تبيين چهره شيطانی دولت آمريكا در دهه برائت

پیوند: http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=1307800

گروه جهاد و حماسه: «ستاد دانشجويی يوم‌الله 13 آبان» طی اطلاعيه‌ای اسامی روزهای دهه برائت را كه از امروز، 4 آبان‌ماه، آغاز و تا 13 آبان‌ماه ادامه دارد، با محور «تبيين چهره شيطانی دولت آمريكا» اعلام كرد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، در اطلاعيه ستاد دانشجويی يوم‌الله 13 آبان‌ماه آمده است؛ برپايی انقلاب كبير اسلامی پس از قرن‌ها ظلمت و تباهی بشريت، برای عاقلان نويدگر تهذيب حقيقی اسلام از پيرايه‌های خودساخته من و مايی است تا وعده الهی محقق شده، زمين از لوث شياطين و شيطنت‌ها رها شده و مستضعفين وارث نهايی آن شوند.

در اين ميان تبيين اسلام ناب و تميز آن از اسلام امريكايی توسط حضرت امام خمينی(ره) به‌عنوان اصلی‌ترين سرفصل‌های انديشه سياسی آن عزيز شناخته می‌شود. همانگونه كه خلف شايسته ايشان در باب اهميت و ضرورت توجه به اين مبانی می‌فرمايند «برويد وصيت‌نامه امام را بخوانيد. امامی كه دنيا را تكان داد، امامی است كه در اين وصيت نامه منعكس است، در اين آثار و گفتار منعكس است. اولين و اصلی‌ترين نقطه در مبانی امام و نظرات امام، مسئله اسلام ناب محمدی است».

در فرهنگنامه سياسی امام خمينی(ره)، اسلام ناب، اسلام پابرهنگان و رنج ديدگان، اسلام عارفان مبارزه‌جو و فقرای دردمند است. اسلام زهد و ساده زيستی و مكتب قيام لله و اصلاح‌گری است كه مأموريت دارند بر اساس «برنامه‌ای خدايی» زمين را از لوث شيطان بزرگ پاك كنند.

بدون شك اگر اين مبانی نورانی توسط خواص جامعه بخوبی تبيين شده بود امروز شاهد آن نبوديم كه برخی دولتمردان از لزوم «درك» شيطان بزرگ و «بازی» با او سخن بگويند و بدون توجه به توانايی های داخلی نظام مردم سالاری دينی، راه برون رفت از برخی مشكلات و نارسايی های اقتصادی را در ارتباط و مصالحه با دولت خبيث امريكا جستجو كنند.

بر اين اساس، در برهه كنونی كه انديشه نورانی امام عزيز توسط برخی ياران «خسته» انقلابی و برخی نزديكان «خطاكار» آن حضرت مورد هتك قرار گرفته است، جريان دانشجويی بر اين تصميم استوار شد كه به منظور شناخت ذات شيطانی رژيم امريكا ، از 4 آبان ماه، سالروز نطق تاريخی امام خمينی عليه كاپيتولاسيون تا 13آبان ماه، سالروز تسخير لانه جاسوسی امريكا را به‌عنوان «دهه برائت» نامگذاری كند و بدين منظور هر روز از اين دهه را به «تبيين» و «بازشناسی» يكی از خصلت‌های شرورانه دولت امريكا كه منطبق بر خصائص ذاتی شيطان در منظومه فكری قرآن كريم است، بپردازد.

اسامی روزهای اين دهه عبارتند از: شنبه چهارم آبان‌ماه: «آمريكا؛ استكبار و خودبرتربينی»؛ آغاز دهه برائت همزمان با سالروز نطق تاريخی امام خمينی(ره) در مخالفت با كاپيتولاسيون امريكايی است كه به‌عنوان نماد روحيه خودبرتربينی اين رژيم می توان از آن ياد كرد. دولت آمريكا در طول حيات خود همواره مدعی برتری نژادی و فرهنگی خود بوده است و با «زبان تحقير» با ملت‌ها سخن گفته است. تحقير فرهنگ‌های بومی ملت‌ها و القای عقب ماندگی سنت‌های دينی و در مقابل فخر‌فروشی به نظام مادی ليبرال دموكراسی از جمله مصاديق «استكبار امريكايی» است كه باعث شباهت اين رژيم به شيطان سركش می‌شود.

