گزارش جلسه ای با عنوان آمرزش فرصتی در ماه مبارک رمضان

گزارش جلسه ای با عنوان آمرزش فرصتی در ماه مبارک رمضان

 مدرسه علمیه زهرا ی مرضیه سلام الله علیها اقدام  به برگزاری جلسه ای  با موضوع  آمرزش ،فرصتی در ماه مبارک رمضان توسط خانم شهلا هلاکویی یکی از مبلغین حوزه نمود.

وی گفت:  پیامبرصلی لله علیه و آله در فضیلت ماه رمضان  فرمودند: ماه رمضان،ماه مغفرت است ماه رجعت وبازگشت به سوی خداست. هر کس در این ماه آمرزیده نشود پس در کدام ماه آمرزیده شود،حضرت ختم المرسلین فرمودند: این ماه روزهایش برتر از روزهای دیگر وشبهایش برتر از شبهای دیگر است  وساعات آن برتر از ساعات دیگر سال است.

 رمضان از رمض به معنای سوزاندنی است که دود وخاکستر نداشته باشد. و وجه تسمیه آن اینست که گناهان انسان سوزانده می شود. پیامبر اکرم فرمودند: کسی که در این ماه آمرزیده نشود خدا او را از رحمت خود دور گردانده است.

چرا ماه رمضان ؟ زیرا انسان به علت تشنگی وگرسنگی و خویشتن داری شهوت در او فرو کش می کند ودلها رقیق شده ودوری از گناه بیشتر است. وجود شب قدر در این ماه فرصت بسیار مغتنمی است تا با دلهای پاک شده به سوی خدا بازگشت. تمام کتابهای آسمانی در این ماه نازل شده است که نشان دهنده ی عظمت این ماه است.

چگونه بفهمیم گناهان ما آمرزیده شده است؟طبق فرمایش علامه طباطبایی رحمت الله علیه اگر 3 کار انجام دهید گناهان آمرزیده و به حسنه تبدیل می شود.   1- توبه وبازگشت از گناه  2- عمل صالح  3-ایمان داشتن

 بهترین زمان برای استغفاردر ماه رمضان است. به فرموده پیامبرصلی لله علیه و آله نخستین شب این ماه درهای آسمان گشوده می شود وتا آخرین شب بسته نمی شود .در پایان داستانی با عنوان نجات با روزه بیان کردند واز طلاب خواستند که فرصت پیش آمده و زمان در گذر را مغتنم بشمارند.

گزارش جلسه ای با عنوان آمرزش فرصتی در ماه مبارک رمضان
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.