گزارش نشست سیاسی در حوزه ی زهرای مرضیه سلام الله علیها

گزارش نشست سیاسی در حوزه ی زهرای مرضیه سلام الله علیها

در مدرسه علمیه زهرا ی مرضیه سلام الله علیها اصفهان مطرح شد:

آتش به اختیار باید مبتنی بر اندیشه و فکر باشد  نه با هدف تخریب خودیها و گیر انداختن دیگران

نشست سیاسی با حضور آقای سید روح الله رفعتی پور،عضو مجتمع آموزشی امیر المؤمنین، در مدرسه علمیه زهرای مرضیه سلام الله علیها اصفهان برگزار شد.

آقای رفعتی پور در این نشست عنوان کردند که هر کار فرهنگی ای باید بر اندیشه و فکرمبتنی باشد آتش به اختیار هم بایستی با تدبیر و دقت انجام شود چرا که اگر نسنجیده عمل شود اثر معکوس خواهد داشت: مثل حمله به سفارت عربستان و یا ورود به سفارت انگلستان.

ایشان در ادامه افزودند که متکفلان فرهنگ در جامعه باید کار فرهنگی را بسیار هوشمندانه ارائه دهند. و در مسائل فرهنگی به رفتارهای مردم نباید متمرکز شد بلکه آنچه مهم است فکر و عقل مردم است.

ایشان همچنین فرمودند که ما به واسطه ی سرسپردگی به عالی ترین آیین، می توانیم بهترین برنامه ها را ارائه دهیم به طور مثال حدیث شریف کسا دارای مضامین عالی است و سرشار از مطالب تربیتی: اینکه فرزندان را چگونه خطاب کنیم، بین فرزند ارشد و بقیه فرزندان احترامات چگونه باشد؟ همچنین  نحوه برخورد با والدین، شاخصه های انسانیت و ادب رفتار را می توان برداشت کرد.

ایشان در پایان با اشاره به آیه 25 سوره مبارکه ی حدید عنوان کردند که خداوند ابزار فهم را در بینه، کتاب و میزان می داند و مردم را در نهایت به عنوان کسانی که قیام به قسط می کنند معرفی می کند، پس با استفاده از بینه و کتاب و میزان، آگاهی مردم را می توان بالا برد و شرائط جامعه را طوری سامان داد که مردم خودشان به سمتی سوق پیدا کنند که طالب جامعه ای با شاخصه های دقیق اسلامی باشند. 

گزارش نشست سیاسی در حوزه ی زهرای مرضیه سلام الله علیها
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.