بر اساس منطق قرآنی نيز «وَ إِذْ قُلْنا لِلْمَلائِكَةِ اسْجُدُو لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلّا إِبْليسَ أَبى وَ اسْتَكْبَرَ وَ كانَ مِنَ الْكافِرينَ» استكبار و خودبرتربينی از مهمترين راهبردهای شيطان در مواجهه با انسان است. (سوره مباركه بقره / 34 و ص/ 76 )

يكشنبه پنجم آبان‌ماه: «آمريكا؛ فريبنده و غيرقابل اعتماد»؛ دولت آمريكا رژيمی عهد شكن و غيرقابل اعتماد است كه تاريخ معاصر مملو از وعده‌های فريبنده او به دوستان ساده‌انديش خود است. از جمله مصاديق معاصر اين رفتار می‌توان به فريب جريانات سازش‌كار در مقابل خط مقاومت از جمله مسأله فلسطين اشاره نمود. اوج عهد شكنی امريكا در آنجاست كه حتی از رژيم های دست نشانده خود بهنگام سقوطشان هيچ حمايتی نمی‌كند.

در تبيين قرآن نيز؛ «وَ مَنْ یَكُنِ الشَّیْطانُ لَهُ قَريناً فَساءَ قَريناً» شيطان «همنشينی بد»، مايه «خذلان و گمراهی» و «فريب» انسان است و از اين رو موجودی غيرقابل اعتماد است كه در پی زيان انسانهاست. (سوره مباركه نساء/38- فرقان/29 و نساء119و120- ابراهيم/22)

دوشنبه، ششم آبان‌ماه: «آمريكا؛ تفرقه انگيزی و فرقه سازی»؛ دولت آمريكا در طول حيات خود همواره از سياست تفرقه بين ملت‌ها در جهت منافع خود بهره برده و با فرقه‌‌سازی (وهابيت و سلفی و…)- و دامن‌زدن به اختلافات قومی، نژادی و مذهبی و فرهنگی و …در ميان ملت‌ها در امور داخلی كشورها دخالت كرده است. بر اساس توصيه قرآنی؛ « إِنَّما یُريدُ الشَّیْطانُ أَنْ یُوقِعَ بَیْنَكُمُ الْعَداوَةَ» شيطان بين مسلمانان دشمنی و كينه می‌افكند و بدنبال نزاع و اختلاف است. (سوره های مباركه مائده/91 – اسراء/53 و بقره/208)

سه شنبه، هفتم آبان: «آمريكا؛ شرارت و جنگ افروزی»؛ دولت امريكا مظهر يك حكومت شرور و فاقد خير برای همه ملت‌هاست. اعمال زور و خشونت و تحريم عليه كسانی كه به نظام ليبرال دموكراسی امريكايی اعتقادی ندارند از بنيان‌های فكری سياستمداران امريكايی است. تجهيز گروه‌های تروريستی عليه ملت‌های مستقل، فروش تجهيزات نظامی و سلاح‌های كشتار جمعی، حضور آمريكا در پشت صحنه درگيری‌های منطقه‌ای، لشكركشی نظامی به كشورها، مناطق و آب‌های دنيا، تلاش برای سرنگونی رژيم‌های انقلابی و مردمی، تشكيل دستگاه‌های اطلاعاتی برای شناسايی و سركوب مخالفان و حمايت از كودتا و ترور مخالفان در كشورهای ديگر حتی ترور چهره های علمی كشورهای مستقل از جمله اين اقدامات امريكاست كه از آن می‌توان به مظهر تروريسم دولتی ياد كرد. در تشريح صفات و ذاتيات شيطان در قرآن؛ «إِنَّ الشَّیْطَانَ كَانَ لِلرَّحْمَنِ عَصِیًّا» شيطان در پی عصيان‌گر و سركش و متمرد است و در پی شرارت است. (مريم/44- صافات/7- نساء/117)

چهارشنبه، هشتم آبان: «آمريكا؛ سلطه‌گری و نفی استقلال ملت‌ها»؛ امريكا همواره به دنبال ابرقدرتی و سلطه همه جانبه خود – اعم از سياسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی و… بر دنياست. پايگاه‌های نظامی در سراسر دنيا، شبكه‌های رسانه‌ای تبليغاتی در سراسر دنيا، تربيت مديران و سياستمداران وابسته به منافع آمريكا در كشورهای ديگر، نفوذ فرهنگی و سعی در ترويج سبك زندگی خود به همه دنيا از طريق هنر سينما و غارت ثروت‌های مادی و معنوی (استعداد و نيروی انسانی) ملت‌ها از جمله اقدامات آمريكا در محور سلطه‌گری همه جانبه است.

