هدف از نبش قبر «حجر بن عدی» از بين بردن وحدت مسلمانان است

 گروه بين‌الملل: نوری مالكی، نخست وزير عراق، اقدام خصمانه و جنايتكارانه تروريست‌های سوری در نبش قبر «حجر بن عدی»، از صحابی بزرگوار پيامبر اكرم(ص) را به شدت محكوم كرد و اين اقدام جنايتكارانه را حركتی برای برهم زدن وحدت مسلمانان دانست.

به گزارش خبرگزاری بين المللی قرآن(ايكنا) به نقل از خبرگزاری براثا، نوری مالكی، نخست وزير عراق در واكنش به اين اقدام جنايتكارانه تروريست‌ها، اعلام كرد: هدف از چنين اقدامی از بين بردن وحدت ميان مسلمانان بوده است.

سيد صالح الحيدری، رئيس اداره اوقاف شيعيان عراق نيز ضمن محكوم كردن نبش قير حجر بن عدی، از صحابه بزرگوار نبی مكرم اسلام از سازمان ملل متحد خواست كه برای حمايت از مراكز عبادی تمامی اديان و مرقدهای مقدس تحركی جدی از خود نشان دهند.

خضير الخزاعی، معاون رئيس جمهوری عراق، نيز در واكنش به نبش قبر حجر بن عدی در ريف دمشق گفت: تروريست‌ها با نبش قبر اين صحابی ماهيت خبيث خود را نشان دادند.

وی گفت: تروريست‌های فعال در سوريه با نبش قبر حجر بن عدی كينه خود را از اصحاب پيامبر اسلام(ص) آشكار كردند.

وزارت اوقاف سوريه نيز حمله وحشيانه گروه‌های تروريستی مسلح سوری به قبر «حجر بن عدی»، از صحابه بزرگوار پيامبر(ص) را محكوم كرد و تخريب مقام اين صحابی بزگوار را اقدامی در جهت هتك حرمت مسلمانان دانست.

جنبش مقاومت اسلامی لبنان(حزب الله) نيز با انتشار بيانيه‌ای، اقدام خصمانه و ضدشيعی نبش قبر «حجر بن عدی»، از صحابی بزرگوار پيامبر اكرم(ص) را به شدت محكوم كرد.

گفتنی است، عناصر افراطی و تروريست‌ها در سوريه قبر حجر بن عدی را ديروز، 12 ارديبهشت‌ماه، در شهر «عدرا» در استان ريف دمشق تخريب كردند. اين عناصر افراطی پس از كندن قبر، پيكر حجر بن عدی را به مكانی نامعلوم منتقل كردند.

برخی سايت‌های اينترنتی به نقل از شاهدان تأكيد كردند، پيكر حجر بن عدی هنگام خارج كردن آن از قبر كاملا سالم و مانند روز اول بود.

منطقه «عدرا» تحت كنترل عناصر وابسته به گروهك تروريستی جبهه النصره است. اين گروهك تروريستی و ديگر گروه های افراطی بارها تهديد كرده اند كه اماكن زيارتی و مقدس را در سوريه تخريب می‌كنند.

منبع:http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=1221891

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.