ستاره های غربی مسلمان می شوند و زنان ما غربی!

در روزگاری که ستارگان زن غربی بعد از عمری خطا و بیراهه رفتن به اسلام گرایش پیدا می کنند، اما زنان مسلمان ما تازه به فکر آزادی غربی و بی بندوباری و بی حجابی می افتند.

پایگاه اطلاع رسانی افغانستان با انتشار گزارشی، روند افزایش گرایش شخصیت های مطرح غربی به اسلام و حجاب را مورد بررسی قرار داده و آورده است: اسلام خواهی در غرب پیش از آنکه یک جریان اجتماعی باشد، یک خواهش و نیاز عمومی است که در بدنه این جامعه نفوذ کرده است. در این میان سهم زنان و گرایش آنها به اسلام و حجاب بیش از مردان است. این پدیده نمایشگر عکس العمل بسیاری از زنان علیه ناهنجاری های اخلاقی در جوامع غربی است.

اسلام خواهی در جهان بویژه در غرب به یک موج تبدیل شده و اسلام به عنوان دین حق، صلح و رحمت، با شیوه های منحصربفرد خود در قلب و جان مردم نفوذ می‌کند.

در این میان آنچه این روند را شتاب بخشیده، پروژه اسلام هراسی و اسلام ستیزی در غرب است. بطوری که به عاملی برای رویکرد روزافزون اندیشمندان و آزاداندیشان و در مجموع غربی ها به اسلام شده است.

با اینکه آمار دقیقی وجود ندارد، ولی کارشناسان مسایل مسلمانان ساکن در اروپا، تعداد تازه مسلمانان مرد و زن در قاره سبز را سالانه چندهزار نفر محاسبه می کنند که البته سهم زنان بیش از مردان است.

در این میان ورزشکاران، سوپراستارها، خوانندگان، نوازندگان و مدل‌های زن با وجود آنکه موانع رسیدنشان به حقیقت بیش از سایرین است، اما از این قاعده مستثنی نیستند.

بیشتر این افراد بویژه آنها که مشهور بوده اند

۱. دارای یک زندگی پر از زرق و برق بوده اند
۲. همه نوع امکاناتی داشته اند و در نهایت راحتی زندگی می کرده اند
۳. دارای شهرت بودند
۴. از موقعیت های اجتماعی فراوانی بهره جسته اند

اما با این حال دارای دردهای مشترکی بوده اند که عبارتند از:

۱. احساس پوچی، بی معنا شدن زندگی، نرسیدن به خوشبختی
۲. احساس عدم رضایت واقعی
۳. افسردگی شدید
۴. سوالات بی جواب فراوان

این زنان برای رهایی خود برخی اقدامات زیر را نیز انجام داده اند:

۱. پرداختن به موسیقی و شرکت در پارتی های مختلط
۲. استفاده از مشروبات الکلی
۳. استعمال مواد مخدر
۴. غرق شدن در مد
۵. عضویت در عرفان های نوظهور
۶. مراجعه به روانشناسان و مبلغان دیگر ادیان مذهبی

اما نتیجه دلخواه را نمی گیرند و مشکلات آنها از یک شکاف کوچک به یک دره عمیق تبدیل می شود زیرا موارد فوق را تنها یک مسکن در می یابند که به درمان واقعی منتهی نمی شود. حالا آن ها سرخورده از همه جا به این نقطه می رسند که:

۱. از گذشته خود و بی بندوباری های آن فرار کنند
۲. از جلوه های کاذب بگریزند
۳. دیگر سراغ شهرت کاذب را که آنها را دچار مشكلات روحي - رواني و عاطفي بسيار زيادي کرده، نروند
۴. به فکر خودکشی می افتند

در همین حال ناگهان دریچه ای گشوده می شود و نور اسلام به قلب آن ها می تابد، به آن ها زندگی می بخشد و گمگشته های خود را با ورود به آن می یابند.

اما دلایل این زنان برای مسلمان شدن:

۱. ارزش قایل شدن برای زن در مکتب اسلام
۲. امنیت زنان در سایه اسلام
۳. احساس آرامش
۴. بدن دیگر وسیله سوءاستفاده نیست.
۵. اسلام در زمینه محبت انسان ها به یکدیگر بی نظیر است و ما نیز تشنه محبت واقعی بودیم.
۶. یافتن زندگی معنوی و معانی والا
۷. و خلاصه آن ها اسلام را دینی بی پیرایش یافته اند که نگاه آن به هستی، زندگی، آفرینش و ارتباط میان خالق و مخلوق، آن ها را به شگفتی آورده و کتاب آن یعنی قرآن که مملو از بصیرت و بینش برای قلب و روح است، بدون نیاز به هیچ مفسری آن ها را راهنمایی می کند. در واقع با اسلام به سرچشمه آرامش رسیدند.

اما چرا زنان بیشتر از مردان؟

اشاره شد که در موج اسلام گرایی غرب، ورزشکاران، سوپراستارها، خوانندگان، نوازندگان و مدل‌های زن بسیاری به آن پیوسته اند.

