینه‌تر آنان و وابستگی روز افزونشان را فراهم کند. اصلی ترین ویژگی لباس‌های دوره حاضر، حرکت آن به سمت ابتذال و برهنگی و در نتیجه تخریب فرهنگ‌هاست. مقوله‌ای که طبق مستندات غیرقابل انکار، پیش از این در اروپا نیز بی‌سابقه و شرم آور شمرده می‌شده است.

اشیا هرگز تهی از فرهنگ نیستند. آن‌ها با خود فرهنگ و سبک زندگی خاص خود را نیز به ارمغان می‌آورند. پوشاک روزمره هم از این امر مستثنی نیستند. لباس‌های مدرن با خود رفتار مدرن و زندگی مدرن که‌‌ همان زندگی و تفکر غربی است را به مصرف کننده القا می‌کند و این پوشاک و فرهنگ اصیل است که به مرور از ذهن جامعه پاک می‌شود. لباس‌های اصیل ایرانی نیز شامل این موضوع می‌شوند. پوشاکی که علاوه بر هویت بخشی به افراد، بطور قابل توجهی صنعت هر منطقه و باور‌ها و رسوم ساکنانش را صیانت می‌کرد.

لباس اقوام ایرانی، قبل و بعد از اسلام، علاوه بر کاربردی بودن، از ابتذال و برهنگی دوری می‌جست. آب و هوا و شرایط منطقه و شیوه زندگی، عامل تعیین کننده در نوع لباس و جنس آن داشت. مردان بلوچ لباس‌های خنک، سفید و گشاد می‌پوشیدند تا از گرما محفوظ باشند.

ادامه »

‏ سونامی فرهنگ آرایش در زنان‏

همه ما بارها در آمارهای بین المللی مصرف لوازم آرایش شنیده ایم که زنان ایرانی پس از عربستان بیشترین مصرف لوازم آرایش در خاورمیانه و رتبه هفتم جهانی را دارند. پرسشی که در این میان مطرح می شود این است که چرا ما همواره در قله آمارهای مصرف لوازم آرایش و جراحی های زیبایی دنیا قرار داریم و این صدرنشینی ما ریشه در چه عواملی دارد؟

آرایش مصرف سرانه ای که سر به فلک کشیده است.

براساس تحقیق موسسه تحقیقاتی TMBA، حدود 14 میلیون دختر و زن بین 15 تا 45 سال ساکن شهرهای بزرگ ایران، بطور متوسط ماهانه 7/5 یورو برای خرید لوازم آرایشی هزینه می‌کنند. در این تحقیق همچنین آمده است که زنان و دختران ایرانی به دلیل توجه خاصی به چهره خود می‌کنند. دخترانی هستند که بیش از یک ساعت جلوی آینه آرایش می‌کنند. آمار و ارقام مصرف لوازم آرایش نشان می دهد که هر زن ایرانی در سال 150 دلار و هر زن در خاورمیانه تقریبا 36 دلار لوازم آرایشی مصرف می‌کند. ضمن آن که زنان ایرانی اغلب از اجناس چینی استفاده می‌کنند و در این زمینه شاید حجم بیشتری از لوازم آرایشی را مصرف کنند. سهم برندهای معتبر اروپایی و آمریکایی که دارای کیفیت و ترکیبات قابل اعتمادتری هستند، به دلیل قیمت‌های بالایی که در ایران دارند، کمتر از یک درصد بازار تخمین زده می‌شود. متاسفانه سهم تولیدکننده‌های ایرانی از این بازار بزرگ رو به گسترش بسیار ناچیز است و حداکثر در حدود پنج درصد تخمین زده می‌شود.

خواهی نشوی رسوا؛

همرنگ جماعت شو!! اینکه دختران و زنان کشور ما روزانه این همه پول صرف خرید لوازم آرایشی می کنند و ساعات طولانی جلوی آیینه وقت صرف رنگ رخسار می کنند، مسلما دلایل بسیاری باید داشته باشد. مریم. م 22 ساله دانشجو است. او در خصوص دلیل آرایش کردن می گوید: راستش را بخواهید ما یک ضرب المثل داریم که فلسفه آرایش کردن من هم تقریبا در راستای همان است؛ «خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو». زمانی که می بینم همه دخترها هم سن و ساله من پس از ساعت ها آرایش در محیط دانشگاه جامعه حاضر می شوند، من هم برای اینکه مثل آنها باشم و به قولی از آنها کم نیاورم، مجبورم مانند آنها رفتار کنم. در دوره و زمانه ای که ماهواره ها حتی به زندگی عشایر و کوچ نشینان کشور هم رسوخ پیدا کرده و بیرون هر چادری می توان رد پای دیش را پیدا کرد، دیگر نمی شود از تاثیرات خانه مان برانداز فرهنگ القایی ماهواره ها صحبتی به میان نیاورد. همین القائات باعث می شود که زن ایده ال همان هنرپیشه و خواننده ای باشد که ساعت ها زمان صرف آرایش خود کرده و از جراحی های زیبایی بسیاری برای تغییر صورت و اندامش استفاده کرده است

ادامه »

الگوی مناسب فرزندان...............

آخرين مد !!!!!!!!!!

توصیه به دختران فُکلی!


توصیه‌هایی از حجت الاسلام والمسلمین قرائتی به دختران فُکلی!

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، در سلسله جلسات درس‌هایی از قرآن با عنوان «شیوه‌های تعلیم و تربیت» در قسمتی از صحبت‌های خود گفت: به خانم می‌گوییم: فُکلت بیرون است، گناه است. تو بنده خدا هستی، به شکرانه اینکه خدا به تو نعمت داده، زیبا آفریده، این زیبایی را برای شوهرت بگذار. تو قیمتی هستی.

