مسواک زدنتان را اصلاح کنید


کمتر کسی است که در باره فواید مسواک زدن نداند اما یادگیری مسواک زدن صحیح، که کمک شایانی در امر بهداشت دهان و دندان خواهد داشت، مورد غفلت قرار گرفته ، این در حالیست که بسیاری از افراد نحوه صحیح مسواک زدن را نمیدانند یا اینکه قسمت هایی از دندان را به خوبی تمیز نمی کنند.
این نواحی عبارتند از:
• ناحیه دندان های عقل که معمولا به دلیل حالت تهوعی که به افراد دست می دهد، کمتر این قسمت را مسواک می زنند و به همین علت، با اینکه دندان های عقل دیرتر از همه ی دندان ها در می آیند، زودتر از بقیه می پوسند.
• قسمت هایی که در قوس فکی قرار دارند، بخصوص از قسمت داخل. زیرا مانور دادن مسواک در این نواحی سخت است، یعنی بیمار دندان های عقبی را مسواک می زند و بعد سراغ دندان های جلویی می آید و در قوس فک ها (در ناحیه دندان نیش) کمتر دقت می کند.
• روی سطح زبان که حتما باید مسواک کشیده شود و لای پُرزهای زبان نیز تمیز گردد. البته این کار باید آهسته و آرام انجام شود تا به به بافت زبان آسیبی وارد نشود.
• معمولا موقع مسواک زدن فکرمان جای دیگری است و به همه چیز فکر می کنیم، غیر از مسواک زدن!! اگر با حواس جمع مسواک بزنیم، موثرتر است.
نكات مهم:
1- توصيه به مسواك زدن لازمه اش عادت غلط رايج و آن بكاربردن خمير دندانهاى صنعتي نيست، همه مي دانند كه از زمان فراكيرشدن اين عادت ميزان سلامتي دندانها كاهش يافته و مقدار بوسيدكي دندان افزايش داشته و تنها فائده اش رونق بازار تاجران دندانبزشكي بوده است،
2- خيلي از اوقات شستن دندانها با آب كافي است، در صورت مصرف غذاهاى جرب مي توانيد كمي آب ليمو نيز بكار بريد، تميز كننده هاى طبيعي همجون بودر ذغال شاخه درختان مفيد و بودر ريشه برخي كياهان و نمك دريا و… استفاده كنيد
3- روش غلط رايج ديكر استفاده مرتب از مسواكهاي با برز بلاستيكي است كه موجب لاغر شدن لثه ها و سست شدن دندانها مي كردد، از اين مسواكها ديربه دير و در يك تميزكاري خاص هر جند وقت يكبار استفاده كنيد، اكر بتوانيد برسهاي كوجكي كه شبيه مسواكهاى معمولي بوده ولى برزهايش از بنبه است را جايكزين مسواكهاى رايج نمائيد بهتر است، اين نوع وسيله به عنوان مسواك شناخته نشده و به عنوان ابزار تميزكاري وسايل آزمايشكاهي و مانند آن مي باشد، در صورت عدم دسترسي از يك قطعه بارجه بنبه اى سفيد نيز مي توانيد استفاده نمائيد، البته براى مسواك بهتر است از مسواك طبيعي (اراكه) كه در سنت نبوي ص نيز تاكيد شده است استفاده كنيد.

  • نظر از: الزهرا (س) نصر
    1390/11/09 @ 09:56:37 ق.ظ

    الزهرا (س) نصر [عضو] 

    عربها یه چوبی دارند بهش میگن سواک واونو می کشن به دندونشون. مسواک ما که راحته

  • نوروزی
    نظر از: نوروزی
    1390/11/09 @ 09:50:29 ق.ظ

    نوروزی [عضو] 

    با تشکر از مطلب زیبایتان موفق باشید

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.