بیان اهمیت دعای اللّهم کن لولیک

بیان اهمیت دعای اللّهم کن لولیک

اهمیت دعای اللّهم کن لولیک در بیانات حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری حفظه الله : ” یکی از بهترین مصادیق یاد و ذکر حضرت بقیه الله عجل الله تعالی فرجه الشّریف انتشار یاد و نام آن حضرت و توجه دادن دیگران به آن وجود نازنین است که برای همه به ویژه برای طلاب و سربازان آن حضرت لازم است. در این باره کاری ساده که از همه بر می آید و برکات فراوانی همراه دارد این است که در جمع خانواده و پیش از خوردن غذا دعای معروف اللّهم کن لولیّک الحجه بن الحسن ….. به طور جمعی خوانده شود. دیده ایم که مسیحیان پس از غذا ، دعا یا شکر گزاری انجام می دهند ما نیز نباید در این باره از آنان کمتر باشیم. البته برای دعا پیش از غذا خوردن موقعیتی مناسب تر است و به توجه و اجابت نزدیک تر است .این واقعیتی است که هر نعمت مادی و معنوی به واسطه اهل بیت علیهم السلام به ما می رسد که آخرین آن بزرگواران، امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشّریف هستند لذا هنگام غذا توجه به ولی نعمت مناسب و لازم است. این کار ،علاوه بر توجه به ولی نعمت ، زنده کردن یاد حضرت در جمع خانواده نیز هست. باید دانست تبلیغ نام و یاد حضرت آثار وضعی بسیاری دارد که خیر دنیا و آخرت را برای انسان فراهم می کند. علاوه بر آن برای فرزندان نیز آثار تربیتی مهمی دارد. فرزند ما کنار سفره غذا علاوه بر تغذیه جسمی مشغول تغذیه اعتقادی هم هست و از رفتار و کردار ما الگو می گیرد. لذا این عمل خیر و این دعای کوتاه را نباید دست کم گرفت.این دعاها و عملکردهای مشابه سرمایه ای برای فرزندان می شود به طوری که اگر در آینده برای فرزند لغزشی پیش آمد یا در معرض دوستی ناباب قرار گرفت این زیبایی ها و این توجهات و توسلات به سراغ او می آید و از ذهنش عبور می کند و باعث حفظ و حراست او می شود. به امید روزی که در هر خانواده ی شیعی پیش از غذا این دعا زمزمه شود.

بیان اهمیت دعای اللّهم کن لولیک
بیان اهمیت دعای اللّهم کن لولیک
  • 5 stars
    نظر از: عابدی
    1398/05/08 @ 10:22:05 ق.ظ

    عابدی [عضو] 

    سلام می‌کنم به شما، سلام به شما و محبتی که از آن سرشار هستید. سلام به شما و دلهایی که پر از محبت امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) است. سلام به شما که برای رسیدن عید بزرگ غدیر لحظه شماری می‌کنید.
    غدیر یک جریان است و یک فرهنگ است و یک دین و مکتب است و ما باید این را احیا کنیم.
    تبلیغ غدیر جزء واجبات است. مثل نماز که می‌خوانیم، اصل دین، ولایت و اصول دین از فروع دین مهمتر است. پیامبر فرمودند: «فَلْیُبَلِّغِ الْحاضِرُ الْغائِبَ وَ الْوالِدُ الْوَلَدَ اِلى یَوْمِ الْقِیامَةِ»
    یک نکته که در غدیر باید خیلی پررنگ شود برپایی کاروان‌های شادی است.
    بیاییدهمه دست به دست هم بدهیم که انشاءالله غدیر امسال با شکوه برگزار شود و در برپایی کاروان¬های شادی در سرتاسر ایران اسلامی، محبت خودمان را به مولا علی(ع) نشان بدهیم.
    یا علی

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.