انتقاد روزنامه آمريكايی «هافينگتن پست» از كشيش موهن به قرآن

پیوند: http://www.iqna.ir

گروه بين‌الملل: روزنامه «هافينگتن پست» چاپ آمريكا با درج مقاله‌ای اعتراض‌آميز، تصميم مجدد تری جونز، كشيش اسلام‌ستيز اهل فلوريدا برای تكرار سناريوی سوزاندن قرآن را زير سؤال برد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، در اين مقاله كه هفته گذشته در روزنامه هافينگتن پست (Huffington Post) به چاپ رسيد، آمده است: سه سال پيش، يكی از تأسف‌برانگيزترين اپيزودهای زندگی آمريكايی رقم خورد؛ زمانی‌ كه «تری‌ جونز»، ضمن سوزاندن قرآن اقدام به نامگذاری روزی به نام «روز جهانی سوزاندن قرآن» كرد.

رسانه‌ها سريع اقدام به انعكاس اين خبر كردند و اين به اصطلاح كشيش ناشناخته و تاريخ‌ مصرف گذشته را مشهور كردند و او را به آرزويش رساندند.

به گزارش «دانيكا لارنس» خبرنگار شبكه تلويزيونی «WTSP»، تری جونز قصد دارد بار ديگر اهانت به ساحت قرآن كريم را تكرار كند اما اين بار شهر «مالبری» فلوريدا را برای اين كار انتخاب كرده است.

جونز كه سوزاندن قرآن را اعتراض می‌خواند، ادعا كرده است كه در هيچ يك از اعتراض‌ها به هيچ‌ وسيله‌ و روشی، هيچ‌گونه نفرتی نشان نداده‌ است! البته شايد او يك لحظه فراموش كرده كه سوزاندن كتاب‌های دينی دليلی جز نفرت نمی‌تواند داشته باشد.

وی همچنين گفته است كه اين نمايش‌های تبليغاتی او ارتباطی به مسلمانان ندارد! البته درست می‌گويد. اين نمايش‌ها به مسلمانان ربط ندارد به نياز او برای جلب توجه ارتباط دارد.

ما نگران اين بوديم كه با انتشار اين مقاله او را به هدفش برای جلب توجه نزديك‌تر كنيم، به همين دليل بايد گوشه‌ای از بدنامی و منفور بودن تری جونز نزد مردم مالبری را ترسيم كنيم.

بلافاصله پس از انتشار خبر تصميم جونز به رفتن به مالبری برای سوزاندن قرآن، صفحه‌ای در فيس‌بوك از سوی اهالی اين شهر در مخالفت با سوزاندن قرآن در شهر مالبری توسط جونز ايجاد شد كه «در مالبری نه» نام دارد. تاكنون عده زيادی از اين صفحه استقبال كرده‌اند.

مسئول اين صفحه نوشته است: چرا می‌خواهی به شهر كوچك مالبری كه اديان و فرهنگ‌های مختلف در صلح و آرامش در آن زندگی می‌كنند، بيايی؟ ما مالبری را اينگونه دوست داريم. چرا می‌خواهی به شهر ما بيايی و نمايشی از نفرت و نفاق به راه اندازی؟

خبرها حاكی است كه شهردار شهر مالبری اعلام كرده است كه ما از تری جونز حمايت نمی‌كنيم اما محلی كه وی برای سوزاندن قرآن انتخاب كرده در منطقه روستايی «ويلو اوك» در حومه مالبری است و اين منطقه در حوزه قدرت شهرداری مالبری نيست.

اما آقای شهردار اين برنامه قرار است در حاشيه شهر تحت نظارت شما روی دهد و اين سخن شما چيزی جز شانه خالی كردن از مسئوليت نيست.

در پايان اين مقاله آمده است: مشخص است كه اينجا آمريكا است و همه حق دارند. جونز حق دارد تا به دلقك‌بازی‌های خود ادامه دهد. مردم مالبری هم حق دارند كه خواسته‌های خود مبنی بر به حاشيه راندن و نه سانسور شدن! جونز را مطرح كنند. البته حتی اگر همين كار را هم سه سال پيش درست انجام می‌داديم و جونز به حاشيه می‌رفت و كسی به او و كارهايش اهميتی نمی‌داد، اكنون او بار ديگر اين كار را تكرار نمی‌كرد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.