مجلس سوگواری آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام

مجلس سوگواری آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام

سومین روز مجلس سوگواری آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام  ، با قرائت زیارت عاشورا آغاز وبا سخنرانی سرکار خانم حوا بهرامی، استاد و مشاوره مدرسه علمیه الزهرا المرضیه سلام الله علیها ادامه یافت و با توزیع صبحانه گرم بین طلاب به اتمام رسید.

خانم بهرامی مشاور محترم مدرسه فرمودند  انسانها از حضرت آدم تا انتهای عالم هر روزه مورد ابتلا و آزمایش بوده اند و این مسئله سنت الهی است. ولذا در مورد واقعه ی عاشورا و حادثه کربلا نیز همین امر صادق بود؛ به طور مثال فرمودند یکی از شخصیتهایی که عالم زمان بود و عمامه داشت و امام جماعت بود وبرای امام نامه نوشت؛ سلیمان بن صرد بود که با نامه ی او و خیلی از افراد دیگر امام به سمت کوفه حرکت کردند. ولی بعد از آن، هیچ پشتیبانی ای از حرکت امام حسین علیه السلام نکرد و در نهایت جزء حمایت کنندگان از قیام کربلا نبود. و در عوض شخصیت بی سواد و بی عمامه و سیاه چهره ای که هیچ ادعایی نداشت در رکاب امام ماند و در زمره ی شهدای کربلا قرار گرفت و در امتحان الهی سربلند و پیروز بود؛ “جون” غلام سیاه بود که با وجود سیاهی پوست, با دعای امام که فرمودند اللهم بیض وجهه و طیّب روحه، خوشبو  و خوش سیما، شد و شهید گردید و عاقبت به خیر شد. حضرات ائمه و حتی انبیای الهی همه مورد ابتلائات و آزمایشات سخت الهی بودند و لذا تفاوت درجات انبیا به دلیل نحوه ی عملکردهایشان در این امتحانات بوده است.

به طور مثال حضرت ابراهیم که سالها از داشتن فرزند محروم بود و با کنایات مردم همیشه روبرو بودند، بعد از سالها صاحب فرزند شدند؛ به محض رسیدن اسماعیلشان به سن جوانی از طرف پروردگار مأمور به قربانی کردن فرزندشان شدند. و بعد از اینکه حضرت ابراهیم علیه السلام آماده به قربانی شدند؛ فرمان باریتعالی به قربانی کردن گوسفندی تغییر کرد ولی باز حضرت ابراهیم به فرزندشان فرمودند قطعا اگر خداوند فرمان را تغییر نداده بود و تو قربانی می شدی ؛ برای وجود من بهتر بود.

ایشان همچنین افزودند ما در زمان خودمان مادران و پدران زیادی را دیدیم که با فدا کردن جان فرزندانشان در هشت سال دفاع مقدس و نداشتن هیچ توقع و چشم داشتی بارها و بارها در ابتلائات سربلند بیرون آمده و هنوز پیرامونمان وجود چنین انسانهایی را حس می کنیم که شاید هیچ سواد و علمی هم ندارند ولی در اوج بندگی باریتعالی، تمام توانشان را برای سربلندی دین و آئینشان خرج می کنند و از دادن جان و مال و حتی آبرو هیچ ابائی ندارند. ایشان در پایان صحبتهایشان با اشاره به وظایف سنگین طلاب فرمودند طلاب بایستی در مقابل سختی ها و مشکلات توان و تحملشان را بالاتر بوده و در تمام مسائل بردبارانه و صبورانه برخورد کنند.  

مجلس سوگواری آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.