گزارش برگزاری چهارمین جلسه کارگاه گامهایی به سمت آرامش

گزارش برگزاری چهارمین جلسه کارگاه گامهایی به سمت آرامش

چهارمین جلسه کارگاه “گامهایی به سمت آرامش” با حضورسرکار خانم حوا بهرامی استاد و مشاور حوزه با حضور طلاب وکادر در حوزه علمیه زهرای مرضیه سلام الله علیها برگزار شد.

این کارشناس خانواده بایدهای مورد نیاز آرامش در زندگی را بدین گونه توضیح داد:

1-همانگونه رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار شود. 2- پرکردن زندگی از معنویت

در ادامه مشاور حوزه به بیان گام دوم پرداخت ومصادیق معنویت رابرشمرد.

1-انجام واجبات وترک محرمات 2- رعایت محدوده محرم ونامحرم 3- مناجات ،قران وتوسل نَوِّرُوا بُيُوتَكُمْ بِتِلاَوَةِ اَلْقُرْآنِ. وی سفارش کرد در خانه هایتان روضه هفتگی بگیرید حتی باحضور دو نفر واز برکات آن بهرمند گردید 4-جلوگیری از ورود وسایل فساد به خانه 5- انفاق 6- زیارت : وی افزود اگر امکان زیارت ائمه علیهم السلام فراهم نیست زیارت  فرد باید مورد احترام قرار گیرند 7- پرهیز از مال حرام از امام صادق علیه السلام روایت شده :هرکس ربا دهد و یا ربا بخورد مانند کسی است که مقابل مسجدالحرام با مادرش زنا کند 8- مطالعه کتب اخلاقی 9- محبت به همه به خصوص کودکان.

استاد حوزه خواهران در ادامه بیان بایدهای آرامش سومین مورد را احترام متقابل دانست وگفت احترام دیواری است که نباید شکسته شود وی در بیان ضررهای بی احترامی گفت ،بی احترامی 1- نشانه بی عقلی است 2- در روایات نشانه حماقت شمرده است 3- باعث قطع روزی است 4- کسی که احترام خلق را نگه ندارد احترام خدا را نگه نداشته است 5- انسانهایی که احترام نمی گذارند شامل احترام دیگران نیستند.

استاد بهرامی مصادیق احترام را متعدد دانست از جمله 1- در نحوه صدا زدن 2- شیوه در خواست ها 3- سلام کردن 4- استقبال وبدرقه 5- احترام به خانواده همسر 6- سرزنش نکردن 7- گوش دادن به سخنان 8- زیبا صحبت کردن .

وی در پایان اظهار کرد ان شاالله طلاب با به کار بردن این گامها زندگی خوبی داشته باشید.

گزارش برگزاری چهارمین جلسه کارگاه گامهایی به سمت آرامش
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.