دختر قیمتی می‌گوید: نمی‌گذارم کسی از من لذت ببرد. مگر اینکه خرجی مرا بدهد. خانه، ماشین، تلفن، همه امکانات را. هر کس خرجی مرا داد، به من هم نگاه کند.

این می‌گوید: نه من آرایش می‌کنم، جوان‌ها مرا مفت ببینید. خودش را حراج می‌کند. خودت را حراج نکن، تو ارزش داری. خانمی که خودش را آرایش کرده و نشان می‌دهد، چرا خودت را حراج می‌کنی، تو حیف هستی. هر کس همه زندگی تو را تأمین کرد، حق دارد به تو نگاه کند. نه هرکس مفت کنار خیابان با یک بستنی، با یک لبخند، با یک تلفن و اسم ام اس. تو گران هستی، چرا خودت را حراج کردی؟ این مویت پیدا نباشد.

آقای قرائتی، حالا این دو تا تار مو را گیر نده. خیلی‌ها گناهان بزرگ‌تر کردند. می‌گوید: این چیزی نیست. اینکه می‌گویی: چیزی نیست، دیگر خدا نمی‌بخشد. ببین اگر من یک سنگی، از این سنگ‌های کوچک که به نان سنگک چسبیده، اگر من یک سنگ کوچک بزنم در سر شما، بگویی: آخ! و من بگویم: چیزی نیست، شما بیشتر عصبانی می‌شوی. اما اگر یک سنگ یک کیلویی از دست من افتاد خورد روی پای شما، پای شما خونی شد، بگویم: ببخشید، این را می‌بخشی. یک کیلو را می‌بخشی، اما یک مثقال را نمی‌بخشی. چون یک مثقال را می‌گویم: چیزی نیست.

آقای قرائتی، حالا این دو تا تار مو را گیر نده. خیلی‌ها گناهان بزرگ‌تر کردند. می‌گوید: این چیزی نیست.

اینکه می‌گویی: چیزی نیست، دیگر خدا نمی‌بخشد.

ادامه »

خواهر خوانده ساپورت آمد!


بعد از ساپورت حالا نوبت پوشش جدیدی است که زنان از آن استفاده کنند؛ پوششی که یک زن را نیمه عریان می کند!

با آغاز روزهای گرم سال باز هم مانند سالهای گذشته ماجرای بدحجابی به یکی از مهم ترین موضوعات روز و همچنین اخبار رسانه ها تبدیل شده در حالی که مانتوهای بدون دکمه و نازک و ساپورت، یکی از مصادیق بارز بدحجابی در خیابان ها و معابر عمومی است.

لباس های برای نمایش عریانی

ماجرای بدحجابی هر چه می گذرد با ظهور مصادیق جدید، شدید و شدید تر می شود و مدتی است که با به میدان آمدن جوراب شلواری هایی با نام امروزی ساپورت و مانتوهای نازکی بدون دکمه به مرحله جدید رسیده است. در روزگاری نه چندان دور، ساپورت تنها در مهمانی و مجالس استفاده می شد اما از سال گذشته، این لباس های چسبان و نامناسب بر تن زنان و دخترانی رفته که خیابان های شهر را عرصه ای برای خودنمایی خود می دانند.

زمانی که مانکن های ساماندهی شده، مصادیق جدید بدحجابی را تبلیغ می کنند

اگر پیش از این اینها، مردم چندان به این باور نرسیده بودند که این مانکن هایی که با لباس های نامناسب و رنگارنگ در خیابان ها و پاساژهای شهر جلوه گری می کنند، از سوی گروه ها و شرکتهایی برای این کار گماشته شده اند، اما این روزها دیگر ماجرای مانکن های خیابانی که به استخدام شرکت های مد و لباس در می آیند و برای پوشیدن لباس های آن برند خاص و جلوه گری در معابر شهر، حقوق دریافت می کنند بر همگان عیان شده است و شرکت های زیرزمینی مد و لباس با استخدام و اجاره مانکن های خیابانی اقدام به تبلیغ زنده مدل های خود در سطح شهر می کنند. از همین طریق هم بود که پوششی به نام ساپورت، با تغییر کاربری، دیگر نه در مجالس و عروسی های زنانه، که در خیابان های شهر و در برابر دید هزاران نامحرم بر تن زنان و دختران جای گرفت.

ادامه »

مسلمان شدن بانوی کانادایی در حاشیه یک بازی آنلاین!

خانم “جنة الحیدری” بانوی تازه مسلمان و شیعه کانادایی است که در اونتاریو به همراه همسر و فرزند کوچکش زندگی می کند. وی نویسنده و تصویرگر کتب کودکان است. داستان آخرین کتاب وی با نام “اولین حجاب ضحی” به تازگی به اتمام رسیده و او در حال حاضر به تصویرگری این کتاب مشغول است. طبق گفته خودش این کتاب داستان دختربچه مسلمانی است که برای اولین بار بعد از رسیدن به سن تکلیف شرعی حضور با حجاب در جامعه را تجربه می کند. وی همچنین مدیریت سایتی را بر عهده دارد که تازه مسلمانان سراسر جهان را با افراد تحصیل کرده در رشته های اسلامی مرتبط می کند تا اطلاعات لازم در مورد دین مبین اسلام به ایشان داده شود. خانم حیدری صاحب دو فرزند پسر است و همسر ایشان از شیعیان عراق است که مدت زمانی را در شهر مقدس قم زندگی می کرده است. برای شروع از ایشان پرسیدم چه زمانی با دین اسلام آشنا شدند؟

ادامه »

لطفا در این فروشگاه حجابتان را رعایت نفرمائید!

