غيبت(قسمت اول)


اقسام غيبت:

1-    غيبت صغري ، كه دوره اي هفتاد و چهار ساله را در بر مي گرفت؛ دوره اي كه در آن شيعيان همچنان مي توانستند به واسطه ي نائبان چهارگانه ي خاصّ حضرت، با ايشان تماي برقرار كنند، اين دوره نسبت به غيبت كبري كوتاه تر بوده و به همين دليل غيبت صغري ناميده مي شود.

2-    پس از اين دوران هفتاد و چهار ساله و با درگذشت علي بن محمد ثيمري(نائب چهارم)، غيبت كبري آغاز شد. دوره اي كه اتصال ظاهري مردمان با وجود مبارك حضرت به كلي قطع شد و هيچ واسطه اي به عنوان نائب خاص و يا سفير و پيام آور حضرت، در آن وجود نداشته و نخواهد داشت.

آيا غيبت تنها اختصاص به ايشان دارد؟
ما بر اين باوريم كه غيبت نه مخصوص ايشان بوده و نه امري عجيب است. چه بسياري از پيامبران الهي نيز با ايشان در امر غيبت اشتراك دارند.گفتني است براي نزديك به چهل تن از انبياي الهي غيبت هاي كوتاه و بلند مدت ذكر شده است. در اينجا تنها به غيبت طولاني مدت حضرت عيسي(ع) اشاره مي كنيم:

بنا به نصّ صريح قرآن كريم حضرت عيسي(ع)آنگاه كه از سوي يهوديان در معرض قتل واقع شد، به آسمان عروج كرد و همچنان به حيات خود ادامه مي دهد[رجوع شود به سوره نساء/آيه 157]  از سويي رواياتي از معصومين(ع) در دست است كه نشان مي دهد اين پيامبر الهي به هنگام ظهور امام زمان(عج) در ركاب ايشان ظهور خواهد كرد و در شمار ياران ايشان قرار خواهد گرفت.

ادامه دارد…                                       منبع: كتاب آب حيات

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.