تحقيق پاياني سطح دو (كارشناسي)

شورای عالی حوزه ی علمیه قم
مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران

مدرسه علميه الزهراء المرضیه- سلام الله علیها-
شهـرستان: اصفهـان


تحقيق پاياني سطح دو (كارشناسي)

موضوع
بررسی اخلاق جنسی از دیدگاه اسلام

استاد راهنما
سرکار خانم بنی نجاریان

استاد داور
سرکار خانم سیادت موسوی

محقق
افروز امینی

تابستان1392

چکیده

درباره غریزه جنسی، دیدگاه های متعدد مطرح می باشد. به طورکلی دیدگاه ها به سه دسته تفریطی، افراطی و معتدل تقسیم می شوند. در دیدگاه تفریطی علاقه و غریزه جنسی ذاتاً پلید و زشت شناخته می شود. از جمله آیین هایی که معتقد به این دیدگاه ها می باشند؛ آیین های هندی، ایران باستان، و…. می باشند.
در دیدگاه افراطی به برخی از نظریه های روانشناسان و روانکاوان از جمله فروید، راسل، و… وجود دارد که این نظریه، آزادی مطلق را مطرح می کند.
نظریه سوم که یک نظریه ی اعتدالی است و اسلام بر آن تأکید می ورزد. اسلام غریزه جنسی را یکی از بزرگ ترین نعمت های الهی دانسته که نه تنها با معنویت و بهره مندی از لذات جنسی منافاتی نمی بیند، بلکه بهره مندی مشروع از این غریزه را شرط تکامل معنوی انسان و یکی از بهترین اسباب و وسایل وصول به سعادت واقعی می داند.
اسلام دین جامع و فراگیر و دقیقی است، که به تمامی ابعاد وجود آدمی توجه کرده است و برای پیشگیری از فسادهای اخلاقی و جنسی، دستورهایی را ارائه نموده است مانند: جلوگیری از خیالات و اندیشه های باطل جنسی و تصور امور پنداری و شهوت انگیز و برای بهبود یافتن غریزه جنسی  انسان تدابیر عملی را بیان می کند از جمله قراردادن پوشش و عفت و غیرت و….
علاوه بر آن اسلام در مورد تمامی مراحل رشد آدمی از شکل گیری نطفه تا دوران بلوغ و شکوفایی جنسی، دوران جوانی مراحلی را جهت پیشگیری و جلوگیری از انحرافات جنسی قرار داده است، و در این زمینه راه حل هایی را بیان می دارد که از جمله در زمان عدم توانایی فرد به ازدواج و تشکیل خانواده، با استفاده از ارکان های اعتقادی دیگر همانند ایمان و تقوی بر این مرحله غلبه یابند.
کلید واژه ها: اخلاق، غریزه، جنس، اخلاق جنسی، اسلام.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.