برگزاری نشست اخلاقی با موضوع آسانی حساب درقیامت و با سخنرانی حاج آقا مرتضوی پناه استاد اخلاق در مدرسه علمیه خواهران الزهراء المرضیه سلام الله علیها اصفهان

برگزاری نشست اخلاقی با موضوع آسانی حساب درقیامت و با سخنرانی حاج آقا مرتضوی پناه  استاد اخلاق در مدرسه علمیه خواهران الزهراء المرضیه سلام الله علیها اصفهان

اولین نشست اخلاقی نیمسال دوم 97-98 با موضوع «آسانی حساب در قیامت» و با سخنرانی «حاج آقا مرتضوی پناه » استاد و مبلغ حوزه، با حضور کادر، اساتید و طلاب در مدرسه علمیه خواهران الزهراء المرضیه اصفهان برگزار شد.

استاد در ابتدا با اشاره به روایت پیامبر عظیم الشأن  که فرمودند: با سه عمل می توان حساب قیامت را آسان کرد: 1- صِل مَن قَطَعَک(با هر کس قطع رابطه کرد، ارتباط داشته باش) 2- اعط من حَرَمَک(اگر تو را محروم کردند تو آنها را محروم نکن) 3- واعف عمن ظلمک(هر کس به تو ظلم کرد تو او را ببخش) بیان داشتند بهترین وسیله برای ساده شدن حساب قیامت، گذشت داشتن است.

وی با اشاره به روایتی سه دستورالعمل جهت ورود به فردوس برین عنوان کردند: اول: قرائت 6 آیه اول سوره حدید و 4 آیه آخر سوره حشر،که اسم اعظم خداوند در آن است. دوم: سوره مبارکه  الرحمن صبحهای جمعه. سوم: سوره مبارکه واقعه هر شب(بهتر است در نماز وتیره خوانده شود).

استاد اخلاق با بیان اینکه بانو فاطمه زهرا سلام الله علیها به سیب بهشت(تفاحه الفردوس) معروف بودند؛ اشاره کردند که وجوهی در سیره و زندگی این بانوی اسوه هست که می توانیم در سیب هم آن وجوه را یافت چرا که در روایات داریم که  سیب تمام دردها را درمان می کند و مخصوصا تب را کاهش می دهد این ویژگی در بانو فاطمه اینگونه است که ایشان تب آخرت را پائین می آورند و وجود مبارک بانو فاطمه زهرا سلام الله علیها درمان تمام بدیها و زشتی ها در قیامت است و التیام بخش همه دردهاست.

وی در پایان به معرفی 4 دسته ای که در قیامت پروردگار به آنها نگاه می کنند؛ پرداخته و بیان داشت: دسته اول: کسانی که اقاله می کنند چه اقاله در معامله و چه اقاله در معاشرت. دسته دوم: کسانی که فریاد رسی می کنند(که در زیارت جوادیه حضرت امام رضا علیه السلام به این ویژگی متصف شده اند) دسته سوم: کسانی که اسباب ازدواج جوانها را فراهم می کنند. دسته چهارم: کسانی که در بندی را آزاد کنند(چه در بند در زندان واقعی  و چه در بند در زندان نفس)

برگزاری نشست اخلاقی با موضوع آسانی حساب درقیامت و با سخنرانی حاج آقا مرتضوی پناه  استاد اخلاق در مدرسه علمیه خواهران الزهراء المرضیه سلام الله علیها اصفهان
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.