بزرگترین گنبد طلا

 

گنبد  حرم مطهر امامین عسگریین علیهما السلام که بزرگترین گنبد طلایی جهان بوده است، به شکل دو گنبد داخل در هم و مقاوم در برابر هر نوع آسیب ساخته شده است، و بنابه نظر مهندسان مجري طرح؛ هر گونه حمله موشکی و بمب‏گذاری نمی‏تواند آن را تخریب کند. لازم به ذکر است مساحت این بزرگترین گنبد طلایی که در جهان بی‏نظیر است 54 متر و ارتفاع آن بالغ بر 30 متر مي باشد.
وزیر راه و ترابری عراق اعلام كرد : امنیت مسیر سامرا تامین و دو خط اتوبوس برای زیارت این شهر راه اندازی شده است.
به گزارش شبكه خبر به نقل از خبرگزاری براثا عراق: وزارت راه عراق در پایانه های شهر العلاوی و كاظمین دو خط مسافربری برای انتقال مسافران به سامرا در روزهای پایانی هفته فراهم كرده است. عبدالجبار اظهار داشت : این دو خط از شنبه تا چهارشنبه تعطیل است ولی در پایان هفته زائران كاروان ها ابتدا امامزاده سید محمد را زیارت می كنند و سپس به سامرا می روند. وی بهای بلیط رفت و برگشت این كاروان ها را 22 هزار دینار اعلام كرد.
براى تامين امنيت آستان مقدس عسكريین عليهما السلام؛ آنرا از بقيه شهر سامرا جدا كرده اند و فقط از طريق 12 ورودي نظامي (با كنترل شديد امنيتي) اهل شهر و يا مسافران مي توانند به آنجا وارد شوند. ابتداي باز شدن وروديها از اذان صبح و نهايت وقت غروب آفتاب مي باشد، همجنين در مسير بغداد تا سامراء ايستهاى بازرسي فراواني مستقر كرده اند كه اكر بعد از نماز صبح از كاظمين حركت كنيم حدود ساعت 9 صبح به سامرا مي توان رسيد. امكانات اقامت در سامرا براى زوار فراهم نيست، زائران براى توفيق فرصت بيشتر بايد طوري برنامه ريزي كنند كه بعد از نماز صبح از كاظمين حركت كرده تا 9 صبح به سامرا برسند و بعد از نماز عصر هم به كاظمين بركشته تا اذان مغرب در حرم كاظمين باشند. البته براى اين مقدار توقف بايد هنكام سوارشدن و حركت از كاظمين با راننده توافق كرد. انتخاب راننده مطمئن و مجرب هم بايد مورد توجه باشد.

  • نظر از: موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران)
    1390/11/11 @ 03:07:21 ب.ظ

    موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) [عضو] 

    اعظم الله اجورنا و اجورکم
    معصومیه قم

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.