این فقط یک روایت تاریخی است شما زیاد به دل نگیر(4) !

بسم الله الرحمن الرحيم

تاریخ روایت کرده که چون فاطمه از دنیا رفت ، زینب شد خانم خانه ی علی ! زینب همه جا کنار پدر بود و زینت پدر !

وقتی اسم های زاهده ، عابده ، عفیفه ، قانته ، قائمه ، شریفه ، مکرمه ، متهجده آورده می شد همه ی مردم میفهمیدند منظورشان زینب ، دختر علی بن ابیطالب ، خواهر حسن و حسین است . همو که پدرش گفته بود عالمه بی معلم است .

زینب اهل این دنیا نبود . عبدالله بن جعفر هم که آمد خواستگاری حرف از دو شرط بود : ” جدا نشدن از حسین و مسافرت همراه حسین !”

تاریخ روایت کرده علی که از مدینه رفت به کوفه زینب را همراه خود برد . توی کوفه زینب شد معلم زنان و دختران کوفی . معلم قرآن ، احکام ، معارف .

تاریخ روایت کرده بعد از عاشورا که زینب را در بازار به اسیری میبردند خیلی ها زینب را کم کمک می شناختند . خیره که می شدند میفهمیدند معلم قدیمیشان است. زینب دختر علی .همو که در تفسیر حروف مقطعه قرآن گفته بود :” کهیعسق ؛ یعنی کربلا ، یزید ، عطش ….

تاریخ روایت کرده شب شهادت مولا امیرالمومنین ، فرزندان فاطمه ماندند پیش پدر به اضافه ی عباس ، و علی زینب را سپرد دست سه برادر ؛ حسن ، حسین ، اباالفضل. علی که رفت دلخوش بود برادر دارد .

تاریخ روایت کرده با امامت امام حسن ، زینب ولایت پذیر امامش بود. معاویه که دستور داده بود خطیبان سب امیر المومنین کنند ، زینب و خانواده اش در جاهای مختلف سنگ علی را به سینه میزدند و غم مظلومی پدر را به سر میکوبیدند .

امام حسن که مسموم شد اولین کسی را که صدا کرد زینب بود ، ولی طولی نکشید که امام مجتبی هم رفت .

تاریخ روایت کرده زینب دلخوش بود حسین دارد . هنوز یک شاخه از درخت تنومند خوابش بود . همان خوابی که برای پیامبر تعریف کرده بود .

خواهر حوا بهرامي

از  مدرسه الزهرا المرضيه (س)اصفهان


Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA yles DefLockedState="false” DefUnhideWhenUsed="true” DefSemiHidden="true” DefQFormat="false” DefPriority="99″ LatentStyleCount="267″> ” UnhideWhenUsed="false” QFormat="true” Name="heading 1″ />

  • میرزایی
    نظر از: میرزایی
    1392/10/11 @ 11:36:49 ق.ظ

    میرزایی [عضو] 

    سلام علیکم !

    دل نوشته قشنگی بود . از عقیله بنی هاشم گفتن دشوار است . چون تمام رسالتها و وظایف زینب دشوار بود و تنها او بود که از عهده انجامش بر آمد .
    گر علی بن ابطالب بود معیار صبر آنکه صبرش با علی باشد برابر زینب است

    به ما هم سر بزنید . الزهرا ( سلام ا… علیها ) جویبار

  • گفته ها و ناگفته های یک طلبه [عضو] 

    سلام دوست عزیز…
    نویسنده ی این متن خانم حوا بهرامی ما نیست که هم تدریس میکنه هم تبلیغ ؟
    یا طلبه ای با نام مشابه هست ؟

  • نظر از: یادگاری
    1392/08/25 @ 02:16:34 ب.ظ

    یادگاری [عضو] 

    سلام علیکم خانم بهرامی عزیز به خاطر این دل نوشته ی زیبا از شما کمال تششکر را دارم..خداوند به شما جزای خیر دهد. عزاداری هاتون قبول و مولا سید الشهدا علیه السلام یار و نگهدار شما.

  • 2 stars
    نظر از: یثربی
    1392/08/24 @ 08:23:33 ب.ظ

    یثربی [عضو] 

    با سلام ایام اسارت اهل بیت علیهم السلام تسلیت باد. لطفا هنگام نقل روایت نام اهل بیت علیهم السلام را با احترام یاد کنید.

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.