نرم‌افزار قرآنی «منهاج» توليد شد

پیوند: http://www.iqna.ir

گروه فضای مجازی: نرم‌افزار «منهاج» با استفاده از تكنيك‌های يادگيری و اصول مطالعه طرحی نو از يادگيری مفاهيم قرآنی را به صورت نرم‌افزاری ارائه كرده است.


به گزارش خبرگزارش بين‌المللی قرآن(ايكنا)، «منهاج» توليد مؤسسه‌ فرهنگی ‌ـ‌ نرم‌افزاری آرمان‌ است كه با استفاده از تكنيك‌های يادگيری و اصول مطالعه طرحی نو از يادگيری مفاهيم قرآنی را به صورت نرم‌افزاری بسيار شكيل ارائه كرده است.

اين نرم‌افزار با استفاده از مرور و تكرار‌های اصولی مفاهيم كلمات قـرآن سعی كرده است تا مفاهيم قرآنی به حافظه بلند مدت فرد منتقل شود. نرم افزار منهاج كاربر را در حين فراگيری مفاهيم كلمات قرآن به حفظ مفاهيم آيات نيز سوق داده كه نتيجه آن آموزش كامل ترجمه و مفاهيم قرآن است.

يكی از موارد مهمی كه در اين نرم‌افزار به آن پراخته شده است و از آنجايی كه درك مفاهيم قرآن گامی بلند در جهت حفظ آيات قرآن است، بخشی برای اين منظور در نظر گرفته شده است كه كاربر می‌تواند با استفاده از امكانات ايجاد شده به حفظ آيات بپردازد.

ارائه بيست و دو جلسه آموزش قواعد به صورت تصويری توسط حجت‌الاسلام و المسلمين يعقوبی به همراه امكان مشاهده قواعد تجويدی به صورت هوشمند در كل قرآن يكی ديگر از امكانات اين نرم‌افزار است، كه از اين مجموعه اثری جهت كامل كردن چرخه آموزش قرائت، حفظ و تدبر در قرآن ساخته است.

يازده دوره ترجمه آيت‌الله العظمی مكـارم شيرازی، فولادوند، انصـاريان، الهـی قمشه‌ای، خرمدل،آيتی، خرمشـاهی، معزی، مجتبوی، صادقی تهرانی، بهرام‌پور و چهار دوره تفسير الميزان، نــور، مجمع البیـان، راهنمــا از ديگر امكانات اين نرم‌افزار است.

يك دوره تحقيق از خليل الحصـری، سه دوره ترتيل مشاری العفاسی، سعد الغامدی، عبدالباسط و ترجمه گويا آيت‌الله العظمی مكارم شيرازی با صدای كبيری و همچنين آموزش تجويد به صورت تصويری همراه با تلاوت مرتبط توسط استاد يعقوبی در بيست و دو جلسه ويژگی‌های ديگر اين نرم‌افزار است.

ديگر امكاناتی كه در اين نرم‌افزار قرار داده شده است می‌توان به امكان مشاهده ترجمه كلمات، ريشه كلمات، تعداد تكرار در قرآن و ميزان تثبيت مفهوم كلمات در حافظه كاربر، امكان رنگی كردن كلمات قرآن بر اساس ميزان فراگيری توسط كاربر، امكان اولويت‌بخشی به ترتيب حفظ ترجمه كلمات بر اساس سوره، آيه و يا يك صفحه قرآن كريم و آموزش ترجمه كلمات قرآن با استفاده از مترادفات و ريشه‌شناسی لغات با بكارگيری روش‌های نوين يادگيری اشاره كرد.

تمرين و مرور حفظ كلمات قرآن كريم جهت حفظ با بهره‌گيری از روش‌های نوين يادگيری(تخته لايتنر)، امكان خصوصی‌سازی و تعيين اولويت برای حفظ مفاهيم سوره‌ها يا صفحه‌ای خاص، تمرين حفظ مفاهيم آيات قرآن با بهره‌گيری از روش‌های نوين يادگيری (تخته لايتنر)، تمرين حفظ آيات قرآن با بهره‌گيری از روش‌های نوين يادگيری (تخته لايتنر)، امكان جستجوی پيشرفته در متن قرآن، ترجمه‌ها و تفاسير اين نرم‌افزار را برای يك محصول قرآنی كامل‌تر كرده است.

امكانات فنی مناسبی در اين نرم‌افزار قرار گرفته است كه از جمله آن می‌توان به نصب و راه‌اندازی با استفاده از قدرتمند‌ترين نرم‌افزار‌های ويژه نصب(Install Shield) و طراحی جذاب و منحصر به فرد(با بيش از 50صفحه طراحی شده) و نيز امكان همزمانی صوت و متن در متن قرآن و ترحمه امكان نمايش قواعد تجويدی(مد لين، اظهار،ادغام و . . .)، در متن قرآن به صورت رنگی با قابليت تغيير رنگ به دلخواه كاربر اشاره كرد.

امكان مشاهده ترجمه كلمه، ريشه كلمه، تعداد تكرار در قرآن، مرحله آموزش، آيات مرتبط و همچنين يادداشت‌گذاری بر روی كلمه به صورت TolTip، ارتباط آيه انتخابی با ترجمه و تفسير آن آيه، امكان جستجوی پيشرفته در متن قرآن، ترجمه‌ها و تفاسير، امكان رنگی كردن كلمات قرآن بر اساس ميزان فراگيری توسط كاربر، امكان استفاده چند كاربر از فرآيند حفظ به صورت مجزا و امكان گزارش‌گيری از روال آموزش كلمات، آيات و سوره‌ها و نيز امكان تهيه پشتيبان از فرآيند حفظ كاربر و انتقال آن به سيستم ديگر برای هر كاربر به صورت مجزا از ديگر امكانات فنی اين نرم‌افزار است.

علاقه‌مندان برای تهيه‌ اين نرم‌افزار می‌توانند به پايگاه اينترنتی مؤسسه فرهنگی‌ـ‌نرم‌افزاری آرمان به نشانی armancenter.net مراجعه و يا با شماره‌ 05117272600 تماس حاصل كنند.

  • نظر از: رحیمی
    1392/07/06 @ 09:36:19 ب.ظ

    رحیمی [عضو] 

    با سلام
    از حضور سبز شما در وبلاگمان ممنونیم
    موفق باشید

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.