برگزاري نشست اخلاقي در مدرسه الزهرا المرضيه (سلام الله عليها) اصفهان

class="MsoNormal"> آقای استاد جعفري در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا المرضيه (سلام الله علیها) این چنین بیان داشتند:

يك طلبه بايد با تقوا باشد براي داشتن تقوا اول ترك گناه ، بعد انجام واجبات ، بعد انجام مستحبات و بعد ترك محرمات و مكروهات لازم مي باشد.

يكي از مدلهاي زندگي ما كه جلوي پيشرفت زندگي ما را گرفته است حق الناس است ، خداوند به لطف و كرمش از حق خودش مي گذرد ولي از حق الناس نه.

يكي از اين حقوق حق استاد است ، شاگردي كه به استادي  بي احترامي كند از عملش بهره نمي برد و با عدم رعايت اين حقوق بركت از علم او مي رود ولي اگر اين حقوق رعايت شود بركت به علمش وارد مي شود.

آيه 17 سوره  بقره(مَثَلُهُمْ كَمَثَلِ الَّذِي اسْتَوْقَدَ نَارًا فَلَمَّا أَضَاءتْ مَا حَوْلَهُ ذَهَبَ اللّهُ بِنُورِهِمْ وَتَرَكَهُمْ فِي ظُلُمَاتٍ لاَّ يُبْصِرُونَ: مثل آنان همچون مثل كسانى است كه آتشى افروختند و چون پيرامون آنان را روشنايى داد خدا نورشان را برد و در ميان تاريكيهايى كه نمى‏بينند رهايشان كرد (۱۷)) اشاره به اين دارد كه آدمهاي منافق براي خودشان دورو برشان را شلوغ مي كنند،نار هم آتش دارد و هم روشنايي، خداوند مي فرمايد وقتي منافقين دورو برشان نار روشن كردند من نور را از آن ميگيرم چه مي ماند ؟ سوزندگي باقي مي ماند.

اگر بركت را زا علممان بگيرند يعني نورش را مي گيرند اينجا ست که سواد آموزي يعني سياه آموزي ، پس براي استاد اهميتي قائل باشيد كه براي پدر و مادرتان قائليد.


هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.