گزارش کارگاه آشنایی با اصول نگارش(واژه، جمله، پاراگراف) دوره اول

گزارش کارگاه آشنایی با اصول نگارش(واژه، جمله، پاراگراف) دوره اول

معاونت های پژوهش مدارس علمیه زهرای مرضیه ، فاطمه محدثه و حکیمه(س)، با رایزنی مدیران محترم این مدارس،  در تاریخ23/9/96 اقدام به برگزرای کارگاهی در راستای فعالیت‌های پژوهشی نمودند. در این جلسه مشترک، تعداد بیش از 60 نفر از طلاب علاقه‌مند به فعالیت‌های پژوهشی شرکت داشتند. این جلسه به مدت 6ساعت در سالن اجتماعت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهرن، توسط استاد راهدان، از ساعت 8 صبح تا 13:40 برگزار شد.

اجمالی از این جلسه:

استاد راهدان در ابتدای این کارگاه، به چگونگی نگارش و ویرایش نوشته‌های علمی در دو بخش صوری و زبانی اشاره نموده، در ادامه در سه محور اصلی، بحث خود را تا پایان وقت مشخص شده، ارائه دادند. بخش اول این کارگاه که اختصاص به «نوشتن» داشت؛ با بررسی میان نوشته‌های علمی و ادبی درصدد پاسخ به این سؤال بودند که « آیا نوشتن دشوار است؟» مهارت‌های نوشتاری، چگونگی کسب عادت به نوشتن، الزامات درست نویسی و زیبا نویسی از جمله نکات قابل بحث، در این بخش بود که توسط استاد بیان شد.

استاد در ادامه بخش دوم، نکاتی درباره زبان فارسی و تاریخ آن بیان نموده وبه فرق میان زبان فارسی دری با زبان دری وری پرداختند. مسائلی چون چهره‌های زبان و ویژگی‌های زبان معیار، توجه به دستور زبان و خط فارسی از مباحث مهم این محور بود.

در آخرین زمان از این جلسه، ارکان نوشته، چون جمله، گروه، واژه، واژک و واک بیان شد. بند یا پاراگراف و ساختار آن نیز در نوشته پژوهشی مورد بررسی قرار گرفت؛ از آنجایی که این کارگاه در دو قسمت برنامه ریزی شده بود؛ بحث از پاراگراف و ساختار آن به جلسه‌ای جداگانه محول گردید.

در پایان نیز از طلاب نظر سنجی به عمل آمد و نتایج حاصله رضایت‌بخش بود.

گزارش کارگاه آشنایی با اصول نگارش(واژه، جمله، پاراگراف) دوره اول
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.