22 ذی الحجه شهادت میثم تمار از یاران مخلص آقا امام علی علیه السلام

22 ذی الحجه شهادت میثم تمار از یاران مخلص آقا امام علی علیه السلام

امروز22 ذی الحجه، سالروز شهادت مظلومانه سردار شهید اسلام، مدافع حریم ولایت و امامت، یار باوفای امیرمؤمنان علی علیه السلام ، سردار سربدار، جناب میثم تمّار است؛ همو که در مقابل بیدادگری ظالمان زمانه خود، پرچم بیدارگری برداشت و با زبان گویای خود، ظلم و فتنه و فساد را افشا کرد و در دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت، جان بر کف نهاد و تا پای چوبه دار رفت و با لب های خون آلود خود، بوسه بر چوبه دار زد و جان عاریت خود را، تقدیم مولا و مقتدای خود نمود. روحش شاد و یاد و خاطره اش در دل های عاشقان همیشه زنده و جاویدان باد .

میثم فرزند یحیی و از سرزمین «نهروان» که منطقه‌ای میان عراق و ایران است و بعضی او را ایرانی و از مردمان فارس دانسته‌اند».

 لقب تمّار را از این جهت به میثم داده‌اند که وی در کوفه خرما فروش بود.

ابن حجر عسقلانی می‌نویسد:

میثم برده زنی از بنی اسد بود . علی علیه‌السّلام او را خریداری کرد و آزاد نمود ولی او به گونه ای دیگر اسیر شد ، اسیر ولای علی و محبت و عشق او . وى شیفته آن بود که از محضر امیر مؤمنان على علیه السلام علم و حکمت بیاموزد. از این رو دل و جان خود را دربست در اختیار معارف علوم علوى گذاشت. حضرت علی علیه اسلام نیز که او را لایق و با استعداد یافت ، دانش و حکمت هاى فراوانى به وى آموخت ، حتى برخى اسرار را که به هر کس نمى توان گفت و آگاهى از حوادث آینده و بلاها و فتنه هاى زمانه را در اختیار او گذاشت. از این رو میثم تمّار را (صاحب سرّ) امیر المؤمنین علیه السلام مى دانند.

22 ذی الحجه شهادت میثم تمار از یاران مخلص آقا امام علی علیه السلام
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.