اکران این فیلم ها تاسف آور است...

سایت خبری ندای انقلاب نوشت: متاسفانه سیاست های حاکم بر معاونت سینمایی و سازمان سینمایی جدید به گونه ایست که فضای اکران فیلمهای دارای محتوای ضدارزشی و ضد اخلاقی که مغایر با هنجارهای جامعه باشند فراهم آمده است.

محمدصادق کوشکی استاد دانشگاه تربیت مدرس در گفت و گو با ندای انقلاب ضمن بیان مطلب فوق گفت: فضا منفی تا آنجا پیش رفته که مسئولین سینمایی کشور اینگونه سخن می گویند که اگر سازندگان فیلم هم، قسمت های مشکل دار را حذف نکنند، مجبور به اکران این فیلمها با محدودیت سنی می شویم!

>

وی افزود: عملا مسئولین سینمایی کشور به سازندگان آثار مبتذل و مغایر با ارزش های اسلامی و اخلاقی این اطمینان را داده اند که تحت هر شرایطی اثار آنها پخش می شود. و تنها مشکلی که گریبانگیر سازندگان این نوع فیلمها می شود این است که این فیلمها با عنوان محدودیت سنی به اکران درآیند و هیچ مشکل دیگری برای سازندگان به وجود نمی آید.

کوشکی در ادامه گفت: در این سالها متاسفانه شاهدیم که دو اثر از جمله مبتذلترین و جنسی ترین آثار موجود در جشنواره فجر نه تنها موفق به کسب پروانه نمایش شده اند، بلکه در اقدامی عجیب و بی سابقه معاونت سینمایی برای این دو فیلم زمینه اکران نوروزی را فراهم آورده اند و این بدین معناست که نه تنها تنبیهی متوجه سازندگان نمی باشد، بلکه چنین اثاری از سوی وزارت ارشاد تشویق می شود.

وی در ادامه اظهار داشت:دو فیلم زندگی خصوصی و گشت ارشاد از جمله مبتذلترین فیلمهای پس از انقلاب به شمار می روند. که حتی وزارت ارشاد زمان مهاجرانی نیز جرات اکران چنین فیلمهایی را نداشت و اکنون به مدد تسامح وزارت ارشاد دولت دهم چنین آثاری مجوز نمایش گرفته اند.آن هم در بهترین موقعیت زمانی جهت اکران نوروزی. و این امر جای تاسف بسیار دارد چرا که مسئولین دولت دهم با شعار اصولگرایی و با تکیه بر آرای مردمی مومن و پایبند به ارزشها به این عرصه پا گذاشته اند که این حرکت خیانتی است به کسانی که توقع پایبندی به ارزش ها را از دولت منتخب خود دارند.

کوشکی افزود: یکی از عناصری که از ابتدای سینما بوده است بهره برداری از جاذبه های جنسی برای افزایش فروش می باشد. که متاسفانه این روند در سالهای گذشته به حدی شدت گرفته که در جشنواره فیلم فجر امسال موضوع بیش از ۱۲ فیلم خیانت زن به مرد و بالعکس بوده است و چنین فاجعه ای جز با پشتیبانی وزارت ارشاد و معاونت سینمایی ممکن نبوده است. چراکه مسئولین تمایل خود را به ساخت اینگونه آثار ابراز نموده اند و کامل تحت حمایت قرار داده اند.

وی در پایان گفت:به همین دلیل است که جشنواره فیلم فجر عملا به عرصه ای جهت کشف حجاب و ترویج خیانت بین زوجین و زیرپا نهادن کلیه ارزشهای اخلاقی و اسلامی در خصوص روابط بین زن و مرد بوده است.

  • 4 stars
    صداقتی
    نظر از: صداقتی
    1391/03/02 @ 10:59:22 ق.ظ

    صداقتی [عضو] 

    سلام ممنون که به وب ما سر می زنید. خدا قبول کنه از خودم. یا علی

  • نظر از: الزهرا (س) نصر
    1391/03/01 @ 01:16:28 ب.ظ

    الزهرا (س) نصر [عضو] 

    امام هادی علیه السلام :
    إِنَّ اللّه‏َ يُحِبُّ الجَمالَ وَ التَّجَمُّلَ وَ يَـكْرَهُ البُؤْسَ وَ البائِسَ؛
    خداوند زيبايى و آراستگى را دوست دارد و ژوليـدگى و ژوليـده را دوست نمى‏ دارد.
    حياة الإمام على الهادى، ص 153

  • نظر از: الزهرا (س) نصر
    1391/03/01 @ 12:57:42 ب.ظ

    الزهرا (س) نصر [عضو] 

    خب توی تیتر اسم فیلم رو می زدید ! اکران کدوم فیلم ؟
    البته زندگی خصوصی و گشت ارشاد را متوجه شدم ولی گفتم شاید فیلم دیگری که دچار این ابتذالات باشد در حال اکران است

  • 5 stars
    نظر از: موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران)
    1391/02/31 @ 02:35:43 ب.ظ

    موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) [عضو] 

    امام على عليه السلام:
    «من لم يهذب نفسه فضحه سوء العادة‏»
    كسى كه روان خود را از ناپاكى‏هاى اخلاق تطهير ننمايد، عادات ناپسنديده‏اش او را رسوا خواهد ساخت.
    (غرر الحكم، ص‏719)

  • مخلصی
    نظر از: مخلصی
    1391/02/31 @ 01:09:20 ب.ظ

    مخلصی [عضو] 

    خدا بهتون صبر بده، بازم تا ملاصدرا که باعث میشه درصدی از مغز ما استفاده بشه.
    از خداوند برای شما صبر و برای ملاصدرا طلب مغفرت می کنیم.

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.