قیام عاشورا در حال بازسازی است/ از کوفیان مجازی نباشیم!

پیوند: http://www.iqna.ir/fa/News/1342808

 

گروه فضای مجازی: مؤمن‌نسب گفت: رفتار‌ها و اتفاقاتی که در فضای مجازی در حال رخ دادن است شباهت زیادی به وقایع عاشورا دارد؛ اگر به امر به معروف و نهی از منکر توجه نکنیم، ممکن است در فضایی قرار گیریم که حق به اقلیت تبدیل شود.

روح‌الله مؤمن‌نسب کارشنان و تحلیل‌گر فضای مجازی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به چگونگی تبیین قیام عاشورا در فضای مجازی گفت: قیام عاشورا‌ درس‌های بسیاری برای ما دارد و یکی از درس‌های آن این است که اگر رگ‌های حیاتی ما در اختیار دشمن باشد در مواقع حیاتی، آن رگ‌های حیاتی را می‌بندد؛ مانند کاری که دشمنان اباعبدالله(ع) با سپاه ایشان در ماجرای بستن فرات کردند.
وی افزود: این یک پیام بزرگ است. اینکه ما اگر به امر به معروف و نهی از منکر توجه نکنیم ممکن است در فضایی قرار گیریم که حق به اقلیت تبدیل شود. البته مردم ما از این مراحل خیلی وقت است که گذشته‌اند و بارها ثابت کرده‌اند اگر در شرایط کربلا قرار گیرند، تسلیم نا‌حق نمی‌شوند.ما نباید فریب بخوریم و از نفرات دشمن وحشت داشته‌ باشیم.



مؤمن‌نسب بیان کرد: درس مهم دیگر این است که ما نباید فریب بخوریم و از نفرات دشمن وحشت داشته‌ باشیم. اتفاقی که در کربلا افتاد، پیش‌زمینه‌هایی داشت. هنگامی که امام حسین(ع)، به سمت کوفه روانه شدند و مسلم‌ابن‌عقیل را به کوفه فرستادند، ابن زیاد به دروغ، خبر داد  که لشکر بزرگی از شام به سمت کوفه در حرکت‌ هستند؛ ابن زیاد می‌دید که مردم کوفه دلباخته امام (ع) هستند پس او این حرف را زد تا عوام و خواص را مرعوب کند و متاسفانه موفق هم شد.

این کارشنان و تحلیل‌گر فضای مجازی تصریح کرد: تاریخ شهادت می دهد که در لشکرِ مقابلِ امام حسین(ع)، حتی یک شامی هم وجود نداشت و این یعنی یاران امام حسین(ع)، یا سکوت کردند یا در مقابل ایشان ایستادند و در این میان حتی بعضی از آنها به خاطر ترس و وحشت از لشگر بزرگتر، نفهمیدند که چگونه این اتفاق افتاد و بعدها فهمیدند که چه بلایی بر سرشان آمده است؛ که توابین از آن جمله بودند.

وی با اشاره به رفتار کوفیان با امام حسین (ع) اضافه کرد: در فضای مجازی هم این اتفاقات در حال بازسازی است و اگر خوب دقت کنید در فیسبوک که می گویند جمعیت میلیاردی در آن عضو هستند، ما نمی‌توانیم در مقابل فضای آنها مقابله کنیم و باید تسلیم آنها شویم و به این به اصطلاح لشکر عظیم بپیوندیم وگرنه حذف می شویم و این همان رفتاری می‌شود که کوفیان در همراهی با یزید و سرانجام رویارویی با امام حسین (ع) انجام دادند.

مؤمن‌نسب یادآور شد: خوب که نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم این کار‌ها، رفتار‌ها و اتفاقاتی که در فضای مجازی در حال رخ دادن است شباهت غیر قابل انکاری با وقایع عاشورا دارد؛ ما آمده‌ایم و همان لشکر بزرگی را تشکیل داده‌ایم که دشمن می‌خواسته است و این فقط به خاطر ایجاد یک وهم و تبلیغاتی بوده است که دشمن با استفاده از آن بخشی از مردم ما را فریب داده است و الآن می بینیم خودمان مامور مبارزه با فرهنگ و سرمایه های اجتماعی خودمان شده‌ایم.دشمنان در حال صدمه زدن به عقاید ما هستند

تحلیل‌گر شبکه‌های مجازی با اشاره به حربه‌های دشمنان برای نابودی اسلام و عقاید شیعه گفت: دشمنان اسلام و ایران با زبان فارسی و به دست برخی از فریب خوردگانِ داخلی در حال صدمه زدن به عقاید اسلامی و فرهنگ اصیل اسلامی - ایرانی ما هستند. این محتوای فارسی مبتذل را چه کسانی تولید کرده‌اند؟ برخی از شهروندان ما که ممکن است به اصول و عقاید پایبند باشند و حتی نمازشان هم قضا نشود، تولید کرده‌اند و شیطان بزرگ و روباه پیر اگر برای مطالب مبتذل تولیدیشان هم مترجم خواسته اند، باز هم از خود ما استفاده کرده اند!نیروی بی‌چون و چرای آمریکایی‌ها در فضای مجازی شده‌ایم

‌وی افزود: متاسفانه بیشتر مدیران سایت‌های ایرانی بخاطر جذب کلیک و بازدید بیشتر، مجبور می‌شوند محتواهایی را منتشر کنند که بر اساس استانداردهای صهیونیستیِ سایت های آمریکایی، ارزش تلقی می شوند و به ناچار طبقِ قوانینِ آنها رفتار می کنند. یقینا قوانین و استانداردهای آنها هم در چهارچوب شرعِ مقدس و مسائل ملی ما نیست و این می‌شود که بعدها متوجه می‌شویم آرام، آرام نیرویِ بی‌چون و چرا و سربازِ بی مزد و مواجبِ آمریکایی‌ها و صهیونیست ها در فضای مجازی شده‌ایم.

مؤمن‌نسب بیان کرد: این دقیقاً همان مدلی است که ابن‌زیاد در کربلا، امام حسین (ع) را با آن مواجه کرد و کربلا، کربلا شد و تا زمانی که تاریخ باقی است از آن اتفاقات تلخ رنج می بریم و باید به فکر باشیم تا تاریخ دوباره تکرار نشود.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.