نشست خاطره های سپید در مدرسه علمیه ی خواهران الزهرا المرضیه (س) اصفهان.


قال علی علیه السلام: «ان الجهاد باب من ابواب الجنه فتح الله لخاصه اولیاء»
مدیر حوزه های علمیه برادران استان اصفهان که یکی از آزادگان میهن اسلامی است در تاریخ 1/7/92 در سالن اجتماعات مدرسه با مشارکت پایگاه بسیج برگزار گردید.
حجت الاسلام علیرضا باطنی در ابتدا به تاریخچه ای از چگونگی شروع جنگ پرداخت و به قرارداد 1975 که مربوط به زمان نخست وزیری صدام بود اشاره نمود. وی افزود: این قرارداد راجع به خط و مرز اروندرود بوده که صدام از طرف عراق در زمان رژیم شاه امضا کرده ولی بعد اذعان داشت که آن زمان در موقعیت ضعف بودیم لذا لباس نظامی می پوشد و تمام خبرنگاران را فراخوان کرده و این قرارداد را پاره می کند و اولین گلوله را شلیک کرده و خود آغازگر جنگ می شود که این فیلم در نظام دنیا پخش شد و آرشیو آن نیز موجود می باشد.
مدیر حوزه های علمیه برادران استان اصفهان ادامه داد: ما در شرایطی با عراق وارد جنگ شدیم که کشورمان وضعیت استثنایی داشت و نظام شاهنشاهی تازه سقوط کرده بود ولی ارتش عراق از یک طرف ارتش آماده ای بود که تمام نیروهایش آموزش دیده بودند و تجهیزات بسیار خوبی داشتند و از طرف دیگر چهل کشور از جمله مصر، اردن، برخی کشور های آفریقایی و عربی علاوه بر آخرین تجهیزات مدرن مثل هواپیمای جاسوسی فرانسه و هواپیمای شوروی سابق در نیروی انسانی هم به این کشور کمک می کردند در حالی که یکی از مشکلات اساسی ما نداشتن مهمات بود ولی رزمندگان حقیقتا بادست خالی جنگیدند و اجازه ندادند یک وجب از خاک ما دست دشمن بیفتد.


وی اضافه کرد: پیش بینی که صدام کرده بود درست بود ولی نه برای ایران کشوری که همه دل در گرو ولی فقیه و امام (ره) داشتند. بر اساس محاسبات طبیعی بود که یک چنین کشوری با این تهاجمات گسترده ای که می شود باید در همان قدم های اول کشور ما ساقط می شد با توجه به این که ما 1200 کیلومتر مرز آبی و خاکی داشتیم که از تمام نقاط مرزی مورد حمله قرار گرفته بودیم.
حجت الاسلام باطنی یادآور شد: اتفاقاتی در جنگ افتاد که خودش شد یک فرهنگ و آموزه هایی دارد که می تواند بسیاری از معضلات فرهنگی ، اجتماعی را در حال حاضر حل کند ولی اشکال ما این است که از خاطرات دفاع مقدس نسیمی که از بهشت در آن زمان به سرزمین خاکی وزیده بود و فضای آن روز را معنوی کرده بود فاصله گرفته ایم.
وی بیان خاطرات دوران اسارت را یادآور شد: از وارد کردن شوک الکتریکی، از نصب یک قلاب به سقف و آویزان کردن اسرا به آن، از چسبیدن خزندگان به بدن اسرا، از قطع کردن آب و برق، از غلطاندن اسرا به زمین های داغ و سوزان خاکی اردوگاه، از ساعت های طولانی تنبیه و شکنجه، از گِل در دهان کردن اسرا و از باتوم زدن های بعثی ها بر بدن ها که حتی یک لحظه تا آخرین سالهای اسارت آن را بر زمین نگذاشتند.
وی تصریح کرد: به راستی که جنگ ایران با عراق جنگ اسلام با جهان کفر بود همه ی کفر در مقابل همه ی اسلام ایستاده بود به گمان باطل برخی که فکر می کردند جنگ اسلام با اسلام بود.
مدیر حوزه های علمیه ی برادران  در استان اصفهان در پایان گفت: جنگ سرمایه ی تمام نشدنی است و جانبازان سرمایه و تولید کنندگان آن هستند که تمام  زندگیشان را فدای اسلام نموند و امروز مدال  جانبازی بر جسمشان و گردنشان درخشش دارد.


  • نظر از: عبدالعظیم حسنی (ع)
    1392/07/03 @ 09:30:24 ب.ظ

    عبدالعظیم حسنی (ع) [عضو] 

    ازینکه ما را هم در مستفیض شدن از خاطرات این ازاده گرامی سهیم کردید متشکریم
    مستدام باشید

    دعایمان بفرمایید

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.