نرم‌افزار پرسمان 3 توليد شد

گروه فضای مجازی: نرم‌افزار پرسمان 3 با مشاركت مركز تحقيقات كامپيوتری علوم اسلامی و نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها توليد و به زودی عرضه خواهد شد.

محمدرضا همت‌آبادی، كارشناس بخش خدمات فرهنگی مركز نور، در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، با اشاره به انتشار نرم‌افزار پرسمان 3، اظهار كرد: نرم‌افزار پرسمان 3، با مشاركت مركز تحقيقات كامپيوتری علوم اسلامی و نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با هدف تسهيل در امر پژوهش و تحقيق محققان حوزه و دانشگاه توليد و به زودی عرضه خواهد شد.

وی افزود: اين نرم‌افزار شامل عرضه 20 هزار پرسش و پاسخ درباره مسائل مختلف علوم اسلامی و انسانی است كه در قالب 15 گروه علمی دسته‌بندی و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

كارشناس بخش خدمات فرهنگی مركز نور ادامه داد: از جمله دسته‌بندی‌های 15 گروه علمی می‌توان به قرآن و حديث، كلام و دين‌پژوهی، احكام، فلسفه احكام، اخلاق و عرفان، تاريخ و سيره، تربيتی و مشاوره، سياسی، اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی، حقوقی، پزشكی، شخصيت‌ها، انتقادات و پيشنهادات و اطلاعات عمومی اشاره كرد.

وی بيان كرد: از قابليت‌های اين نرم‌افزار می‌توان به جستجوی موضوعی برای يافتن پرسش و پاسخ موردنظر از طريق بيش از 20 هزار كليد واژه و كلمه مرتبط، محدودكردن دامنه جستجو به موضوعات دلخواه با امكان تركيب كلمات مورد نظر با يكديگر، امكانات متنوع برای دسترسی به الفاظ و عبارات موجود در پرسش و پاسخ اشاره كرد.

همت‌آبادی اظهار كرد: كاوش لفظی در متن پرسش‌ها و پاسخ‌ها به صورت مستقل، ارائه شش قطعه فيلم و 23 فايل سخنرانی، به صورت صوت از جلسات پرسش و پاسخ اساتيد حوزه و دانشگاه به همراه تصاوير مرتبط، آشنايی با نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به همراه معرفی آثار انتشار يافته از قابليت‌های ديگر نرم‌افزار پرسمان 3 به شمار می‌رود.

وی يادآور شد: اين نرم‌افزار كاربران عمومی به ويژه دانشگاهيان و پژوهشگران علوم اسلامی را شامل می‌شود و موضوع كلی آن معارف اسلامی بوده و سيستم عامل‌های ايكس پی و بالاتر قابليت نصب و اجرای اين برنامه را دارد.

كارشناس بخش خدمات فرهنگی مركز نور تصريح كرد: كاربران علاقه‌مند می‌توانند برای كسب اطلاع از توزيع اين نرم افزار باشماره 025-32120182 تماس حاصل كنند.

منبعhttp://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=1241501

 


  • نظر از: مرادی
    1392/03/22 @ 11:13:33 ق.ظ

    مرادی [عضو] 

    سلام
    شعبان شد و پیک عشق از راه آمد
    عطر نفس بقیه الله آمد

    با جلوه سجاد، ابوالفضل و حسین
    یک ماه و سه خورشید در این ماه آمد

    اعیاد شعبانیه بر شما مبارک
    اللهم عجل لولیک الفرج

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.