برگزاری اردوی یکروزه باغ

برگزاری اردوی یکروزه باغ

مدرسه علمیه زهرا ی مرضیه سلام الله علیها روز شنبه 25/6/96  اردوی یکروزه ای با حضور طلاب و کادر در باغ برگزار نمود.

این اردو با مراسم خوشآمدگویی و سخنرانی مدیریت محترم مدرسه سرکار خانم اشرف صدر ارحامی  آغاز و با برنامه های فرهنگی مختلف ادامه داشت و نهایتا با صرف ناهار و انجام برنامه های  تفریحی و اهدا بسته های فرهنگی به پایان رسید.

مدیریت محترم مدرسه الزهرا المرضیه سلام الله علیها، سرکار خانم اشرف صدر ارحامی در این مراسم ضمن خوشآمدگویی به طلاب و تبریک روز مباهله و سالروز نزول آیه تطهیر، طلاب را به آیه 80 سوره مبارکه اسراء توجه داده و فرمودند همواره از خداوند بخواهید که رب ادخلنی مدخل صدق و اخرجنی مخرج صدق و اجعلنی من لدنک سلطانا نصیرا

ایشان صداقت داشتن در تمام امور را از مهمترین رموز موفقیت اعلام کردند ، و فرمودند شکست بسیاری از حرکتها نبود ، صداقت در آنهاست و لذا کار صادقانه امداد الهی به همراه دارد و کار آمیخته با فریب و ریا برکاتی دربر نخواهد داشت.

مدیر مدرسه همچنین  طلاب را به موقعیتی که در آن واقع شده اند توجه دادند و فرمودند که حوزه ها با هزینه های سنگین احداث و اداره می گردد ولذا با انگیزه و پر تلاش وارد عالم طلبگی شده و همواره سپاسگزار  این توفیق باشند و خالق را شاکر باشند که انتخابشان کرده تا بخشی از عمر عزیزشان را صرف کاری کنند که مربوط به دین است.

ایشان یاد آور شدند که حوزه ها چهار وظیفه ی اصلی دارند:

1-تفقه در دین و فهم عمیق در دین

2-ابلاغ و انتشار و رساندن پیام دین به روشهای مختلف

3- اجرای دین و پذیرش مسئولیت های اجتماعی در راستای احیای امر اهل بیت علیهم السلام

4-دفاع از دین به خصوص ورود به بحثهای شبهه شناسی و شبهه زدائی

خانم صدر همچنین به جلسات چهل روزه اشاره کردند که چهارده  دوره ی آن برگزار گردیده و شامل  1-انس با قرآن 2-سیر مطالعاتی 3- انجام مستحب 4- آداب اجتماعی 5-ترک گناه است. که  برای  دوره ی پانزدهم: انس با قرآن را با تلاوت یک صفحه در روز،  سیر مطالعاتی  کتاب انیس الطالبین ، انجام مستحب زیارت عاشورا با علقمه و دو رکعت نماز زیارت، آداب اجتماعی نصیحت و ترک گناه هم حسادت تعیین شد.

مدیر مدرسه فرمودند که یکی از صفات مهم مؤمن، نصح و نصیحت است و انبیا ناصح امین بودند و لذا شما که طلبه هستید  بایستی خود را با این صفت عجین ببینند. نصح یعنی خلوص و خیر خواهی و دلسوزی یعنی آنچه خودش دارد برای دیگران هم بخواهد، پس نقطه مقابل حسد است .

ایشان افزودند بزرگان و علما با تأسی به اهل بیت علیهم السلام این صفت را داشتند و دارند و لذا نیمه شبها برای مردم دعا می کردند و همواره دلسوز مردم بودند.

مدیر مدرسه در پایان بیاناتشان از طلاب خواستند که ارتباط با کادر و اساتید برقرار کنند و مشکلات و مسائلشان را با مدیر و مشاوره مدرسه مطرح کنند  و با توجه به صفت نصح  با دوستان و طلاب صمیمانه برخورد کنند و دغدغه مند باشند و درصدد رفع مشکلات همدیگر باشند تا ان شاء الله در مسیر امام زمان عجل الله تعالی فرجهم گام بردارند .

برگزاری اردوی یکروزه باغ
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.