پیوند: http://www.iqna.ir/fa/News/1416825


کانون خبرنگاران نبأ: هنوز این تابلو در سر در اغلب فروشگاه‌ها و مغازه‌ها خودنمایی می‌کند «لطفا حجابتان را رعایت فرمائید» اما ‌هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم روزی نه چندان دور صاحبان همین مغازه‌ها پاسخگوی بانوان باحجاب نباشند.

در همین شهر زندگی می‌کنیم، در پایتخت بزرگ ایران، در شهری که در بسیاری از فروشگاه‌ها این تابلو را می‌بینیم «لطفاً حجابتان را رعایت فرمائید» اما وقتی وارد می‌شوی، وقتی قیمت می‌پرسی، وقتی خرید می‌کنی، اتفاق دیگری می‌افتد.

فکر نمی‌کردم روزی بانوان باحجاب از حضور در برخی فروشگاه‌ها اجتناب کنند و از حضور در برخی اماکن تجاری معذب شوند یا به عبارت دیگر خجالت بکشند؛ از حجابشان که نه، از برخورد و بی‌توجهی صاحبان یا کارکنان فروشگاه که حتی گاهی این برخوردها هر بیننده‌ای را شوکه می‌کند.

ادامه »

سایه عشق‌های پوشالی بر فراز خانه‌های شهر

پیوند: http://www.iqna.ir/fa/News/1413039

کانون خبرنگاران نبأ: روزگار غریبی است، از یک طرف، طنین ادعاهای عاشقانه‌ جوانان «که نمی‌گذارند با هم زندگی کنیم» و از یک طرف آمار وحشتناک طلاق که به‌دلیل خیانت زوجین صورت می‌گیرد همه را شوکه کرده است، به‌راستی کدام را باید باور کرد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ، یاد آن حیاط با صفای خانه پدربزرگ، با آن حوض آبی رنگش، درخت‌های کوچک سیب و خرمالو که بوی شکوفه‌هایش صبح همه را مست می‌کرد به خیر. صبح که می‌شد پدربزرگ لب حوض صورتش‌ را می‌شست و گوشش به رادیوی قدیمی مشکی رنگش بود که شیرخدا می‌خواند.

از آن طرف نگاه مهربان مادربزرگ که با دست‌های پینه بسته اما پر از عاطفه‌اش سفره صبحانه را لب ایوان پهن می‌کرد و خودش کنار سماور می‌نشست و آقا را صدا می‌کرد تا با هم صبحانه بخورند و قبل از آمدن پدربزرگ شروع به خوردن نمی‌کرد.

یاد آن سفره به خیر! سفره‌ای که همه خوردنی‌هایش دسترنج زحمت جفتشان بود. مربای هویج، مربای به، کره محلی و… چه روزهایی! روزهایی که چاشنی لقمه‌هایشان صفا، صمیمیت، یکرنگی و عشق بود. پدرم می‌گفت/ پدر بزرگت، دوستت دارم را یک بار هم به زبان نیاورد/ مادر بزرگت اما یک قرن با او عاشقی کرد(شاعر محمدعلی بهمنی).

اما این روزها فرصت بیشتر اما تفریح کمتر، تنوع غذایی بیشتر اما تغذیه ناسالم‌تر، درآمد بیشتر اما محبت کمتر، منازل رؤیایی اما بنیان خانواده‌ها پوشالی.

این روزها بی‌اعتمادی جای خود را به آرامش کانون گرم خانواده ایرانی داده است! وارد دادگاه که می‌شوی آمار خیانت انسان را شوکه می‌کند.

جالب اینجاست این روزها آمار بسیاری از طلاق و خیانت در سنین بالا و حتی خانواده‌های متدین و متعصب منتشر شده که گویی حتی جامعه‌شناسان نیز پاسخ مناسبی برای آن ندارند.

روزمرگی و درگیری افراد با شغل خود باعث دور شدن افراد خانواده از هم می‌شود، حتی پیشرفت تکنولوژی نیز باعث دور شدن نزدیک‌ها و نزدیک‌ شدن دورها می‌شود. در خانواده‌هایی که افراد آن صمیمی‌تر هستند شاید در یک فرصت کوتاه شبانه با هم غذایی بخورند. به‌دلیل تن دادن به این سبک زندگی مدرن به مرور زمان نهاد خانواده دچار گسستگی می‌شود.

این روزها یکی از آسیب‌های مهم اجتماعی در بین نسل امروز معضل «گسستگی خانواده» است. باید بررسی کرد که این آسیب چرا و چگونه به‌وجود آمده و ریشه اصلی این معضل چیست و پیامدهای آن چه خواهد بود؟ مطمئناً این معضل عواقب ناخوشایندی برای نسل جوان خواهد داشت و به مرور منفی‌نگری نسبت به هر مسئله‌ای جایگزین مثبت‌اندیشی خواهد شد.

یکی از ویژگی‌های ازدواج، تعهد و پایبندی هر یک از همسران نسبت به یکدیگر و حقوق متقابل است، به‌گونه‌ای که این تعهد شالوده زندگی مشترک است؛ در غیر این صورت اعتماد متقابل بین همسران یا اعضای خانواده کمتر و کمتر خواهد شد.

