ادعای بشر دوستی با ۴۰۰ کلاهک هسته‌ای!

چگونه اسرائیل هسته‌ای متولد شد؟

اسرائیل و آمریکا که خود تهدید عمده‌ای برای تمام دنیا بعد از جنگ جهانی دوم تا کنون بوده‌اند و بار‌ها و بار‌ها قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته‌اند و به خاک کشورهای دیگر تجاوز کرده‌اند، اصرار دارند که به ایران که تاکنون به هیچ کشوری حمله نکرده ولی به آن حمله شده (آنهم به دستور آمریکا برای دستیابی به منابع غنی نفتی)، حمله کنند با این توجیه که ایران خطری جدی برای صلح در دنیاست… آمریکا تنها کشوری است که به طور عمد از بمبهای هسته‌ای علیه غیرنظامیان استفاده کرده است و جالب اینجاست که هنوز بعد از گذشت ۶۶ سال همچنان از عملکرد خود دفاع می‌کند و در کتابهای درسی خود نیز سعی می‌کند بر درستی این نسل کشی صحه بگذارد.

سرویس بین الملل فردا؛ لاله رشیدی: آمریکا و اسرائیل دو زوج جدا نشدنی هستند که حیاتشان به یکدیگر وابسته است. این دو کشور در پیمانی نانوشته تلاش دارند تا همه ملت‌های مستقل را یا به نابودی بکشانند و یا آن‌ها را زیر بلیت خود درآورند. از این رو است که پروژه‌های جنگ افروزانه‌شان را در هماهنگی کامل و با بمباران رسانه‌ای عظیم به پیش می‌برند. مقاله پیش رو در «گلوبال ریسرچ» منتشر شده و نگارنده تلاش دارد نشان دهد چگونه آمریکا با تجهیز اسرائیل به سلاح‌های هسته‌ای اهداف شوم خود را در خاورمیانه پی می‌گیرد.

***
چندین باردیگر باید این داستان تکراری گفته شود، داستانی که تمامی دنیا از ایالات متحده تا اروپا و آسیا و جهان عرب همه و همه آن را می‌دانند. مطبوعات بین المللی از سال ۱۹۶۰ تاکنون مدام جزئیات این داستان را گزارش کرده‌اند. تا حدی که جزیئات تاریخی این ماجرا نیز بر همگان روشن است.

در سال ۱۹۵۵ آیزنهاور رییس جمهور وقت ایالات متحده اولین راکتور هسته‌ای کوچک را در صحرای «نهال سورک» برای اسرائیل افتتاح کرد. سپس در سال ۱۹۴۶ فرانسه برای اسرائیل یک نیروگاه هسته‌ای بزرگ‌تر در صحرای negev ساخت. در سال ۱۹۶۵ اسرائیل ۲۰۰ پوند سلاح اورانیومی را از طریق جاسوسانش از شرکت مواد و تجهیزات اتمی در پسنیلوانیا به سرقت برد. که البته کاملا با هماهنگی خود آمریکایی‌ها انجام شده بود. همچنین اسرائیل در سال ۱۹۶۸ یک کشتی لیبیایی حامل ۲۰۰ تن کیک زرد را در آبهای بین المللی به سرقت برد.

در حقیقت، اسرائیل خیلی پیش از سال ۱۹۷۰ دارای بمب هسته‌ای است. علی رغم انکار آمریکا، گلدا مایر چهارمین نخست وزیر اسرائیل به طور رسمی اعلام کرد که اسرائیل ۱۳ بمب هسته‌ای برای پرتاب به سوریه و مصر در سال ۱۹۷۳ آماده کرده بود (که این مطلب به طور مفصل در تایمز گزارش شده است).

در جنگ ۶ روزه اسرائیل از سلاح هسته‌ای استtاده نکرد و این امر به این دلیل بود که هنری کسینجر عظیم‌ترین ادوات ترابری هوایی جنگی را در اختیار اسرائیل قرار داده بود، و در نتیجه اسرائیل توانست در جنگ ۶ روزه پیروز شود.

