ترشحات گوش را دائم پاك نكنيد


ايران حال : بگفته متخصصان گوش و حلق و بيني، ترشحات داخل گوش را كه بيشتر بعد از استحمام ظاهر مي‌شود، نبايد پاك كرد چون اين ترشحات ، حافظ گوش در برابر آلودگي‌هاي خارجي مي‌باشد.
دكتر “سهراب زكي زاده” متخصص گوش و حلق و بيني گفت: ترشحات گوش خارجي كه به آن جرم يا” واكس” گوش گفته مي‌شود، به‌هيچ وجه آلوده و كثيف نيست.
به گزارش ايرنا، وي در حاشيه دومين روز همايش دو روزه سراسري “تربيت شنوائي “در دانشگاه علوم پزشكي اصفهان گفت : اين ترشحات طبيعي براي حفظ سلامت مجراي گوش خارجي ضروري است و از گوش مراقبت مي‌كند. وي گفت: فقط درصورت نمايان شدن اين ترشحات در دهانه گوش بايد بااستفاده ازگوش پاك كن و يا پيچاندن پارچه به دور انگشت اشاره، بدون فشار به داخل مجرا آن را پاك كرد. وي‌با بيان اينكه اكثر افراد اندازه عمق گوش خود را نمي‌دانند، گفت: براثر فرو بردن جسم خارجي به داخل گوش و ياپاك كردن مستمر آن ، علاوه بر خطر آسيب‌رساني به پرده گوش، امكان ايجاد خراش‌هاي ظريف ميكروسكوپي در مجراي گوش وجود دارد. وي تصريح كرد: بااين خراش‌ها زمينه آلودگي و ابتلا به عفونت گوش ايجاد مي‌شود.
اين متخصص‌خاطرنشان كرد: در برخي موارد، ترشح بيش از حد به‌خصوص در افراد مستعد موجب انسداد گوش و كاهش شنوايي مي‌شود كه در اين صورت بايستي بيمار جهت شستشوي گوش و اقدامات لازم به پزشك متخصص مراجعه كند

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.