ادامه »

یک حرکت خزنده فرهنگی(ماهنامه زنان امروز)‏


در کشوری که قانون اساسی آن بر اساس اسلام ناب محمدی تدوین شده است و استقلال و آزادی آن  در تمام عرصه ها با شعار نه شرقی نه غربی شکل گرفته است تا در نهایت به مدینه فاضله دست یابد، فرهنگ این کشور مستعدترین و مهمترین عرصه ای است که امروز عده ای به ظاهر روشنفکر قصد دارند طبق گفته خود از طریق تغییر در آن به اهداف تقلیدی و غربی خود دست یابند. این فریب خوردگان جنبش فمینیسم، معتقدند که فرهنگ، خزنده می‌آید و می توان تدریجی تغییرش داد. بنابراین با این هدف در حرکتی آرام اما مخرب، افکار منسوخ شده فمینیستی را که طبق اعتراف اکثر اندیشمندان غربی نابود کننده بنیان خانواده و کرامت زن است را می خواهند از طریق فرهنگ به جامعه القا کنند.

متاسفانه مجوز این حرکت خزنده در پوشش انتشار “ماهنامه زنان امروز”  چندی قبل از سوی وزارت ارشاد دولت تدبیر و امید به “شهلا شرکت” چهره شناخته شده در عرصه تبلیغ و ترویج افکار منسوخ فمینیستی  داده شد. این جنبش مقلد غرب در آرزوی آن است تا از طریق “ماهنامه زنان امروز” به تدریج جامعه زنان را  به شکلی هدفمند هدایت نموده تا بتواند قوانین کشور را به قوانین غربی و شکست خورده فمینیسم تغییر دهد. این در حالی است که “خانم وندی شلیت"درکتاب  خود “فمینیسم در امریکا” این گونه می نویسد: «قوانینی که در دادگاه ها به بهانه تساوی زن و مرد وضع می شود و سبب از بین رفتن غیرت و جوانمردی مردان می شود، به هیچ وجه موجب آزادی بخشی به زنان نمی گردد.»

ادامه »

امام زمان (عج) مرا صدا زد و چادری شدم

من یک خانواده مذهبی دارم، اما خودم از اون دخترهای بدحجاب بودم. از پوششم راضی نبودند، خیلی بهم تذکر می‌دادند (البته اصلاً منظورشان چادر نبود) اما من وقتی با اون حالت بدحجاب بیرون می‌رفتم و همه نگاهم می‌کردند، اصلاً احساس بدی بهم دست نمی‌داد…

نمی‌دونم چی شد که در هفده سالگی، یک روز که با یکی از دوستان بدحجاب خودم رفته بودم بیرون، متوجه نگاه‌های بد و هوس‌آلود مردم به او شدم و اون لحظه، از خودم بدم اومد.

نمی‌دونم چرا این اتفاق افتاد، شاید به خاطر نماز خواندن‌های مرتبم در حال حاضر بود. قبلاً هم نماز می‌خواندم، اما گاهی، کاهلی و سستی می‌کردم؛ ولی مدتی بود که مرتب نمازم را می‌خواندم. همین موضوع با چند مسئله دیگه، شاید ایمانم را بالا برد که متوجه بد بودن آن نگاه‌ها شدم. در هر حال، دیگه تصمیم گرفتم با حجاب باشم.

اولش چادر سرم نمی‌کردم، اما حجابم را کامل رعایت می‌کردم. یواش یواش با خدا صمیمی‌تر شدم. این صمیمیت، آن‌قدر ادامه یافت تا اینکه عاشقش شدم. یواش یواش پیش خودم فکر می‌کردم که چه زشته، کسی که عاشق خداست، بدون چادر باشه. راستش حتی بدون چادر و با حجاب کامل، باز نگاه مردم دنبالم بود. خیلی عذاب می‌کشیدم. بین دو راهی مونده بودم.

ادامه »

رقص ماهواره برای حجاب و جمعیت !

چندهفته ای است که رسانه های غربی هجمه ضدفرهنگی خود برای ترویج سبک زندگی سکولار و تبلیغ آزادی های بی قید و بند را شدت بخشیده اند.

جنجال رسانه های غربی علیه ارزش ها و باورهای اسلامی-ایرانی نشان می دهد که بدون شک استحاله فرهنگی و اجتماعی و تغییر هویت کشورها، برای قدرت های استعماری اهمیت بیشتری از مسائل سیاسی دارد.
رقص ماهواره برای حجاب و جمعیت !

اگر مجموعه فعالیت های ضدفرهنگی رسانه های غربی طی هفته های گذشته را خلاصه کنیم، باید بگوییم تمام خواسته هایشان از جامعه و دولت ایران موارد زیر بوده است:

1. جمعیت ایران نباید افزایش پیدا کند.

2. زنان ایرانی باید حجاب را از سر بردارند.

3. رقص باید در اماکن عمومی ایران آزاد شود.

4. چارچوب شرعی روابط زن و مرد باید شکسته شود.

ادامه »

چرا دشمن دوست ‌دارد ما «بی‌حیا» باشیم؟

زدودن حیا و تخریب عفت و پاکدامنیِ مردم ایران، بخصوص نسل‌جوان، چه سودی به‌حال دشمن دارد؟ چرا دشمنان ما با صرف هزینه‌های هنگفت، درصدد نفوذ فرهنگی و جایگزینی فرهنگ کثیف غربی به جای فرهنگ ناب اسلامی هستند؟

از بیش از بیست سال گذشته تابحال، عبارت‌هایی نظیر «تهاجم فرهنگی»، «شبیخون فرهنگی» و «ناتوی فرهنگی» را به دفعات شنیده‌ایم. فارغ از اینکه مخاطبین اصلی این هشدارها، تا چه میزان برای خنثی‌کردنِ این تهاجم تمام‌عیار، تلاش کردند و تا چه اندازه موفق یا ناموفق بوده‌اند، اما این نکته بر همگان آشکار و معلوم است که آثار تهاجم فرهنگی دشمن، در جامعه‌ی ما به‌وضوح، قابل مشاهده است. اگرچه فرهنگ، شامل طیف بسیار وسیعی از مفاهیم و مصادیق می‌شود اما آن‌چه در این نوشتار به آن پرداخته می‌شود عبارت است از فرهنگ حیا، حجاب و عفاف.

