برگزاری نشست پرسش و پاسخ واقع گرایی در ازدواج در مدرسه علمیه زهرای مرضیه ( س) اصفهان

برگزاری نشست پرسش و پاسخ واقع گرایی در ازدواج در مدرسه علمیه زهرای مرضیه ( س) اصفهان

نشست واقع گرایی در ازدواج به صورت پرسش و پاسخ در جمع طلاب متأهل  و مجرد در مدرسه زهرای مرضیه ( س) اصفهان برگزار گردید . اشرف صدر ارحامی مدیر مدرسه زهرای مرضیه (س) هدف از برگزاری این نشست را آگاه سازی طلاب نسبت به موانع و آسیب های دیر ازدواج کردن دانست . در این نشست پروین اختریان مشاور مدرسه ، طلاب را به دو گروه متأهل و مجرد تقسیم نمودند .

 طلاب متأهل ملاکهای انتخاب همسر و نقش خانواده طرفین را مورد بررسی قرار دادند و مهمترین ملاک را ایمان ، اخلاق ، هم کفو بودن و تفکر صحیح دانستند . همچنین توکل و توسل به اهل بیت علیهم السلام را بسیار در ازدواج مهم دانسته و معتقد بودند تا جایی که انسان در امر ازدواج به اهل بیت علیهم السلام توسل پیدا کند حتما نتیجه خواهد دید .

طلاب مجرد به چشم و هم چشمی های موجود در جامعه ، متفاوت بودن سلایق خانواده ها و یک سری سخت گیری ها از طرف خانواده ها اشاره کردند . بعضی هم معتقد بر این بودند که اگر خانواده ی پسر نیازهای اقتصادی و مالی را تأمین کند حمل بر دخالتهای بعدی در زندگی دختر خواهد شد .

مشاور مدرسه در پایان به یک سری نکات اشاره نمودند . از جمله : 1- تدیّن که بسیار مهم است و باید به عنوان اولین ملاک مطرح باشد . تدیّن بر سه قسم است : وفای به عهد ، صداقت که مهم ترین است و امانت داری . 2- عقل افراد را هم از صحبت کردن ، از وضعیت فعلی ، گذشته و حال فرد ، نگاهش به آینده و از تعداد دوستان و …. می توان شناخت . 3- مهمترین ملاک و معیار در تشخیص وضعیت اخلاقی فرد هم میزان مدارا و سازگاری فرد در جایگاههای مختلف است . 4- سن ازواج هر چه پایین باشد بهتر است . 5- تفکرات صحیح باید جایگزین یک سری از نگرش ها ، که تغییر یافته و تفکرات را عوض کرده است ، شود . 6- دوری کردن از چشم و هم چشمی ها ، 7- درست سوال کردن و نحوه ی ادبیات در گفتار در جلسات خواستگاری حتی اگر جواب هم منفی باشد باید به صورت محترمانه مطرح شود .

برگزاری نشست پرسش و پاسخ واقع گرایی در ازدواج در مدرسه علمیه زهرای مرضیه ( س) اصفهان
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.