در منطق قرآنی؛ «ثُمَّ لَآتِیَنَّهُمْ مِنْ بَیْنِ أَیْديهِمْ وَ مِنْ خَلْفِهِمْ وَ عَنْ أَیْمانِهِمْ وَ عَنْ شَمائِلِهِمْ» شيطان قسم ياد كرده است كه از همه جهات بر بندگان خدا سلطه ايجاد كرده و بر آنان لجام زده و از همه جهات در گمراهی آنان بكوشد. (اعراف/16و17 – ص/82- اسراء/62)

پنج‌شنبه، نهم آبان: «آمريكا؛ ترويج و اشاعه فساد»؛ تشكيل و حمايت از شبكه‌های سازمان يافته فساد و فحشا در سراسر دنيا، حمايت از گسترش اعتياد و مواد مخدر، راه‌اندازی شبكه هاليوود، نشر هرزگی و برهنگی، توهين به مقدسات اديان بخصوص دين اسلام، توليد و زايش عرفان‌های نوظهور و معنويت‌های مادی، ناهنجاری‌های اخلاقی و حمايت از سنت‌های جاهلی همچون همجنس‌گرايی از اقداماتی است كه می‌توان امروز دولت آمريكا را مظهر نشر فساد شيطانی دانست.

در تبيين قرآن نيز، «وَ مَنْ یَتَّبِعْ خُطُواتِ الشَّیْطانِ فَإِنَّهُ یَأْمُرُ بِالْفَحْشاءِ وَ الْمُنْكَرِ» شيطان به «فحشاء و منكر» امر می‌كند و با اختراع اسباب فساد مايه غفلت آدمی است و فسق و فساد را در چشم گمراهان زينت داده و در گمراهی و خسران آدمی می‌كوشد. (نور/21- مائده/91-محمد/25-حجر/39- ص/82)

جمعه، دهم آبان: «آمريكا؛ سرمايه‌داری و غارت جهانی»؛ شاكله و بنيان فكری اقتصاد آمريكا بر مبنای سرمايه‌داری و غارت ملت‌هاست و اين ايده را در سراسر جهان پياده می‌كند. در حال حاضر سيستم سرمايه‌داری آمريكا چيزی جز گسترش فقر برای عموم مردم به ويژه مردم امريكا نداشته و تنها منافع ثروتمندان در آن لحاظ شده است و اخيراً نيز جنبش وال استريت برای همين موضوع شكل گرفته است. نابرابری درآمدی طی سه دهه گذشته در آمريكا به سرعت و به شدت در حال افزايش است و برخی صاحب نظران سيستم سرمايه‌داری را عامل اصلی فقر در آمريكا می‌دانند. اين رژيم با استفاده از ابزار تحريم، در پی متلاشی كردن اقتصاد داخلی كشورهای مستقل است.

در منطق قرآنی؛ «أَلشَّیْطانُ یَعِدُكُمُ الْفَقْرَ وَ یَأْمُرُكُمْ بِالْفَحْشاءِ» شيطان هنگام انفاق وعده فقر و تنگدستی می‌دهد و به بخل و جمع كردن مال و ربا وسوسه كرده و انسان را به مال حرام توصيه می كند. (بقره/268- بقره-275- بقره/168)