سوال اصلی این نوشتار این است که زدودن حیا و تخریب عفت و پاکدامنیِ مردم ایران، بخصوص نسل‌جوان، چه سودی به‌حال دشمن دارد؟ چرا دشمنان ما با صرف هزینه‌های هنگفت، درصدد نفوذ فرهنگی و جایگزینی فرهنگ کثیف غربی به جای فرهنگ ناب اسلامی هستند؟ چرا نخست‌وزیر رژیم جعلی اسراییل، به‌صراحت می‌گوید: «باید از طریق برنامه‌های سکسیِ ماهواره‌ای به ایران حمله کنیم.»[1] چرا فلان شخصیت فرانسوی معتقد است برای نابودی مسلمانان، به‌جای بمب باید «دامن‌کوتاه» بر سر آنان ریخت؟[2]

این یک حقیقت غیرقابل‌انکار است که اگر شخص یا جمعی، به شهوت‌رانی و لذت‌پرستی مبتلا شدند دیگر نباید از آنان توقع انسانیت و عقلانیت داشت. چراکه شخص «شهوت‌مدار» و «هوس‌محور»، تمام توجه و تمرکزش بر فراهم‌آوردن زمینه برای کام‌جویی بیشتر و بهتر است و اصلاً «هوای‌نفس» را به‌عنوان معبود و خدای خود انتخاب می‌کند و در آستان «هوس» و «شهوت»، بندگی می‌نماید! این همان حقیقتی است که قرآن‌کریم با ظرافت خاصی به آن اشاره نموده است: «…أَفرایْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلههُ هَواه…» [جاثیه/23] یعنی «پس آیا دیدى كسى را كه هوس خویش را معبود خود قرار داده است.»

ایمان، اصلی‌ترین سرمایه‌ی مردم ایران و اصلی‌ترین سد و مانع بازگشت مجدد مستکبرین به این خاک پاک است. حال اگر خدای‌ناکرده، این نقطه‌قوت ما از بین‌ برود، دیگر به اتکای چه نیرویی خواهیم توانست بر سر ارزش‌های الهی و آرمان‌های مقدس خود بایستیم؟

افرادی که به این بیماری مهلک، مبتلا می‌شوند، قبله‌ی آمالشان می‌شود تبعیت از هوای‌نفس و چنین اشخاصی دیگر با مفاهیمی مثل «آزادگی»، «استقلال‌»، «نفی حرف‌زور»، «دفاع از ناموس و مذهب»، «مقابله با ظلم» و … کاملاً بیگانه می‌شوند و این همان نقطه‌ی مطلوبی است که استکبارجهانی بدنبال آن است. استکبار، بسیار دوست‌ می‌دارد که مردم دنیا بخصوص جوانان، سرگرم لذت‌های حیوانی و شهونرانی باشند و در سایه‌ی غفلت آنان، به چپاول دنیا بپردازد. اتفاقاً حاکمان غربی، برای ملت خودشان هم این نسخه را تجویز کرده و می‌کنند تا اینکه آنها مزاحمتی برای سیاست‌های ظالمانه‌ی آن دولت‌ها -در داخل و خارج- ایجاد نکنند.

به‌عنوان نمونه، دولت سوسیال دموکرات حاکم بر کشور سوئد با کم‌اهمیت‌کردن تمام باورهای اخلاقی و شیوع آزادی‌های جنسی، در واقع زمینه‌ای بوجود آورد تا مردم این کشور، مسایلی مثل «آزادی‌های سیاسی» و «حقوق اقتصادی» را مورد توجه کمتری قرار دهند! در سوئد، رابطه‌ی جنسی زودهنگام، تشویق می‌شود. خودارضایی از 13 سالگی، رسمی و مورد تایید است.

سقط‌جنین و انواع روش‌های پیشگیری از بارداری، به‌طور رسمی و قانونی، ترویج می‌شود. و تمام این‌ها برای این است که مردم در «شهوات» و «بی‌حیایی‌ها» غرق شوند و کاری‌به‌کار مسایل کلان سیاسی و اقتصادی نداشته باشند! البته چنین افسارگسیختگی گسترده، تبعات وحشتناکی هم برای این کشور داشته است که به عنوان نمونه می‌توان به دارابودن بالاترین نرخ طلاق و نامشروع‌بودن پنجاه درصد کودکان متولدشده، اشاره کرد.[3]

«سوئد» فقط یک نمونه بود و حال‌روز دیگر کشورهای غربی هم دست‌کمی از این کشور ندارد و وقتی این دولت‌های برآمده از تفکر سرمایه‌داری، حتی ملت خود را با تریاک سکس و پورنوگرافی، به خماری می‌کشانند، دیگر چه انتظاری می‌توان داشت تا به مردم دیگر کشورها رحم‌کنند! مخصوصاً کشوری مثل «ایران» که سالها نقش نوکری و خادمی برای آنها بازی کرده و انقلاب اسلامی در سال 57، این لقمه‌ی چرب را از آنان گرفته‌ و تصمیم به استقلال از قدرتهای مادی گرفته است.

