توليد نرم‌افزار «مُلك آسمان» نخستين سفر مجازی سه بعدی به راهيان نور

پیوند: http://www.iqna.ir

گروه فضای مجازی: نرم‌افزار «ملك آسمان‌» نخستين محصول چند‌رسانه‌ای سفر مجازی سه بعدی راهيان نور است كه به همت پايگاه جامع عاشورا توليد و در اختيار علاقه‌مندان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، نرم‌افزار «مُلك آسمان‌» نخستين محصول چندرسانه‌ای است كه سفر مجازی سه بعدی به راهيان نور را ممكن كرده است. اين نرم‌افزار روز گذشته با حضور گلعلی بابايی، رئيس سازمان هنری و ادبيات دفاع مقدس به‌طور رسمی رونمايی شد.

ملك آسمان به عنوان اولين سفر مجازی سه بعدی به مناطق عملياتی دفاع مقدس در جبهه جنوب توسط پايگاه عاشورا توليد شده است و اين قابليت را فراهم می‌كند تا افراد به طور مجازی در آنجا حضور يافته و به بررسی محيط از نگاه خود بپردازند.

توسط اين نرم‌افزار علاقه‌مندان می‌توانند در قبل و بعد از زيارت اين سرزمين‌ها بار ديگر خود را به‌طور مجازی در آن اماكن احساس كرد‌ه و با شهدا و سرزمين‌های يادآور رشادت‌های آن مردان آسمانی تجديد پيمان كنند.


قابليت چرخش سه بعدی تصاوير (180 × 360 درجه)، طبيعی بودن تصاوير، القای حس واقعی حضور در محل و قابليت زوم بر روی تصاوير بخشی از امكانات اين نرم‌افزار است.

بيش از 150 قطعه تصوير پانورامای 360 درجه با قابليت چرخش عمودی و افقی از تمامی يادمان‌ها و مناطق عملياتی 8 سال دفاع مقدس در جبهه جنوب و اماكن مرتبط با شهدا در قبل و بعد از عمليات‌ها شامل بيش از 30 منطقه و يادمان مختلف شامل شلمچه‌، طلاييه‌، شرهانی‌، فكه (مقتل شهيد آوينی)، اروند، نهر خين، كانال كميل و حنظله، فتح المبين، يادمان شهدای هور، هويزه، دهلاويه، چزابه و پادگان دوكوهه و معراج شهدای اهواز (پادگان شهيد محمودوند) از امكانات ديگر اين نرم‌افزار است.

گلزار شهدای آبادان و خرمشهر، مسجد جامع خرمشهر و جزيره مينو، يادمان شهدای بهبهان، يادمان شهدای عمليات رمضان، منطقه چم هندی، چم سری و ربوط در عمق خاك عراق، قدمگاه امام رضا(ع)، امامزاده سبزه قبا، حضرت دانيال نبی، امامزاده عباس، رودخانه بهمن شير، رودخانه و پل قديم و جديد كرخه، رودخانه و پل سابله، پل قديم دزفول، بيمارستان‌های صحرايی امام حسين(ع)، امام حسن(ع) و امام رضا(ع)، دژ آبی آبادان، يادمان شهيد تندگويان، دال مرزی شلمچه، دشت عباس بخش اصلی اين نرم‌افزار را تشكيل می‌دهد.

همچنين پخش بيش از سه ساعت روايتگری تخصصی زيبا و روح‌انگيز مرتبط با هر منطقه در موقع مشاهده هر محل با روايتگری حاج حسين يكتا، حجت الاسلام مهدوی بيات، مرحوم حاج عبدالله ضابط، سردار جهروتی‌زاده و آقايان حميد داوودآبادی، عليرضا دلبريان، عظيم ابراهيم‌پور از ديگر امكانات اين نرم‌افزار به شمار می‌آيد.

استفاده از بيش از 2000 دقيقه فيلم و مستند مرتبط با هر تصوير نظير فيلم‌های مستند لحظات شهادت شهيدان آوينی، چمران، محمودوند، حضور مقام معظم رهبری در هويزه، فيلم‌های مستند آشنايی با عمليات‌های بيت المقدس، طريق القدس، كربلای 5، والفجر 8، فتح المبين و… در موقع مشاهده هر تصوير از ديگر خصوصيات اصلی اين نرم‌افزار است.

‌توسط اين قابليت افراد بطور مثال می‌توانند پس از حضور بر مقتل سيد شهيدان اهل قلم «شهيد آوينی»، فيلم مستند لحظه شهادت ايشان را مشاهده كنند. همچنين كاتالوگ اختصاصی راهنمای استفاده از نرم‌افزار و نقشه جامع مناطق عملياتی جبهه جنوب به همراه توضيحات هر منطقه علاقه‌مندان را از تهيه هرگونه بروشور راهنما بی‌نياز خواهد كرد.


نكته حائز اهميت در اين مجموعه تصويربرداری از نماها و مناطق حساس و دست نيافتنی در بخش‌هايی از خاك عراق نظير سنگر معروف به سنگر صدام و ساير سنگرهای دشمنان بعثی و همچينن ميادين مين و ادوات نظامی بجای مانده از آن دوران در عمق خاك عراق است.

تصاوير جذاب سه بعدی از مناطقی كه كاروا‌ن‌های راهيان نور به دلايل امنيتی امكان حضور در آنجا را ندارند نظير دكل‌های ديده‌بانی مرزی در جزيره مينو و دژ مرزی مشرف به نهر خين بخش‌های ديگر اين نرم‌افزار را تشكيل می‌دهند.

اين نرم افزار در قالب يك حلقه DVD به همراه بسته‌بندی و كاتالوگ اختصاصی و نقشه راهنمای راهيان نور به قيمت 8 هزار تومان عرضه می‌شود. علاقه‌مندان برای تهيه اين نرم‌افزار از اقصی نقاط ايران به‌ صورت پستی می‌توانند به پايگاه جامع عاشورا به نشانی www.ashoora.ir مراجعه كنند. همچنين امكان تماس با تلفن 09102208520 برای خريد اين مجموعه نيز فراهم شده است.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.