نکته ی کلیدی رشد

حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری :

روایتی هست که مردم را به معدن های طلا و نقره و …. تشبیه می کند و می فرماید : ” الناس معادن کمعادن الذهب و الفضّه ” . البته غالبا جوهره انسان ها ، طلایی نیست . جوهره ی انبیاء و حضرات معصومین علیهم السلام طلایی است . بقیه جوهره ها جنسشان کامل نیست . انسان به اهداف بلند نخواهد رسید ، مگر اینکه برای جوهره اش فکری بکند . گاهی یک نفر چهل سال زحمت می کشد و از این نکته خبر ندارد که با این جوهره ای که دارد ، بیشتر از همین مقدار رشد ، نصیب ندارد . ما عموما تاوان جنس نامناسب خود را هم می دهیم . شاید هیچ چیز مثل گریه بر اباعبدالله الحسین علیه السلام جنس جوهره ها را طلایی نکند . و آنچه که به این جوهره ی طلا شده ، استقرار و ثبات می دهد ، توجه و ارتباط با قرآن است .

السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْأَرْوَاحِ الَّتِي حَلَّتْ بِفِنَائِكَ‏ عَلَيْكَ مِنِّي سَلاَمُ اللَّهِ أَبَداً مَا بَقِيتُ وَ بَقِيَ اللَّيْلُ وَ النَّهَارُ وَ لاَ جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنِّي لِزِيَارَتِكُمْ (لِزِيَارَتِكَ) السَّلاَمُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلَى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ (وَ عَلَى أَوْلاَدِ الْحُسَيْنِ ) وَ عَلَى أَصْحَابِ الْحُسَيْنِ . السلام علیک یا ابا الفضل العباس . السلام علیکم جمیعا و رحمة الله و برکاته

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.