سقط‌جنین و انواع روش‌های پیشگیری از بارداری، به‌طور رسمی و قانونی، ترویج می‌شود. و تمام این‌ها برای این است که مردم در «شهوات» و «بی‌حیایی‌ها» غرق شوند و کاری‌به‌کار مسایل کلان سیاسی و اقتصادی نداشته باشند! البته چنین افسارگسیختگی گسترده، تبعات وحشتناکی هم برای این کشور داشته است که به عنوان نمونه می‌توان به دارابودن بالاترین نرخ طلاق و نامشروع‌بودن پنجاه درصد کودکان متولدشده، اشاره کرد

با این توضیحات، بهتر می‌توان دریافت که فلسفه و هدف شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان چیست. به عنوان نمونه، یکی از همین شبکه‌ها، به بهانه‌ی برنامه‌ی آشپزی، بساط شراب‌خواری و رقص مختلط به‌راه می‌اندازد و در یکی از همین برنامه‌ها، بر روی دیوار، تمثال منسوب به امام‌علی(علیه‌السلام) بر روی دیوار، قابل مشاهده است! پیام چنین کاری کاملا مشخص است. می‌خواهند القا کنند که «محبت حضرت علی(علیه‌السلام)» هیچ منافاتی با شرابخواری و رقص ندارد و «یک‌شیعه» هم می‌تواند چنین باشد! خب معلوم است که اگر کسی فریب چنین صحنه‌سازی خطرناکی را بخورد کم‌کم اعتقاداتش سست و شکستن حریم‌های الهی، برایش آسان می‌گردد.

براساس یکی از احادیث پیامبراعظم(صلی‌الله‌علیه‌وآله)، «حیا» و «ایمان» در کنار همدیگر و بمنزله‌ی دوسر یک ریسمان هستند؛ و اگر یکی از آن دو برود، دیگری هم می‌رود.[4]

ایمان، اصلی‌ترین سرمایه‌ی مردم ایران و اصلی‌ترین سد و مانع بازگشت مجدد مستکبرین به این خاک پاک است. حال اگر خدای‌ناکرده، این نقطه‌قوت ما از بین‌ برود، دیگر به اتکای چه نیرویی خواهیم توانست بر سر ارزش‌های الهی و آرمان‌های مقدس خود بایستیم؟

پی‌نوشت ها:

[1-] http://alef.ir/vdcjtoem.uqehxzsffu.html?69843

[2-] دامن کوتاه به جای بمب

[3-] «ویلیام گاردنر»، «جنگ علیه خانواده»، ص 42

[4-] «کلینی»، «اصول کافی»، ج3، ص 165

بخش اخلاق و عرفان اسلامی تبیان

منبع : سایت رهروان ولایت


ستاره های غربی مسلمان می شوند و زنان ما غربی!

در روزگاری که ستارگان زن غربی بعد از عمری خطا و بیراهه رفتن به اسلام گرایش پیدا می کنند، اما زنان مسلمان ما تازه به فکر آزادی غربی و بی بندوباری و بی حجابی می افتند.

پایگاه اطلاع رسانی افغانستان با انتشار گزارشی، روند افزایش گرایش شخصیت های مطرح غربی به اسلام و حجاب را مورد بررسی قرار داده و آورده است: اسلام خواهی در غرب پیش از آنکه یک جریان اجتماعی باشد، یک خواهش و نیاز عمومی است که در بدنه این جامعه نفوذ کرده است. در این میان سهم زنان و گرایش آنها به اسلام و حجاب بیش از مردان است. این پدیده نمایشگر عکس العمل بسیاری از زنان علیه ناهنجاری های اخلاقی در جوامع غربی است.

اسلام خواهی در جهان بویژه در غرب به یک موج تبدیل شده و اسلام به عنوان دین حق، صلح و رحمت، با شیوه های منحصربفرد خود در قلب و جان مردم نفوذ می‌کند.

ادامه »

چادر من؛ ساده و زیبا شبیه زندگی

بهاره هستم، سی و دو سالمه، در یک خانواده ی معمولی به دنیا آمدم و فرزند سوم خانواده هستم. از بچگی شیطون و بازیگوش و فوق العاده کنجکاو بودم . دوست داشتم همه چیز رو تجربه کنم و زود بزرگ بشم.

در محله ای که ما زندگی میکردیم مسجدی به نام باب الحوائج وجود داشت که همیشه نمازگزاران زیادی در آنجا نماز را اقامه می کردند.من هنوز به مدرسه نمی رفتم و چادر هم نداشتم. در همسایگی ما دو تا خانم مسن زندگی می کردند که خیلی خوش رو و خوش برخورد بودند. ما بچه ها دوست داشتیم همیشه سر راه اونا سبز بشیم تا ناز و نوازشمون کنند و قربون صدقه مون برن. اونا همیشه با چادر سفید به مسجد می رفتند و من با دیدن اونا در چادر سفید لذت می بردم . گاهی توی خونه با پوشیدن چادر عروسی مادرم که سفید بود احساس می کردم شبیه آنها شده ام و به خوبی و خانومی آنها ناگفته نماند چند بار هم یواشکی با چادر مادرم به مسجد رفتم. خانومای مسجد کلی منو تشویق می کردند و من هم کلی حال می کردم.گذشت تا به مدرسه رفتم. کلاس سوم که بودم برای جشن تکلیف ما از مادرها خواستند که برای دخترهای ۹ ساله شون چادر نماز تهیه کنند.مادرم در این مورد چیزی به من نگفته بود. روز جشن که آماده ی رفتن به مدرسه شده بودم، مامان یک بسته به من داد و گفت: بهار ببین اندازته یا نه؟ من از همه جا بی خبر وقتی بسته رو باز کردم از شادی جیغ بلندی کشیدم و با یه شور و حال عجیبی چادر رو سرم کردم طوری که مامان خنده اش گرفت.

