معرفی کتاب

کتاب گنجینه مبلغین


مجموعه گنجینه ی مبلغین به صورت موضوعی شامل آیات، احادیث و حکایت های تاریخی برای مبلغین توسط سید علی موسوی (باروق) تنظیم گردیده است.
ابتدا یک موضوع کلی را انتخاب و با ذکر آیه و روایتی در رابطه با موضوع در صدر و ذیل، آن را با مسائل شرعی مختصر مرتبط با موضوع از توضیح المسائل و استفتاءات حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی (ره)  تزیین کرده و با ذکر تفسیر مختصر از آیه ای ارائه شده در صدر، که امروزه بیان تفسیر یکی از ضروریات مجلس سخنرانی شده است خطیب در این امر یاری می شود و برای تفهیم هر چه بهتر موضوع با آوردن تمثیل یا تمثیلاتی به فهم آن کمک کرده و با آوردن حکایت و قطعه های تاریخی، شعر، لطیفه، مطالب علمی و روایت های مرتبط با موضوع قالب خاصی از سخنرانی مطرح شده است و در پایان هر مجلسی با بیان ذکر توسلی مناسب که در شأن ائمه معصومین علیهم السلام باشد موضوع به پایان می رسد. برای خسته نشدن خواننده یک سری داستان ها ی مناسب مثل حکایت از زندگی بزرگان دین، حکما و شاعران آورده شده تا تنوعی برای خواننده درهنگام مطالعه ایجاد گردد. ذکر تمثیلات در قالب پرسش و پاسخ برای فهم هر چه بهتر مطالب اعتقادی یکی از نکات قابل توجه این مجموعه است. این مجموعه تلفیق سه جلد چاپ شده که به خاطر راحتی مبلغین و مدرسین علوم اسلامی هر سه جلد در یک جلد چاپ شده است.


  • سيد علي موسوي باورق
    نظر از: سيد علي موسوي باورق
    1391/02/24 @ 02:13:30 ب.ظ

    سيد علي موسوي باورق [بازدید کننده] 

    سلام كتاب گنجينه مبلغين براي حقير است البته كتابهاي ديگري هم دارم،مي‌توانيد به وبلاگم مراجعه كنيد.
    mousavibaroogh.blogfa.com

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.