گزارش بازدید از مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان

گزارش بازدید از مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان

معاونت پژوهش حوزه علمیه زهرا ی مرضیه(سلام الله علیها) اصفهان، به همت مدیریت محترم، جهت آشنایی با مراکز علمی –پژوهشی، اقدام به برگزاری بازدید از مرکز تحقیقاتی رایانه‌ای در تاریخ 5/9/96  نمود. در این بازدید تعداد 35 نفر از طلاب علاقه مند به پژوهش، از پایه‌های مختلف، شرکت داشتند.

در این بازدید، طلاب پس از ورود به مرکز، به اقامه نماز جماعت پرداخته، سپس در سالن اجتماعت حضور یافتند. آقای سجادی در این جلسه، به معرفی این واحد تحقیقاتی پرداخته، برخی از مهمترین دستاوردهای آن چون ترجمه تصویری قرآن را توضیح دادند. در این اقدام مهم، که به منظور ایجاد جذابیت در ترجمه قرآن صورت گرفته، کل آیات قرآن در یازده موضوع مصورسازی شده که این اقدام در داخل و خارج از کشور به نمایش درآمد. موضوع رستاخیز، یکی از این موضوعات بود که به صورت انیمیشن و تابلو رنگ روغن به نمایش درآمده است.

آقای سجادی در ادامه به معرفی ترجمه رادیوگرافی قرآن پرداختند که با 267 شخصیت قرآنی به صورت صوتی با افکت‌های مورد نیاز و آوا در یک کار عمیق حرفه‌ای صورت گرفت. ایشان همچنین به مهمترین نرم افزار های تولید شده در این مرکز در مورد سبک زندگی ایرانی-اسلامی نیز اشاره داشتند.

پس از معرفی  مجازی مرکز، به بازدید از قسمتهای مختلف آن چون اتاق ضبط  برنامه ها پرداخته شد.

 بازدید از اتاق ضبط فنی صدا و اتاق فرمان، از دیگر قسمتهای بازدید در این روز بود. آقای ساجدی ضمن بیان این نکته که این فضا کاملاً با ابتکار خود مرکز تهیه شده، افزودند امکان استفاده رایگان سایر مراکز و گروه‌هایی که در زمینه قرآن کار می کنند، در اینجا فراهم شده است.

   طلاب در دو گروه به بازدید از این مکان پرداختند.

   این مرکز مجهز به یکی از کتابخانه‌های ارزشمند در زمینه علوم اسلامی است و آخرین مکانی بود که مورد بازدید طلاب قرار گرفت.

 پس از شنیدن توضیحات آقای ساجدی در مورد کتاب‌ها و نسخه‌های خطی، طلاب  با نحوه عضویت در کتابخانه نیز آشنا شدند و همه با پرکردن فرم، به عضویت این کتابخانه درآمدند.

گزارش بازدید از مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان
گزارش بازدید از مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان
گزارش بازدید از مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.