برگزاری نشست ابزار و اهداف بعثت در قرآن کریم در مدرسه ی علمیه زهرای مرضیه ( س) اصفها

برگزاری نشست ابزار و اهداف بعثت در قرآن کریم در مدرسه ی علمیه زهرای مرضیه ( س) اصفها

[thumbnail:27428:medium:left]

همزمان با فرا رسیدن عید مبعث نشست اخلاقی با موضوع ابزار و اهداف بعثت در قرآن کریم با حضور دکتر حجت الاسلام و المسلمین براتعلی حق شناس از اساتید اخلاق حوزه و دانشگاه در مدرسه علمیه زهرای مرضیه ( س) اصفهان برگزار شد .

حجت الاسلام و المسلمین حق شناس گفت : خداوند متعال در سوره ی حدید آیه 25 ، چهار ابزار بعثت را بیان می کند که این چهار ابزار ، بیان کننده ی رسالت رسولان و پیامبران است . اولین ابزار معجزه است که سرّ رسالت رسولان و پیامبران است . هر پیامبری که مبعوث می شود معجزه ای دارد . دومین ابزار کتاب الهی و آسمانی قرآن است . سومین ابزار ، میزان است یعنی قدرت تشخیص حق و باطل، خوب و بد ، دوست و دشمن . یعنی تمام انبیای الهی مسلح به این سلاح میزان بوده اند . قدر جامع این سه ابزار قرآن کریم است . چهارمین ابزار شمشیر است . همان طور که در روایت داریم ، همه ی خوبی ها در شمشیر ، زیر شمشیر و تحت سایه ی شمشیر است . وی افزود : شمشیر در مقابل افراد سرکش و طغیانگر است که منطق برای آنها فایده ای ندارد و در مقابل دین مقدس اسلام می ایستند ، همان طور که برخی افراد طغیانگر در زمان پیامبر اکرم ( ص) اجازه ی ترویج دین اسلام را نمی دادند و ذوالفقار علی ( ع ) پاسخگوی آنها بود . تمام این چهار ابزار در حکومت جهانی امام عصر ( عج ) هم خواهد بود و شمشیر بعد از اتمام حجت در مقابل افراد سرکش که منطق ندارند جامه عمل خواهد پوشید .

استاد حوزه و دانشگاه در پایان به پنج هدف از اهداف بعثت اشاره نمود . اولین هدف پیامبر (ص) این بود که مردم را طوری تربیت نمودند که خودشان به قسط و عدل روی آوردند این هدف در سوره ی حدید آیه 25 آمده است . دومین هدف تلاوت آیات قرآن است که پیامبر ( ص) به مردم یاد دادند . سومین هدف تعلیم کتابت بود . چهارمین هدف تعلیم حکمت تبود . یعنی آموزش کلمات گوهر بار رسول ، تفسیر ، سنت و حدیث . پنجمین هدف تزکیه است که باید رهبران الهی در کشورهای اسلامی این اهداف را اجرا کنند .

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.