خصوصيات مطلوب رئيس‌جمهور آينده از نگاه رهبر معظم انقلاب

گروه سياسی: مقام معظم رهبری در سخنان اخيرشان درباره انتخابات تاكيد كردند كه رئيس‌جمهور آينده بايد نقاط ضعف رؤسای جمهور قبلی را نداشته باشد و نقاط قوت آنها را تكميل كند و براين اساس ويژگی‌هايی را برای رئيس‌جمهور آينده كشور برشمردند.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب روز گذشته، شنبه 7 ارديبهشت، در فاصله ۴۸ روز مانده به انتخابات رياست جمهوری ۹۲ به شرح نكاتی درباره انتخابات پيش رو پرداختند.

ايشان با تأكيد بر اينكه انتخابات «در وقت مقرر» و با «شركت شوق‌آفرين مردم» انجام خواهد شد، كاهش انگيزه مردم برای حضور در صحنه انتخابات را طراحی بدخواهان ملت به‌منظور مقابله با حماسه‌ی سياسی دانستند.

رهبر انقلاب همچنين، اعتراضات به شورای نگهبان و ساز و كار انتخابات را غير منطقى خواندند و افزودند: حضور شوراى نگهبان در قانون اساسى - كه امام رحمه‌الله هم مكرر روى آن تأكيد می‌كردند - حقيقتاً يك حضور مباركى است. تشخيص شوراى نگهبان، تشخيص يك عده انسان‌هاى عادل، بى‌طرف و بصير نسبت به صلاحيت‌هاست.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای در ادامه خطاب به كسانی كه می‌خواهند برای نامزدی در انتخابات داوطلب شوند توصيه كردند كه «بدانند مديريت اجرائى كشور يعنى چه» و «نه در ارزيابىِ نيازى كه كشور به يك قدرت اجرائى دارد، اشتباه كنند، نه در ارزيابى توانِ خودشان اشتباه كنند».

منبع:http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=1219092

  • حاتم
    نظر از: حاتم
    1392/02/10 @ 02:34:27 ب.ظ

    حاتم [عضو] 

    خداوند به همگیمان کمک کند بهترین فرد را برای کشور انتخاب کنیم موفق باشید.

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.