ادامه »

مجموعه اشعار مذهبی درباره «حجاب»، «وضو» و «نماز» برای کودکان منتشر شد


مجموعه اشعار مذهبی در سه جلد با عنوان «حجاب»، «وضو» و «نماز» به دو زبان فارسی و انگلیسی توسط «شایا تجلی» و «روشا رمضانی» برای گروه سنی کودک منتشر و روانه بازار نشر شد

انتشارات گوهر اندیشه به تازگی به انتشار سه کتاب با عنوان «وضو»، «نماز» و «حجاب» برای گروه سنی کودکان کرده است که این کتاب‌ها دو زبانه بوده که شاعر آن نیز در زبان فارسی «شایا تجلی» و مترجم زبان انگلیسی «روشا رمضانی» است.

شاعر در این آثار تلاش کرده است تا فواید حجاب و نماز را به صورت کاملاً شیوا، روان و زیبا به مخاطبان کودک آموزش دهد. 



مجموعه شعر «حجاب» دربردارنده ۶ قطعه شعر است که در ذیل یکی از آنها از خاطرتان می‌گذرد:

ادامه »

خواهرم ! عکس ات را در فضای مجازی دریاب ...‏


از آنجایی که قبلاها هم در معرفی خودم گفته بودم اول یک جوال دوز به خودمان و بعد یک سوزنکی به دیگران ! از خودم شروع می کنم، از آنجایی بنده انسان صد در صد پاکی نیستم و ایضا چشمانم ! و دارای گناهانی هستم که جز با لطف و بخشش خداوند بخشیده نمی شود و آبرویی هم دارم از پرده داری حضرت حق است.

در ضمن ! انسانی هم هستم دوست دارم به آنچه اعتقاد دارم عمل کنم!

2: در دوسال پیش به گذاشتن نام کامل خواهران در وبلاگ ها تذکراتی را داه بودم و با گسترش شبکه های مجازی لازم می بینم که باز هم بگویم از این معضلی که برخی خواهرانی که ناخواسته و شاید هم خواسته به این معضل دامن می زنند.

ادامه »

گناهکار فقط زن بدحجاب نیست + صوت

پادکست حاضر مجموعه ای از از بیانات امام خامنه ای در مورد اهمیت امر به معروف و نهی از منکر و بررسی اولویت ها در مقوله امر به معروف و نهی از منکر است. ” گناهکار هم فقط بدحجاب نیست که بعضی فقط به مسئله بد حجابی چسبیده اند، این یکی از گناهان کوچکتر است. خلاف های فراوانی از طرف آدم های لاابالی در جامعه وجود دارد؛ خلاف های سیاسی، خلاف های اقتصادی.”

پادکست حاضر مجموعه ای از از بیانات امام خامنه ای در مورد اهمیت امر به معروف و نهی از منکر و بررسی اولویت ها در مقوله امر به معروف و نهی از منکر است که توسط گروه “رهپویان معروف” تهیه شده است که در ادامه می آید:

لینک دانلود

*گناهکار هم فقط بدحجاب نیست که بعضی فقط به مسئله بد حجابی چسبیده اند، این یکی از گناهان کوچکتر است. خلاف های فراوانی از طرف آدم های لاابالی در جامعه وجود دارد؛ خلاف های سیاسی، خلاف های اقتصادی؛ خلاف در کسب و کار؛ خلاف در کار اداری؛ خلاف های فرهنگی، این ها همه خلاف است… این ها منکر است، در مقابل این منکر ها، عامل بازدارنده نهی است، نهی از منکر. ۷۱/۷/۲۹

*«امر به معروف و نهى از منکر حوزه‌ هاى گوناگونى دارد که بازمهم ترینش حوزه مسئولان است؛ یعنى شما(مردم) باید ما (مسئولین) را به معروف امر و از منکر نهى کنید. مردم باید از مسئولان، کارِ خوب را بخواهند؛ آن هم نه به صورت خواهش و تقاضا، بلکه باید از آنها بخواهند. این مهم ترین حوزه است. ۲۵/۹/۷۹

اهانت بی شرمانه به بانوان محجبه‏

طی روزهای اخیر همزمان با شیطنت فسیبوکی یک خبرنگار فراری از کشور در اعلام فراخوان برای انتشار عکس های بی حجاب زنان ایرانی در فضای مجازی، حملات همه جانبه ای توسط رسانه های ضدانقلاب علیه پوشش فاخر اسلامی کلید خورده است.

آن ها تلاش می کنند از رهگذر تحقیر و توهین، بانوان عفیفه ایرانی را نسبت به حجاب دلسرد و تقیدات شرعی را نوعی عقب ماندگی جلوه دهند.

یکی از وب سایت های ضدانقلاب با انتشار تصاویری از زنان محجبه می نویسد: «این زنان خودفروخته، بردگان جمهوری اسلامی هستند! آن ها کمترین بویی از آزادی و انسانیت و شرافت نبرده اند… پوشیدن چادرها و پوشش های سیاه و زشت، ضدانسانی است. دیدن این چادرهای سیاه، افسردگی و پریشانی می آورد.»[!]

وب سایت ضدانقلاب “گویانیوز” هم با نقل قول از مشاهدات خارجی هایی که از نمایشگاه کتاب تهران بازدید کرده اند، سعی کرده زنان ایرانی را منزجر از حجاب و مبتلا به انواع مشکلات اجتماعی نشان بدهد[!]

پایگاهی دیگر با لحنی توهین آمیز نوشته است: «زنان محجبه یک عده نابخرد و چاپلوس هستند که به همنوعان خود ستم می کنند.»[!]

این حرکت هماهنگ دشمنان مذهب و مملکت علیه پوشش فاخر اسلامی، نشانگر برنامه ریزی جدید بیگانگان برای تضعیف ارزش های اعتقادی ایرانیان است و توجه ویژه مسؤولان را می طلبد.