پس از این جنگ، اسرائیل طی سالیانی طولانی، با رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی همکاری مدوامی در زمینه خرید و فروش سلاحهای هسته‌ای داشت که این مبادلات سلاح هسته‌ای تا سقوط رژیم آپارتاید در سال ۱۹۹۴ ادامه داشت.
از آن زمان به بعد کار‌شناسان تخمین زده‌اند که اسرائیل بیش از ۴۰۰ سلاح هسته‌ای به دست آورده که از جمله آن‌ها می‌توان به بمب نوترونی، سلاحهای هسته‌ای تاکتیکی و سلاحهای ترموهسته‌ای اشاره کرد. همچنین اسرائیل دارای موشکهایی با برد ۱۱۵۰۰ کیلومتری است که به راحتی می‌تواند هر نقطه‌ای از خاورمیانه را هدف بگیرد. به علاوه اسرائیل دارای زیر دریایی‌هایی است که می‌توانند حملات اتمی انجام دهند.

این در حالی است که اسرائیل سالهاست که مانع سعی و تلاش همسایگان خود برای دست یابی به راکتورهای صلح آمیز هسته‌ای است. اسرائیل بار‌ها و بار‌ها قوانین بین المللی را نقض کرده است، موساد بار‌ها به ترور و ربودن بسیاری از دانشمندان هسته‌ای در عراق و مصر و ایران متهم شده است. اسرائیل همچنان از پیوستن به پیمان منع گسترش سلاحهای هسته‌ای امتناع کرده است و از ورود اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازرسی راکتور دیمونا جلوگیری می‌کند.

اسرائیل دولتی چپاولگر و تهاجمی است که از زمان استقرارش تا الان همواره در صدد راه اندازی جنگ بوده است. بیرون راندن صد‌ها هزار از مردم از موطن خود، ایجاد میلیون‌ها پناهنده فلسطینی، لبنانی و مصری و کشتن ده‌ها هزار شهروند غیر نظامی با استفاده از بمبهای ناپالم فسفری و دیگر سلاحهایی که کنوانسیونهای بین المللی استفاده از آن‌ها را منع کرده‌اند، همه این‌ها گوشه‌ای از جنایات اسرائیل است.

اسرائیل توسط بنیادهای ضد اسلامی که در سرتاسر دنیا به راه انداخته است سالیان سال است که می‌کوشد ایده‌های نژادپرستانه خود را در کالبد فرهنگ و قوانین ملل بگنجاند و در این راه از هیچ کمک مالی نیز دریغ نمی‌کند.



سیاست‌های نژادپرستانه

آمریکا تنها کشوری است که به طور عمد از بمبهای هسته‌ای علیه غیرنظامیان استفاده کرده است و جالب اینجاست که هنوز بعد از گذشت ۶۶ سال همچنان از عملکرد خود دفاع می‌کند و در کتابهای درسی خود نیز سعی می‌کند بر درستی این نسل کشی صحه بگذارد.
آمریکا سالهاست که علی رغم پافشاری بسیاری از کشور‌ها در مورد نظارت بر زرداخانه‌های هسته‌ای اسرائیل و پیشنهاد بسیاری در مورد مطرح کردن این مساله در صحن شورای امنیت، مقاومت می‌کند.

با این حال اسرائیل و آمریکا که خود تهدید عمده‌ای برای تمام دنیا بعد از جنگ جهانی دوم تا کنون بوده‌اند و بار‌ها و بار‌ها قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته‌اند و به خاک کشورهای دیگر تجاوز کرده‌اند، اصرار دارند که به ایران که تاکنون به هیچ کشوری حمله نکرده ولی به آن حمله شده (آنهم به دستور آمریکا برای دستیابی به منابع غنی نفتی)، حمله کنند با این توجیه که ایران خطری جدی برای صلح در دنیاست.

سیاستهای‌نژاد پرستانه اوباما علیه اعراب و مسلمانان بسیار روشن است. اما برای مردم خاورمیانه چه اعراب و چه ایرانی و ترک این مواضع نژادپرستانه محلی از اعراب ندارد. داشتن یا نداشتن سلاح هسته‌ای یک دغدغه برای امنیت بشریت است و این نگرانی در باب این مساله، امتیازی نژادی برای اروپائیان محسوب نمی‌شود.

در حالی که آمریکا از سلاح‌های هسته‌ای اسرائیل ترس و واهمه‌ای ندارد، همسایگان اسرائیل و شهروندان غیرنظامی اسرائیل دهه هاست که توسط اسرائیل مورد تهدید و ارعاب قرار گرفته‌اند.

درسی که امروز اوباما باید بگیرد این است که، مردم منطقه در مورد اعتبار آمریکا در خصوص دغدغه‌های هسته‌ای مورد ادعایش تجدید نظر خواهند کرد و دروغ‌های کثیف اسرائیل و آمریکا را به صورت خودشان پرتاب خواهند کرد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.