فتاوای جاهلانه مفتیان وهابی مهمترین چالش دنیای اسلام است

پیوند: http://www.iqna.ir


گروه حوزه‌های علمیه: مفتی اهل سنت فتاوای جاهلانه مفتیان وهابیت را چالشی بزرگ برای اسلام در عصر حاضر دانست و تاکید کرد: قدرت نهان و آشکاری که از آنها حمایت می­‌کند، بدون شک مستکبران غربی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) غلام محی­‌الدین، 29 اردیبهشت ماه در نشست علمی «عالم اسلام و تکفیریت؛ تهدیدات، فرصت‌­ها و راه‌کارها» در مجتمع آموزش عالی فقه گفت: اهل سنت، امام ابوحنیفه را از آن جهت به عنوان امام اعظم خود می‌داند که شاگرد بزرگ مردی، همچون امام صادق(ع) بود.

وی افزود: علمای شیعی همچون برادران ما مفتیان اهل­ سنت هستند، از مسئولان جامعه ­المصطفی تشکر می­‌کنم که فرصت این حضور در بین طلاب مسلمان شیعی را به من دادند.

این مفتی اهل­ سنت، ریشه اختلافات کنونی در بین مسلمانان را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: نبود اتحاد در بین عالم اسلام، به خاطر دسیسه­‌های شوم وهابیت است که هوشیاری همه مذاهب اسلامی به این فتنه مذهبی را می­‌طلبد.

محی­‌ا‌لدین اضافه کرد: نسبت کفر به مسلمان در عالم اسلام، گناه کبیره است و کافرانی که خود دیگران را کافر می­‌خوانند، نه بویی از قرآن برده‌­اند و نه از سنت نبوی(ص) چیزی فهمیده‌­اند.

وی فتاوای جاهلانه مفتیان وهابیت را چالشی بزرگ برای اسلام در عصر حاضر دانست و خاطرنشان کرد: قدرت نهان و آشکاری که از آنها حمایت می­‌کند، بدون شک مستکبران غربی است که از اتحاد مسلمانان سودی نمی‌­برد.

این عالم اهل­ سنت، با اشاره به این فتوای ابوحنیفه مبنی بر«لایجوز التکفیر اهل­ القبله» بیان کرد: امام اعظم، ابوحنیفه به شدت منع کرده است که فردی که اقرار به قبله دارد، کافر دانسته شود.

محی­ الدین ابراز کرد: حدیث صحیحه بخاری و مسلم نیز تأکید می­‌کند که کسی که شهادتین را بر زبان جاری کند، نمی­‌تواند عنوان کفر را بر او بار کرد، پس چگونه و با چه مدرک و مستندی وهابیون دیگر مسلمانان را تکفیر می­‌کنند.

اختلاف‌افکنی؛ هدف جریان تکفیر

وی جریان تفکیر را به هدف اختلاف­‌افکنی در جوامع مسلمانان ارزیابی کرد و یادآور شد: هدف آنها این است که مسلمانان همدیگر را از خیل مسلمانان بیرون بدانند و بذر اختلاف در قلب آنها بیرون آید و این همان خواسته ابرقدرت­‌های جهانی است که نتوانسته­‌اند مسلمانان را به زور اسلحه تسلیم خود سازند و اکنون می­‌خواهند با این حربه به خواسته­‌های شوم خود برسند.

این مفتی اهل­ سنت پاکستان با اظهار این که اتحاد شیعه و سنی، همچون خاری در چشم دشمن خودنمایی می­‌کند، تأکید کرد: اگر علما، امرا و مشایخ هر مذهبی به وحدت برسند، می‌­توانند مردم عادی و پیروان آن مذهب را به اتحاد برسانند و از طرف مقابل، مردم نیز وظیفه دارند که به اجتهاد خود عمل نکنند و از رهبران دینی خود در برخورد با دیگر مذاهب اسلامی پیروی کنند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.