دکتر «هیفاء جداد» استاد دانشگاه بیرمنگام انگلستان با تایید مطلب فوق می افزاید: «این پدیده نمایشگر عکس العمل بسیاری از زنان علیه ناهنجاری های اخلاقی جوامع غربی است. آنان نسبت به گرایش، پشتیبانی و مشارکتی که اسلام به آنان هدیه می کند، احساس خوشایندی دارند.»

از سوی دیگر، «کارین فان نیوک» کارشناس مسایل مربوط به “زنان تازه مسلمان هلندی” می گوید: اینگونه زنان به دیدگاهی که اسلام درباره رابطه زن و مرد ارایه می کند، جذب شده اند زیرا در اسلام فرصت بیشتری برای خانواده و مادر شدن به دست می آورند. زنان در اسلام تنها وسیله ای برای کامیابی جنسی نیستند.

«استفانو الییوی» استاد دانشگاه «بادوفا»ی ایتالیا معتقد است: برخی زنانی که اسلام را پذیرفته اند، به این تصمیم ابعاد سیاسی می دهند. اسلام به آنان سیاستی معنوی هدیه می کند و اندیشه نظام مقدس را به تفکرشان می افزاید. حجاب نماد این سیاست معنوی است.

آغاز سنگ اندازی ها و ایجاد مشکلات

زنان مشهوری که روزگاری اندام، صدا، شهرت و جاذبه های جنسی آن ها در خدمت منافع سرمایه داری بود و هرروز تصاویرشان روی جلد مجلات سخیف بود، ناگهان با گرایش به اسلام و انتخاب حجاب با مشکلات مختلفی مواجه می شوند؛ بایکوت خبری سنگین و بی مهری سیستمی که مدعی آزادی ادیان و پوشش هاست.

تهدیدها از همه سو به طرف آن ها سرازیر می شود. آن ها ممکن است از شغل خود محروم، از محل کار خود اخراج و به تروریسم توصیف شوند. مشکلاتی که با خانواده های خود پیدا می کنند جای خود دارد.

چه اتفاقی افتاده است؟

ترویج مسایل جنسی و عرضه زیبایی های زن همسو با آن، منجر به انحراف انسان از مسیر اصلی زندگی‏ اش می ‏شود. در جوامع به اصطلاح آزاد که تبلیغات مداوم، زنان را به سوی عرضه و نمایش خویش می‏ کشد و زیبایی های زن مرتب از طریق رسانه ‏ها عرضه می‏ شود، جامعه به انحراف کشیده شده و سلامت روانی خانواده ها به مخاطره می افتد.

از سویی اسلام به دلیل ساختارهای محکمی که دارد و کاربردی بودن قواعد آن، وارد میدان می شود. برنامه این دین در خصوص زنان به گونه ای است که آن ها را در سایه حجاب به عرصه فعالیت های اجتماعی می‌آورد تا معلم عاطفه، رقت، لطف، تربیت و محبت و مانند آن باشد؛ بر خلاف دنیای غرب که عفاف را از زن می‌رباید، او را به شکل اسباب بازی راهی بازار می کند تا غریزه عده ای را تأمین کند. برایش هم مهم نیست که در این میان شخصیت زن را نابود سازد.

از سویی می دانیم که زنان نیمی از پیکره یک جامعه را تشکیل می‌دهند و می‌توانند در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نقش آفرین باشند. اسلام با طرح پوشش زن در حقیقت جواز حضور او در اجتماع را صادر کرده است و با دستورات خردمندانه درباره اخلاق اجتماعی زن، جلوی گسترش فساد و ناهنجاری‌های ناشی از اختلاط زن و مرد را گرفته است.

بنابراین بیراه نیست که دشمنان اسلام اهمیت حجاب را بعنوان سلاح زنان مسلمان دریافته‌اند و بهمین منظور اولین اقدامی که در راستای جنگ فرهنگی سعی در انجام آن دارند از بین بردن این پوشش و عفاف در زنان است چون به روشنی می‌دانند که اگر این گوهر ارزشمند از زنان گرفته شود، منشا فسادها و ناهنجاری‌های عظیمی در جامعه اسلامی خواهد شد.

در همین راستا و در حالی که مسلمانان کشورهای مختلف غربی در سال های اخیر با محدودیت هایی از جمله محدودیت در پوشش اسلامی مواجه شده اند، رسانه های آنان به بهانه های مختلف از زنان مسلمان می خواهند حجاب خود را از سر بردارند.

و هزار افسوس باید خورد که در روزگاری که ستارگان زن غربی بعد از عمری خطا و بیراهه رفتن به اسلام گرایش پیدا می کنند، اما زنان مسلمان ما تازه به فکر آزادی غربی و بی بندوباری و بی حجابی می افتند.

منبع: http://www.hijabnews.net/vdcgn79x.ak9xz4prra.html

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.