برگزاری نشست اخلاقی با موضوع خشوع در نماز

برگزاری نشست اخلاقی با موضوع خشوع  در نماز

نشست اخلاقی با موضوع « خشوع در نماز» و با سخنرانی «حاج آقا مرتضوی پناه » استاد و مبلغ حوزه، با حضور کادر، اساتید و طلاب در مدرسه علمیه زهرای مرضیه سلام الله علیها اصفهان در تاریخ 98/07/17 برگزار شد.

استاد اخلاق گفت: طیق آیات اول سوره مومنون یکی از شرایط رسیدن به فردوس برین  (بهترین بهشت خداوند) خشوع است ، خشوع در حقیقت تواضع قلب است. طبق روایات،3 مورد از شرایط  رسیدن به خشوع عبارتند از :

1-تفرع در نماز یا همان فارغ البال بودن در نماز: به این معنی که انسان خود را برای نماز آماده کند بدون اینکه در گیر مسئله ای برای بعد از نماز خود باشد  یکی از جاهایی که خداوند در مقابل ملائک به بنده خود مباحات می کند هنگامی است که بنده در تنهایی، نمازی عاشقانه و با آداب بخواند. فارغ البال بودن در نماز آنقدر اهمیت دارد که  طبق نظر بزرگان اگر فرد برای تجدید وضو جماعت را از دست بدهد بهتر است که تجدید وضو کند وبعد نماز را فرادا با فراغ بال بخواند.

2-خواندن نوافل نمازها: روزی هنگام نماز عبا از دوش امام سجاد(ع) افتاد ایشان تا بعد از نماز عبای خود را مرتب نکردند بعد از نماز یکی از اصحاب به ایشان گفت چرا عبای خود را مرتب نکردید امام فرمودند می دانی من در مقابل چه کسی بودم. از نماز آن مقدار قبول است که همراه خشوع باشد. آن مرد گفت وای بر من .امام (ع) فرمودند نواقص نمازهای خود را با نوافل جبران کنید.

به خصوص بعضی نافله هارا نباید از دست داد از جمله نافله صبح که روایت می گوید دو رکعت نافله صبح از دنیا وآنچه در آن است بالاتر است. حتی در بعضی از روایات نافله صبح از نافله شب هم بالاتر شمرده شده است. دومین نافله که به آن سفارش شده نافله عشا یا همان نماز وتیره است که بهتراست سوره واقعه در آن خوانده شود .وسومین نافله ،نافله شب می باشد ،نافله شب سراسر نور است ومقام محمود را برای صاحب خود به ارمغان می آورد

طبق روایات سه چیز نور است 1-نافله شب 2-تلاوت قرآن 3-روضه امام حسین علیه السلام

3-نماز را آخرین نماز دانستن ونماز وداع خواندن: فردی نزد پیامبر اکرم (ص) آمد واز حضرت خواست تا اورا نصیحت کند پیامبر فرمودند اگر می خواهی به خشوع در نماز برسی آن گونه نماز بخوان که گویی می خواهی آخرین نماز خود را بخوانی . چیزی نگو که موجب عذر خواهی شود واز آنچه در دست مردم است چشم بپوش .استاد در آخر از طلاب خواست خود را به زیور خشوع در نماز مزیّن کنند وگوی سبقت را از دیگران بربایند.

برگزاری نشست اخلاقی با موضوع خشوع  در نماز
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.