منبع : جام نیوز

«آزادی‌های یواشکی زنان ایرانی» یا بازی‌های ژورنالیستی؟

هم‌وطنان ایرانی حامی‌ حجاب در طی دو هفته گذشته واکنش‌های خود به صفحه ضدحجاب علی‌نژاد در فیسبوک را به انحای مختلف نشان دادند.

صفحه موسوم به «آزادی‌های یواشکی زنان ایرانی» از سوی یک خبرنگار ایرانی که بعد از طرد از سوی جامعه خبری ایران به آکسفورد سفر کرد، در ۲ می ‌(۱۱ اردیبهشت) در فیسبوک ایجاد شد. این صفحه با دعوت از زنان و دختران ایرانی برای ارسال تصاویر خود که در خفا و بدون حجاب گرفته شده است، در صدد اشاره به این موضوع است که زنان ایرانی مایل به برخورداری از آزادی در پوشش هستند و تهیه تصاویری از خود در اماکن غیرشخصی که ضمناً با مراقبت ویژه به دلیل ممنوعیت بی‌حجابی در ایران گرفته می‌شوند، نوعی حس خفقان را القاء می‌کند.

همانگونه که سردار حسین ساجدی‌نیا، رئیس‌پلیس تهران، اشاره می‌کند: موضوع حجاب یکی از دغدغه‌های جامعه ایران است و طرح موضوع حجاب از سوی علی‌نژاد امر جدیدی نیست. بااین‌حال، این اولین‌بار است که طرح آن به طریق ارسال تصاویر شخصی افراد صورت می‌گیرد.

علی‌نژاد در این صفحه اعلام کرده است که تصاویر ارسال‌کنندگانی که به اتفاق نفر ثالث گرفته شده است، در صورتی که شخص ثالث برای کسب رضایت در بازتاب تصویر در دسترس نباشد، «کات» خواهد شد. این نشان‌دهنده وقوف او به اهمیت حجاب برای زنان ایرانی و انگشت‌شماربودن کسانی است که به ارسال تصاویر خود اقدام کرده‌اند.

او ضمناً اعلام می‌کند که نه مخالف حجاب، که مخالف «حجاب اجباری» است. با این حال، علی‌نژاد به طور ضمنی در حال تشویق کاربران زن ایرانی فیسبوک به ارسال تصاویری از خود است که طبق نیت و ادعای شخصی آنها و بنا به نام این صفحه، «در خفا» گرفته شده است.

اقدام به برملاسازی آنچه افراد درصدد مخفی داشتن آن هستند از طریق تشویق این زنان، حرکتی زیرکانه و غیرصادقانه برای بهره‌برداری در جهت هدف علی‌نژاد است. این زنان تصاویر بدون حجابی از خود را با علی‌نژاد در میان گذارده‌اند که تا قبل از این جنبه کاملاً شخصی داشته است و گواه این موضوع «در خفا» بودن تهیه این تصاویر است.

این رفتار، یعنی تهیه تصاویری از خود که بدون حجاب (شامل روسری یا هرنوع حجاب مورد قبول در ایران) اما در شرایطی که ملاحظاتی همچون رؤیت‌نشدن توسط عموم صورت گرفته است، در حقیقت چیزی جز خود حجاب نیست؛ این رفتار مشابه رفتار همه زنان ایرانی در نداشتن حجاب در مقابل محارم است که مثلاً شامل مکان‌های خصوصی می‌شود، اما محدود به آن، نه.

ادامه »

تلاش ناکام برای امنیتی کردن یک معضل فرهنگی

فتنه‌گران سعی دارند با سیاسی و امنیتی کردن بدحجابی، این معضل فرهنگی رابه نام خودمصادره کنند چنانچه درگذشته پیشنهاد می‌دادند درماه محرم، معترضین برای مبارزه بانظام اسلامی لباس سیاه برتن کنند!

کسانی که سال ۸۸ فتنه بزرگ را علیه ملت و کشور رقم زدند به خوبی نمایان ساختند که نه تنها با انقلاب و ملت ایران مشکل دارند بلکه نسبت به اسلام و احکام شیعی کینه در دل دارند. حمله به عزاداران حسینی و اهانت به خیمه‌های عزای اباعبدالله علیه السلام و توهین به احکام اسلامی مانند حجاب، شهادت، قصاص، ولایت فقیه و … تنها نمونه‌ای از این دست اقدامات است.


انکار اعتقاداتی مانند عصمت ائمه و رجعت و حتی وجود نازنین امام زمان عجل الله فرجه الشریف از دیگر مواردی است که روی ضد اسلام فتنه گران را بر همگان آشکار کرد.

فتنه‌گران ضد اسلام و ضد انقلاب و ضد ملت که جیره‌خوار دشمنان ملت ایران در انگلیس و امریکا می‌باشند و نوکری دشمنان ملت را برای خود افتخار می‌دادند، به خوبی می‌دانند قاطبه عظیم ملت مسلمان ایران هیچ توجهی به اقدامات و تحرکات ضد دین آنها ندارند و دستشان برای ملت رو شده است، در راستای اقدامات ضد دین خود دست به تلاش دیگری زده‌اند.

چندی است در فضای مجازی و شبکه‌های مجازی به خصوص فیس بوک گروههایی برای مقابله با حجاب و عفاف تشکیل شده‌ و به تلاش خود شدت داده‌اند و از دختران ایرانی می‌خواهند برای مبارزه با جمهوری اسلامی عکسهای بی‌حجاب خود را در صفحات شخصی خود در شبکه اجتماعی قرار دهند!

ادامه »