شنبه، يازدهم آبان: «آمريكا؛ رسانه و تحميق آگاهی»؛ شبكه رسانه‌ای امريكايی صهيونيستی كه امروز بر روند توليد اخبار در دنيا سايه افكنده است با استفاده از ابزارهای هنری و رسانه‌ای و تبليغاتی سعی در وارونه جلوه دادن حقايق و واقعيات جهان امروز دارد. به اذعان برخی صاحب نظران رسانه در حال حاضر اگر جريان رسانه ای فريب و تحميق توسط امريكا وجود نداشت بسياری از ملت ها خيلی زود به چهره واقعی امريكا ودنيای غرب پی‌برده و ماهيت آن زودتر فاش می‌شد. اين جريان رسانه‌ای از طريق ايجاد يأس و نااميدی در حركت‌های بومی ملت‌ها، ايجاد هراس از اسلام و معنويت (شيعه‌هراسی و ايران‌هراسی) و تهاجم رسانه‌ای عليه ملت‌های مقاوم (ايران، فلسطين، سوريه، لبنان و…) سعی در قلب واقعيات و اعمال سلطه تبليغاتی خود بر جهان معاصر را دارد.

بر اساس تبيين قرآنی؛ «إِنَّمَا النَّجْوَى مِنَ الشَّیْطَانِ لِیَحْزُنَ الَّذِينَ آمَنُوا» «نجواهای شيطانی» در پی مضطرب و پريشان نمودن و مومنان است و شيطان با «زينت دنيا» در پی گمراهی است. (مجادله/10- آل عمران/175- حجر/39)

يكشنبه، دوازدهم آبان: «آمريكا؛ سيطره جهانی صهيونيسم»: در نظر گرفتن منافع اسرائيل در تصميمات سياستمداران آمريكايی از جمله رويكردهای حياتی امريكا است كه گستردگی لابی صهيونيستی در آمريكا، نقش صهيونيست در اقتصاد و فرهنگ آمريكايی و هم‌پيمانی سياسی نظامی آمريكا و اسرائيل عليه ملت‌های مستقل از آن جمله‌اند. همچنين تأسيس و نفوذ لابی‌های صهيونيستی امريكايی در مراكز به ظاهر مستقل بين‌المللی و داعيه‌دار حقوق بشر از جمله ابزارهايی است كه به وسيله آن رژيم امريكا سعی در جلب منافع امريكايی، صهيونيستی خود و ضربه به منافع ملت‌های مستقل دارد. از جمله سياست‌های اين احاطه صهيونيستی، نفوذ در ساختار مراكز داوری بين‌المللی است كه منافع نظام سلطه را در نظر دارند.

بر اساس منطق قرآنی نيز «حزب شيطان» و طاغوت می‌كوشد به اجبار مؤمنان را به ساختارهای داوری طاغوت و حكام باطل بكشاند: «یُريدُونَ أَنْ یَتَحاكَمُوا إِلَى الطّاغُوتِ وَ قَدْ أُمِرُوا أَنْ یَكْفُرُوا بِهِ وَ یُريدُ الشَّیْطانُ أَنْ یُضِلَّهُمْ ضَلالاً بَعيداً (نساء /60- مجادله/19- انعام/121)

دوشنبه، سيزدهم آبان: «آمريكا؛ تقابل تمدن مادی با فرهنگ توحيدی»؛ سيزدهم آبان و آخرين روز از دهه برائت مصادف با تسخير لانه جاسوسی امريكا و نمادی از شكست هيمنه پوشالين اين نظام در برابر نظام نورانی جمهوری اسلامی است. اكنون كه بيش از هر زمان ديگری نظام ليبرال دموكراسی امريكايی درگير بحران‌های اقتصادی، افت مشروعيت سياسی امريكا در دنيا و ظهور بحران‌های اخلاقی و فرهنگی است، حقيانيت ندای مظلومانه انقلاب اسلامی و ايستادگی جريان مقاومت ظهور بيشتری يافته است و انشاء الله بزودی شاهد فروپاشی و «مرگ» رژيم ظالمانه امريكا خواهم بود.

و بر اساس وعده‌های قرآن «نابودی» اين تمدن مادی حتمی است؛ «وَ قُلْ جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْباطِلَ كانَ زَهُوقاً» (سوره مباركه اسراء/81)

  • طاها
    نظر از: طاها
    1392/08/05 @ 11:24:02 ق.ظ

    طاها [عضو] 

    سلام عالی بود
    خوشحال می شیم به خونه ی ما هم یه سری بزنید

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.