طلاب در توليد بازی‌های رايانه‌ای اسلامی پيش‌قدم باشند

گروه فضای مجازی: معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبليغات اسلامی گفت: در حوزه‌های علميه می‌توان طلبه‌های با انگيزه‌ای را شناسايی و آموزش داد تا در عرصه‌های هنری مانند توليد بازی‌های رايانه‌ای با مضامين قرآنی و دينی حضور يابند.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدجواد موسوی‌هوايی، معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبليغات اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن‌(ايكنا) با اشاره به حضور نهادهای علمی و دينی در توليد بازی‌های رايانه‌ای اسلامی ـ ايرانی اظهار كرد: سازمان تبليغات اسلامی، سازمانی برای مديريت ميانی بين توليد علم دينی و كاربرانی است كه به اين موارد نياز دارند. اين سازمان در اين مديريت ميانی دارای يك محور مركزی است و آن اجرايی كردن مطالبات امام خمينی(ره) و مقام معظم رهبری است.

وی افزود: سازمان تبليغات اسلامی می‌تواند در عرصه فيلم، سريال و حتی بازی‌های رايانه‌ای با معرفی كارشناسان مذهبی، نقش بسزايی در توليد محتوا داشته باشد.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبليغات اسلامی ادامه داد: در حوزه‌های علميه، گاهی اوقات می‌توان طلبه‌های با انگيزه‌ای را يافت كه می‌توانند در عرصه هنری موفق باشند. سازمان تبليغات اسلامی با طلبه‌هايی همكاری دارد كه توانمندی‌هايی خاصی دارند. برای همين به نظر می‌رسد اين ارتباطات می‌تواند برای مواردی چون بخش فيلم، توليد رمان و بازی‌های رايانه‌ای شكل گيرد.

وی بيان كرد: اكنون در سازمان تبليغات اسلامی، طرح‌هايی وجود دارد كه مراجعه‌كننده زيادی ندارند و همه خودشان كارها را به پيش می‌رانند كه بعضاً نواقصی پيدا می‌شود كه جبرانش سخت است و رفع آن نواقص طول می‌كشد.

حجت‌الاسلام موسوی‌هوايی به ارزيابی از وضعيت بازی‌های اسلامی، ايرانی در بازار پرداخت و گفت: مجموعه‌ای كه شاهد هستيم، قانع‌كننده است و با توجه به امكاناتی كه داريم و ضرورتی كه در كشور ميان اهل فرهنگ احصا می‌شود، عملكرد بدی نبود و می‌توان گفت كه به خوب نزديك است اما بايد حساسيت را بالا ببريم و به لحاظ مخاطب‌شناسی سطح كار را ارتقاء دهيم.

وی يادآور شد: ما برای چشم‌انداز 1404 كار فنی درستی انجام نداده‌ايم، درحالی كه می‌توانستيم كارهای عظيم و هنری بسياری را انجام دهيم. برای مثال آيا فيلم سينمايی تهران 1500، مشاور دينی و فرهنگی داشت؟ متأسفانه در كارهای هنری و بازی‌های رايانه‌ای تنها تعريف‌مان از دينی بودن، حجاب است و تمام؛ در حالی كه بايد نسبت به معارف دينی در كارهای هنری توجه داشته باشيم.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبليغات اسلامی تصريح كرد: همه توليدات فرهنگی و هنری بايد كارشناس مذهبی داشته باشد تا آنها مورد بررسی قرار بگيرد چرا كه تأثيرگذاری هنر بيش از ديگر رشته‌هاست.

وی در پايان گفت: در توليد بازی‌های اسلامی ـ ايرانی بايد به محتوا و ساختار آن توجه كنيم و عملكرد حرفه‌ای داشته باشيم. محتوا بايد برای كاربر جذاب باشد و ساختار آن به لحاظ تكنيك و تكنولوژی از سطح بالايی برخودار باشد چرا كه اين بازی‌ها با بازی‌های خارجی مقايسه می‌شود.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.