الفت دهنده صلاح و رضا کیست؟

 


در دعای ندبه یکی از توصیف های که در مورد حضرت آمده است این است: «كجاست آن آقايي كه وحدت بخش جامة صلاح و برطرف كنندة پريشاني و خشنود كننده دلهاست؟» أَيْنَ مُؤَلِّفُ شَمْلِ الصَّلَاحِ وَ الرِّضَا. آنچه از اين فراز استنباط مي شود اين است كه: قبل از ظهور امام (عجل الله تعالي فرجه الشريف) اوضاع اجتماعي و سياسي مردم جهان به نحوي است كه جوامع از هم متفرق، گروه ها با يكديگر در حال جدال و خصومت اند. صلح و صفا از ميان آنان رخت بربسته، همه از دست يكديگر ناراحت و به ستوه آمده اند، به نحوي كه تمام دوَل عالم در حال جنگ و نزاع با همديگر بوده و با وجود سلاحهاي نابودكننده اي كه در اختيار دارند، نگران و وحشت زده‌اند و نمي‌دانند چه كنند؟ و به راستي صلاح، رضا، رشد و خوبي، دچار تفرّق، پراكندگي و از هم پاشيدگي گرديده است و روز به روز اوضاع دلخراش‌تر مي گردد.
در چنين اوضاع نابساماني است كه همه چشم و دل به افق دوخته و منتظر طلوع خورشيدي هستند كه بيايد و با نورش آنها و اوضاع را اصلاح كند، آنگاه طرح و اجراي عناويني همچون «گفتگوي تمدن ها» و «رويكرد اديان» و… بي‌اثر خواهد بود، او مي آيد و همه را بر اساس ايمان و تقوي نسبت به هم مهربان و برادر يكديگر خواهد نمود.
قرآن به اين نعمت بزرگ الهي كه به امّت اسلامي عطا شده، چنين اشاره مي كند: (واذكروا نعمت الله عليكم اذ كنتم أعداءً فالفّ بين قلوبكم فاصحبتم بنعمة إخواناً) .

 

  • نظر از: یادگاری
    1392/03/02 @ 12:45:34 ب.ظ

    یادگاری [عضو] 

    سلامی دوباره به خانم صدر ارحامی بزرگوار و پر تلاش.در ضمن از خانم حوا بهرامی هم به خاطر متن طیباشون تقدیر و تشکر می کنم.خدا قوت.میلاد مولای خوبان علی علیه السلام بر شما مبارک.ان شاءالله بهترین عیدی ها رو از خدای مهربان دریافت کنید.ما رو هم از دعای خیرتون بی نصیب نگذارید.التماس دعای فرج

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.