اطلاعيه آزمون كتبی طرح تربيت حافظان قرآن كريم منتشر شد

گروه فعاليت‌های قرآنی: اطلاعيه آزمون كتبی طرح تربيت حافظان قرآن كريم سازمان اوقاف و امور خيريه در آستانه برگزاری اين آزمون كه جمعه 13 ارديبهشت خواهد بود، از سوی ستاد راهبردی و نظارت طرح تربيت حافظان قرآن كريم منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، ستاد راهبردی و نظارت طرح تربيت حافظان قرآن كريم در آستانه برگزاری آزمون كتبی طرح تربيت حافظان قرآن كريم سازمان اوقاف و امور خيريه، اطلاعيه‌ای منتشر كرده و اطلاعات مربوط به برگزاری اين آزمون كتبی را اعلام كرده است.

در اين اطلاعيه آمده است: بنابر اعلام ستاد راهبری و نظارت طرح تربيت حافظان قرآن كريم سازمان اوقاف و امور خيريه، آزمون كتبی مرحله اول اين طرح، روز جمعه 13 ارديبهشت، به صورت كشوری برگزار خواهد شد؛ لذا اين ستاد به منظور اطلاع‌رسانی هر چه بيشتر به مربيان و داوطلبان و رفع ابهامات موجود، به پيوست نكات و موارد ضروری مربوط به اين آزمون را اعلام می‌كند.

1ـ امكان تغيير و يا تمديد زمان برگزاری آزمون ميسر نبوده و افرادی كه به هر دليل نمی‌توانند در آزمون مقرر شده شركت كنند، می‌توانند با كسب آمادگی بيشتر در آزمون‌های بعدی سازمان شركت كنند.

2ـ آزمون كتبی ساعت 10 صبح و آزمون مجدد شفاهی، ساعت 8 صبح برگزار خواهد شد.

3ـ آزمون شفاهی در همان مكان برگزاری آزمون كتبی و مطابق شيوه‌نامه آزمون اسفند‌ماه 91 برگزار می‌شود.

4ـ در صورتی كه حوزه‌ای موفق به اتمام آزمون شفاهی بين ساعت 8 تا 10 صبح نشود، ارزيابی باقيمانده متقاضيان پس از آزمون كتبی بلامانع است.

5ـ طبق اعلام قبلی، آزمون كتبی به صورت چهارگزينه‌ای و صرفاً از حُسن حفظ است، در ضمن اين سؤالات به صورت متمركز طراحی شده و مربيان نيازی به طرح سؤال نخواهند داشت.

6ـ داوطلبانی كه برای اين آزمون محفوظات‌شان تكميل نشده است، می‌توانند به صورت آزمايشی شركت كرده و در آزمون‌های بعدی سازمان با آمادگی بيشتر حاضر شوند.

7ـ آن دسته از داوطلبانی كه توانايی خواندن و نوشتن را ندارند، می‌توانند از يك نفر همراه (حتی‌المقدور مربی يا والدين) صرفاً جهت خواندن سؤالات و درج گزينه ها در پاسخنامه، كمك بگيرند.

8ـ در اين آزمون آن دسته از مربيانی كه صرفاً همراه با طرح تربيت حافظان قرآن كريم سازمان اوقاف، اقدام به حفظ قرآن كريم كرده و يا تثبيت محفوظات قبلی آنها در اين كلاس‌ها صورت گرفته است، بلامانع بوده و در صورت كسب نمره مجاز، می‌توانند گواهی پايان دوره مرحله اول را دريافت كنند. ضمناً اين افراد بايد با توجه به گروه سنی خود در آزمون‌ها شركت كنند.

9ـ متقاضيان گروه سومی كه بی‌سواد، كم‌سواد و يا سالمند بوده و ميزان محفوظات آنها حداكثر جز 30 است، می‌توانند در آزمون كتبی گروه سنی اول (جزء 30) شركت كنند.

10ـ دانشجويان و مسافرانی كه در طرح تربيت حافظان قرآن كريم شركت كرده‌اند و در روز آزمون شهر خود حاضر نيستند، می‌توانند با هماهنگی كارشناس فرهنگی اداره شهرستان، به صورت داوطلب مهمان در آزمون ها شركت كنند.

11ـ با توجه به اعلام عمومی اين ستاد از سال گذشته مبنی به برگزاری آزمون كتبی طرح تربيت حافظان قرآن كريم سازمان اوقاف در ارديبهشت ماه 92، متأسفانه اين آزمون ملی با آزمون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاقی پيدا كرده كه به منظور شركت حداكثری داوطلبان در اين آزمون، طی هماهنگی با مسئولان مربوطه در وزارت ارشاد اسلامی، مقرر شده تا آزمون كتبی طرح تربيت حافظان سازمان اوقاف ساعت 10 صبح و آزمون های وزارت ارشاد ساعت 9 صبح برگزار شود، لذا تنها آن دسته از داوطلبانی كه در آزمون های وزارت ارشاد شركت می‌كنند، می‌توانند با هماهنگی قبلی با اداره اوقاف شهرستان، با اندكی تأخير در آزمون كتبی و مجدد شفاهی سازمان اوقاف شركت كنند و مسئولان مربوطه بايد مساعدت‌های لازم را در اين زمينه داشته باشند.

12ـ مرحله اول طرح تربيت حافظان قرآن كريم، با برگزاری اين آزمون به پايان رسيده و مرحله دوم اين طرح ملی از ابتدای خردادماه 1392 آغاز می‌شود كه شيوه‌نامه مرحله آتی ابلاغ خواهد شد. ضمناً مربيان با توجه به شروع فصل امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها، با برنامه‌ريزی دقيق نسبت به استمرار كلاس‌ها تا شروع مرحله دوم اقدام كرده و در صورت امكان از تعطيلی كلاس‌ها خودداری كنند.

همچنين، مربيان و داوطلبان جهت اطلاع از اماكن برگزاری آزمون طرح حفظ، می‌توانند به سايت www.quranhefz.ir مراجعه كرده و در صورت نياز با شماره تلفن‌های 64872322-25 (021) تماس بگيرند.

منبع: http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=1219276

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.