حکیمانه

آیت الله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی رحمت الله علیه : ای نفس ! بدان که می توانی نزدیکی و رضای خدا را در مدت یک روز بلکه در یک ساعت و یک لحظه به دست آوری ؛ به شرط اینکه ( خدا ) بداند نیت تو در ترک غیر خدا و قصد دیدار او صادقانه و پاک است ، زیرا او حاضر است نه غایب ، روآورنده است نه رو گردان و مشتاق است نه غیر آن . آیا فرمایش خداوند به حضرت عیسی علیه السلام را نشنیده ای که به آن حضرت فرمود : ” ای عیسی ! چقدر چشم بدوزم و با بهترین شکل ، بندگانم را بخوانم ، ولی آنها به طرف من نیایند “.

آیا این حدیث قدسی را نشنیده ای که : ” اگر کسانی که به من پشت کردند ، می دانستند که چگونه در انتظار آنان هستم و چه اشتیاقی به بازگشت آنان دارم ، از شوق من می مردند و اعضای بدن آنها از هم جدا می شد ؟ ” نیز روایت شده است که خداوند متعال می فرماید : ” بنده ی من ! قسم به حق تو بر من که من تو را دوست دارم . قسم به حق تو بر من ، تو نیز مرا دوست بدار ” . آه ! آه ! از تأسف و افسوس ، و آه از نابودی و آه از بلا ، که امر خدا را اطاعت نکردم ، در حق خود ستم نموده ، وعده های خدا را مسخره کردم . 2

1- سوره زمر ، آیه 56

2- مقدمه بر کتاب المراقبات ، ترجمه ابراهیم محدث بندر ریگی ، ص 35 و 36

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.